Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no przebieg ma znaczenie i glownie za wysokosc autka odpowiadaja sprezyny i one sie tez zuzywaja.

 

Tez nalezy pamietac ze nowe zawiecha musi sie "ulozyc" zalezy od firmy osprzetu trwa to od 2-5tys km po tym przebiegu sie zatrzymuje i mozna ustalic przeswit autka. ;)

Opublikowano

Dziś znów zmierzyłem autko stojące na równym podłożu, zarówno dla prawego przedniego i lewego przedniego koła odległości były takie jak pisałem wcześniej +/-4mm ale to może wynikać z błędu pomiarowego. Na wysokość mają wpływ zarówno amortyzatory i sprężyny (i dokładnie te drugie też się zużywają i zwoje zbliżają się do siebie bo dochodzi do odkształcenia najpierw sprężystego później plastycznego) jak i inne elementy np niektóre gumy. U mnie zawieszenie ma dopiero 1600 km więc pewnie przy 10k km będzie odrobinę niżej. Z drugiej strony pamiętam jak przy 90k km w trójce zmieniałem m-pakietowe na gwint i ustawili mi prześwit wg specyfikacji nowego m-pakietu to okazało się że trzeba skręcać bo stoi wyżej niż przed zmianą.

Co do różnic w odległości od środka osi piasty powinniśmy też uwzględnić przy ugięciu zawieszenia offset kół. Ja mam ET 47 więc koło jest mniej wysunięte na zewnątrz a co za tym idzie ramie jest krótsze niż w przypadku niskiego ET. Myślę że wszystkie te drobne różnice mogą dawać składową w postaci takiej odchyłki. Zwłaszcza że faktycznie u mnie zawieszenie może jeszcze nie zdążyło osiągnąć stanu optymalnego.

Opublikowano

a moze sie oreintujecie czy e82 nie jest seryjnie nizej ustawione od e87?

 

Bo dostalem potwierdzenie ze ja mam -30/35 eibacha wsadzone a autko mocno na dole siedzi (fakt wybite amory - ale zeby bylo az tak nisko?)

 

A wiec teoretycznie Performance da mi +10/15mm w gore

a m pakietowy zestawik da mi +20/25 w gore

 

Wiec ta druga opcja jest bardziej sensowna choc i drozsza :shock:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czy wiecie może, jaka firma produkuje amortyzatory BMW Performance i czy są one gazowe czy olejowe (przód)?

 

mam strasznie wybity na dziurze jeden z amortyzatorów i myślę czy go nie zregenerować lub nie kupić bezpośrednio od producenta po niższej cenie

Opublikowano
orfinalne amory performance sa tansze od amorow z Mki. Koszt cos kolo 4xx zł.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i jestem posiadaczem zawieszenia M pakietowego lecz mam problem!!!

 

Wszysko wszystko ladnie lecz zostalo mi kilka nowych czesci! Mianowicie rozchodzi sie o tylny stablizator. Chcialem go wymienic tak jak przedni(chociasz przedni stary byl taki sam jak nowy) ale po obejrzeniu tylu okazalo sie ze nie posiadam owej czesci w moim zawieszeniu. Według katalogu zawieszenie M jest w niego wyposażone, seria tez powinna posiadac to: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=UR51&mospid=50606&hg=33&fg=45

 

Prosilbym o podeslanie jakis zdjec tylnej osi osob ktore posiadaja owe zawieszenie dla porownania abym mogl sie zorientowac co jest u mnie inne i czego brakuje jeszcze,..

 

A co do samochodziku to narazie przod podniosl sie o jakies 4cm tyl o 3cm jestem ciekaw ile opadnie. ;) bo teraz troche za wysoko siedzi zwlaszcza przod. :(

Opublikowano
Mogę Ci zrobić zdjęcia, ale dopiero w przyszły weekend będę mógł zrobić zdjęcia z pod auta. Jak nikt do tego czasu nie wrzuci to w przyszły piątek zamieszczę.
Opublikowano

odnalazlem zdjecie na allegro :) i sie troche załamałem stabilizator jest na samej górze... :( czesci domowilem wiec bede zakladac ale kolejne kilka godzin zabawy...

 

Z ciekawostek dodam ze kazda jedynka ma stabilizator M albo zwykly a u mnie nasi zachodni sasiedzi go wymatowali... ciekawe jaka byla tego przyczyna...

  • 6 lat później...
Opublikowano

Pany,

Trochę odgrzewam kotleta.

