Skocz do zawartości

Czy w warunkach domowych wymienie tarcze i klocki w 530d 08r


megapol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zamiar niebawem wymienić klocki i tacze ( tarcze złom ) z przodu w moim e60 530d 2008rok sedan . Czy w warunkach domowych zrobię to??? W e46 wymieniałem tarcze przód i klocki , boję się jedynie czy jak wyjmę klocki żebym nie musiał podłączać pod komputer żeby cofnąć tłoczki tak jak to jest w audi ,orientujecie sie jak tutaj jest? Czy większy poziom trudności niż w E46 328i ???? Jakie klocki i tarcze kupić w rozsądnych pieniądzach, co polecacie?????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem ponad miesiąc temu ATE w E60 535d i klient nie zgłasza żadnych problemów (oczywiście przy montażu wyczysciłem piasty) wiec skłaniałbym się do ATE.

Wyczyść piasty i nie zapomnij prowadnice posmarować specjalnym smarem grafitowym(nieraz jest w komplecie z klockami),tylko nie przesadzaj ze smarem bo jak się rozgrzeją to możesz stracić hamulce-i nie wjeżdżaj w kałuże przy rozgrzanych tarczach, bo pogną sie nawet najleprzej firmy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dasz rade sam w warunkach domowych, zwłaszcza, że juz kiedyś wymieniałeś w innym aucie.

2. Pamiętaj, zeby piastę oczyścić prawie na lusterko, oczyścic dokładnie prowadnice zacisków po których chodzą klocki z pyłu

3. Co do tarcz to w przypadku BMW nie jest to zbyt prosta sprawa. Najlepiej wypadają oryginały choć są 2x droższe od dobrych zamienników. Ale przy oryginałach jest mniejsze ryzyko, ze się pokrzywią, choć u mnie jedne się pokrzywiły. Przerabiałem też Zimmermanny 2 komplety i teraz mam ATE. które też lekko poleciały.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcze się krzywią to raczej rzadko kiedy jest to wina temperatury. Bardzo często za ten problem odpowiadają tuleje wahaczy dolnych. Proponuje je sprawdzić, niestety na oko mogą nie wykazywać luzów, lecz po zdjęciu wahacza będzie od razu widać, czy guma jest zużyta. Niektórzy bez końca wymieniają tarcze a one wciąż się krzywią. Taka mała rada :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mlodzik18

bardzo ciekawe. mógłbyś przybliżyć dlaczego tak się dzieje?

 

Tak, gdy dolna tuleja wahacza jest zużyta np z lewej strony to lewa tarcza będzie się krzywić, ponieważ podczas hamowania koło się cofa i na tarcze działają większe siły oraz temperatura. Zanim zmienicie tarcze, proponuje podjechać do warsztatu i sprawdzić, która tarcza jest krzywa? Często jest tak, że po prostu w kółko krzywi się jedna tarcza ze względu właśnie na luzy w zawieszeniu. Wymiana na nową nic nie da.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy fizycznie potrafię Ci to wyjaśnić, ale na pewno tak jest :) Całe koło wpada w rezonans i przez to jest nierównomierne tarcie. Tam działają strasznie duże siły.

 

Znam takie przypadki i sam miałem tak 2x w mojej E39. Wciąż krzywiła mi się tarcza. Po wymianie na nowe po chwili znowu to samo. Stwierdziłem, że może tarcze do dupy. Kupiłem nowe (innej firmy) jeszcze raz i znowu to samo. Zacząłem badać zawieszenie. Oczywiście mechanicy nie znaleźli nigdzie luzu. Zacząłem sam szukać, pojechałem do mechanika i kazałem mu sprawdzić tuleje, sprawdzał, ruszał, wyginał i mówi, że są ok. Ja mówię, żeby zdjął wahacz i obczaił. Po zdjęciu okazało się, że wywalony. Po wymianie jak ręką odjął. Nigdy w tym aucie już nie ruszałem tarcz. Przetoczyłem tylko raz te nowe, żeby wyrównać tę jedną.

 

Ten sam problem miał kolega w BMW i również okazała się tuleja do wymiany. Po wymianie problem nigdy nie wrócił. Musicie mi zaufać i jeśli komuś wciąż krzywią się tarcze to zweryfikujcie te tuleje. Wystarczy wykręcić wahacz.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem, czy fizycznie potrafię Ci to wyjaśnić, ale na pewno tak jest :) Całe koło wpada w rezonans i przez to jest nierównomierne tarcie. Tam działają strasznie duże siły.

 

Znam takie przypadki i sam miałem tak 2x w mojej E39. Wciąż krzywiła mi się tarcza. Po wymianie na nowe po chwili znowu to samo. Stwierdziłem, że może tarcze do dupy. Kupiłem nowe (innej firmy) jeszcze raz i znowu to samo. Zacząłem badać zawieszenie. Oczywiście mechanicy nie znaleźli nigdzie luzu. Zacząłem sam szukać, pojechałem do mechanika i kazałem mu sprawdzić tuleje, sprawdzał, ruszał, wyginał i mówi, że są ok. Ja mówię, żeby zdjął wahacz i obczaił. Po zdjęciu okazało się, że wywalony. Po wymianie jak ręką odjął. Nigdy w tym aucie już nie ruszałem tarcz. Przetoczyłem tylko raz te nowe, żeby wyrównać tę jedną.

