Skocz do zawartości

320i Muli jak jest zimna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupiłem BMW e36 320i vanos rok 1993.

Zauważyłem iż jak odpale auto po postoju np rano przez droge około 700 a 1000 metrów auto nieznacznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu (muli się) dopiero po chwili jak by sie troszke rozgrzało auto chodzi sprawnie. Po kolejnym odpaleniu w tym samym dniu zazwyczaj nie przejawia takich objawów. Może tutaj znajde na to odpowiedź:)

 

Pozdrawiam!

--// BMW E36 320i VANOS 93' \ \ --

Opublikowano
podpiąc pod komputer,

sprawdz garzałke sondy?

 

Rozumiem że pod komputerem grzałke sondy tak ?

Opublikowano
Pod komputerem nic nie wyszło auto nadal muli szczególnie na niebieskim tle temperatury proszę o pomoc...
Opublikowano

czy jest gaz w aucie?

trochę mało danych

jak odpala na zimnym? czy nie czuć benzyny w spalinach?

czy zaglądałeś do świec?

dobrze by było zmierzyć kompresję

Opublikowano
czy jest gaz w aucie?

trochę mało danych

jak odpala na zimnym? czy nie czuć benzyny w spalinach?

czy zaglądałeś do świec?

dobrze by było zmierzyć kompresję

 

Auto nie ma gazu

Auto odpala na zimnym bez żadnych problemów silnik chodzi równo nie czuć benzyny w spalinach...

Świece przejrzałem był nagar na kilku sztukach wyczyscilem je i delikatnie przejechałem papierem ściernym...

Kompresji nie sprawdzałem jeszcze...

Opublikowano

dobrze by było zajrzeć do wtyczek czujników wałka rozrządu i wału

pod te gumowe osłony

izolacja na przewodach lubi się z wiekiem wykruszyć i dochodzi do zwarcia

błędu nie ma a auto muli

Opublikowano
dobrze by było zajrzeć do wtyczek czujników wałka rozrządu i wału

pod te gumowe osłony

izolacja na przewodach lubi się z wiekiem wykruszyć i dochodzi do zwarcia

błędu nie ma a auto muli

 

 

mniej wiecej które to wtyczki? nigdy nie mialem BMW wiec troszke brak wiedzy ;-/ ale nadrabiam ;)

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1480&hg=11&fg=15

nr.17 to czujnik wałka

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1485&hg=11&fg=10

nr.9 to czujnik wału

wtyczki od nich są pod kolektorem ssącym

polecam kupienie książki H.R Etzold BMW serii3 sam naprawiam

jeżeli chcesz dłuższy czas jeżdzić tym autem to na pewno się przyda

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1480&hg=11&fg=15

nr.17 to czujnik wałka

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1485&hg=11&fg=10

nr.9 to czujnik wału

wtyczki od nich są pod kolektorem ssącym

polecam kupienie książki H.R Etzold BMW serii3 sam naprawiam

jeżeli chcesz dłuższy czas jeżdzić tym autem to na pewno się przyda

 

 

Ok dzięki myśle że dziś sprawdze kable przy tych czujnikach... Ową książke już posiadam o której mówisz:) Później napisze jak tam te kable wyglądały... jeszcze przeczyszcze układ dolotowy to nie powinno niczemu zaszkodzić a może coś pomoże...

Opublikowano
Czy druga sonda lambda może mieć wpływ na takie zamulanie? u mnie ktoś wycioł katalizator i wogóle nie wspawał tamtej sondy wisi sobie na haczyku obok tłumika;/
Opublikowano

dziwna sprawa że na kompie nie wyszedł błąd sondy

ale u Ciebie sondy są chyba przed katem i jego wycięcie nie powinno jej zaszkodzić

jasne że sonda powinna być choć ona zaczyna pracować po nagrzaniu

Opublikowano
dziś wspawam sonde w tłumik już na zdjęciach widze w którym miejscu powinna być zobacze może będzie lepiej bemka chodziła:) no i mniej paliła;)
Opublikowano
witam lambda wstawiona moze jest troche mniejsze spalanie ale efekt zamulenia niestety nie minoł;/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej to wina przepływki kolego.Proponuje ją odpiąć i sprawdzić czy rano będzie mulił.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Raczej to wina przepływki kolego.Proponuje ją odpiąć i sprawdzić czy rano będzie mulił.

 

 

Ok jutro tak zrobie i dam odpowiedź

Opublikowano
Raczej to wina przepływki kolego.Proponuje ją odpiąć i sprawdzić czy rano będzie mulił.

 

Witam!

Sprawdziłem tak jak mówiłeś po odpięciu prezepływomierza było gorzej... wogóle nie chciała jechać... a po podpieciu czuć iż dostaje więcej mocy jednak to nie jest to co e36 2.0 kolegi czuć że ona ma moc... zaczynam sie zastanawiać nad tym vanosem dużo o nim slyszałem... jakieś rady ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zaczne od tego:

przepływomierz sprawdzony i zamieniony z innym efekt taki sam

podjechałem na inny komputer efekt bemka nie ma żadnego błędu wszystko ok

wydaje mi się że może samochód troche za dużo spala paliwa hmm ale do tego pewności to nie mam...

sondy wszsytko niby ok...

efekt zamulenia pozostaje ktoś wkońcu znajdzie na to odpowiedź ?

Opublikowano
Teamt do zamknięcia bo widze że i tak nikt nie zna prawdopodobnej przyczyny. W przyszłym miesiącu auto oddam do mechanika.
Opublikowano

Po prostu takowych przyczyn jest wiele. Przez internet do samochodu Ci nie zajrzymy, proste.

A co do błędu sondy która sobie wisiała, jeśli była sprawna to czemu miałaby pokazywać błąd? Jak wyjmie się puszkę filtra i odpali lub wyciągnie przepływomierz z dolotu, to błędu przepływki zapewne też nie pokaże, osobiście nie przywiązywałbym dużej wagi do diagnostyki komputerowej, bo coś musi na prawdę paść, żeby pokazało błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.