Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Postanowiłem pochwalić się nie dawno zakupionym BMW 530d w automacie.

Krótki rys historyczny :

 

Rok produkcji 11.2000 r. czyli już po lifcie. Przebieg wg. licznika 280 000 km co wydaje się być w miarę prawdopodobne. Kupiona dość okazyjnie ok. 1,5 miesiąca temu. Szukałem dobrego, zadbanego egzemplarza w manualu ale trafił się ten i w sumie po jeździe próbnej długo się nie zastanawiałem ;) teraz powoli przyzwyczajam się do jazdy automatem.

 

Wyposażenie :

 

Kod typu DL81

Typ 530D (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57

Pojemność skokowa 3.00

Moc 142

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor STAHLBLAU METALLIC (372)

Tapicerka STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)

Data prod. 2000-11-10

 

S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Układ stabilizacji jazdy ASC

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy

S280A LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.

S314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Podgrzewane lusterka i dysze spryskiwaczy

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S339A SATIN CHROME Shadow-Line

S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC x4 Elektryczne szyby x4

S423 FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki welurowe bmw

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Automatycznie regulowane reflektory /samo-poziomowanie

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S543 VISORS WITH ILLUMINATED MIRRORS Daszki przeciwsłoneczne z lusterkami podświetlanymi

S632A COMPL PREP. BMW CELLULAR PHONE(MOTOROLA) Instalacja tel. kom. BMW (Motorola)

S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe

S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

S202A STEPTRONIC Steptronic

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S521A RAIN SENSOR Sensor deszczu

S540A CRUISE CONTROL Automatyczna regulacja prędkości

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S855A LANGUAGE VERSION ITALIAN Wersja językowa, włoski

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S884A ITALIAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. włoski

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

S928A TYIRE CONTROL Sterowanie opon

 

Galeria :

 

1.

http://www.micro-bit.pl/bmw/DSC_6208.jpg

 

2.

http://www.micro-bit.pl/bmw/DSC_6210.jpg

 

3.

http://www.micro-bit.pl/bmw/DSC_6222.jpg

 

4.

http://www.micro-bit.pl/bmw/DSC_6230.jpg

 

5.

http://www.micro-bit.pl/bmw/DSC_6232.jpg

 

6. A TO NOWE ŚWIEŻUTKIE Z WEEKENDOWEJ SESJI :)

http://www.micro-bit.pl/bmw/_DSC6739.JPG

 

 

Planowane zmiany :

 

Chcę zmienić drewno w środku na coś bardziej "nowoczesnego" np. okleina z antracytowego karbonu oraz większe felgi na lato - coś z palety ori BMW.

Edytowane przez carlos76

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano

Ładna buńka zadbana ,felusie też bym podmienił trochi szpecą dałbym 17calów drewno jak uwazasz możesz zapodac coś tylko nie rób wiochy jakiejs.Przebieg może byc taki-było by fajnie.Kolorek jak dla mnie bardzo przyjemny i żadki.Ogólnie podoba mi się bo ze zdjec wygląda na org nie kombinowany i zwiochowany.Tak trzymaj.

PS po modernizacjach zapodaj fotki.POzdr

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

nadszedł czas na mały update galerii - przy okazji dzięki wszystkim za pozytywne opinie. :cool2:

Jesienią miałem trochę wolnego czasu więc zabrałem się za dopieszczenie świateł. Oto efekty :

 

1. Przed szlifowaniem :

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_9775_web.jpg

 

2.

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_9776_web.jpg

 

3.

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_9777_web.jpg

 

4. W trakcie :

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_9787_web.jpg

 

5. Efekt po szlifowaniu :

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_9790_web.jpg

 

6.

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_9793_web.jpg

 

7.

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_9794_web.jpg

 

w najbliższym czasie modyfikacja zawieszenia...

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie szlif lamp zajął około 2-3 godzin. Najpierw papiery wodne 800-1200-2000-2500-3000. Potem pasta ścierna wykańczająca (może być taka jak do lakieru). Są tez pasty do plastiku (np Meguiars Plast X lub inne wyroby dedykowane do plastików itp). Pastę najlepiej dać na gąbkę lub futro i za pomocą polerki rotacyjnej na małych obrotach dopieszczać do pożądanego efektu.

