Skocz do zawartości

320D 150KM Hajcuje jak smok.. o co kaman...?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, może pomożecie. Wcześniej bujałem się swoją bunią i nie zastanawiałem za bardzo ile pali ON. Ale od jakiegoś czasu no tak z 1,5 miesiąca zauważyłem, że strasznie szybko spada strzałka poziomu paliwa. Ostatnio zatankowałem do pełna, przejechałem 110 km i wlałem .. zagadnijcie - 14,2 litra ON. No normalnie mnie strzeliło. Jazda po mieście, bez korków, tylko światła odcinki ok. 5 km. Chyba trochę za dużo. Wcześniej 300 km - 1/2 miasto - trasa - spalanie ok. 10 litrów. Podłączyłem się do INPA - wtryski na środku zielonego w normie, jedyny błąd (stary) który skasowałem to coś z EGR - był wyczyszczony jesienią. Bunia nie dymi nawet pod ostrym butem (nawet czarnego pierda nie puści), odma wymieniona, filtry też, katy są. Ogólnie chodzi jak strzała. Przebieg (chyba) 174 tysie. Jedyne co jeszcze zauważyłem to po wymianie plynu chłodniczego jesienią, strzałka nie stoi równo po środku, ale jest troszkę odchylona na zimne. Podgrzewacz działa - silnik nagrzewa się momentalnie. Jeżdżę normalnie, szanuję auto, czasami maksymalnie rozruszam turbinę. No normalnie ręce opadają. Jutro pojadę do mechaniora niech zobaczy może gdzieś cieknie (ale wątpię bo nie śmierdzi).
Opublikowano

kolego juz sam sobie odpowiedziales na twoje pytanie[nie lapie temperatury]

masz na 100% termosat głowny do wymiany, ja tez tak mialem tylko ze mi palil ok 12L/100km

mozesz jeszcze sobie sprawdzic na tesie 7 jaka masz dokladnie temperature

w ASO cena ok 160 pln

pozdrawiam

Opublikowano
A więc tak: podłączone pod komputer diagnostyczny - temperatura płynu chłodzącego 80 stopni, w dalszym ciągu błąd zaworu EGR, parametry przepływki dwukrotnie przekroczone od wymaganych. A samochód chodzi jak strzała, nie dymi - co o tym myśleć. Znajomy poinformował mnie, że błąd EGR może być powiązany z parametrami przepływki. Co wymieniać? Jak przepływka to rozumiem że tylko oryginalna czy podejdzie tani zamiennik (rok produkcji bumy luty 2003), egr to pewnie do wymiany zaworek sterujący????????????????????? Aha i jeszcze zużycie ON jest duże bo dostosowuje się do przepływki?????
Opublikowano

I co ktoś pomoże????? Dorzucę parę fot z inpy:http://zapodaj.net/5458a8b2fcf0, http://zapodaj.net/b3144115bb69.jpg.html,http://zapodaj.net/1bc908a5f93f.jpg.html.

Gdzieś kiedyś czytałem na forum, że takie parametry daje przepływka przy zaślepionym niedziałającym EGR - to prawda???

Opublikowano

co do przeplywki to takie wskazania są na wolnych jak masz zaślepiony EGR ;) wiec to sprawdź i będziesz miał więcej INFO co do spalania to temperatura powinna być wyższa przynajmniej 83 stopnie sprawdź jeszcze ciśnienia na szynie CR pod obciążeniem i jeszcze jeszcze jedna diagnoza która może przewidywać spalanie 14L noga ciężka jak 2 cegłówki:):):):D

 

zrób diagnostykę pod obciążeniem i wrzuć INFO:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temperatura silnika powinna wynosić minimum 90 stopni, więc zacznij od wymiany termostatu. To na 100% jest wina dużego spalania, może nie jedyna, ale na pewno 1-2 litry/100km tracisz przez niedogrzany silnik.
Opublikowano
Poczytałem trochę na forum o zaślepionym EGR - niektórzy robią to specjalnie - i nie skarżą się na wyższe zużycie paliwa. Jeździłem normalnie bez cegły na bucie. Przepływka moim zdaniem też odpada bo autko ciagnie od wolnych obrotów. Wymienię termostat i wtedy zobaczymy (ale chyba za rok, bo już wiosna mnie złapie) - z drugiej strony jak będzie paliła mniej gdy jest cieplej to wiadomo że się bunia niedogrzewała.
Opublikowano
Temperatura silnika powinna wynosić minimum 90 stopni, więc zacznij od wymiany termostatu. To na 100% jest wina dużego spalania, może nie jedyna, ale na pewno 1-2 litry/100km tracisz przez niedogrzany silnik.

 

 

o tej porze roku ciezko uzyskac 90 stopni. i raczej nie realne w silniku cr. przy sprawnym ukladzie chłodzenia o tej porze roku temp jaka powinna sie utrzymywac to 86-88 stopni. Moj klekot zimowa pora przy jezdzie do pracy 6 km i pozniej powrot do domu trasa ta sama (auto nie osiagnie 80 stopni rano przy -5) łyka ok 10-11 litrow dodam ze mam automata. Wniosek zima tak jest nic nie zrobisz musi swoje lyknac tymbardziej zima niedogrzany klekot, latem spala mi 2 l mniej.

