Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej

 

No to czas na zmiane zawieszenia w moim autku na 2 cm w gorę Tak wiec będę wkońcu mógł normalnie jexdzić po galeriach itp. :)

 

Moje pytanie brzmi co jest mi potrzebne. Bo z czego oglądałem katalogi to wymiana samych amorow ze sprezynami za duzo mi nie pomoze, bo tego nie wsadzę - chyba. Bo niby mocowania sie różnia. Ktoś może orintował sie co trzeba mieć np. przechodząć z zawieszenia M-pakietowego na Performance bo w tą strone co ja chce to penie nikt nie robił, a w drugą bardziej prawdopodobne. :)

 

Oraz co doradzacie: zawieche z M-pakietu czy jakieś tuningowej firmy dedykowane lub gwint? Chodzi aby było sztywne i dobrze tłumiło nierówności.

Edytowane przez TERF
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Uderz w gwint KW v2 albo jak masz więcej kasiorki to Bilstein B16, będziesz miał regulacje wysokości i twardości a z tego co czytałem uzytkownicy śą zadowoleni.

 

Ewentualnie airride :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Nie chcę Cie wprowadzić w błąd więc potraktuj to tylko jako podgląd, ale chyba takie części są potrzebne przy aucie z zawieszeniem M-Pakietowym, aby przejść na Performance:

07 11 9 904 295 Self-locking collar nut M8-8-ZNS3 4

31 10 6 755 474 Flange nut with washer M14X1,5-10 2

31 31 6 769 731 Self-locking collar nut M8-8 ZNS3 6

31 31 6 788 885 Left front spring strut BMW PERFORMANCE 1

31 31 6 788 886 Front right spring strut BMW PERFORMANCE 1

31 33 1 094 749 Protection tube 2

31 33 1 096 099 Additional damper, front 2

31 33 6 764 372 Spring pad lower 2

31 33 6 764 470 Self-locking hex nut M12X1,5-05 ZNS3 2

31 33 6 767 500 Spring pad upper 2

31 35 6 765 574 Stabilizer rubber mounting D=26,5MM 2

31 35 6 773 522 Stabilizer, front D=26,5MM 1

33 32 6 760 668 Self-locking collar nut M12X1,5-10 ZNS3 2

33 50 6 789 112 Guide support, lower part BMW PERFORMANCE 2

33 52 6 775 726 Hex nut with flange M10-8 ZNS3 2

33 52 6 788 889 Shock absorber, rear BMW PERFORMANCE 2

33 53 6 764 419 Spring pad upper 2

33 53 6 764 420 Spring pad lower 2

33 53 6 788 905 Additional damper, rear BMW PERFORMANCE 2

01 29 0 429 809 Installation instructions

 

 

Chyba najprościej będzie zadzwonić do jakiegoś ASO BMW i powiedzieć że masz m-pakietowe zawieszenie i chciałbyś przejść na pakiet performance, oraz co w związku z tym ulega zmianie ( wraz z nr części ), zobaczysz czy lista powyżej się zgadza. Weź jednak pod uwagę że jeśli chodzi o prześwit to Performance jest tylko 10mm niższe od zawieszenia M-Pakietowego.

 

Co do gwintu, to nie rozumiem za bardzo po co? Jeżeli z jakiegoś powodu seryjne performance jest dla Ciebie za twarde i zbyt niskie to na gwincie oszalejesz. Tak się składa że w 3er miałem KW V2 który proponuje kolega, i chyba na nim nie jeździł. ;) Nie mogę odnieść się do Performance bo nigdy nie miałem ale w porównaniu do M-Pakietu Kw było skałą, pozbawioną jakiegokolwiek komfortu. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę, że charakterystyka gwintu nie pomaga jeździć szybciej po Polskich drogach ze względu na nierówności nawierzchni. Poza tym V2 ma tylko regulację tłumienia odbicia, więc jeżeli zdecydujesz się już na gwint proponował bym V3. Ja np jeżeli kiedykolwiek wrócę do gwintu to na pewno nie do V2. Tam dodatkowo masz tłumienie dobicia regulowane ( w V3).

Opublikowano
Jak zmieniać to tylko na gwint KW V3, tak jak kolega wyżej napisał, pełna regulacja itp, V1 i V2 nie polecam, bo to nie są gwinty na polskie warunki.
Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano

performence nie jest jakos mega twarde ale ma bardzo maly skok i na polskich drogach jest ie bezpieczne bo kola czasem traca kontakt z podlozem na niewielkich nierownosciach. Jak postawisz mojego i Ani jedynke (ona ma M-pakiet) to roznica jest wieksza niz 10mm chyba ze mam juz tak wywalona zawieche co moze byc prawda bo juz ma ponad 83 tys a na polskich droga z taka zwiecha to juz praktycznie koniec. :(

 

no w tygodniu chyba przedzwonie do ASO o wykas poprosze. A w pakietach gwintowanych sa cale komplety czesci? czy sa potrzebne dodatkowe czesci z orginalnej zawiechy?

