Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

x5 jeżdżę od prawie roku i nigdy jeszcze nie maiłem potrzeby dolewania oleju (zawsze max na zielono). Wchodzę sobie dzisiaj do IDrive, sprawdzam poziom a tu komunikat: "oil level too high", podziałka jest zapełniona na maksa i jest koloru pomarańczowego. Nie wyświetlają się żadne błędy, auto nie dymi, olej po odkręceniu wlewu też wygląda normalnie. Miał ktoś taki problem? Czy w ogóle w e70 jest bagnet żeby potwierdzić manualnie poziom oleju (może to tylko czujnik) i wcale go nie przybywa. Nadmieniam, że przebieg auta mały- 30K.

pozdrawiam

W.

Opublikowano
komunikat oznacza za wysoki poziom oleju nie ma tragedii jednak przyczyn moze byc kilka mianowicie chwilowy spadek napięcia i komputer złapał błąd może masz faktycznie za duzo oleju a do tego przy rozgrzanym silniku olej rośnie na czujnik bym tu nie stawiał a dlatego ze gdyby coś było nie tak to pojawił by ci sie komunikat podczas rozruchu silnika a bagnet jest w e70 do sprawdzenia poziomu oleju... proponuje na poczatek podpiąć pod kompa i uzyskasz mam nadzieje własciewe informacje co do usterki
  • 5 lat później...
Opublikowano
Nie chcę zakładać nowego tematu ale zapytam bo nie jestem pewien. Mam zwyczaj "bagnetowgo" sprawdzania oleju w silniku i co mnie dziwi, to że na komputerze wskazuje max(wszystkie kafelki zielone i OK.) a na bagnecie po wymianie mam 2-3 mm nad dolną kreskę min. Jakoś nie wydaje mi się żeby była taka różnica między wskazaniem komputera(silnik odpalony, bo tak żąda), a bagnetem(silnik w stanie spoczynku). Czyżby zawieszony czujnik? Czy może nie tak coś sprawdzam? :( Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dobrze sprawdzasz.Dziś zerknąłem u siebie i jest tak samo na bagnecie i w komputerze.Pewnie czujnik przekłamuje faktycznie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Udało mi się wejść pod auto, parę razy rozłączyć i podłączyć wtyczkę i wychodzi, że czujnik walnięty, bo komputer zgłasza awarię czujnika i żeby zwrócić uwagę na olej, spisać licznik/dane? :D :D Pewnie z jego wymianą będę musiał poczekać do wymiany oleju (pewnie innego sposobu nie ma?) :( , na wiosnę wymieniałem. Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, przy poszukiwaniach czujnika poziomu oleju, spotkałem się z takim zdaniem:

Przed wymianą czujnika poziomu oleju

koniecznie przestrzegać czynności

PuMA 29604954

Wie ktoś co to za czynność?

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem tak samo co opisał Gobo . Więc dorzucę moje doświadczenia na ten temat . Po rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się że tak jak pisze kolega w ostatnim poście przyczyną może być jazda - krótkie odcinki lub "spokojna "jazda co powoduje problemy z dpf. Nie jestem wielkim znawcą ale prosto mówiąc dpf przy takiej jeżdzie się nie dopala i zapycha.To powoduje też skoki ciśnienia oleju więc pokazuje maxa na pomarańczowo. Podłączony komputer potwierdził problem dpf .Już miałem go wymieniać (a to kosztuje :D )lecz po rozmowie z mechanikami ( dwa różne miejsca) spróbowałem tego co radzili - jazda po autostradzie gdzie oczywiście warunki pozwolą to beemkę trochę "przegonić" lub drugi wariant który wykonałem-- jazda na niskim biegu małą prędkością jednostajnie przez kilka km . U mnie problem zniknął i już jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.