Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

jestem tu nowy.

mam nadzieję, że pomożecie mi w rozwiązaniu problemu.

mam 525d w sedanie z 2001r

problem polega na utracie mocy.

auto w momencie gdy jest rozgrzane jedzie pieknie, ale niestety do czasu... w momencie gdy na "zegarze" pojawia się ok 130-150 kmh auto przestaje przyspieszac. w tym samym momencie zaczyna jakby głośniej pracować, wskazówka spalania staje na 9l przy maksymalnie wcisnietym pedale gazu. nie wiem o co chodzi. egr jest zaslepiony, kolektor ssący jest wymieniony na wersję bez klapek.

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam serdecznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to nie przepływomierz czasem padl? ja bym stawial na niego . A z tym kolektorem to dobrze ze zrobiles porządek ...
Opublikowano

auto podłączone było pod kompa, poza błędami wynikającymi z nieoryginalnych xenonów, komp nie wykazał żadnych błędów...

a wydaje mi się, że przepływka pokazałaby błąd na kompie..

Opublikowano
Na twoim miejscu jeszcze raz sprawdziłbym przepływomierz a jak dobry,to przyczyny szukałbym w skrzyni biegów.Mam nadzieję że się mylę :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio czytalem ze u kogos komp tez nie pokazal bledu przeplywki i dopiero podmiana na sprawna rozwiazala problem
Opublikowano
Popieram kolegów z przepływką,komp może nie pokazac.Sprawdż też ciśnienie pompki progowej niech ma około 4 no minimum 3.7.MI jak padała pompka miałem takie objawy 120-140 na autostradzie i bunia nie chciała więcej.Pompka nowa i wóz ciągnie.Zaznaczam stara pompka na postoju miała 3.4-3.6 ale widocznie w jeżdzie miała dużo mniej,ale nie sprawdzałem tylko wymiana.A jeżeli progówka szwankuje mordujesz pomału głowną pompe,chodż zdażają się mondrzy co twierdzą że główna powinna sobie poradzić.Gózik prawda,progowa ma podawać wache z danym cisnieniem.Ktoś już to opisywał dosyć nie dawno.pozdr
Opublikowano

Co do przepływki to musisz podpiąc pod kompa i porównac masę mierzonego powietrza z tą, która powinna byc właściwa. Jeśli jest za mała to będzie muł. Jeśli przepływka okaże się ok to ja bym chyba bardziej w skrzyni doszukiwał się problemów - może przechodzi w jakiś tryb awaryjny i nie idzie więcej żeby jej nie zarżnąc.

Sprawdziłbym też - jak już ktoś wcześniej pisał - jakie jest ciśnienie na pompce progowej. Odnośnie progówki to główna pompa wysokiego ciśnienia sobie poradzi o tyle, że wytworzy podciśnienie, które da radę zassac paliwo aby auto nie zgasło. Jednak przy większym obciążeniu będzie się robił muł - wrażenie, jakby Ci ktoś podpiął wielką przyczepę do auta na podjeździe pod górę. Nie zmienia to jednak faktu, że niewydolna pompka progowa i długie jeżdżenie z taką pompką dośc ostro eksploatuje główną pompę wysokiego ciśnienia co skraca jej żywotnośc.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.