Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak mnie zastanawia czy nie powinien się włączyć engine check na desce rozdzielczej :?:

 

Kolego - po pierwsze check engine włącza się w momencie uszkodzenia elektroniki. Uszkodzenie mechaniki nie spowoduje włączenia checka. Czyli uszkodzona turbina padnie, a check nie załączy się, ok?

 

Masz rację...ale czy takie trudne jest napisanie programu np do czujnika doładowania, żeby zapalił check gdy spada ciśnienie, albo dla lambdy gdy w układzie wydechowym pojawia sie olej?

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Raczej tak, bo za co miałby odpowiadać taki program? I co miałoby być czynnikiem mierzalnym dla tego czujnika? I wreszcie - czy taki czujnik nie byłby zawodny... Bo tu akurat większość aut ma problemy z mniejszym ciśnieniem doładowania albo z olejem w wężu IC.
Opublikowano

rocznik 2003

 

Podpiąłem do kompa i wyskoczył błąd P0800, P0C00 (Scan Master)

 

Nie sądzę, że to jest pompy paliwa, ale zmienię profilaktycznie :P

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

Opublikowano

Błędy

P0800 - regulacja ciśnienia CR przez ZME Ciśnienie zbyt niskie

P0C00- regulacja ciśnienia CR przez ZME ciśnienie zbyt niski/ min. wysterowanie .

 

Tłumacząc w prosty sposób jest zbyt niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej - często wystarczy zmienić filtr paliwa.

Może też oznaczać uszkodzenie wstępnej pompy paliwa (progowej) bądź czujnika ciśnienia na szynie CR. Przyczyn może być kilka.

Pzdr :)

Opublikowano
Raczej tak, bo za co miałby odpowiadać taki program? I co miałoby być czynnikiem mierzalnym dla tego czujnika? I wreszcie - czy taki czujnik nie byłby zawodny... Bo tu akurat większość aut ma problemy z mniejszym ciśnieniem doładowania albo z olejem w wężu IC.

 

Połaczyć funkcję czasu z potencjometrem pedalu gazu i ciśnieniem doładowania.

Olej w wydechu nic prostszego, spaliny zbyt bogate w cząstki stałe - check engine

 

wiem, wiem 90% diesli by z garażu nie wyjechała :)

Opublikowano

wiem, wiem 90% diesli by z garażu nie wyjechała :)

 

widzę że macie tu fachowca od diesli :) i ekolog w dodatku :) , kolego Jakubie samochody osobowe generują maksymalnie 2 % globalnych zanieczyszczeń , sorx ale mierzi mnie cała ta ekologia a zwłaszcza argumenty pseudo ekologów , kup sobie elektryka i te akumulatorki składuj , energia też się z wiatraków i paneli słoneczych się bierze , państwo napewno ci dopłaci z ekologie - ta uśmiałem się :)

 

po co człowieka denerwujesz z rana , ja wiem że mój klekot to badziewie - ale to mój klekot i nic ci do tego , masz coś mądrego do powiedzenia to powiedz , możesz pomóc to pomóż a swoje złośliwości zachowaj dla swoich bliskich

Opublikowano

wiem, wiem 90% diesli by z garażu nie wyjechała :)

 

widzę że macie tu fachowca od diesli :) i ekolog w dodatku :) , kolego Jakubie samochody osobowe generują maksymalnie 2 % globalnych zanieczyszczeń , sorx ale mierzi mnie cała ta ekologia a zwłaszcza argumenty pseudo ekologów , kup sobie elektryka i te akumulatorki składuj , energia też się z wiatraków i paneli słoneczych się bierze , państwo napewno ci dopłaci z ekologie - ta uśmiałem się :)

 

po co człowieka denerwujesz z rana , ja wiem że mój klekot to badziewie - ale to mój klekot i nic ci do tego , masz coś mądrego do powiedzenia to powiedz , możesz pomóc to pomóż a swoje złośliwości zachowaj dla swoich bliskich

 

Luzik...ja nie jestem ekologiem. Wczytaj sie , moj pomysł to chęc uratowania kilku portfeli właścicieli diesli. Miałbyś w momencie awarii turbiny reakcję silnika i nie byłoby problemy samozapłonu czy wyssania oleju silnika. Czytaj ze zrozumieniem i nie reaguj alergicznie na wszystko co napisze...