Minusem tej operacji jest to, że jak lampa jest od środka trochę usyfiona, to ten syf jest bardziej widoczny. :mrgreen:

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie szlif lamp zajął około 2-3 godzin. Najpierw papiery wodne 800-1200-2000-2500-3000. Potem pasta ścierna wykańczająca (może być taka jak do lakieru). Są tez pasty do plastiku (np Meguiars Plast X lub inne wyroby dedykowane do plastików itp). Pastę najlepiej dać na gąbkę lub futro i za pomocą polerki rotacyjnej na małych obrotach dopieszczać do pożądanego efektu.

Minusem tej operacji jest to, że jak lampa jest od środka trochę usyfiona, to ten syf jest bardziej widoczny. :mrgreen:

Pzdr.

i wszystko jasne polecali tez paste farecla wiesz moze cos na ten temat? i jaka polerka?

Opublikowano

Może i być Farecla - praktycznie tak jak każda pasta do polerki lakieru (najlepiej z tych mniej agresywnych bo pasta jest już tylko po to aby ładnie wykończyć na błysk klosz po papierze). Unikać pasty TEMPO bo tym to tylko zamaskujesz/wypełnisz rysy zamiast je skorygować. Generalnie przy dobieraniu pasty trzeba się kierować typem papieru wodnego, na którym kończymy szlifowanie. Jeśli jest to papier np 2000 to oczywiście trzeba szukać pasty, która usuwa rysy po takiej właśnie gradacji papieru (mocniejszej pasty nie ma sensu brać bo będziemy niepotrzebnie szlifować klosz zamiast go wykańczać na błysk). Dla pasjonatów można jeszcze liznąć klosze jakąś pastą już typowo finishową ale to już bardziej dla maniaków (ja nie robiłem finishową i też było ok).

Co do polerki to ja akurat swoją pierwszą polerkę lamp robiłem za pomocą uchwytu na wiertarkę. Obecnie mam już na wyposażeniu polerkę Silverline Silverstorm z elektroniczną stabilizacją obrotów przy obciążeniu oraz regulacją samych obrotów (to drugie jest praktycznie w każdej marketowej polerce na wyposażeniu zaś to pierwsze już tylko w tych droższych), którą to zakupiłem na Amazonie gdyż potrzebna mi była do korekty lakieru a przy tej operacji stabilizacja obrotów przy obciążeniu polerki jest już wskazana aby równo korygować lakier.

Do korekty lamp wystarczy najprostsza polerka z regulacją obrotów. Wtedy ustawia się ją na niskie obroty (nie przekraczać 1000) i można głaskać klosze. Oczywiście należy to robić z wyczuciem i co jakiś czas sprawdzać czy klosze się nadmiernie nie nagrzewają.

Aaaaa - po skończonej polerce dobrze jest mieć jakiś lepszy wosk (Collinite 476, Finish Kare Hi Temp - można spróbować marketowe ale one niestety bardzo szybko zejdą z kloszy) i tym ładnie przejechać klosze. Uzyskujemy wtedy maksymalnie lustrzany look a i robale łatwiej schodzą. Potem tylko co 2-3 miechy powtórzyć odtłuszczenie kloszy i przejechanie woskiem i będzie cacy.

Pzdr.

Opublikowano

Po przeliczeniu funciaków na złotówki z konta zassali mi coś koło 200 pln (to już z przesyłką było). Polerka była u mnie zdaje się po jakichś 5 dniach (w każdym razie masz numer przesyłki i możesz sprawdzać gdzie jest). Zresztą na Amazonie masz po zakupie podany prawdopodobny (aktualizowany) termin dotarcia przesyłki do adresata.

Jak szukałem tu u nas to tą samą polerkę na Allegro (sprowadzoną wcześniej z Amazona) sprzedawali po 250 pln + przesyłka. Inne dostępne ze stabilizacją obrotów pod obciążeniem kosztowały już od około 300-350pln wzwyż. Silverline dla kogoś kto używa jej dla własnego użytku zaledwie kilka razy w roku wystarczy w zupełności. Dla tych, którzy robią to zarobkowo to już bardziej trzeba szukać Makity, Festoola, Flexa itp ale te sprzęty to już koszt od 600-800pln do nawet 2000pln.

Pzdr.