Mam pytanie odnośnie tego zawieszenia u kolegi TERF - czy jeździłeś na tym M Performance dłużej? Z jakim efektem? Samochód opadł mocniej w późniejszym czasie?

U mnie występuje podobny problem, samochód jest zdecydowanie za nisko i jest dodatkowo za miękko.

Po VINie mam M Sport suspension..

Samochód to 135i 2011.

 

Zastanawiam się nad wymianą samych sprężyn - teoretycznie powinno pomóc, ale boje się że po założeniu Eibach Pro Kit będzie dalej za nisko i dalej za miękko.

 

Ktoś, coś?

Opublikowano

Zawieszenie m sport jest tylko delikatnie wyżej niż standard. Eibach nawet najprostszy to zawieszenie idzie w dół w porównaniu do każdej serii OE. I tak ma być. Na M sport jest koza ( niestety też taką mam) a na standardzie to wygląda jak .. nie będę komentował. E82 potrzebuje gleby. Jak kupuje się 135i to trzeba się liczyć z tym że aby samochód wyglądał jak samochód a nie jak pedzio (za przeproszeniem) to musi iść w dół.

Co do twardości do Bilstein B8 i jest dużo lepiej. Naprawdę spora różnica choć i tak bardziej komfortowo niż w mojej e70 na 20"

Opublikowano
Zawieszenie m sport jest tylko delikatnie wyżej niż standard. Eibach nawet najprostszy to zawieszenie idzie w dół w porównaniu do każdej serii OE. I tak ma być. Na M sport jest koza ( niestety też taką mam) a na standardzie to wygląda jak .. nie będę komentował. E82 potrzebuje gleby. Jak kupuje się 135i to trzeba się liczyć z tym że aby samochód wyglądał jak samochód a nie jak pedzio (za przeproszeniem) to musi iść w dół.

Co do twardości do Bilstein B8 i jest dużo lepiej. Naprawdę spora różnica choć i tak bardziej komfortowo niż w mojej e70 na 20"

 

Nie zawsze twardość zawieszenia idzie w parze z wysokością.

U mnie w 135i jest zdecydowanie za nisko i gadnie że taki samochód musi być "zglebiony" jest w moim mniemaniu błędne.

Dobrym przykładem jest M3 e92 którym jeździłem na początku ubiegłego tygodnia, jest znacznie wyższe niż moje 135i a chakrakterystyka sprężyn jest o niebo lepsza (twardsze i wyższe). Daruję sobie kwestię estetyczne, bo również zbyt niskie samochody mi się nie podobają.

Zaczynam się zastanawiać czy u mnie tak na prawdę (poza VINem) jest M Sport suspension, wygląda to mniej więcej w ten sposób:

http://i66.tinypic.com/s5fzwg.jpg

 

 

Edit, dzisiaj sprawdziłem i okazało się że mam sprężyny H&R obniżające -60 przód i -40 tył.

Zastanawiam się czy pakowac Eibach pro kit, czy sprężyny M sport suspension (takie, na jakich wyszedł z fabryki).

BTW, czy sprężyny tył w e82 i e87 są takie same?

Opublikowano
Panowie, mam seryjne zawieszenie i myślałem o założeniu sprężyn -30mm ale jest pewien problem, na tylnej osi mam opony 245/35/18 i jak ktoś z tyłu usiądzie i jest dołek na drodze to szoruje momentami o nadkola. I teraz pytanie. Jeśli założe sprężyny eibach -30mm (podobno twardsze) na seryjnym zawieszeniu to będzie dalej obcierać ? Czy sprężyna będzie na tyle sztywna że nie pozwoli do takiego skoku amortyzatora i tym samym nie obetrze o nadkola z tyłu ? Ktoś to testował i może coś na ten temat powiedzieć ? Z góry dzięki za odpowiedź
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jak moge sprawdzić jakie mam zawieszenie w moim bmw i mam pytanie czy jak założe do fabrycznych amorków sprężyny eibach to sie nie rozlecą te amory ? chciałbym odrobine je obniżyć o jakieś 30 mm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz rozkodować vin, seryjne amortyzatory wytrzymają obniżenie o 30mm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
sprezyny m sport sa bardzo fajne w polaczeniu z amortyzatorami bilstein b8.. jesli jezdzisz naprawde szybko glebe stanowczo odradzam ! robi sie troche jak parkingowy inwalida ! na performance siadzie okolo 1cm nizej niz m sport ale amory tez musisz zakladac performance i drazki reakcyjne tez. badalem dokladnie ten temat w skradzionym 1er...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.