Skocz do zawartości

okopcona rura wydechowa E91


albatros2244

Rekomendowane odpowiedzi

Uprzejmie proszę o wypowiedż na następujący problem: sprowadziłem bmw E91 320d, 163 KM, PDF. Przebieg 141 tys. Zauważyłem, że w innych samochodach z silnikiem 320d końcówki rury wydechowej są czyste. W moim okopcona. Przeczyszczenie nie pomaga, spowrotem ulega okopceniu. Filtr cząstek stałych nie powinien przepuścić sadzy. Samochód nie ma żadnych usterek, silnik pracuje właściwie, diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów. W serwisie bmw sugerują, że może filtr cząstek stałych został wycięty a optycznie tego nie da się sprawdzić. Stwierdzono też, że ma nową turbinę. Fakt wymiany turbosprężarki nie został odnotowany w bazie danych bmw. Trochę niepokoi mnie zużycie paliwa: obecnie w warunkach zimowych w dużym mieście wynosi 11l/100km ( automat) przy średniej prędkości 29 km/godz (korki). Na trasie 8 l/100 km. W Niemczech na autostradzie spalił 7,4 l/100 km, przy szybkości 180-200 km/godz. W serwisie nie potrafili odpowiedzieć mi czy silnik ma właściwe parametry pracy, czy takie zużycie jest normą. Pozdrawiam klubowiczów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis zrobilem trase katowice - wawa 2x i srednie spalanie wyszlo 5.6 w manualu, przy dosc dynamicznej jezdzie. Po miescie nie schodzilo mi nizej jak 7.5 - obserwowalem ostatnio zuzycie, bo bylem ciekawy, jak to wygląda w 2.0d.

 

Rure tez mam okopcona, ale moze zacznij od zmiany ASO :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o spalaniu byl juz: viewtopic.php?f=70&t=141909&hilit=spalanie

Reasumujac pali Ci dobrze, BMW nie jest autem do jazdy na kropelce, konie mechaniczne trzeba czyms karmic.

Co do DPFa tez temat byl juz na forum, ja zadam Ci tylko pytanie skad wiesz ze masz DPF?

Moze masz auto, ktore wyjechalo z fabryki bez DPF, a pozniej ktos zmienil koncowke w nim.

Niedoczytalem dobrze, ale widze ze spala Ci 7,4 l/100 km, przy szybkości 180-200 km/godz, wiec w czym problem???? Uwazam, ze to jest dobre zuzycie paliwa przy takiej predkosci.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmie proszę o wypowiedż na następujący problem: sprowadziłem bmw E91 320d, 163 KM, PDF. Przebieg 141 tys. Zauważyłem, że w innych samochodach z silnikiem 320d końcówki rury wydechowej są czyste. W moim okopcona. Przeczyszczenie nie pomaga, spowrotem ulega okopceniu. Filtr cząstek stałych nie powinien przepuścić sadzy. Samochód nie ma żadnych usterek, silnik pracuje właściwie, diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów. W serwisie bmw sugerują, że może filtr cząstek stałych został wycięty a optycznie tego nie da się sprawdzić. Stwierdzono też, że ma nową turbinę. Fakt wymiany turbosprężarki nie został odnotowany w bazie danych bmw. Trochę niepokoi mnie zużycie paliwa: obecnie w warunkach zimowych w dużym mieście wynosi 11l/100km ( automat) przy średniej prędkości 29 km/godz (korki). Na trasie 8 l/100 km. W Niemczech na autostradzie spalił 7,4 l/100 km, przy szybkości 180-200 km/godz. W serwisie nie potrafili odpowiedzieć mi czy silnik ma właściwe parametry pracy, czy takie zużycie jest normą. Pozdrawiam klubowiczów.