EDIT: Sprawdziłem dokładnie - za ta polerkę Silverline'a ściągnęli mi z konta 192,45 pln. W tej cenie Silverline bije wszelkie inne dostępne w marketach polerki na głowę. Polecana jest nawet na forach detailingowych (oczywiście do domowych zastosowań). Choć pamiętam, że ktoś z profesjonalnie/zarobkowo robiących polerkę lakieru z ciekawości wziął w obroty tego Silverline'a i wytrzymała zaskakująco długo (choć oczywiście umarła potem dość skutecznie - przekładnia zdaje się rozleciała). Ważne - polerka ta ma o ile pamiętam wybite Made in England więc wygląda na nie-chińszczyznę.

Opublikowano

nawet nie zauważyłem, jaka dyskusja wywiązała się w mojej galerii :o :shock: jeśli chodzi o mnie to nie wyglądało to aż tak profesjonalnie jak kolega Manolito77 opisał.

Nie pamiętam już dokładnie jakich gradacji papierów używałem ale było to mniej więcej 600, 1000, 1500, 2000. A później zwykła nakładka gąbkowa na wiertarkę i co dziwne właśnie pasta Tempo :lol:

Efekt jest, myślę, zadowalający. Rzeczywiście widać teraz lepiej kurz na spodniej części szkła ale coś za coś - gładź jest za to taka, że mucha nie siada (a właściwie się nie przylepia ;))

Będę jeszcze regenerował swoje lampy od środka to powinienem dać radę i tam wyczyścić. Dziś zawitała do mnie paczuszka - a w niej :twisted:

 

http://www.micro-bit.pl/bmw/IMAG0130_web.jpg

 

przeróbka na bi-xenon już wkrótce :norty: spodziewam się dobrych efektów i podzielę się zdjęciami po wszystkim.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano

Rozumiem, że to soczewki z Audi A6 C5? Takowe ponoc idealnie pasują w soczewice e39.

Możesz powiedziec jaką monetę teraz za takie soczewice sobie winszują?

Pzdr.

Opublikowano
Rozumiem, że to soczewki z Audi A6 C5? Takowe ponoc idealnie pasują w soczewice e39.

 

...dokładnie takie jak mówisz. Widzę, że ogarniasz temat kolego. Mnie udało się je wyrwać za 150 zł. Resztę, mam nadzieję, zrobię sam. Koszt w miarę nie wielki a efekt powinien być całkiem przyjemny :D

Przyznam, że myślę jeszcze nad przeróbką oświetlenia dla fabrycznych ringów. Chciałbym uzyskać efekt taki jak w nowych modelach można spotkać na drodze tzn. silne światło barwy białej.

Z tego co wiem - jest tam mały układ scalony z pojedynczą diodą dużej mocy, chyba tzw. Luxeon. Orientowałeś się może w tym temacie ? Pozdr.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano
Rozumiem, że to soczewki z Audi A6 C5? Takowe ponoc idealnie pasują w soczewice e39.

 

...dokładnie takie jak mówisz. Widzę, że ogarniasz temat kolego. Mnie udało się je wyrwać za 150 zł. Resztę, mam nadzieję, zrobię sam. Koszt w miarę nie wielki a efekt powinien być całkiem przyjemny :D

Przyznam, że myślę jeszcze nad przeróbką oświetlenia dla fabrycznych ringów. Chciałbym uzyskać efekt taki jak w nowych modelach można spotkać na drodze tzn. silne światło barwy białej.

Z tego co wiem - jest tam mały układ scalony z pojedynczą diodą dużej mocy, chyba tzw. Luxeon. Orientowałeś się może w tym temacie ? Pozdr.

Przede wszystkim w nowszych właśnie trochę inaczej jest to rozwiązane bo u nas w e39 na oba światłowody zasilające oba ringi w każdej lampie jest tylko jedna żarówka. Żarówka, która nie świeci kierunkowo więc ile światła wleci w światłowód tyle go widać w ringu. W nowych modelach w każdy światłowód leci dioda kierunkowa przez co światło jest o wiele mocniejsze. Widziałem gdzieś właśnie na jakimś filmiku, że gość przerobił oprawkę od ringów i wpasował w nią żarnik ksenonowy (dobrał jakiś najmniejszy dostępny - trzeba by porównać żarniki H1, H7, HB3, HB4 itp) przez co miał bardzo mocny efekt świecenia ringów. Generalnie obciął ta oprawkę od ringów w pewnym miejscu, dorobił jakąś specjalną tulejkę z aluminium, która z jednej strony wpinała się w oprawkę od ringów (to co z niej zostało po odcięciu) a z drugiej strony miała stopkę dopasowaną pod konkretne gniazdo (nie wiem jaki konkretnie żarnik z gniazdem H dopasował) - oczywiście musiał wymierzyć dokładnie aby żarnik był na odpowiedniej głębokości żeby strumień ksenona wlatywał w światłowody od ringów.

