Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dużo szukałem :search: ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem! każdy piszę co innego! Mianowicie biorę się za wymianę świec w moim m57 pytanie czy lepiej robić to na zimnym czy dobrze wcześniej rozgrzać motor? a może psiukać wcześniej i zostawić na noc wd-40? Wiem, że jest ryzyko ukręcenia ale chciałbym zminimalizować to ryzyko! Odkręcać zwykłym kluczem czy dynamometrycznym ustawionym kilka niutków więcej od memento dokręcania? Proszę o odpowiedź Ludzi którzy przerabiali ten temat !

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
Panowie naprawdę nikt nic nie podpowie?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkrecaj na cieplym silniku,popsikaj wd,odkrecaj zwylkym dobrym kluczem a dokrec dynamometrycznym wiem bo wymienialem i tak wlasnie robilem.
Opublikowano
nie na ciepłym!!! znacie coś takiego jak rozszerzalność cieplna materiału?? Odkręcamy na zimnym wcześniej zalewając WD40, delikatnie ruszyć i brać się za następną. PAMIĘTAJ nic na siłę!!! najważniejsza sprawa to obrócić świece o 0,5mm i wrócić z powrotem i następna świeca. Ja tak wymieniłem kpl bez żadnych problemów. Nie używałem dyno ani innych magicznych przyrządów... zwykła grzechotka z rurkową nasadką [chyba 10tką]. powodzenia
Opublikowano

Ja też wykręcałem na zimnym. Wcześniej pryskałem WD40 - ze 40 min odczekałem. Podstawa to dobra długa nasadka. Wszystkie poszły bez zająknięcia.

Przy wkręcaniu posmarowałem smarem miedzianym.

Opublikowano
ok dzięki za info w przyszłym tygodniu jak znajdę chwilkę biorę się za wymianę powiem co i jak mi poszło

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
Ja odkręcałem na zimnym, na noc zalałem wd-40, bo kolega mi opowiadał, że jak pracował w warszawie to ukręcali takie świecę więc wolałem tego uniknąć, odkręcałem i dokręcałem zwykłą grzechotką. obeszło się bez problemów.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Po dwóch latach od wymiany na febi, ponad 40tyś przejechane, świece ponownie dały znać o osobie.

Każda sypie błędami przy temperaturze 20-30stC.

Przy wymianie dwa lata temu posmarowałem gwinty smarem miedziowym i dokręciłem 20Nm.

 

Tym razem wykręcałem świece na gorącym silniku, wykręcały się jak masełko, na nowe świece beru obowiązkowo dałem smar miedziowy na gwinty.

 

DSC08206.jpg

 

Przy okazji wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe na silikonowe.

 

DSC08247.jpg

 

 

Ciekaw jestem ile teraz wytrzymają świece.

Opublikowano

Roger-nysa krzyczy że jak wyjmować świece to tylko na gorącym silniku... :) i podobno zawsze wychodzą jak po maśle.

 

Rozszerzalność cieplna oczywiście jest, ale dla głowicy i świecy będzie ona inna, bo są to różne materiały. Ta różnica w rozszerzalności cieplnej przyczynia się do łatwiejszego ich demontażu...dzięki temu oba gwinty jakby "odrywają" się od siebie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Miałem dwa razy błąd trzech świec,i za dwoma byl to sterownik nie swiece.Z czasem robił sie bład czterech.Ale lepiej zacznij od sterownika,bo mi zalega komplet nowych beru bo tez myslalem ze dwa razy nie moze byc sterownik.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Roger-nysa krzyczy że jak wyjmować świece to tylko na gorącym silniku... :) i podobno zawsze wychodzą jak po maśle.

 

Rozszerzalność cieplna oczywiście jest, ale dla głowicy i świecy będzie ona inna, bo są to różne materiały. Ta różnica w rozszerzalności cieplnej przyczynia się do łatwiejszego ich demontażu...dzięki temu oba gwinty jakby "odrywają" się od siebie.

 

Dokładnie też zawsze wymieniam na gorącym silniku i nigdy nie miałem problemów. Nawet niczym nie psikam. Wychodzą bez najmniejszych oporów.

Dokręcać świece dopiero jak silnik ostygnie żeby nie uszkodzić gwintów.

Głowica jest z aluminium a świeca (korpus) jest ze stali. Rozszerzalność cieplna aluminium jest większa jak stali i przez to świece łatwiej się wykręcają.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.