 

 

kolego podjedz do serwisu bmw tym autem albo do jakiegos mechaniora i sprawdz dokladnie czy jest dpf czy nie, a potem bedzie mozna dalej diagnozowac

 

wedlug mnie z tego co juz sie naczytalem spalanie miales dobre z tym ok ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja mam 318d z 2008roku mam DPF , i rurkę też mam okopcona ale tylko od dołu. To chyba normalne w końcu raz na jakiś czas sadza sie wypala i troszkę okopcić musi :oops:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z przedmówcą. Rura nie może być okopcona. Jeśli jest oznacza to, że albo nie mamy DPFa, albo jest on źle wypalony z powodu zbyt długiej jazdy po mieście. Proponuje poprzepalać auto porządnie po autostradach lub trasach szybkiego ruchu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich doświadczeń wynika, że filtr się wypala co ok 300-500 km więc ine zawsze można trafić w punkt z wyjazdem na autostrade czy szybsza trase.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem również wydech okopcony i jak tylko wymieniłem DF od razu wydech mam czysty - reasumując DPF powoduje zatrzymanie sadzy w filtrze taką mam teorię opartą faktem w moim E90

 

 

Albatros wspomniał o wymienionej turbinie - jeżeli doszło do uszkodzenia turbiny to mogło doprowadzić do wydostania się oleju do PDF'a i częściowe jego zapchanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich doświadczeń wynika, że filtr się wypala co ok 300-500 km więc ine zawsze można trafić w punkt z wyjazdem na autostrade czy szybsza trase.

 

po czym poznać że się akurat wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

U mnie przy obciązeniu troszkę wydech buczy i to tyle. A propos okopconej rurki to tu masz z allegro zdjecia autek , które maja identyczna końcówkę jak ja i tez mają okopcony dół z tym , że ja nigdy rurki nie myję i moja z dołu jest całkiem czarna ;)

U mine wygląda tak jak na zdjęciu pierwszym czyli dolna częśc końcówki osmolona z ym , że tu jest lekko a u mnie mocno ;)

 

http://img340.imageshack.us/img340/6489/bmw8q.jpg

 

A tutaj mocniej okopcona:

http://img200.imageshack.us/img200/5098/dscn2916w.jpg

 

 

Oba autka są prawie nowe i oba mają DPF a jednak sie rurka brudzi ;p

 

Jutro zrobię zdjecia swojej i wrzucę

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o spalaniu byl juz: viewtopic.php?f=70&t=141909&hilit=spalanie

Reasumujac pali Ci dobrze, BMW nie jest autem do jazdy na kropelce, konie mechaniczne trzeba czyms karmic.

Co do DPFa tez temat byl juz na forum, ja zadam Ci tylko pytanie skad wiesz ze masz DPF?

Moze masz auto, ktore wyjechalo z fabryki bez DPF, a pozniej ktos zmienil koncowke w nim.

Niedoczytalem dobrze, ale widze ze spala Ci 7,4 l/100 km, przy szybkości 180-200 km/godz, wiec w czym problem???? Uwazam, ze to jest dobre zuzycie paliwa przy takiej predkosci.

Witam, że auto miało DPF pokazuje mi komputer pokladowy ( do wymiany 47000 km). Może został wycięty po awarii turbiny i komputer tego nie widzi. Wydaje mi się, że gdyby był zapchany to byłby jakiś objaw spadku mocy. Jestem nowym uzytkownikiem bmw i nie mam doświadczenia jakie są objawy zapchania DPF. Dodam, że jak jechałem przez Niemcy 1000 km to tez rura była okopcona. Co do zużycia to w warynkach miejskich 11l/100 to chyba za dużo. Znajomemu wskazuje 9 l/100, też w automacie. W serwisie poradzili mi żeby zapisywać ilośc zatankowanego paliwa i po jakims czasie okreslić czy zużycie jest w normie. Czy sprawdzenie czy jest DPF polega na demontażu wydechu, czy jest inny sposób? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Najprostszy sposób sprawdzenia to rozebrania lub podpięcie pod komputer i test.

 

Troche ciekawi mnie ta Wasza ikonka od DPF-u , ja nie mam w menu serwisowym ikonki od DPF-u , a wiem że jest ( poza tym że jest w dokumentach i potwierdził serwis) to to że go widzę ;p

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób sprawdzenia to rozebrania lub podpięcie pod komputer i test.

 

Troche ciekawi mnie ta Wasza ikonka od DPF-u , ja nie mam w menu serwisowym ikonki od DPF-u , a wiem że jest ( poza tym że jest w dokumentach i potwierdził serwis) to to że go widzę ;p

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5eec419cb0298d0.html (zaczerpnięte z tego forum)

 

U mnie też nie ma. To znaczy jest taka ikona ale napisane jest mikrofilter :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie nie ma w ogóle O_o mam tylko klocki tył i przód, olej, przegląd ogólny, przegląd rejestracyjny okresowy i tyle .... Dziwna sprawa

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma w ogóle O_o mam tylko klocki tył i przód, olej, przegląd ogólny, przegląd rejestracyjny okresowy i tyle .... Dziwna sprawa

U mnie również. A nawet w papierach od auta pisze mi, że mam DPF.