 

Wracajac do powodu zmiany to tak jak pisalem zle tlumienie i wyskakiwanie w powietrze nawet na niewielkich "pagurkach"(mowa o wiekszych predkosciach), a drugi istotnypowod problem z niereguralnosciach polskich drug ktore nie sa budowane na podstawie jakis konkretnych norm. Raz na wycieczce do Krosna byl remont na moscie i aby na niego wjechac zderzakiem darlem wiec nie jest fajnie. ::(

Opublikowano
Paweł mi w serwisie tez mówili,że jest 1 cm różnicy Ty masz wiecej przejechane plus ja jezdze tylko A4 wiec zawieszenie sie mało zużywa.
Opublikowano

Nie chce się czepiać...ale nie mamy w PL "drug" :P :wink:

Jeżeli przeszkadza Ci ten efekt "odrywania" się od jezdni to tym bardziej zapomnij o gwincie. W KW była to norma. Poza tym skok był bardzo mały. Może w V3 da się dzięki podwójnej regulacji coś poprawić, ale w V2 była na tym polu kicha. Ja co prawda nawinąłem dopiero w 1er kilkaset kilometrów, ale bardzo podoba mi się praca zawieszenia M-Pakietowego. Jak dla mnie idealny kompromis do auta używanego na co dzień.

Opublikowano
performence nie jest jakos mega twarde ale ma bardzo maly skok i na polskich drogach jest ie bezpieczne bo kola czasem traca kontakt z podlozem na niewielkich nierownosciach. Jak postawisz mojego i Ani jedynke (ona ma M-pakiet) to roznica jest wieksza niz 10mm chyba ze mam juz tak wywalona zawieche co moze byc prawda bo juz ma ponad 83 tys a na polskich droga z taka zwiecha to juz praktycznie koniec. :(

 

moje doświadczenia z performance w 120d są zbliżone jeżeli chodzi o nierówności, auto trochę podskakuje, ale wtedy kiedy jest bardzo szybko, na szczęście niemiłemu odczuciu nie towarzyszy niestabilność, przy włączonej kontroli trakcji (full lub DTC) takie podskoki ją aktywują

 

nie mam za to problemów z wysokością auta, nie zahaczyłem nim chyba o nic podczas jazdy, dodatkowo 1-ka ma super płaską plastikową płytę od spodu, więc silnik i zawieszenie są dobrze chronione

 

przejechałem ok. 75 tys km, chyba wszsystkie z nich w Polsce

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

no to troche juz poszperalem i dowiedzialem sie ze nie sa wstanie okreslic dokladnie co mi potrzeba bez obejrzenia autka.

 

ASO wstepne przejscie z Performenca na M pakiet wycenia na 12000zł w tym 6 tys zł za części hahaha drogich tych pracowników mają!!! :shock:

 

A oto ceny jednego ze sklepów za ten sam komplet cześci:

amortyzatory przednie (OE BMW 520 zł / 1 szt.)

sprężyny przednie (OE BMW 360 zł / 1 szt.)

odbojniki przednich amortyzatorów (OE BMW 62 zł / 1 szt.)

stabilizator przedni z gumami (OE BMW 560 zł)

amortyzatory tylne (OE BMW 340 zł / 1 szt.)

sprężyny tylne (OE BMW 365 zł / 1 szt.)

odbojniki tylnych amortyzatorów (OE BMW 54 zł / 1 szt.)

stabilizator tylny (OE BMW 400 zł)

gumy stabilizatora tylnego (OE BMW 35 zł / 1 szt.)

zestaw montażowy w/w części (OE BMW 130 zł)

 

Suma: 4562 zł - myślę że jeszcze jakiś rabacik by się urwało.

 

Pozostało mi jeszcze sprawdzić jakiś zestaw dedykowany np. PRO-SYSTEM firmy Eibach - koszt koło 2600zł ale pewnie potrzebne beda jeszcze jakis gumy itp.

Opublikowano
Ładnie Ci policzyli. :shock: A nie myślałeś żeby zmienić tylko amortyzatory ze sprężynami i odbojnikami, a stabilizatory z gumami stabilizatorów zostawić od pakietu Performance? Stabilizator nie ma aż takiego wpływu na komfort, a przechyły nadwozia jednak były by mniejsze niż przy kompletnym M-Pakiecie?
Opublikowano

no wlasnie tak kombinuje ale czy bedzie pasowac?

