Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sam EGR będzie się otwierał i zamykał co jakiś czas(można znaleźć na YT filmik jak to wyglądać powinno). Pytanie tylko czy elektrozaworek sterujący EGR, lub też zawór EGR nie wiesza się podczas spadku mocy i zostawia EGR otwarty i tym sposobem całe ciśnienie idzie w wydech. To samo się dziać może gdy kierownice spalin przytną się w jednej pozycji z powodu elektrozaworka lub też zapieczenia i powodować mogą bądź niedoładowanie, lub przeładowanie i tym sposobem auto wpada w tryb awaryjny. Wszystko zależy od tego co oczekuje auto w danym momencie, ale do diagnozy to już tylko DIS.
  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego co wiem EGR nie chodzi przy wysokich obciążeniach tylko przy niskich i średnich czy sie mylę?

Ale jak odłączyłem EGR to zmian nie było tez samochód nie miał mocy.A nawet gorzej było.

Opublikowano

mam nadzieje że EGR nie jest przycięty w jednej pozycji i nie puszcza spalin .....

a sprawdzałeś czy podciśnienie zaciąga sztangę do końca ???/ sprawdź czy sztanga chodzi w pełnym zakresie jeśli pominiesz elektrozawór i podłączysz gruchę bezpośrednio , po prostu złącz wężyki jakąś rurką albo zamiast do zaworka podepnij podciśnienie bezpośrednio do gruchy , oczywiście na postoju .....

może to wina podciśnienia , może pompa podciśnienia już ledwo zipie ......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Po dodaniu gazu przez kumple patrzyłem na ta sztangę i sie ruszała ale nie wielkie ruchy wykonywała.
Opublikowano
Takie sprawdzanie nic Ci nie da. Sprawdź lepiej w ten sposób, że odpinasz całkowicie przewód podciśnieniowy od turbo i patrzysz ile opadnie, a później podpinasz i patrzysz czy zaciąga się do końca. Poprawność działania pompy podciśnienia sprawdź naciskając hamulec jak będzie twardy to znaczy, że podciśnienia jest za mało. Jeśli jest miękki a po kilku naciśnięciach (chyba 5 ) twardnieje znaczy, że podciśnienie jest OK. W tym czasie jak naciskasz często pedał hamulca podciśnienia w układzie może zabraknąć i cięgno od turbo opadnie wtedy też EGR powinien zostać zamknięty i powinieneś wyraźnie usłyszeć różnice w działaniu silnika, zacznie mocniej klepać jak stary diesel. Zrób te testy podciśnienia i turbo i EGR i daj znać jakie efekty.
Opublikowano

Pompę już sprawdziłem, pedał twardnieje po 4,5 naciśnięciach...

Nagrałem taki krótki filmik jak samochód jedzie jak nie ma mocy.

http://www.youtube.com/watch?v=KzR4N5qBVEI

3 bieg noga w podłodze i takie ma przyśpieszenie. Sorki że taka okropna jakoś tylko telefon miałem pod ręką.

Opublikowano
No to rzeczywiście słabe jest to auto, ale widać też, że ekonomizer pokazuje max 12l na 3 biegu co znaczy, że ECU sam odcina moc. Pod koniec filmu widać, że ekonomizer podnosi się i pewnie i moc wracała. Sprawdź koniecznie szczelność EGR oraz zakres cięgna turbiny. U Ciebie na prawdę potrzebna jest baaaardzo dobra diagnoza komputerowa, żeby wiedzieć gdzie szukać. Pewny jednak bądź, że to nie wtryski ani pompa bo komp sam zmniejsza ilość paliwa widać po ekonomizerze.
Opublikowano
Tak ale ekonomizer czasami pokazuje 20 l i samochód nadal nie jedzie.Tak moc wróciła za chwilkę. To trwa dosłownie minutkę czasami dwie lub tak jak teraz 30sek. Jak nie ma ubytku mocy mam 9 sek od 80 do 120 na 4 biegu ? normalnie czy za długo?
Opublikowano

A jesteś pewny na 100% szczelności między turbo a przepływomierzem? Mam na myśli to zdjęcie:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/238.png

Nieszczelność w elemencie 5,6,7,10 powodowało by zasysanie lewego powietrza poza przepływomierzem i został by zaniżony pomiar wpadającego powietrza, a jak wiadomo mało powietrza = mało paliwa, niskie spalanie na ekonomizerze i niska moc, tylko nie wiadomo czemu nie wyszło to podczas diagnozy z Twoim mechanikiem, ale jak mówiłem najlepiej do tego mieć DIS-a.

Opublikowano
Tak ale ekonomizer czasami pokazuje 20 l i samochód nadal nie jedzie.Tak moc wróciła za chwilkę. To trwa dosłownie minutkę czasami dwie lub tak jak teraz 30sek. Jak nie ma ubytku mocy mam 9 sek od 80 do 120 na 4 biegu ? normalnie czy za długo?

