Skocz do zawartości

Wibracje podczas przyspieszania


Rojal

Rekomendowane odpowiedzi

Ja skrzynie tak czy inaczej mam do naprawy. Dyferencjał to inna sprawa, na razie unikam większego przyspieszania. Myślę, że warto w moim przypadku rozglądać się za lsd zamiast za zwykłym dyferencjałem. Może w tym roku się uda, zobaczymy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja ostawiam dwumas fabrycznie nowy jest skopany, kolega wyżej pisze ze coś ze skrzynia hmmm... poduszki nic nie dadzą przerabiałem to wszystko co Ty i pisałem o tym, trzeba było nie wchodzić w koszta niepotrzebnie bo bo mi to nie dało efektu. Ostatnio zauważylem ze po wymianie przepływki na nową (bo były szarpnięcia miedzy 1500obr a 2000obr a czyszczenie egr i elektrozaworeka nic nie dało) i.. powiem ze wibracje są mniejsze :shock: i to dużoa auto lepiej reaguje na gas nawet przy dużych temperaturach powietrza, kolega miał podobnie to mu po wymianie regulatora ciśnienia na pompie wibracje ustały i weź bądź mądry (może pompa nie nadążała z paliwem i silnikiem trzęsło)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak wiem ze o moment chodzi tylko ze ja mogę podnieść max 40Nm (sprawdzałem schodząc powoli w kierunku serii)to chyba coś jest nie halo :cry: a inni użytkownicy tego samego modelu lub e60 robią spokojnie od 80 do 130Nm i jakoś bez problemu wszystko gra...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napiszę tylko jedno że winny jest wał napędowy który wpada w wibracje przez zbyt duży moment obrotowy, w swojej byłej E46 która była pomodzona na 297 KM i 618 Nm wymieniłem prawie wszystko i wibracje były nadal jedyną rzeczą której nie wymieniłem to wał napędowy i to pewnie wina tego elementu, wyważanie nic nie pomoże i kupno używanego tylko wymiana na nowy wyeliminuje drgania i wibracje.

Ja niestety nie wymieniłem wału bo auto sprzedałem koledze ale on ma zamiar wymienić w przyszłości wał na nowy i wtedy będzie to potwierdzone :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka usługa wywazenia kosztuje?

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Chyba coś około tysiąca ale nie jestem pewien.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś koło tys???? :shock: oj chyba przesada ja to robiłem za 200zł lub 300zł już nie pamiętam wymontowałem wal zawiozłem do gościa on zamocował na maszynę i przy odpowiedniej prędkości sprawdzał jak się zachowuje a maszyna pokazywała gdzie trzeba dorzucić ciężarek lub zdjąć jeśli coś źle mowie to poprawcie mnie... jak tysiąc wyważanie by kosztowało to bym wolał kupić nowy wał :mrgreen: Edytowane przez pawelkorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, czy występuje u was również:

1. stuki podczas gaszenia bez wciśniętego sprzęgła? ( z wciśniętym jest ok)

2. drży lewarek na 3 biegu tylko podczas dodawania gazu?

3. to już pytanie do dociekliwych, czy występują odgłosy z okolic skrzyni biegów, gdy auto jest na podnośniku rozpędzone na 5 lub 6 biegu w przedziale tych obrotów co występują wibracje? :lol:

Wał wyważałem sprawdzałem tulejki i krzyżak wszystko było ok, także sądzę że wał odpada :mrgreen:

Edytowane przez pawelkorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 6 miesięcy temu...

Witajcie,

 

BMW e91 318d n47d20c auto jest po chipie wg hamowni 173 km i 386 nm.

 

Również mam problem z wibracjami [drganiami, czuć je np na podłokietniku lub zagłówku fotela pasażera] oraz jakby buczeniem. Problem zaczyna się od 4 biegu obroty ok 1800 do ok. 2800.

Na 6 biegu przy tych obrotach słychać najbardziej wyraźne buczenie. Po zdjęciu nogi z gazu problem ustępuje jednak gdy tylko dotknę gaz znów buczy i czuć drgania jakby jazda po tarce... czuć również te wibracje na drążku zmiany biegów.

Wydaje mi się, że ten dźwięk wydobywa się z okolic silnika/ skrzyni biegów a nie z tyłu auta.