 

bo nie chce trzymac pozniej auta tydzien na podnosniku bo jest mi potrzebne. W dodatku 1tys zl piechota nie chodzi i mozna za to kupic cos innego. Jade w srode na wymiane oleju to poogladam auto jak wyglada to od dolu.

 

Moje pytanie do was amortyzatory w M pakiecie roznia sie od zwykłych czy sa to te same tylko inne sprezyny?

Opublikowano
Według ETK różnią się. Inny numer części. Pamiętam że w 3er jak miałem też się amortyzatory różniły i to sprawdzałem organoleptycznie więc myślę że w jedynce jest nie inaczej. Zwłaszcza że sama zmiana sprężyn bez zmiany charakterystyki mijała by się w tym wypadku z celem. Co do stabilizatorów to przecież ich się w żaden sposób nie łączy razem z amortyzatorem. Poza tym aftermarketowe są dostępne w różnych twardościach ( mówię tu o stabilizatorze ) ale z takim samym przeznaczeniem montażowym niezależnie od zastosowanego w 1er zawieszenia seryjnego czy np: jakiegoś gwintu.
Opublikowano

no dostalem propozycje ze moze pokusic sie o lekka kombinacje amory z M pakietu do tego sprezyny Eibacha -35 (M pakiet ma chyba -30) a w dodatku podobno lepszy komfort jazdy.

 

ALe chlopaki maja sie rozeznac i jutro mi powiedziec czy da sie cos takiego wykombinowac, bo do seryjnej zawiechy na bank pasuja.

 

Widze ze masz juz troche doswiadczenia wiec zapytam co wybrać:

1. zestaw zawieszenia M pakiet

2. amory M pakiet + sprezyny Eibach - (jutro bede wiedzial czy da sie tak)

3. seryjne amory + sprezyny Eibach

4. Zawieszenie gwintowane - jak dla mnie za twarde :(

Opublikowano
no dostalem propozycje ze moze pokusic sie o lekka kombinacje amory z M pakietu do tego sprezyny Eibacha -35 (M pakiet ma chyba -30) a w dodatku podobno lepszy komfort jazdy.

 

ALe chlopaki maja sie rozeznac i jutro mi powiedziec czy da sie cos takiego wykombinowac, bo do seryjnej zawiechy na bank pasuja.

 

Widze ze masz juz troche doswiadczenia wiec zapytam co wybrać:

1. zestaw zawieszenia M pakiet

2. amory M pakiet + sprezyny Eibach - (jutro bede wiedzial czy da sie tak)

3. seryjne amory + sprezyny Eibach

4. Zawieszenie gwintowane - jak dla mnie za twarde :(

 

 

Ja miałem w 3er M-Pakiet i zastąpiłem gwintem KW - jak dla mnie największy strzał w kolano jaki mogłem sobie zrobić bo autem jeździłem jako daily driver.

Na Twoim miejscu albo wybrał bym M-Pakiet kompletny ( stabilizatory bym się zastanawiał czy z Performance nie zostawić i chyba bym zostawił :P ), albo amortyzatory z M-Pakietu i do tego sprężyny eibach. Stabilizatory eibach bym odpuścił bo mając Performance mija się taka modyfikacja z celem.

Jeśli chodzi o seryjny amortyzator + sprężyna eibach to też bym takie rozwiązanie odpuścił. Charakterystyka M-Pakietowego amortyzatora jest już przystosowana do twardszej/krótszej sprężyny niż seryjnej więc będzie dobrze współpracować z sprężynami eibach. Teoretycznie producenci sprężyn zalecają montaż sprężyn bez konieczności upgread'u amortyzatorów jeżeli obniżenie nie przekroczy 35mm, ale im ta różnica jest większa tym gorzej. Tak więc amortyzatorem M-Pakietowym skompensujesz już 15mm. Tylko pamiętaj że M-Pakiet nie obniża o -30 jak napisałeś a o -15mm. Więc suma sumarum żeby nie stało się tak że amortyzator z M-Pakietu + springi eibach i wyjdzie Ci podobna kombinacja jak przy nowym performance bo Performance to -10 mm od M-Pakietu przy założeniu że oba zestawy są nowe bo po kilku latach jeżdżenia wiadomo- auto "siada". ;)