Sam nie mierzyłem ale jest temat TEN a wg niego 9 sekund to norma dla M47.

Opublikowano
Je jestem pewny tego elementu na 100% bo część nr 4 schodzi lekko razem z nr 7 z turbawki.
Opublikowano
Chyba się przejęzyczyłeś bo skoro schodzi łatwo to prawdopodobieństwo, że tam ciągnie lewe powietrze jest duże. Te uszczelki 5 i 7 a szczególnie 7 ma zachodzić ciasno na turbo!
Opublikowano
Tak tak chciałem napisać że nie jestem pewny na 100%.No dosyć lekko to schodzi nie ma oporu praktycznie żadnego
Opublikowano
W takim razie masz zadania na jutro uszczelnić jakimś sposobem (może bardzo dobrą taśmą izolacyjną) połączenie turbo przepływka. Tylko bądź pewny podczas prób, że ta taśma nie zostanie zassana. Szczelność EGR oraz zakres działania sztangi od turbo. I coś mi się wydaje, że dochodzisz do rozwiązania swojego problemu z autem i brakiem mocy. :cool2:
Opublikowano

Jutro to raczej nie bo jest niedziela i nie będę dłubał w samochodzie ale poniedziałek biorę sie od rana za robotę. Dzięki kolego "TRANDOLF" za pomoc mam nadzieję że napisze nie długo że już wszystko jest w porządku. :cool2:

EDIT: a apropos nr 6 on tragicznie luzny jest przypomniało mi się

Opublikowano
Racja zapomniało mi się, że jutro niedziela. Co do elementu nr 6 bliżej turbo on jest raczej ciasno, ale z tego co pamiętam to pod przepływką koło odmy trzeba mocno wcisnąć na tą rurę wychodzącą z silnika i jest wtedy w miarę szczelnie.
Opublikowano
Koło przepływki ciasno wchodzi ale bliżej turbiny to można powiedzieć że jest luzna.
Opublikowano
Opublikowano
Na turbinie tez nie mam za ciasno , a to by powodowało taki ubytki mocy
Opublikowano

Cześć!

Dexter ja dziś siedziałem przy aucie i właśnie skupiłem się na uszczelnieniu dolotu to o czym pisał trandolf i powiem Ci,że efekt zaskakujący,nie ma dziur w gazie, na 3 biegu jak but w podłodze 20l i spalanie się nie cofa,4bieg but- ekonomizer wychodzi w okolice 19l i wraca do 18 i dalej nie spada, wraca znowu na 19 i tak zostaje, już później nie spada. Może nie jest to tak całkiem jak powinno, ale ja jestem zadowolony i w sumie już więcej nic nie szukam. Na autobanie pojechałem 200km/h. Do uszczelnienia tego użyłem takich grubszych oringów gumowych chyba w hydraulice się je wykorzystuje, w sumie nie wiem, w garażu znalazłem. Tam koło turbo na ten gumowy element nr7.pomiędzy nie wiem jak to nazwać(wypustki,kołnierzyki) założyłem takie grubsze oringi, które ciasno wchodziły na tą uszczelkę nr7, kiedy była na turbinie, 2 sztuki tam wmontowałem pomiędzy te wypustki,a przy przepływce na element nr5 o trochę większej średnicy ale cieniutki oring, również między te wytłoczenie i tam dałem 1szt.Mi pomogło,wcześniej dość luźno te wszystkie elementy były spasowane szczególnie tam przy turbo,po tym zabiegu wszystko jest szczelne i bardzo ciasno siedzi na swoim miejscu.

Dziękuje serdecznie chłopaki za posty które były pomocne i życzę ci dexter uporania się z problemem bo wiem jak to wpienia kiedy brakuje mocy.

Opublikowano
Fajnie że tobie pomogło ja się biorę za to w poniedziałek i dam chłopaki znać co i jak :cool2:
Opublikowano
Panowie , żeby z uszczelka nr 7 ze schematu działo się cos złego to trzeba mieć nalatane z 500tys, albo przegrzane "wszystko". Przecież tam jest podcisninie i niweluje wszelkie luzy-w granicach rozsądku
Opublikowano

marek-gos....

Jak robiłem turbinę dostałem tą uszczelkę nr.7 od typów którzy wymieniali turbo, niby nową, nigdy nie przegrzałem silnika,a mam nalatane 210tyś,auto sam ściągałem od szfaba z domu, który był pierwszym właścicielem i serwisował furę do 2009,a nie jakiegoś turasa handlarza,może to nie element nr.7 był winny,ale i tak zapodałem tam oring tak dla pewności,że wszystko ciasno siedzi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.