Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Kupiłem bmw e90 2008r automat 3 miesace temu i samochod mial fabrycznie obnizona moc do 120 KW czyli o 10KW ze wagledu na przepisy belgijskie. Pojechałem do V-tech łowicz na podniesienie mocy i po tej opeacji zaczeły sie problemy tego typu ze przy gwałtowniejszym przyspieszaniu od 3 biego w gore wystepuja straszne wibracje i nikt nie moze zdjagnozowac od czego to sie dzieje. Co to moze byc moze wy mi cos podpowiecie? Do tej pory wymienilem poduszki pod silnikiem, poduszki pod skrzynia, łaczniki elastyczne wału i podpore co to moze byc poza tym??
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witaj

Ja montowałem, kilka dni temu boxa do swojej e92 320dA tez mam auto z rynku belgijskiego - silnik n47 ale moc 163ps. Boxa stroiłem samodzielnie (jazda na autostradzie i podgląd parametrów pracy silnika OBD + sonda AFR), do pewnego momentu auto fajnie zwiększa moc, jednak po przekroczeniu pewnej granicy pojawiały się podobne objawy. Przy 1,8 - 2,4tyś obrotów lekkie drżenie (mrowienie) pochodzące z silnika + dźwiek przypominający stuk metalu (spalanie stukowe, a może skrzynia). Oczywiście udało mi się dojść do parametrów przy których nie ma wibracji. Przejechałem już 1,5kkm i nic się nie dzieje.

Jakie parametry uzyskało autko po modzie a jakie były parametry przez modem?

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdzałeś konwerter skrzyni biegów? Jaki masz przebieg? Awaria może być niezwiązana z chipem.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Awaria może być niezwiązana z chipem.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: sorrki nie mogłem się oprzeć, KoKos reprezentujesz ASO :?: ,

 

u mnie jak były drgania: winny jest chip :mrgreen: :mrgreen: okazało się, że jedna felga wpadała w wibracje przy wyższych prędkosciach obrotowych, zanieczyszczenia stopu...

2) jak był problem z DSC winny był chip :mrgreen: :mrgreen: , okazało się, że jest potrzeba wgrania nowego softu na sterownik DSC,

3) jak było brudne auto to winny był chip :mrgreen: :mrgreen:

 

oczywiście może być problem "złego" chipu, Kolego moja sugestia:

- podjedź do Tunera, wgraj ori program sprawdź czy pomogło,

- jak nie pomoże to jazda z podpiętym kompem diagnostycznym,

- jak nie wyjdą błędy podczas jazdy to wgraj pełen/kompletny soft w ASO na wszystkie sterowniki,

- jak nadal będzie "źle" czyli nikt nic nie wie to wal do czarnoksiężnika lub wróżki...

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Auto przed chipem mialo troche kiepsko zrobiona mape na hamowni wyszło 161KM i 255NM a po chipie 207KM i 412Mn. Pozniej wrzuce wykres.
Opublikowano
Sprawdzałeś konwerter skrzyni biegów? Jaki masz przebieg? Awaria może być niezwiązana z chipem.

 

 

Jak sprawdzic konwerter skrzyni?? przebieg to 158000

Opublikowano
Może to wina wtryskiwaczy? Przy jakich obrotach auto wpada w drgania?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Może to wina wtryskiwaczy? Przy jakich obrotach auto wpada w drgania?

Dzieje sie to w przedziale 1800-2400 i tylko wtedy kiedy gwałtowniej przyspieszam jak przyspieszam płynnie to nic sie nie dzieje.

Opublikowano

No to moim zdaniem coś nie tak z wtryskiwaczami. To są obroty max. momentu obrotowego. Moja propozycja jest taka: wyjmij te wtryskiwacze i zawieź do firmy, która je sprawdzi. Jakiś Bosch Service Diesle albo coś w tym stylu. Chodzi o to, żeby porównali ich wydajność. Wystarczy, że jeden podaje mniej i tak się będzie wszystko drgać. Koszt takiej operacji to coś ok 40 PLN od sztuki, a sprawdzić muszą wszystkie.