 

Ten sam problem miał kolega w BMW i również okazała się tuleja do wymiany. Po wymianie problem nigdy nie wrócił. Musicie mi zaufać i jeśli komuś wciąż krzywią się tarcze to zweryfikujcie te tuleje. Wystarczy wykręcić wahacz.

 

Zanim przeczytałem ostatni post ,wydawało mi się mało prawdopodobne żeby luz tulei mógł powodować odkształcenie tarczy.

A może jednak , ciekawe ? .Okazja do zweryfikowanie przez tych którym tarcze biją .

Jeszcze jedno ,podczas hamowania koło prawdopodobnie ustawiało się pod innym kątem . nie powodowało to na dłuższą metę zdzieranie bieżnika opony z jednej strony ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może powodowało, lecz nie było w moim przypadku to tak zauważalne, ponieważ w czasie kiedy rozgryzałem problem zrobiłem bardzo mało kilometrów. Z kolei żeby popsuć tarcze wystarczyło jedno ostre hamowanie z większej prędkości.

Akurat miałem ten problem w mocnych wersjach, w mojej e39 535i (właśnie w niej doszedłem do rozwiązani problemu, później już diagnozowałem ten problem na tzw. "oko") oraz kolegi 540i. Mój drugi samochód z tym problemem to 530d. Wszystko rozwiązało się po wymianie tulei (koszt ok. 80 PLN sztuka).

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Być może powodowało, lecz nie było w moim przypadku to tak zauważalne, ponieważ w czasie kiedy rozgryzałem problem zrobiłem bardzo mało kilometrów. Z kolei żeby popsuć tarcze wystarczyło jedno ostre hamowanie z większej prędkości.

Akurat miałem ten problem w mocnych wersjach, w mojej e39 535i (właśnie w niej doszedłem do rozwiązani problemu, później już diagnozowałem ten problem na tzw. "oko") oraz kolegi 540i. Mój drugi samochód z tym problemem to 530d. Wszystko rozwiązało się po wymianie tulei (koszt ok. 80 PLN sztuka).

 

Jeżeli masz rację ,to niejednemu zaoszczędzisz drapania po głowie i kasy. Kiedy Ty te wszystkie piwa wypijesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młodzik18 - muszę ci powiedzieć że chyba dobrze prawisz z tymi tulejami. Ja ostatnio podjechałem podbić stan techniczny i goście mi wrzucili tekstem "Panie tuleja na wahaczu z prawej strony kwalifikuje się na wymianę więc niech Pan pomyśli o tym".

Jak kupowałem swoje E60 to w ASO wspominali o tulejach na wahaczu ale raczej w zamyśle "za jakiś czas" - coś mi się zdaje że czas ten nadszedł i to jest powód walenia kierownicą (prawa strona). Chociaż podobno trzeba sprawdzić jeszcze piasty (kąt bicia czy odchylenia) które też mogą powodować wichrowanie się tarcza nawet tych z ASO

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieję, że to rozwiąże Wasze problemy :). Sprawdzenie w serwisie tulei po przez odkręcenie wahacza nie jest kosztowne, więc warto to zrobić. Prezioso jeśli Tobie tak na przeglądzie powiedzieli to na 99.9% właśnie przez to bije Ci kierownica.

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcze się krzywią to raczej rzadko kiedy jest to wina temperatury. Bardzo często za ten problem odpowiadają tuleje wahaczy dolnych. Proponuje je sprawdzić, niestety na oko mogą nie wykazywać luzów, lecz po zdjęciu wahacza będzie od razu widać, czy guma jest zużyta. Niektórzy bez końca wymieniają tarcze a one wciąż się krzywią. Taka mała rada :)

Masz 100% racji,u mnie pomogła wymiana tuleji wachaczy i tarcze się nie krzywią. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiem że jest to kwestia indywidualna i ma na to wpływ multum czynników. Przy jakich przebiegach wymienialiście te tuleje , albo inaczej przy jakich przebiegach można stwierdzić ich zużycie , skontrolować je ?.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładnie te :cool2:

 

Tutaj ktoś sprzedaje dobrej firmy, są trochę droższe niż mówiłem:

http://moto.allegro.pl/lemforder-tuleja-tuleje-wahacza-przod-bmw-e60-e61-i1448403535.html

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się czy zużycie tych tulei ma też jakiś wpływ na jakieś odgłosy z zawieszenia? stuki/puki itd?

 

Nie ma wpływu na stuki raczej. Ja przynajmniej miałem tak, że zawieszenie tłumiło wszystko i nie wydawało dźwięków.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.