Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze jedna uwaga w kwestii dolotu. Warto tez przyjrzeć filtrowi powietrza. Im filtr bardziej zasyfiony tym większa tendencja do zasysania powietrza przez rożne nieszczelności w dolocie.

Konkretnie zapchany filtr może tez konkretnie zamulić auto gdy dolot jest szczelny.

  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie , żeby z uszczelka nr 7 ze schematu działo się cos złego to trzeba mieć nalatane z 500tys, albo przegrzane "wszystko". Przecież tam jest podcisninie i niweluje wszelkie luzy-w granicach rozsądku

ja te elementy przy turbo mam luźne i tak jak pisałem wcześniej tam jest podciśnienie które zasysa i uszczelnia ta połączenia , to nie jest ciśnienie które przepycha się przez wszystkie nieszczelności ....

ale możesz ściągnąć te wszystkie połączenia i dokładnie obejrzeć , nigdy nic nie wiadomo ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Panowie jestem bo zabiegu uszczelnienia tego dolotu i lipa zero zmian :mad2:
Opublikowano

Dexter sledze ten temat od poczatku bo mam podobny problem. Nie mam juz pomyslow co dalej. Sry za bledy ale pisze to na lekkiej bani :)

Generalnie udalo mi sie juz zwalczyc problem turbodziury ale co jakis czas aut lape mula. Zawsze w momwncie kiedy lapie mula to ekonomizer spada na 4 biegu na 10 - 154 lirtoe po czym po przekoroczeniu 3000 obr cos jakby puscilo i potem ciagne dalej bez problemu do odciecia.

 

Nie mam pomyslu co daj\lej. Niebawem bede bral sie za czyszczenie calego dolotu. Zobaczymy

Opublikowano
Nie rozumiem czemu się załamujecie? przecież my na forum podajemy wam punkty które trzeba sprawdzić, bo w przypadku ich uszkodzenia dostaniecie takie objawy. Kolego Dexter87 póki co to masz oryginalny przepływomierz BOSCH-a nowe oprogramowanie i szczelność dolotu pewną. Teraz przydałoby się sprawdzić w DIS-ie poprawność działania i przepływomierza, EGR i turbo. Na początku jednak tak jak pisałem sprawdź zakres ruchu sztangi od turbo. Ja należałem do tych "szczęściarzy" którzy nie tak na samym końcu tej drogi rozwiązali swój problem, ale każdy punkt rozwiązywałem i sprawdzałem z najwyższą dokładnością i precyzją, żeby być pewnym tego posunięcia na 100%. Mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi się, że całkiem nieźle rozumiem zasadę działania i "rozumowanie" ECU. U Ciebie Dexter87 występuję wyraźne zacięcie się tej mocy w aucie, które trwa o wiele dłużej niż w moim przypadku, zresztą i tak to co u mnie powodowało spadki mocy u siebie już wyeliminowałeś. Ja u siebie w pewnym czasie podpiąłem nawet wacuometr obok gruszki przy turbo, żeby wiedzieć czy to odcięcie mocy jest spowodowane odcinaniem turbiny i czy spowodowane jest to umyślnie przez ECU. Wpinałem nawet ciśnieniomierz w kolektor dolotowy z trójnikiem i czujnikiem ciśnienia doładowania i sprawdzałem poprawność wskazań czujnika, aby wyeliminować ewentualne uszkodzenie i tego czujnika. Tak szczerze mówiąc to chciałbym mieć możliwość podpięcia Twojego auta pod kompa i obserwować parametry silnika w DIS-ie podczas tego spadku mocy, jestem pewien, że wykazałoby to uszkodzenie elementu, które występuje w Twoim aucie. Niestety ty nie masz możliwości samemu diagnozować swoje auto i ewentualnie nagrać filmik z danej diagnozy,a to na prawdę pomaga w określeniu winowajcy. Jak na razie stosujemy sposób sprawdzania konkretnych punktów w aucie i na pewno prędzej czy później dojdziemy do rozwiązania, jestem tego pewny. Kolego endru skoro masz identyczne objawy przeanalizuj cały temat i ewentualne podtematy dołączone w trakcie i tak samo po kolei sprawdzaj punkty w aucie, a rozwiązanie przyjdzie po drodze.
Opublikowano
Kolego Dexter87 a sprawdzałeś luzy na wirniku od spręzarki? Może tu wlasnie jest caly problem, no i oczywiscie wezyki paliwowe jak i podcisnieniowe. Ja dzieki pomocy kolegi Yoshimura01 pozbylem sie niedoladowania w swoim aucie wlasnie przez wymiane wezykow na sylikonowe SAMCO.
Opublikowano
Tak wężyki były zmieniane. Dziś spotkałem znajomego który zajmuje się chip tuningiem ma własną hamownie obciążeniową Maha oraz serwis turbo. Powiedział że na pewno auto mi doprowadzi do ładu i sprawdzi na hamowni za nie wielka kasę. Mam w środę jechać do niego i popatrzymy co i jak i się umówimy na ewentualną naprawę :wink:
Opublikowano

