Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kiedyś było normalnie ale tak jest chyba jakoś po regeneracji pompy wtryskowej tak mi namieszał mechanik :mad2: i zauważyłem że zbiornik podciśnieniowy (nr.6) jest podłączony odwrotnie niż na schemacie co podesłał brzozka212 czy to ma jakieś znaczenie? Czy może ten zbiornik podłącza się jak leci...? I jakoś nie mogę zaczaić jak powinien być ten elektrozawór od turbiny, nie mogę znaleźć w swoim w aucie uchwytu do elektrozaworka i nie wiem dalej gdzie on powinien być... :mad2: :cry2:
  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dziennie jakieś 20km ,jak jade i nie gaszę samochodu to pokazuje spalanie 6.8 7.4 litra a jak tylko zgaszę to automatycznie dodaje 1 litr zgaszę 3 razy z rzędu to doda 3 litry coś jest nie tak z BC. A co do tego elektro zaworku to słyszałem że nie którzy ludzie montują go na kielichu żeby pracował w mniejszej temperaturze w tedy "podobno" lepiej pracuję. A co do zbiorniczka to nie może być podłączony odwrotnie bo nawet jak w niego dmuchniesz to za uwarzysz że w jedna stronę puszcza powietrze a w druga nie zresztą tam masz opisane na zbiorniczku jak powinny być podpięte przewody od pod ciśnienia. Ciekaw czy ten mechanik nie pozamieniał ci przewodów od pod ciśnienia w elektrozaworkach :duh:
Opublikowano
coś mi namieszał.... ale ten zbiorniczek to jakiś dziwny jest jeśli tak... bo można dmuchać w obie strony i jak dobrze spojrzeć to widać prześwit i wogle sprawia wrażenie jakby był pusty:mad2: a jeszcze pytanie w linku co podesłał brzozka212 jest nr12 Przewód elast. podciśnien. niebieski, i u mnie w tym miejscu też jest trochę inny przewód nie cały czarny tylko z niebieskim paskiem i tak samo jest przy drugim elektrozaworze. Czy on fatycznie ma być jakiś inny????
Opublikowano

czarno niebieski to ori przewód a niebieski na 100 % już wymieniany !

jeśli elektrozawór byłby źle podłączony najprawdopodobniej turbo przeładowywałoby ....

a to widać na parametrach live data , no chyba że nikt tam nie zajrzał albo nie wiedział ile turbo ma dmuchać ....

przyjrzyj się temu zbiorniczkowi może nieszczelny jest , możesz spróbować podłączyć wszystko bez zbiorniczka !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
U mnie tez był z niebieskim paskiem, ale wszystkie przewody pozmieniałem bo były popękane. Co do zbiorniczka to najprawdopodobniej masz uszkodzony u mnie działa tylko w jedną stronę ten zbiorniczek. A jakie masz objawy brak mocy? czy nic sie nie dzieje?
Opublikowano
witam. mam pytanie a mianowicie chodzi mi o temperature na komputerze pokladowym, ciagle pokazuje mi -40C i podczas jazdy gdy np. ma przelaczone na komputerze na spalanie to po jakims czasie samo przelacza sie na ta temperature z charakterystycznym piknieciem. wie ktos czym to moze byc spowodowane?
Opublikowano
Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej masz, miałem tak samo w poprzednim e46 cały czas było -40 a to piknięcie jest jak spada temperatura.
Opublikowano
U mnie tez był z niebieskim paskiem, ale wszystkie przewody pozmieniałem bo były popękane. Co do zbiorniczka to najprawdopodobniej masz uszkodzony u mnie działa tylko w jedną stronę ten zbiorniczek. A jakie masz objawy brak mocy? czy nic sie nie dzieje?

trochę mi się dusi... szczególnie już to czuć od trzeciego biegu, czasem idzie jak trzeba a czasem jak cisnę to czuć jakby przy 2500 - 3000 obr. się przyduszał :mad2: przepływka chyba to nie jest bo ekonomizer zamyka na każdym biegu (na piątce do 19l). wymieniłem filterek odmy, przewody podciśnieniowe, muszę coś zrobić z tym zbiorniczkiem podciśnieniowym, poczyścić egr i zmienię oba elektrozaworki... czy coś jeszcze?

Opublikowano
Na początek to ogarnij ten zbiorniczek po sprawdzaj czy przewody od podciśnienia są dobrze podpięte. Jak nie będzie zmiany to możesz przeczyścić filterki w elektrozaworkach chyba że masz na tyle kasy to możesz je zmienić.
Opublikowano

Masz tutaj teks zapożyczony z innego tematu o czyszczeniu zaworków, myślę że koleś wie co mówi. Wiadomo że jak jest uszkodzony to czyszczenie nic nie da ale jak jest zabrudzony to powinno się poprawić, na pewno gorzej nie zrobisz a problemu z tym nie ma za wielkiego, możesz tez przeczyścić przy okazji czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym :wink: . Zbiorniczek kup sobie używany na allegro . Zaworki ja kupowałem po 125zł za sztukę+ koszt przesyłki 18Zł.( w sklepie ,mi krzyknęli 280zł za sztukę ) :shock:

 

( by Robertbmw..)