Opublikowano
to jest coś nie tak u Ciebie bo z tego co pamiętam masz webasto w aucie , a u mnie pion jest równo po 4 km a temperatura na zewn. przy której był pomiar to było -5 albo -6 C....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
to jest coś nie tak u Ciebie bo z tego co pamiętam masz webasto w aucie , a u mnie pion jest równo po 4 km a temperatura na zewn. przy której był pomiar to było -5 albo -6 C....

 

mam webasto ale automatycznie mi sie nie zalancza jako podgrzewacz, ono jest dokladane podgrzewa silnik, kabine i trzeba je samemu zalaczyc sterownikiem elektronicznym lub telestartem. Owszem po wlaczeniu webasto pion po ok 4-5 km

Opublikowano
Wiecie co mnie jeszcze właśnie tknęło czytając posty - muszę sprawdzić żaluzję chłodnicy bo wydaje mi się że jest cały czas otwarta - ale to jutro.
Opublikowano
to jest coś nie tak u Ciebie bo z tego co pamiętam masz webasto w aucie , a u mnie pion jest równo po 4 km a temperatura na zewn. przy której był pomiar to było -5 albo -6 C....

 

mam webasto ale automatycznie mi sie nie zalancza jako podgrzewacz, ono jest dokladane podgrzewa silnik, kabine i trzeba je samemu zalaczyc sterownikiem elektronicznym lub telestartem. Owszem po wlaczeniu webasto pion po ok 4-5 km

a dlaczego nie załącza się automatycznie ? płytka jest analogowa ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To, że silniki CR są trochę "chłodniejsze" to fakt, ale po to są własnie podgrzewacze płynu chłodniczego, aby tą temperaturę łatwiej osiągnąć.

Ja na odcinku 10km przy kilku stopniach na minusie bez problemu osiągam ponad 90 stopni.A w trasie to podchodzę spokojnie do 95-98 nawet przy mrozach. Więc chyba 90 stopni w CR to nie taka nieosiągalna bariera.

Opublikowano (edytowane)
To, że silniki CR są trochę "chłodniejsze" to fakt, ale po to są własnie podgrzewacze płynu chłodniczego, aby tą temperaturę łatwiej osiągnąć.

Ja na odcinku 10km przy kilku stopniach na minusie bez problemu osiągam ponad 90 stopni.A w trasie to podchodzę spokojnie do 95-98 nawet przy mrozach. Więc chyba 90 stopni w CR to nie taka nieosiągalna bariera.

 

 

wiec wydaje mi sie ze cos masz nie tak jak osiagasz temp 95-98 przy mrozach, latem w miescie w korkach 93-95 mialem najwiecej zima miasto 86-88 a podgrzewacz elektryczny napewno nie dogrzewa silnika do 95 stopni

Edytowane przez waski9227
Opublikowano
plytka webasto analogowa, webasto nie zalancza sie automatycznie od danej temp płynu. zalancza sie na 3 sposoby: mozna ustawic godzine zalaczenia, guziczkiem na elektronicznym wyswietlaczu, pilotem telestart.Nigdy samo sie nie wlaczy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiec wydaje mi sie ze cos masz nie tak jak osiagasz temp 95-98 przy mrozach,

Dla jasności pisząc "przy mrozach" miałem na myśli -5...-7 stopni, bo w takich warunkach testowałem auto po wymianie termostatu.

Po wymianie termostatu, auto nagrzewa się szybciej, pali znacznie mniej, wiec nie sadze aby cos było nie tak :8) . Po to własnie montowane sa elektryczne/spalinowe podgrzewacze silnika, aby osiągnął on jak najszybciej optymalne warunki pracy, czyli 90 stopni.

Przed wymianą termostatu miałem temperaturę rzędu 75-80 stopni max, czyli na upartego też mozna było na mrozy zwalić.

Opublikowano
jeżeli silnik niedogrzany to typowo termostat, temp 90stC powinna być nawet przy -10 diesle maja systemy dogrzewania płynu chłodzącego przy niższych temp, więc jeśli nie ma temperatury to albo termostat albo układ dogrzewania
Opublikowano
Sprawdziłem żaluzje chłodnicy - działa, sprawdziłem węże w czasie nagrzewania silnika - górny ciepły, dolny zimny ale jak silnik nabrał temperatury (też zrobił się ciepły). A więc termostat jest raczej sprawny, obieg zamyka się i otwiera. W mojej buni jest tylko jeden termostat, nie ma tego od egr ani chłodniczki spalin.
Opublikowano
W mojej buni jest tylko jeden termostat, nie ma tego od egr ani chłodniczki spalin.

:shock: jak to?? to jak masz zrobione połączenia węży?? Możesz zrobić fotkę jak to wygląda??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak to wygląda, w 318d to noramlna sprawa, widać, że też 320d też ta opcja się zdarza, albo ktoś coś kiedys "przyrzeźbił"

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/p/113.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.