 

No już kombinezonik wkladaj i do fabryki

Opublikowano
Tak mnie zastanawia czy nie powinien się włączyć engine check na desce rozdzielczej :?:

 

Kolego - po pierwsze check engine włącza się w momencie uszkodzenia elektroniki. Uszkodzenie mechaniki nie spowoduje włączenia checka. Czyli uszkodzona turbina padnie, a check nie załączy się, ok?

 

Masz rację...ale czy takie trudne jest napisanie programu np do czujnika doładowania, żeby zapalił check gdy spada ciśnienie, albo dla lambdy gdy w układzie wydechowym pojawia sie olej?

tylko że po pierwsze nie ma lambdy a po drugie co ma spadek ciśnienia doładowania z uszkodzeniem uszczelnień turbiny ... ???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

 

Masz rację...ale czy takie trudne jest napisanie programu np do czujnika doładowania, żeby zapalił check gdy spada ciśnienie, albo dla lambdy gdy w układzie wydechowym pojawia sie olej?

tylko że po pierwsze nie ma lambdy a po drugie co ma spadek ciśnienia doładowania z uszkodzeniem uszczelnień turbiny ... ???

 

 

Nie ma lambdy...cholera w BMW sie pomylili

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX91&mospid=47672&btnr=18_0403&hg=18&fg=10

Opublikowano

już tyle ludzi poległo na tym schemacie ... :D

ona jest tylko jak ktoś dopłacił za DPFa .... aby spełniać Euro 4 !!! w reszcie jej nie ma a ludzi którzy mają DPFa w e46 jest naprawdę niewielu ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
już tyle ludzi poległo na tym schemacie ... :D

ona jest tylko jak ktoś dopłacił za DPFa .... aby spełniać Euro 4 !!! w reszcie jej nie ma a ludzi którzy mają DPFa w e46 jest naprawdę niewielu ....

 

 

Zanim klepniesz bezmyślnie w klawiaturę...przyjrzyj się dokładnie schematowi.

 

A potem zamilknij , bo też polegniesz (poległes)

Opublikowano

to może napisz o co Ci chodzi ????? :duh:

że to jest 330d czy co bo nie zrozumiałem ???? napisałem przecież że sonda występuje tylko jeśli masz normę Euro 4 pozostałe tego nie mają !!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Koledzy wróćmy do tematu turbiny. Ostatnio wreszcie znalazłem trochę czasu dla czarnej perełki i zaobserwowałem u siebie następujące rzeczy które poniżej opiszę i proszę was o wypowiedzenie się. W celu uściślenia, e46 m47 przebieg 243tys. km turbina orginalna.

Sprawdzałem Inpa parametr "Ladedruck" o ile dobrze pamiętam znajduję sie on w oknie "test analog 1" w engine rzecz jasna.

1. Na wolnych obrotach turbina pokazuje 1015, wraz z dodawaniem gazu ciśnienie wzrasta do 1600 przy 2400obrotów, przy dalszym dodawaniu gazu spada do 1200. Pomiar bez obciążenia. Wiedząc że ciśnienie powinno być 2100-2200 pomyślałem że się coś nie dobrego dzieje z turbo. Wykluczyłem zapchanie kata gdyż spaliny mają duże ciśnienie, wykluczyłem zaworek sterujący gdyż zamieniłem go z innym z innego samochodu.Sprawdziłem szczelność wszystkich wężyków podciśnienia oraz zbiorniczka. Sprawdziłem luz na turbinie, jest ledwo wyczuwalny. Cięgno od geometrii porusza się płynnie w pełnym zakresie. Pomyślałem że może wcześniej jak wymieniałem wężyki podciśnienia źle założyłem, więc przełożyłem odwrotnie. Ku mojemu zdziwieniu Turbo zaczęło pompować do 2,4bara ciśnienie wzrastało równomiernie wraz ze wzrostem obrotów. postanowiłem sprawdzić pod obciążeniem, samochód przyśpieszał dużo lepiej i pod obciążeniem przy 3500tys obrotów dawał 2,4bara. Jednakże wyskoczył błąd już nie pamiętam dokładnie nazwy ale był on związany z regulacją ciśnienia.

