Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam BMW e46 touring z 08/2000 roku. Na liczniku jest niecałe 190 tys.km

Mam w zasadzie duzy problem z traceniem mocy prz około 2300 obrotów.

Od samego początku auto nie miało mocy.

W aucie zamontowane jest turbo po regeneracjii (wymienieone chyba w niemcowni) - sprawdzone i podniesione doładowanie.

W tej chwili zawor EGR ma zaslepione podciśnienie przy zaworze i elektro zaworku.

Wyczyszczony EGR oraz elektro zaworek przy turbo (który nie był az tak bardzo zasyfiony). Odpalałem auto na niepodłączonym elektro-zaworku, auto nie chciało jechać i dymiło.

Wymieniłem przewody od podciścienia.

Zapchane katalizatory też zostały usuniete z auta.

Podmieniałem przepływki w 2 serwisach na nowe (bez adaptacji) i nic

Zauważyłem ze na zimnym silniku (dopóki wskaznik od temperatury jest na niebieskim) przy 2300 obrotow nie szarpie ani nie zamula.

I raz na jakiś czas ciągnie w miare równomiernie i dostaje mega kopa.

 

Czy ktoś może wie gdzie jeszcze moge szukać przyczyny spadku mocy?

 

Z góry wielkie dzięki

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak zawsze, gdy występuje problem z mocą w autach przed liftowych: odblokuj EGR, wyczyść elektrozaworki egr i turbo-zrobione, przewody podciśnienia-zrobione,usun katalizatory-zrobione, sprawdź szczelność dolotu(połączenie między turbo a przepływką)-do zrobienia,odczytaj nr przepływki z obudowy - do zrobienia. I na koniec przy okazji diagnozy komputerowej sprawdź nr softu jaki jest wgrany do sterownika silnika.
Opublikowano

aha zapomniałem dodac ze na 4 biegu ekonomizer nie wychyla sie do konca

 

wiem ze pomysl z zaslepieniem egr jest srednio trafiony ale chociaz wiem ze teoretycznie pracuje prawidłowo

mam jechac w poniedziałek na adaptacje i tylko dla tego ze sie uparłem , szef serwisu twierdzi ze nie trzeba wykonywac takiej operacji (w oby dwóch serwisach w Opolu tak twierdza)

auto i tak idzie do sprzedazy ,nie ze wzgledu na awaryjnosc ale tylko dlatego ze chce poprostu zarobic

 

złotego bmw nie ma teraz jest srebrne i tez kombi ;)

 

 

bez kabla pewnie nic nie sprawdze ?

Opublikowano

Skoro na 4-tym biegu wskazówka nie jest na 20l to już masz odpowiedź. Adaptacja powinna przywrócić w aucie moc. Tylko powiedz w serwisie, żeby nie zapomnieli wykasować map wtrysków, żeby nowa mapa do nowych wtrysków powstała. Bez kabla nic nie zrobisz.

 

EDIT: Oczywiście reprogramacja pomoże jeśli przepływka to BOSCH i z końcówką 458 lub 527.

Opublikowano

przy podmienianiu na nowe sytuacja wygladala tak samo czyli max wychylenia nie bylo, a wczoraj w serwisie powiedzieli ze niekoniecznie musi sie wychylac na 4 biegu do konca

 

Odnośnie kabla pytanko czy wszystkie kable beda pasowaly od e46 do e60 lub e90?

Opublikowano
Kolego ekonomizer musi się wychylić do 20l na 4-tym biegu kiedy gaz w podłodze!! A skoro w serwisie twierdzą inaczej to niech zrobią test przepływomierza w DIS i zobaczysz co wyjdzie. W twoim aucie jak jest nowa przepływka musi by reprogramacja i koniec! Poczytaj w TIS i popytaj się ludzi z forum, a skoro w serwisie twierdzą inaczej to zmień serwis. Aaa i mógłbyś wymienił 100 przepływek i tak nie będzie się wychylać do 20l bo musi być reprogramacja i koniec. Co do kabla to wydaje mi się, że tak będzie pasować do wszystkich, ale niech się inni wypowiedzą.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kupiłbym kabel + oprogramowanie wiecie gdzie najlepiej kupic ? tai rzebym sobie mogł sam adoptowac przeplywke i skasowac mapy?
Opublikowano
Ja swój kabelek kupiłem na Allegro za 100zł i jestem bardzo zadowolony. Oprogramowanie do reprogramacji sterownika silnika to DIS i do tego jest także opis na forum. Istnieje również ryzyko, że uszkodzisz w ten sposób sterownik, ale jak się przestrzega tego co napisane to raczej nie da się tego zrobić. Oczywiście nie wolno zapomnieć o prostowniku i podpięciu laptopa do zasilania sieciowego.
Opublikowano
Nie jestem pewien, ale jak obsługują DIS-a i INPA to raczej powinny. Już kilka osób na forum reprogramowała sterownik we własnym zakresie i każdy bezproblemowo. Jak sprzedający gwarantuje poprawne działanie DIS-a to pewnie też i programowania DIS-em. Najlepiej to przed zakupem zadać pytanie sprzedającemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.