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
No to moim zdaniem coś nie tak z wtryskiwaczami. To są obroty max. momentu obrotowego. Moja propozycja jest taka: wyjmij te wtryskiwacze i zawieź do firmy, która je sprawdzi. Jakiś Bosch Service Diesle albo coś w tym stylu. Chodzi o to, żeby porównali ich wydajność. Wystarczy, że jeden podaje mniej i tak się będzie wszystko drgać. Koszt takiej operacji to coś ok 40 PLN od sztuki, a sprawdzić muszą wszystkie.

Pozdrawiam.

Spoko musze tego spróbowac. Najpierw podjade do V techu niech troszke poprawia softa i jak to nie pomoze to wyjmuje wtryski i zobaczymy co bedzie.

Dzieki za rade. Dam znac jak cos zrobie. Pozdrawiam

Opublikowano
ja na 90% obstawiam łącznik wału - taka gumeczka :)

łączniki sa wymienione obydwa i przy skrzyni i przy moscie na nowe! Zero poprawy

Opublikowano

ja u siebie zerwalem srube na wale, dokladnie przy skrzyni na laczniku drgan skretnych.

wibracje byly mocno odczuwalne na lewarku zmiany biegow.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ludzie czytajcie co pisze autor !!! a nie zgadujcie!

 

mi ostatnio strasznie telepało autem na a4 powyżej 180km/h pojechałem znowu ta sama trasę tydzień pozniej i juz bylo ok wiec albo mi sie kola wyważyły same :) albo sie asfalt wyrównał po zimie na naszej autostradzie :D moze sprawdz na innym odcinku drogi

Opublikowano

Ja też stawiam na łożysko podpory wału, miałem tak w e46 (pisałem o tym także poszukaj w archiwum). Niby luzu nie było widać, ale po zdemontowaniu wału okazało się, że minimalny luz był, a to przekładało się na wibracje, szczególnie podczas gwałtownego przyspieszania.

 

Pzdr.

  • 1 rok później...
Opublikowano

mam e46 2.0d 150km skrzynia manual mam te same objawy gdy wcisne gaz do podłogi zaczyna telepać samochodem i tylko na 3 ,4,i 5 biegu czym wyższy bieg tym mocniej . jak powoli przyspieszam to drgań nie ma

Też wymieniłem poduszki silnika , skrzyni,łącznik wału wszystko lemfordera. podpora wygląda na b. dobrą

Myślę teraz o poduszkach-tulejach dyfra , może tu będzie problem

jak tak dalej będzie szło to wymienie całe podwozie

Opublikowano (edytowane)
No to moim zdaniem coś nie tak z wtryskiwaczami. To są obroty max. momentu obrotowego. Moja propozycja jest taka: wyjmij te wtryskiwacze i zawieź do firmy, która je sprawdzi. Jakiś Bosch Service Diesle albo coś w tym stylu. Chodzi o to, żeby porównali ich wydajność. Wystarczy, że jeden podaje mniej i tak się będzie wszystko drgać. Koszt takiej operacji to coś ok 40 PLN od sztuki, a sprawdzić muszą wszystkie.

Pozdrawiam.

znajdz mi servis profesjonalny od wtyrskow ktory za 40zl podepnie wtrysk pod stol probierczy ... :roll: :roll: , o czym Ty piszesz... :mad2: 140-160 to jest normlana cena za sztuke...

Edytowane przez mmcv
Opublikowano

Kolego zadne wtryski, mialem podobne objawy, wymienialem elastyczna gume laczenia walu i podpore, nie pomogo.

Mechanik, bardzo doswiadczony, powiedzial, ze skoro nie pomoglo to trzeba wal napedowy wywazyc.

 

Jak reka odjal, zero wibracji, cos kolo 400zl z robocizna.

Opublikowano
Teraz i ja chyba mam to samo. Zaczelo sie po remapie. Czy jest taka opcja, że stojąc pd autem zobacze gołym okiem, że coś przy wale jest nie tak? Odczucia są takie, że coś z tyłu auta wibruje jak dam noge do podłogi. To dokładnie takie uczucie jak przy mocnym hamowaniu jak tarcze hamulcowe sa pokrzywione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.