2. Przełożyłem wężyki od podciśnienia na zaworku sterującym tak jak był wcześniej i tak powinny być, usunąłem błąd i pojechałem znowu na testy:) rezultat ciśnienie po wciśnięciu pedału w podłogę około 2050 i nie spadało wraz ze wzrostem predkości obrotowej powyżej 2400obr jak było w poprzednim przypadku.

Wnioski turbo pompuje tylko wartości optymalne (2,1bara) pod obciążeniem, sprawdzanie na postoju nie ma sensu.

W jaki sposób można zwiększyć ciśnienie doładowania? no bo turbina daje nawet 2,5 bara maksymalnie a jest ustawiona na niecałe 2,1 jakby ją ustawić np na 2,3? Jak to można zrobić?

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

zmianą programu w sterowniku silnika tj. chiptuning ....

a to że może dmuchnąć 2,5 bara to nie znaczy że jest to zdrowe dla tej turbiny !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Jasna sprawa że maksymalne wykorzystanie turbiny nie jest zdrowe. Tak myślałem że tylko chip narazie się na niego nie skusze bo wtrysk sterujący mam padnięty. Ale czy to że bez obciążenie nie pompuje normalnie to dobrze? Czy tak powinno być?

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

To średnio miła informacja ale z turbinami tak już jest, co do ceny 5,5 tys to

po co przepłacać ... jeśli masz wersje 136 km to z tego co ja się orientowałem swego czasu oryginał Garett za ok 3,5 tys można było kupić u dystrybutora garett-a ... zawsze alternatywa używki ale to już loteria bo ja w regeneracje osobiście bym się nie bawił.

Pozdrawiam

Opublikowano

ja zakręciłbym się przy używanej np. od E90 .... zmienisz sterowanie na podciśnieniowe i trochę zabawy przy downpipe i dolocie , zmiana softu i .. ........ :twisted:

bo nasze turba słabo pompują na wysokich obrotach natomiast w tych po lifcie jest słaby dół ..... ta od E90 jest i mocna na dole i u góry ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
wydaje mi się, że jak wymienić turbo to na oryginalne z E46, szkoda marnować silnika chiptuningiem, chyba, że chcecie poszaleć i sprzedać auto laikowi, który nie zwróci na to uwagi. moja bunia przejechała 185 tyś. i jeszcze nie słychać turbo na całe szczęscie. żywotność turbo zależy od eksploatowania silnika. chiptuning z pewnościa skróci jej żywotność. zimą jazda do 2 tyś obr do zagrzania silnika i powinno być ok, natomiast po dłuższej jeździe nie gasić autaod razu tylko poczekać chwilę aż turbo się schłodzi olejem, żeby łopatki turbiny nie spiekały się.
Opublikowano
to teraz sprawdź sobie charakterystyki pracy obu turbin , tej od e90 i tej od e46 przed liftem .... zobacz ile jedna i druga dmuchają w serii a potem komentuj ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
A jak wygląda sprawa jeśli chodzi o 330d z zmianą na turbo z E90, czy w modelu E90 turbina jest inna czy taka sama jak u mnie, ja mam u siebie turbo sterowane elektrycznie zmienną geometrią, czy zmiana na turbo z E90 przyniesie jakieś korzyści?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

ale u Ciebie turbina nie jest elementem który powinieneś wymieniać aby uzyskać moc .....

wydech , big IC , wtryski od 535d no i strojenie tego .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ale u Ciebie turbina nie jest elementem który powinieneś wymieniać aby uzyskać moc .....

wydech , big IC , wtryski od 535d no i strojenie tego .....

 

jest jakiś duży IC który można założyć na zasadzie plug&play do 330d? ewentualnie razem w zestawie z wentylatorem (bo podobno zawadza)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.