Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mi przestało wyrzucać olej obudową po zmianie tego filtra. A co braków mocy to zrobiłem mały bajer z przepływką ,znalazłem taki temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186 . Nie liczyłem na to że coś sie zmieni, ale i tak postanowiłem zmienić przepływomierz na nowy wiec starym mogłem się pobawić. Zrobiłem tą opisywaną dziurkę założyłem przepływkę i zaskoczenie :norty: autem jeżdżę już kilka dni i ani razu nie straciłem mocy. Na to wychodzi że przepływomierz swoje najlepsze dni miał już za sobą i ten zabieg wrócił mu troszkę wigoru ( pewnie nie na długo). :mrgreen:
  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dexter jak zrobiłeś tą dziurkę? tzn jakim wiertłem? Nie bardzo tam widać jak ma być ona duża... Zobacze jutro jaki mam przepływomierz i jak jest stary to niemal napewno już słabo działa i też sobie taką zrobie tylko musze wiedzieć jak dużą :cool2: bo wczoraj czyściłem egr i oba elektrozaworki, przewody podciśnieniowe też wymienione a rezultat niewielki (zostało wymienić zbiorniczek podciśnieniowy) a co do filtra odmy to jaką obudową wywalało ci olej?
Opublikowano
Obudową odmy z pod uszczelki, a tą dziurkę to zrobiłem wkrętem a potem delikatnie rozgrzałem taki szpikulec i ja powiększyłem miej więcej 5mm. Przy okazji po tym zabiegu przeczyściłem część mierzącą patyczkiem do uszu i acetonem :wink: . Jak byś chciał jeden elektrozaworek praktycznie nowy mogę oddać za nie wielką cenę;)
Opublikowano
Jak uważasz mi ta dziurka pomogła, i uważaj żeby nie uszkodzić delikatnej elektroniki w przepływce :lol:
Opublikowano
Witam. Jestem posiadaczem e46 320d 1999r od 2 tygodni i mam pytanie z innej beczki. Wie ktoś moze jaka moze byc przyczyna niskiej temperatury płynu chlodniczego? Wskazówka wychodzi tylko delikatnie za niebieska kreske a auto slabo grzeje w srodku. Na miescie jak stoje na swiatlach to czasami troche wyzej sie podniesie ale pozniej spada. Po zgaszeniu silnika slychac jak cos jeszcze chodzi pod maska, wyczytalem gdzies ze to webasto slychac. Dodam jeszcze ze mam uszkodzony czujnik temperatury zewnetrznej ale nie wiem czy to ma jakis wpływ na ten problem. POZDRWIAM
Opublikowano
Jedyne co mi przychodzi do głowy to termostat(mały albo duży) ,możesz jeszcze sprawdzić żaluzję chłodnicy czy są cały czas otwarte.
Opublikowano
A te zaluzje sie same zamykaja? Jak kupiłem autko to od przodu chłodnicy włozony jest karton. Wiesz moze po co ktos mogł go tam włozyc?
Opublikowano
żeby się silnik dogrzewał. Twoim problemem jest zawieszony termostat główny w pętli otwartej. Po wymianie oczywiście należy fabrycznie odpowietrzyć układ.
Opublikowano
a masz moze namiary na allegro na taki termostat bo ja mam ten samochod dopiero od 2 tygodni i nawet zabardzo nie wiem jak to moze wygladac i co masz na mysli ze trzeba fabrycznie odpowietrzyc? prosze o wyrozumialosc za te glupie pytania
Opublikowano

http://moto.allegro.pl/bmw-e46-e-46-318d-320d-m47-termostat-kompletny-i1474422489.html -link do termostatu kpl. z obudową. Karton ktoś włożył żeby samochód był w miarę dogrzany.

 

1. Sprawdzic czy korki spustowe w chodnicy i bloku silnika sa zakrecone - jeśli plyn był spuszczany.

2. Zdemontowac gorna oslone silnika (ta z otworami na wlew oleju silnika i wspomagania).

3. Odkrecic odpowietrznik przy korku wlewowym plynu chlodniczego - nad zbiornikiem wyrownawczym.

4. Odkrecic odpowietrznik chlodnicy recyrkulacji spalin – po zdjeciu oslony silnika będzie on widoczny po lewej (patrzac od przodu) tuz przy pompie prozniowej.