CO do eibach'a proponuję Ci w Cz-wie podjechać do Best Performance mają w dobrej cenie. Powiedz Łukaszowi że jesteś od Rumcajsa to mam nadzieję że zrobi Ci dobrą cenę jak byś chciał tam coś kupić. I przy okazji możesz zobaczyć Millteka do 123d bo mają już na magazynie. ;)

Opublikowano

hehe to mamy wspolnych znajomych bo jak cos to o nich mowilem :)

 

juto bede u nich to pogadam z nimi podobno ktos tam ostatnio dostal jedynke tez w performance zawiecha plus hamulce wiec niech zobacza czy tez tak nisko siedzi czy o wiele nizej bo dzis przegladalem katalog i tam sprezyny sa zolte a u mnie czarne bo moze sie okazac ze ktos cos w niemczech pozmienial jeszcze.

Gwintu nie zaloze bo wszyscy na to narzekaja - mowa o aucie uzywanym na codzien a nie od swieta. :)

 

Jesli M pakiet obniza tylko o 15 oj to nie fajnie wiec trzeba bedzie kombninowac. Albo zalozyc nowe sprezynki same hmmm..

Opublikowano

mam sprawe panowie moglby ktos zmierzyc wysokosc od podloza do blotnika(najwyzszy punkt) w zawieszeniu M pakiet?

 

Bo jestem po przegladzie i na podnosniku obejrzalem zawieche co sie okazalo jest to standart(amory ze standardowego) tylko ktos zalozyl sprezyny Eibacha ale nie wiadomo jakie - trwa namierzenia numeru(wedlug polskiego dystrybutora nie ma takiego) i jesli sie okaze ze to te -30/35 to bede musial cos innego kombinowac.

 

Dodam tylko ze amory przednie sa wybite i koniecznie musza isc do wymiany.

Opublikowano

no bede wdzieczny tylko chodzi nie o przeswit a bodleglosc miedzy szczytem blotnika a podlozem bo przeswit moze byc inny przez body kit performance, a blotniki na bank sa takie same.

 

Tylko mam nadzieje ze mowisz o M pakiecie.

 

Dzis otrzymnalem na 90% odp ze te eibachy to -30/35 i jedynka seryjnie dosc nisko siedzi wiec zostaje mi tylko zalozenie M pakietu bo 1cm nie warto choc bylo by to tansze. Tak zestaw performance wychodzi taniej od Mpakietu :shock:

Opublikowano

Przy zawieszeniu M-Pakietowym:

Wymiar od najwyższego punktu łuku błotnika do podłoża 655mm

Od tego samego punktu błotnika do środka osi piasty 355mm

 

Musisz sobie ustawić proporcję dlatego zmierzyłem też do osi piasty bo mamy różne koła, ja mam auto na 17".

Opublikowano

zawieszenie 226 a Mpakiet to nie to samo?

 

2-3cm różnicy to masakra wiec to troche dziwne jest.

 

u mnie jest 62,2cm a od piasty do blotnika 32,5cm Już na letnich czyli 18-stkach.

 

Czyli wedlug moich obliczen jest jakis blad pomiarowy chyba ze E87 ma inne blotniki bo odleglosc miedzy piasta a blotnikiem powinna byc stala niezaleznie od kola, a ja i SzybkiKuba mamy 30cm a Hipo 31cm-czyli stoi wyzej.

Opublikowano

Panowie u mnie zawieszenie sportowe M to opcja S0704. A z tego co wiem 226 to końcówka nie dla M-Pakietowego a dla Sports Suspension Settings które powinno być mniej sztywne przy zachowanym takim samym prześwicie jak dla opcji 704 czyli m-pakietowego.

O ile odległość od podłoża może się różnic między naszymi autami ze względu na koła/opony to odległość od środka osi piasty nie powinna być aż tak znaczna. Z drugiej jednak strony im bardziej "wyjeżdżone" zawieszenie tym odległość od piasty też będzie maleć. Pytanie jakie przebiegi mają Wasze zawieszenia? I druga sprawa zmierzyłem to po przejechaniu zaledwie 10 km po tym jak auto opuściło podnośnik po zmianie kół na letnie zapomniałem się że może to mieć znaczenie. Jutro jeszcze raz zmierzę wszystko bo różnice mimo wszystkich aspektów dość spore.

Opublikowano

mamy pewne rozbieżności.. co do przebiegu auta to się zgadzam, ale w moim przypadku kompletne zawieszenie było zmieniane niecały rok temu z wyjatkiem sprężyn. bylem na stacji diagnostycznej, aby ustalić skąd pochodzą u mnie pojedyńcze stuki, gdzie równiez sprawdzano amortyzatury - 82% prawy 83% (przod)

ja mam 130kkm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.