Skocz do zawartości

BMW E34 520i 24v nierówna praca na biegu jałowym strzela lpg


polskak203

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Mam problem z BMW E34 520i 24v 92r. Podczas pracy na biegu jałowym silnik niestabilnie pracuje drży, podczas dodawania gazu również nie pracuje równo trzęsie lekko całym autem.

Stało się to od momentu strzału podczas jazdy. Zdarło węża od silniczka krokowego do kolektora ssącego.

Węża nałożyłem lecz dalej bardzo ciężko palił i nie palił na wszystkie gary, strzelał na gazie na zwykłej instalacji. Po diagnostyce komputerowej wyszedł błąd przepływomierza. Wiadomo kupiłem oryginał używkę. Po wymianie przepływomierza jest lepiej lecz dalej ciężko pali podczas rozruchu i nie pracuje stabilnie trzęsie silnikiem lekko.

Dodam że wymieniłem świece na nowe i sprawdzałem cewki podmieniając od sprawnej beemki. Zostało również sprawdzone ciśnienie na tłokach i jest ok . Więc silnik jest ok..Lewego powietrza również nie łapie. Po ostatniej diagnostyce wyszedł jakiś błąd czujnika przepustnicy, więc podmieniłem od innej sprawnej E38 bo są takie same i dalej nie ma poprawy.Na razie nie przełączam na lpg bo strzałami rozwaliło by kolejną przepływkę.

Co może być powodem opisywanego przypadku? ktoś pomoże??

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym podmienił czujnik wału i dokładnie sprawdził cewki.Strzał w kolektor był wynikiem chwilowego braku iskry.Jak się zachowuje na benie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki 100% sprawne bo podmieniałem wszystkie od drugiej. na kompie nie pokazało żadnego błędu oprócz potencjometra przepustnicy ale podmieniałem go i też nic. na pb silnik pracuje nie równo drży.
polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jak dla mnie pozostaje czujnik wału.Ciężkie palenie,strzały podmień go kolego i to wiele wyjaśni,błędu może nie pokazać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w tak samo w swojej :( wymieniony czujnik położenia wału, cewki, świece i nadal nierówne obroty i strzały ;/ w cdfie wywala mi błąd przepływomierza, niebawem go wymienie, wyreguluje gaz i zobaczymy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może czujnik położenia wałka rozrządu?

Przy uszkodzonym czujniku mogą być problemy z rozruchem i płynną pracą jednakże silnik odpalisz.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może, lecz jest problem bo komputer nie pokazał błędu. czy można jakoś pomierzyć miernikiem czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik wału korbowego?? jakie powinny mieć parametry.

Nie wiem już gdzie szukać przyczyny, a nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei.

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu próbowałbym odpiąć poszczególne czujniki, na logikę, jeśli czujnik jest dobry silnik wyraźnie inaczej zacznie pracować, a jeśli będzie czujnik walnięty to nic odpięcie nie zmieni. To chyba jedyna darmowa i skuteczna metoda prostej diagnostyki.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy swoją podłączyłem pod komputer tez nie pokazywalo ze czujnik położenia wału jest padniety, znajomy w e36 tez mial z tym problemy wiec wymienił i chodziło. Ja postanowilem tez wymienic i jest OK. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie mam głowy dlaczego moja beemka ciężko pali. Był sprawdzany układ paliwowy, wtryski podają , pompa paliwa też , iskra jest a ona dalej ciężko pali i nie pracuje równo na jałowym czy też podczas dodawania gazu. (drży silnik)

Komp nie pokazuje żadnych błędów . Gdzie dalej szukać przyczyn ?

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dziwne że komp pokazał tylko błąd potencjo metra przepustnicy. Ale podmieniłem ten czujnik od BMW E38 bo niby jest taki sam a nic żadnej różnicy.

- Sprawdziłem cały układ dolotowy powietrza i wszystkie węże jest szczelnie.

- Wymieniłem świece

- Podmieniałem cewki i nadal bez zmian

- Silniczek biegu jałowego też wygląda na sprawny.

- Wymienione uszczelki od kolektora ssącego

- Przepływomierz 100% sprawny (kupiłem na allegro oryginał używkę)

- pompa paliwa podaje

- wtryski rozpylają

- czujnik ciśnienia też wygląda na sprawny

Zacząłem podejrzewać że coś przytkało układ wydechowy, lecz to wydaje się mało prawdopodobne z takimi objawami.

Ona Ciężko pali trzeba chwilę trzymać na rozruszniku i w tym czasie chwyta i przestaje i aż do momentu aż zapali

Podczas pracy na jałowym trzęsie silnikiem i całą budą nie pali chwilami na wszystkie gary i podczas dodawania gazu na postoju wkręca się wolniej na obroty (muli trochę) a na gazie strzela i załatwiło mi już tak dwa przepływomierze.

 

Zastanawia mnie tu jeszcze czujnik położenia wału korbowego.

Czy objawy mojego BMW wskazują właśnie na uszkodzenie tego czujnika?? Jak to z tym jest?

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie znalazłem bolączkę mojej beemki.

Dorwałem taki silnik jak mój i podmieniłem czujnik wału korbowego.

Jak to mówią jak ręką odjął. Od razu zapala nie trzęsie nic silnikiem .

Teraz została jeszcze jedna usterka do zrobienia, mianowicie obroty skaczą raz na 2000 a raz 1000 i niżej .

Jeśli puknę kluczem w silniczek krokowy to czasem obroty ustawią się poprawnie.

W pon. wyczyszczę silniczek krokowy i ma być. W najgorszym przypadku trzeba będzie poszukać innego.

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku czujnik wału korbowego był częściowo uszkodzony, bo komputer nie pokazał żadnych błędów a odpięcie wtyczki robiło różnicę.

Więc nie jest prawdą do końca że taki czujnik albo jest sprawny albo w ogóle nie działa. :) :)

polskak203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisałem kolego że błąd czujnika wału nie zawsze się pokazuje chyba że czujnik całkiem padnie ale wtedy silnik nie zaskoczy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.