Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytani ktoś ma pojecie czy da rade zamontować 2 turbinę w e46 320d :idea:

 

jeżeli chodzi ci po głowie tuning mechaniczny to najlepiej zacznij od wsadzenia intercoolera od iveco albo innego jakiegoś wielkiego...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. zatytułuj wątek jak nalezy.

2. dział "modyfikacje mechaniczne"

3. w jakim celu? Koszty niewspółmierne do korzyści.

Opublikowano
Mam pytani ktoś ma pojecie czy da rade zamontować 2 turbinę w e46 320d :idea:

 

jeżeli chodzi ci po głowie tuning mechaniczny to najlepiej zacznij od wsadzenia intercoolera od iveco albo innego jakiegoś wielkiego...

myślisz że taki IC coś da ???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Wstawienie tylko drugiej turbiny nic nie da bo co nią będzie sterować? Jeśli już nawet uda ci się zmodyfikować ECU pod dwie turbiny, to znowu silnik już wymięknie. Póki co to fabryczna turbina ma niewykorzystany potencjał, który wykorzystywany jest podczas wgrywania zmodyfikowanej mapy podnoszącej moc. Jednak gdy masz ochotę eksperymentować z max możliwościami silnika to zamontowanie większego turbo, ale jednego i jeszcze większe podciąganie parametrów (doładowanie, dawka paliwa) będzie najlepszym i najłatwiejszym rozwiązaniem. Czy większy IC coś da? nie wiem, ale dla sprawdzenia podpiąłbym dodatkowe chłodzenie IC np wodą, jeśli to da pozytywny wzrost mocy to większy IC na pewno.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprawi charakterystykę silnika w środkowej cześci obrotów. Silnik równomierniej bedzie rozwijał moc, a przy dłuższym ostrzejlym jeźdzeniu silnik nie wymieknie tak szybko. Gdzieś czytalem test A3 1,8t. 180km. i porównywali seryjne dwa małe jakie tam były do jednego dużego centralnego. Silnik ten nawet przy ostrym pałowaniu nie gubił parametrów a na seryjnym już trochę mu brakowało tchu. Podejrzewam że przy zmianie Ecu pod nowe parametry mogłoby być jeszcze lepiej.
Opublikowano

Po to wymyślili zmienną geometrię, żeby zrobić dwa w jednym. W dużym 6 cylindrowym silniku to trochę inna bajka, bo i turbo większe i przewodów wydechowych więcej.

W czterocylindrowym wystarczy zmienna geometria.

Opublikowano

no dobra... mamy seryjną dmuchawkę która ładuje ponad 2,2 bary. Montujemy drugą o tej samej wydajności i co wtedy?? mamy ok 4,5 bara!!! :shock: ten silnik się po prostu rozleci! uszczelka pod głowicą pofrunie przez maskę jak frisby, węże dolotu jak i ten śmieszny plastikowy kolektor ssący najzwyczajniej eksplodują, zawory i korbowody na 100% zostaną połamane i do tego pęknięty we wszystkich możliwych miejscach wał korbowy! a o wale napędowym nawet nie wspomnę. Zobacz co robi mega doładowanie ze słabszymi elementami:

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-03/18e888d4.jpg

 

Jeżeli chcesz się bawić w uturbianie to proponuję zakup silnika od 325i, wykonać stroker na 2,8, zakuć go i ładować ile dusza zapragnie.

Opublikowano
Miałoby jeszcze sens założenie dwoch malych turbin do pary dwóch cylindrów...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie ma to jak foty z zaprzyjaźnionego forum :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

to ja też zapodam ciekawy przypadek, zupełnie poza tematem; tak to się kończy jak źle zeszperowany dyfer od vito 639 podepnie się do zczipowanego e34 w tdsie :) fota własna :)

http://img27.imageshack.us/img27/8295/dsc00412xr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.