Co do spalania, to auto w trasie pali malutko. Jednak w mieście gdy ciągle się zatrzymujemy i gazujemy jest już o wiele gorzej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, to auto w trasie pali malutko. Jednak w mieście gdy ciągle się zatrzymujemy i gazujemy jest już o wiele gorzej. ;)

 

nie ma jak to rzeczowa wypowiedź :cool2: :cool2: :cool2:

 

nie bierz tego do siebie - po prostu nie mogłem się powstrzymać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Mi w mieście ( Jelenia Góra) pali okolo 7,5/100kmh delikatnie jadac a przy pałowaniu 9-10/100 w trasie między 4,5 a 7 ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zużycia to w warynkach miejskich 11l/100 to chyba za dużo. Znajomemu wskazuje 9 l/100, też w automacie

 

Spalanie masz normalne, nie przejmuj się tym tak i ciesz się przyjemną jazdą. Tylko w testach producenckich auto samo jedzie, w normalnych warunkach drogowych to ty je prowadzisz, więc i spalanie zależy od tego jak sprawnie to robisz i w jakich warunkach się wszystko odbywa.

 

Poprzednim autem w ramach eksperymentu sprawdziłem jaka będzie różnica w mojej normalnej jeździe a taką, kiedy zwracałem uwagę na "szczegóły" eco drivingu. Nie byłem zawalidrogą, ale też temperowałem się kiedy nie było potrzeby niepotrzebnie przyspieszać, zmieniać pas, zwracałęm uwagę na odpowiednie dohamowywanie. Zasięg na jednym tankowaniu w pierwszym przypadku to ok. 650 km, w drugim już 820 km. Warunki drogowe absolutnie identyczne, droga przejazdu identyczna, kierowca ten sam. Różnica jak sam widzisz blisko 30%. Tylko że ten cały eco driving nudny jest straszne, usnąć można w aucie, w ogóle niebezpieczne to :wink: W mojej opinii dla tych kilku złotych nie warto się tym zajmować i roztrząsać tematu, bo frajda z jazdy to z nawiązką rekompensuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2005 i 2006 roku jeśli e90 miało DPF to była ikonka. Później już jej nie robili, ponieważ generalnie jeśli odpowiednio eksploatuje się samochód i jeździ po autostradach więcej niż po mieście to się go nigdy nie wymienia. Wszyscy, którzy mają powyżej 2006 roku nie będą mieli tego w kompie w zakładce SERVICE

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam do was pytanie .. mam okazje kupić za dobrą cenę bmw ... i niestety nie mam dobrej jakości zdjęcia wydechu ale mam coś takiego jak niżej. Możecie powiedziec czemu z jedej strony przy przebiegu 165 000 ten tłumik jest taki czysty a z drugiej na końcu i chyba w środku brudny ? VIN-u na razie nie mam, ale podejrzewam, że DPF jest w tym silniku ( patrząc na prostą koncówkę )

 

silnik 320d 2006 r. 165000 przebiegu

 

może to być spowodowane wypalaniem DPF-u?

 

http://img600.imageshack.us/img600/7972/pytanie.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich doświadczeń wynika, że filtr się wypala co ok 300-500 km więc ine zawsze można trafić w punkt z wyjazdem na autostrade czy szybsza trase.

 

 

Ja ostatnio trafiłem właśnie na moment kiedy wjechałem do garażu, a auto zaczęło dymić... dym był bardzo specyficzny i pomyślałem, że to chyba DPF. Rano odpaliłem auto i wszystko normalnie. Teraz pytanie czy taki cykl wypalania/dymienia można zatrzymać? Czy czekać aż się 'wydymi' ;) bo powiem szczerze, że ja swój bolid zgasiłem..

 

Dzisiaj jadę w trasę to go trochę przegonię.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...każde przerwanie procesu dopalania, to duże obciążenie dla DPF i dodadkowa dawka paliwa która spłynie po ścianach cylindra do oleju :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.