Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Całą zimę jeździłem w zasadzie tylko do pracy.

 

Uruchamiam, czekam 3-5 minut aż obroty zmaleją, wsiadam, jadę do 2 tyś obrotów. Generalnie delikates do całkowitego nagrzania.

 

Dzisiaj ruszam spokojnie, patrze w lusterko a z tyłu siwo. Na wolnych obrotach jeszcze w miarę ale gdy załącza się turbo (od ok.1.5tyś obr.) biały dym z wydechu. :duh:

Zniknął olej do minimum a 2 miechy temu dolałem prawie 1.5l. Dodam, że do wymiany oleju zostało mi 2 tyś km. bo od ostatniej wymiany przejechałem raptem 8 tysięcy :!:

Auto ledwo dobiło 180tyś.

 

Mam dwa pytania:

 

1.Czy to moja wina, czy eksploatacja poprzednika zarżnęła turbo?

 

2.Dobrze rozumiem, że to turbina klękła?

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Uszkodzona odma może powodować utratę oleju?

 

Miałem jeszcze tylko dwa objawy. Pierwszy jak 2 msc temu okazało się że z połowy bagnetu zrobiło mi się minimum, gdzie w zeszłym roku tak nie było

drugi kilka razy miałem wrażenie straty mocy podczas przyśpieszania w okolicy 2.5tyś obrotów.

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

Opublikowano

A skąd wiesz, że auto miało 180 tys km? Bo z takim przebiegiem kupiłeś?

Ech kolego...

Turbina to rzecz eksploatacyjna - i oczywiście, że padła. Masz szczęście, że jeździsz wolno, jakby to było na autostradzie to prawdopodobnie rozwaliłbyś silnik - zatarłby się bo turbina wyssałaby cały olej w ciągu kilku sekund.

Z tego co opisujesz to kupiłeś już prawdopodobnie z kończącą się turbiną - nie wiedziałeś tego? Ile dałeś za auto? Który rok?

Opublikowano

a) bo kupiłem używane w BMW premium selection w Niemczech i ma książkę serwisową?

 

b) "kupiłeś już prawdopodobnie z kończącą się turbiną". Możliwe, ale jej agonia trwa już 3 rok?

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

Opublikowano

Ta jak napisal jacemury takze sprawdzilbym odme.

Wczoraj odebralem swoje auto od mechanika. Pare godzin wczesniej naprawiał X5, takie same objawy ja Ty. Palił olej jak smok i dymił. Odma byla zasyfiona kompletnie. U mnie tez odma ale inne objawy - lał sie z niego olej. Po wymianie odmy przestało. (placilem 350 zl)

Jakim olejem masz zalany silnik? Turbo było słychac wewnatrz auta?

Opublikowano

Wydaje mi się, że słychać wewnątrz głośniej niż zwykle.

 

Olej 5w40 Petro Canada

 

Ok, dzięki Panowie :)

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

Opublikowano
Turbo uszkodziło się bo tak mialo być i tyle. Prawie 200 tys to nie pech.
Opublikowano
u mnie odpukać 211 tys km i turbo zero luzów oleju nie łyka więc można dodam ze turbo oryginalne i nie widać zeby ktoś coś ruszal :cool2:
Opublikowano
Moim zdaniem POWODEM jest uszkodzony odpowietrznik [ODME], a powszechnie wiadomo co powoduje nadciśnienie w skrzyni korbowej- rzyganie olejem.
Opublikowano
ludzie, diesel mie posiada odmy.Padlo turbo

 

ty kolego może się na razie powstrzymaj od gadania bzdur...

Opublikowano
ludzie, diesel mie posiada odmy.Padlo turbo

 

Czego nie mają ????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Weekend Ci nie służy stary... Napisz coś mądrzejszego w poniedziałek... :norty: :norty: :norty: :norty:

Opublikowano
Tak mnie zastanawia czy nie powinien się włączyć engine check na desce rozdzielczej :?:

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

Opublikowano
nie wiem czy u ciebie może być to samo ale miałem podobny przypadek jak dolałem za dużo oleju bo stan sprawdzałem chwilę po zgaszeniu motoru, wywaliło mi wtedy rurę łączącą IC z EGR i objaw był taki sam siwy dym że ulicy za mną nie było widać. Włączył się tryb awaryjny i 2,5 tys obrotów nic więcej. Z tego co pamiętam jedynka dwojka obroty wkręcały się ok reszta biegów 2,5 tys. Te 1,5 l oleju mnie zastanawia.
Opublikowano
A jaki jest rocznik auta? Jakoś do jesieni 2003 turbosprężarki miały wadę (co za tym idzie mniejszą żywotność) i często wyły wymieniane w serwisach...
Opublikowano (edytowane)
Kolego con, podstawa sprawdź po pierwsze filtr odmy tak jak piszą przedmówcy. Założe się, że masz założony filtr filcowy i jest on na 100% zapier....y olejem.Dodam, że miałem identyczną sytuację, filtr był zapchany i turbo padło wysysając olej. Edytowane przez btomek

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Opublikowano
---

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Opublikowano
Turbinę w jednakowy sposób jak przypchana odma potrafi uszkodzić przypchany filtr powietrza lub przypchany katalizator
Opublikowano
Tak mnie zastanawia czy nie powinien się włączyć engine check na desce rozdzielczej :?:

 

Kolego - po pierwsze check engine włącza się w momencie uszkodzenia elektroniki. Uszkodzenie mechaniki nie spowoduje włączenia checka. Czyli uszkodzona turbina padnie, a check nie załączy się, ok?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.