 

Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0

(...)

Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.

Ojawy są następujące:

Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.

Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)

Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

 

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.

Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.

Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

 

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.

Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.

Opublikowano

Dzięki Dexter87 za dogłębne wyjaśnienia :cool2: elektrozaworki wyczyszczę i pomoże to o ile są sprawne bo jakieś pół roku temu miałem je czyszczone bo auto się strasznie muliło i pomogło! :norty: ale jeśli teraz znów trzeba je czyścić to może już z nimi kiepsko...? A z innej beczki do kogoś kto się zna, chciałbym kupić kabel do auta pod INPE i DIS. Mógłby ktoś podesłać link do jakiegoś kabla i skąd wziąć program do diagnostyki?

 

I jeszcze jakby ktoś napisał jak dostać się do czujnika ciśnienia doładowania gdzie on jest, jak wygląda i jak go czyścić...

Opublikowano (edytowane)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

nr 16 to ten czujnik jest przykręcony jedną śrubką na kluczyk 10. Ale żeby sie do niego dostać bez ściągania kolektora ssącego musisz zdemontować cała obudowę filtra przeciw pyłkowego przykręcony jest on na 4 torxy. Co do czyszczenia to benzyną ekstrakcyjną możesz go przeczyścić i pamiętaj żeby przeczyścić ten otwór w kolektorze ssącym tam gdzie wchodzi ten czujnik :wink:

Edytowane przez Dexter87
Opublikowano

Dexter bardzo fajnie opisałeś i jutro chyba sobie to przeczyszcze ale czy mógłbyś jeszcze raz podesłać ten link? Albo sprawdzić go bo nie działa i nie pokazuje mi żadnego schematu. Dzięks :cool2:

o sorki już jest ok :?

Opublikowano

Wiem :D wpisałem zle link :wink:

A i pamiętaj żeby odpiąć wtyczkę ;)

Opublikowano

Fajnie dzięki :D ale ten zbiorniczek naprawdę robi robote? tzn. może powodować chwilowe utraty mocy?? Jeśli tak trzeba będzie kupić a kupno elektrozaworków zostawić na później (tylko czyszczenie)... a mam pytanko czy ten kabel będzie pasił do mojej buni? http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-bmw-inpa-dis-oryg-napraw-auto-i1497382223.html bo trzeba by się i w to zaopatrzyć

Jeśli tak to czy oni wysyłają to też z płytką z softem? Czy w soft trzeba się zaopatrzyć na własną rękę?

Opublikowano
Mi się wydaje że tak, jak by ten zbiorniczek nie był potrzebny to bmw by go nie montowało;) co do kabla to Ci nie doradzę bo sam jeszcze się nie zaopatrzyłem w taki sprzęt .
Opublikowano
Panowie nie polecam kupować tych filtrów odmy z allegro po 70zł. Dziś mi przyszedł takowy tragedia!!!! wykonanie po niżej krytyki a uszczelni nie pasują :duh:
Opublikowano
Mi kilka dni temu też przyszedł filterek odmy i też tragedia... (kawałek filcu słabo i krzywo nawinięty i zklejony jakimś klejem)! :mad2: masakra! Uszczelki dwie takie same (te większe) więc druga nie pasowała! Założyłem go (o dziwo pasował) a uszczelki włożyłem stare. Spróbuje wyczyścić stary filterek o ile się da to założe go bo był o wiele leprzy bosha tylko ze cały w oleju
Opublikowano
No dokładnie miałem to samo krzywo nawinięty filc i do tego sklejony butaprenem :mad2: . Ode Mnie koleś dostaje negatywa na allegro za te uszczelki!
Opublikowano
Jedna pasowała a drugą założyłem starą,rano zobaczę czy coś pomogła ta odma bo troszkę mi kopcił z rana na niebiesko.
Opublikowano
wyczyszczenie filtra odmy pomaga ale na krótko. Ja swój wymyłem benzyną ekstrakcyjną gdyż nie miałem możliwości dokupienia akurat jak rozebrałem a był cały zapchany olejem.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Jedna pasowała a drugą założyłem starą,rano zobaczę czy coś pomogła ta odma bo troszkę mi kopcił z rana na niebiesko.

 

mi jakoś nie bardzo pomogło... tzn. nie kopci na niebiesko a tak jakby szaro jak jest zimny ale to chyba normalne. Jak się depnie to przykopci jak zawsze... ale filtr wymieniony :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.