 

Jestem nieco załamany bo problem pojawił się po wymianie koła dwumasowego i sprzęgła. Wymieniłem te części na nowy zestaw LUK...

 

Proszę o podpowiedzi czym może być to spowodowane?

Czy to wina wału np źle złożony lub wyrobione łączniki lub podpora a może to wina tego dwumasu?

 

Ponadto na postoju ale nie zawsze po otwarciu maski widać jak trzęsie silnikiem [wcześniej też tak było] poduszki silnika, koło pasowe wymieniałem ok 35 tys km temu. nie wiem czy nie jest to wina wtrysków lub rozrządu choć ten był już wymieniany i jako tako go nie słyszę ale podobno wałki wyrównoważające też są słabym punktem tego silnika... drgania widoczne i wyczuwalne są również po otwarciu tylnych drzwi oraz na wydechu - końcówka tłumika.

obecny przebieg to 201 tys km raczej autentyczny. auto mam od 2012 roku.

 

będę wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Mpier a sprawdzałeś, czy założony "dwumas" ze sprzęgłem był regenerowany? Ja bym podjechał do dobrego mechanika poprosił o sprawdzenie: poduszek silnika i skrzyni, łącznika elastycznego wału oraz podpory wału. Ciekawe jeszcze jak jest mapa napisana (rozumiem że auto posiada nadal zwiększoną moc), czy moment obrotowy jest "płaski od dołu". Jakby te części były w porządku oraz mapa to obstawiałbym nowe koło dwumasowe. W moim przypadku tak było. Z reklamacją może być problem, gdyż u mnie po powrocie do parametrów seryjnych dwumas dawał radę :D Problem zaczynał się od dołożenia już 40 niutków ponad serie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelkorn dzięki takiej rzeczowej informacji potrzebowałem :)

co do dwumasu to po rozpakowaniu z kartonu wyglądał jak nowy - czyściutki itp. wiem jednak, że LUK sprzedaje regenerowane przez siebie dwumasy, niestety nie wiedziałem tego gdy kupowałem bo wówczas dołożyłbym kilka stów do sachs'a

 

co do mapy to robiłem w tc performance jest cały czas wgrana, mogę wrzucić wykres. wydaje mi się, że z dołu nie ma przesady z momentem... chip mam od jakiś 60 tys km...

 

poduszki skrzyni odpadają - wymieniłem je 3 tys km temu. muszę sprawdzić wał [łączniki i podporę] - te są od nowości i poduszki silnika wymienione ok 30 km tys wstecz.

 

rozumiem, że Ty wróciłeś do serii?

 

myślałem nad powrotem do serii lub obniżeniem momentu bo u mnie jest go o ok. 80 nm więcej jak w oryginale...

tyle tylko, że przed wymianą dwumasu tych objawów nie było albo były znacznie mniej odczuwalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, ale powodem może być brak użycia przyrządu do składania docisku sprzęgła systemu sachs i samoregulatory krzywo siadły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego się nie da sprawdzić ani naprawić, nie wiem nawet czy jest patent na "wyzerowanie" regulatorów w tym zacisku na zero :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawości te regulatory są w kole dwumasowym?

mniejszy max moment obrotowy coś zmieni czy nie bardzo w takim przypadku?

 

zacznę od poduszek i wału a później zobaczymy czy będę coś zmieniał z programem lub wracał do seryjnej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem odpisywać o montażu dwumasu specjalnym przyrządem ale G-CS mnie uprzedził :D Też słyszałem o złym montażu lecz u siebie już nie miałem okazji sprawdzić. Spróbuj nowy docisk sam dokupić i podjechać do fachowca który dysponuje odpowiednim sprzętem. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mpier odpowiadając na wcześniejsze Twoje pytanie to do serii nie wróciłem :twisted: zrobiłem tak około 60kkm i auto zmieniało właściciela miałem więcej od serii o około 100nm i 40km kolega wyżej wgrał mi swój program jak byłem w okolicy Krakowa i tak zostawiłem bo auto "latało" :lol: hehe Szkoda mi już było czasu i pieniędzy na ciągnie się po mechanikach i czekałem aż mi dwumas dokona żywota żeby wymienić na nowy zestaw i czekałem i czekałem... aż sprzedałem auto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.