Na Youtube ten filmik jest zdaje się pod hasłem "HID angel eyes e39" czy coś w tym stylu.

Ja myślałem nad bi-xenonami ale mam zakodowane światła dzienne na drogowych i byłby to dodatkowy problem żeby to jakoś ogarnąć bo wtedy przesłona od bi-xenonów dostaje cały czas impuls od drogowych i wariuje bo trzepocze jak szalona. Podejrzewam, że można by to jakoś pokombinować z jakimiś opornikami itp, żeby ten mniejszy prąd od DLRów powstrzymywały a dopiero ten normalny zasilający już 100% "długie" puszczały zasilając przesłonę od bi-xenonów.

Dlatego odpuściłem temat bo wolę jeździć na DLRach przez co żywotność żarników w Zenonach się trochę wydłuża.

Jak ogarniesz temat to wrzuć jakąś fotę z efektów pracy.

Pzdr.

Opublikowano

no właśnie nie chcę stosować HID-ów do ringów. Wymagało by to, IMHO, zbyt dużej przeróbki okablowania pod światła. Gdzieś czytałem, że są diody o dużej mocy, które nie wymagają przetwornic a świecą z mocą prawie jak xenony.

Tylko nie znam ich nazwy - stąd moje problemy z doszukaniem się tego rozwiązania. Może Tobie obiło się o uszy ? albo oczy.....

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano

Szczerze mówiąc jedyne diody o jakich słyszałem to LED markery do ringów i takie właśnie nabyłem. Było to ju jednak jakiś czas temu i od tego okresu się zbytnio nie interesowałem tematem diod do ringów bo te, które mam mi w zupełności wystarczają (świecą jednak tak samo jak fabryczne żarówki tylko, że barwa jest ładniejsza bo biała). Ponieważ mam zakodowane światła do jazdy dziennej na drogowych to nie są mi potrzebne ringi, które by bardzo mocno świeciły i mogłyby służyć do jazdy dziennej. Podejrzewam też jednak, że być może są już jakieś mocniejsze LEDy do ringów tylko trzeba by to gdzieś wyszperać w necie.

Możesz zajrzeć na stronę http://jafra.home.pl/ - oni mają różne diody i zestawy do oświetlenia aut więc może i mają tez jakieś mocniejsze wersje tych LED markerów lub w ogóle coś innego do ringów.

Pzdr.

Opublikowano
:cool2: E39 marzenie ładny kolor, zadbany środek. Moim zdaniem dokup sobie tylko felgi a wnętrze zostaw w oryginale. Jeszcze tak zapytam z ciekawości czy lampy po polerowaniu nie żółkną lub robią się matowe??
Opublikowano

Ja ze swoimi poprzednimi lampami na żarówkę H7 (obecnie mam zmienione na oryginał xenon D2S) jeździłem pół roku po polerce i nic się z nimi nie działo.

Pzdr.

Opublikowano
mi również póki co nic się nie dzieje.... :|

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jak za oknami widać - idzie wiosna wielkimi krokami :lol: a każdy z nas chce w końcu założyć jakieś ładne fele, wyczyścić auto i cieszyć się z normalnej jazdy bez śniegu i błota. Ja do mojej właśnie zakupiłem gwint + trochę gratów do zawieszenia i myślę też nad zmianą felunku. Takie wpadły mi w oko tylko nie wiem jak to będzie wyglądać :?: Ma ktoś może lub widział na e39 ? moje pytanie czy to są oryginały Rondell ?

 

http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/66/65/49/2166654973_1

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano

Poniżej masz co prawda nie Rondell a Breyton ale wzór identyczny:

 

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/156/1510/20732316/1motor-3451193805105799926.JPG

 

http://img4.imagebanana.com/img/a84qi5d/beta2.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/319/99885078821c06a4.jpg

 

http://www.tunerzine.com/articles/12/images/9.jpg

 

Oczywiście na tych zdjęciach większośc tych felg jest w rozmiarze 19'.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.