5. Odkrecic odpowietrznik chlodnicy oleju, po prawej stronie obok zaworu EGR.

6. Odkrecic odpowietrznik przy Webasto (jeśli samochod jest w nie wyposazony) – po lewej stronie przy scianie grodziowej.

7. Odkrecic odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy – po prawej stronie, blisko miarki poziomu oleju.

8. Powoli wlewac plyn.

9. Obserwowac odpowietrznik chlodnicy oleju (5) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic i kontynuowac powolne wlewanie.

10. Obserwowac odpowietrznik przy korku wlewowym (3) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic.

11. Dolac na maksa plyn w zbiorniku wyrownawczym.

12. Zakrecic pozostale odpowietrznki: chlodnicy recyrkulacji spalin (4), Webasto (6) i na przewodzie do nagrzewnicy (7).

13. Uruchomic silnik (obroty biegu jalowego) i ustawic ogrzewanie na max.

14. Jeżeli poziom plynu spadl do dolac az gorna czesc plywaka bedzie rowno z brzegiem wlewu - polozenie plywaka dla silnika zimnego.

15. Zakrecic korek wlewowy.

16. Wymusic obieg plynu poprzez dwukrotne wcisniecie gazu (okolo 2000 obr/min).

17. Zgasic silnik i ustawic temperature na min.

18. Poczekac okolo 3 minuty az dodatkowa pompa przy Webasto przestanie dzialac (jesli samochod jest wyposazony w dogrzewacz/ogrzewacz postojowy).

19. Uruchomic silnik jeszcze raz (bez ogrzewania, ustawione na min. temperature)

20. Ostroznie otworzyc korek wlewowy i dolac plynu az gorna czesc plywaka bedzie rowno z brzegiem wlewu.

Opublikowano

Witam

 

Nie zakładając nowego tematu mam pytanie dotyczące zbiornika podciśnienia na drodze do turbosprężarki.

 

Niektórzy tutaj piszą że ma on wbudowany zaworek zwrotny. Mój przepuszcza w obie strony i chciałem poprosić grono forumowiczów by wypowiedzieli się w tej kwestii. Nigdzie na necie nie ma na ten temat informacji.

Opublikowano
A jeszcze apropo przepływomierza jak wciśniecie gaz w podłogę to ekonomizer dochodzi wam do końca na 5 biegu?
Opublikowano
No raczej tak u mnie jest przepływka zesrana i idzie do 17, zamówiłem nową w piętek będę miał nową i dam znać co i jak :cool2:
Opublikowano

Witam!

Z góry przepraszam za podpięcie się do tematu...

Chłopaki u mnie z tym ekonomizerem sprawa wygląda tak na 1,2,3 spalanie dochodzi do20l,ale na 4tym biegu dochodzi do 18l i spada na 12l i w momencie kiedy spada spalanie czuć również spadek mocy jest to chwilowy spadek, obroty nadal się podnoszą ale auto jakby słabiej przyspiesza.Otwór wywierciłem 3mm w przepływce ale nadal to samo,zaworki od turbo i egr,a raczej filterki od nich poczyszczone i pomierzona rezystancja na każdym 16om,wężyki nowe all,egr wyczyszczony na lustro.Macie jakieś pomysły co to może być?

Pozdro dla wszystkich

P.S. Dodam jeszcze,że jak odłacze przepływke to auto znacznie gorzej przyspiesza na wszystkich biegach.

Opublikowano

Tyle sie oczytałem o tym że obstawiam na przepływomierz. Sam miałem podobnie aż przepływka całkiem padła i teraz samochód jest muł ale jutro będę miał nową przepływkę :cool2:

 

EDIT: Mi tez po odpięciu przepływki spada moc , wiedz objawy mamy podobne, Ja z tym problemem pie.... sie już 2 miechy, wymieniałem zaworki,czysciłem egr, oddawałem do mechanika i lipa. Jutro mam nadzieje że po zmianie przepływki i ewentualnym reprogramie moje problemy znikną :D

Opublikowano
No to mam nadzieje,że przepływka załatwi twoje problemy z autem i życzę ci tego.Daj znać kiedy wymienisz jaki efekt,moze tez sie skusze na nową...
Opublikowano
Dzięki bardzo kolego jutro zmienię i dam znać co i jak :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.