jezeli chodzi o zaworki sterowania turbo i egr to nie trzeba inwestowac w nowe. Rozetnijcie ten metalowy pierscien który idzie do okola zaworka, rozbierzcie go na części i znajdziecie rozwiazanie. W zaworkach wewnatrz jest jeszcze jeden filterek, ma on kształt pierścienia i to on w polaczeniu z tym filtrem zewnetrznym jest winien wadliwego dzialania zaworka. Wewnatrz znajdziecie metalowy walec ma on lekko chodzic w korpusie zaworka, ewentualne zaciecia nalezy wyeliminowac. W tym walcu od gory jest zaworek, jak wlozycie kawalek drucika to ma sie wcisnac. No i oczywiscie membranka gumowa nie moze byc przerwana.

Pozdrawiam

.
Opublikowano

Panowie ile na hamowni tak mniej więcej powinno m47 wyjść z przebiegiem ponad 240tys?

Może ktoś hamował takie autko? za wszelkie info byłbym wdzięczny :cool2:

Opublikowano
uuu konkretnie i moment nisko położony na 1900obr z regóły jak ogladam wykresy dieselków to zawsze jest wyżej niż wg danych katalogowych :cool2: jaki masz wynik 80-120 na 4 biegu na prostej drodze???
Opublikowano
Wiesz co mierzyłem telefonem i na takie nie równej drodze miałem coś koło 9 sek.Opony 225/45/17 Na węższych oponach troszkę lepszy był czas. I wynik chyba nie zły jak na 98 rok?
Opublikowano
To jak objawy ustąpiły? Czy w tej firmie ustalili gdzie leży problem i go usunęli, a auto dodatkowo na hamownie posłali po naprawie? Bo wg. tego wykresu to spadku mocy tam nie widać chociaż zachwianie momentu obrotowego na chwilkę jest widoczne, ale może to norma bo nie porównywałem z wykresami z innych M47.
Opublikowano

Nie nic nie naprawialiśmy zrobiliśmy pomiar żeby zobaczyć w jakim stanie jest silnik. Umówiliśmy się na przyszły tydzień, dziś jeszcze raz po sprawdzaliśmy egr ,sztangę turbiny , podciśnienie itp.Koleś powiedział że to może być wina vakum pompy ale to się okaże. W przyszłym tygodniu jakiś koleś ma mu oddać kabel i program i w tedy podłączy i sprawdzimy. A zawahań mocy nie ma bo akurat samochód nie złapał muła.

Wykres podobno jest super!

Opublikowano
Za obserwowałem dziś że jak auto wchodzi na obroty( a jest ten spadek mocy "muł" )to wskazówka od obrotomierza tak jak by drgała podnosi sie do góry ale nie płynnie nie. Jak moc jest obrotomierz chodzi normalnie.
Opublikowano
Co sądzicie o tym wykresie?

ŁAŁ!!! :cool2: piekny ten wykres masz kolego!!! Robiles cos w aucie tzn. jakas wycinka katow, blokada AGR itp??...tez chce taki wykres :twisted:

Opublikowano
Wymieniłem zaworek sterowania turbiną, wężyki pod ciśnienia, czyściłem EGR nie zaślepiałem, czyściłem czujnik doładowania, wywaliłem kata, uszczelniłem dokładnie cały układ dolotowy
Opublikowano
wężyki pod ciśnienia

jaki materiał i średnice??

wywaliłem kata

przelot czy wybitka monolitu??

uszczelniłem dokładnie cały układ dolotowy

nowe uszczelki, o'ringi itd??

Opublikowano

1: wężyki 3mm przelewowe.

2: Wspawał mi kumpel rurkę średnicy nie znam.

3: O'ringi.

Opublikowano
Gumowe w oplocie takim, nie wiesz jak wyglądają przewody paliwowe?
Opublikowano

Tak wszystkie wężyki te które idą do zaworków i do trójnika :cool2:

Zrobiłem jakiś błąd złe założyłem?

Opublikowano
Wróciłem właśnie z hamowni, pojechałem tam pełen obaw że wyjdzie mi ze 100km. A tu miłe zaskoczenie :D

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8565ea35cd4baae3.html

Co sądzicie o tym wykresie?

chyba we wszystkich zaworek tak zbija po overboostie.....

normalny wykres zdrowego silnika po wycince katów , dlatego tak duży niuton na dole ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.