Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wstawiam tutaj dla was oto obiecany "do it yourself" jak w e36 ze świateł drogowych zrobić światła dzienne świecące o mniejszym natężeniu i nie oślepiające, ale dobrze widoczne nawet w jasny dzień za pomocą oryginalnego przekaźnika z modelu Z3 i dwóch kabelków. Musimy najpierw udać się do BMW ASO po zakupy:

 

- Przekaźnik DRL 61 35 8 368 039

- Kabel z konektorem żeńskim cienkim 61 13 0 007 437

- Kabel z konektorem żeńskim grubym 61 13 0 007 439

 

Musimy jeszcze przygotować narzędzia i akcesoria:

- Lutownica,

- Cyna,

- Taśma izolacyjna, rurki termokurczliwe lub kto woli zaciski,

- Ostry nożyk,

- Wkrętak z końcem torx T10,

- Cieniutki płaski śrubokręt,

- Klucz oczkowy lub nasadowy o rozmiarze 13 i 10,

- Zimne piwko najważniejsze :)

 

Najpierw z akumulatora ściągamy klemę minusową lub dodatnią (w wersjach R4 akumulator znajduje się w motorowni a w wersji R6 w bagażniku) jest ona mocowana na śrubę o rozmiarze minusowa na klucz 13, dodatnia na klucz 10, więc w tym wypadku potrzebny będzie klucz oczkowy lub nasadowy, nawet nie radze myśleć "po co ja to będę odłączać", bo właśnie będziemy rozbierać skrzynkę bezpiecznikową więc lepiej dla bezpieczeństwa odłączamy minusową klemę akumulatora,

 

http://i54.tinypic.com/5zi9te.jpg

 

Teraz przechodzimy na druga stronę auta, ściągamy pokrywę skrzynki bezpiecznikowej i ściągamy kabel zasilający skrzynkę więc odkręcamy śrubę przykręconą do skrzynki bezpiecznikowej, która właśnie mocuje kabel zasilający prosto z akumulatora, żeby nie przeszkadzał nam podczas pracy,

 

http://i52.tinypic.com/30rmy6o.jpg

 

http://i52.tinypic.com/sya1eb.jpg

 

Wyciągamy przekaźnik od świateł drogowych, u mnie jest to ten pomarańczowy,

 

http://i51.tinypic.com/t70eqa.jpg

 

http://i54.tinypic.com/sav4fd.jpg

 

Musimy rozkręcić skrzynkę jest mocowana na 4 śruby na wkrętak torx T10, polecam użyć przedłużki ze względu na trudny dostęp do śrubek już przy ścianie grodziowej,

 

http://i56.tinypic.com/fky79e.jpg

 

Mamy już wykręcone śrubki, więc delikatnie podnosimy środkową część skrzynki bezpiecznikowej, żeby niczego nie uszkodzić nawet, żeby żadnego kabelka nie wyrwać,

 

http://i55.tinypic.com/21omo8m.jpg

 

Musimy teraz wyciągnąć podstawkę przekaźnika od świateł drogowych, trzeba palcem delikatnie od dołu podważyć taki tzw języczek i ciągnąc w dół,

 

http://i52.tinypic.com/2r5yyc7.jpg

 

Teraz zaciągamy po płaskiego śrubokręta i delikatnie podważamy zaczepy wspornika, potem ciągniemy do góry, żeby nowe piny bez problemu wsadzić do podstawki przekaźnika,

 

http://i51.tinypic.com/fp7d4i.jpg

 

http://i56.tinypic.com/afcavr.jpg

 

Kabelek z konektorem żeńskim cienkim 61 13 0 007 437 wkładamy w miejsce do pinu o numerze 1, a kabelek z konektorem żeńskim grubym 61 13 0 007 439 wkładamy do pinu o numerze 5, potem dociskamy wspornik, żeby wszedł na swoje miejsce w podstawce pod przekaźnik (jeśli wspornik pod podstawkę przekaźnika jest mały to możemy go całkowicie zdjąć, przekaźnik nie wypadnie z podstawki, ja oczywiście usunąłem biały wspornik) teraz zostało włożyć podstawkę przekaźnika na swoje miejsce od dołu,

 

http://i51.tinypic.com/sya7ir.jpg

 

Pin 1 przekaźnika K46 łączymy z pinem 8 (kabelek o kolorze żółtym) przekaźnika świateł mijania K48, a pin 5 przekaźnika K46 łączymy z kabelkiem bezpiecznika F25 (zielony kabelek z czerwonym paskiem),

 

http://i52.tinypic.com/n527c.jpg

 

http://i52.tinypic.com/6ib4u1.jpg

 

http://i51.tinypic.com/htfz3n.jpg

 

Kolory pinów w podstawce pod przekaźnik drogowych:

1.) Żółty

2.) Czerwono\biały

3.) PUSTY

4.) Brązowy

5.) Zielono\czerwony

6.) Czerwony

7.) Czerwono\biały (ale zazwyczaj na europejski rynek ten pin jest PUSTY)

8.) Biały

9.) PUSTY

 

Pozostało nam wszystko złożyć do kupy i wkładamy w miejsce K46 starego przekaźnika świateł drogowych nowy przekaźnik DRL 61 35 8 368 039,

 

http://i52.tinypic.com/xmr3ep.jpg

 

http://i53.tinypic.com/33cw3er.jpg

 

Teraz zostało tylko się cieszyć z świateł drogowych jako dzienne na oryginalnych podzespołach i to w oryginalnych lampach. Możemy ochłonąć i wypić zimne piwko.

 

Jeśli chcemy założyć stary przekaźnik świateł drogowych do przeglądu lub kontrola drogowa tego wymaga to wystarczy tylko podmienić nie ruszając instalacji elektrycznej.

 

Jak to działa (przepraszam za brudasa, ale jak będzie okazja to zrobię lepsze):

 

Stacyjka przekręcona na pozycję II czyli przed zapłonem powoduje załączenie drogowych jako dzienne:

 

http://i54.tinypic.com/rwq3pv.jpg

 

Drogowe dla porównania wyżej z dziennymi:

 

http://i53.tinypic.com/6eou8m.jpg

 

Postojowe + dzienne (słabo widać postojowe, postaram się znaleźć lepsze warunki i lepszy aparat):

 

http://i52.tinypic.com/n2bgpt.jpg

 

Gdy włączamy mijania, światła dzienne automatycznie gasną:

 

http://i53.tinypic.com/34g4rj9.jpg

 

Mijania + drogowe:

 

http://i51.tinypic.com/2d6w9hc.jpg

 

Nie ponoszę odpowiedzialności za te wskazówki i za szkodę, które są spowodowane błędnym i samodzielnym montażem oraz brakiem ostrożności!

Samodzielną pracę nad pojazdem robisz na własne ryzyko!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mi się jak najbardziej podoba. Fajnie rozkminiony temat :cool2: Nie mam jednak czasu, żeby się w to tymczasem pobawić, bo i roboty jest sporo. Ale zrobione profi.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Mi się jak najbardziej podoba. Fajnie rozkminiony temat :cool2: Nie mam jednak czasu, żeby się w to tymczasem pobawić, bo i roboty jest sporo. Ale zrobione profi.

Z twoich ust to dla mnie komplement :D :oops:

 

P.S.

Czemu zdjęcia aż w powiększeniu się załadowały a nie całe w miniaturkach?

Opublikowano

Witam

 

Musiałbyś je wkleić jako thumnails, teraz są bezpośrednie linki do zdjęć w pełnym rozmiarze. Forum ich samo nie przycina niestety. Możesz je wkleić w 640x480, będzie idealnie.

Początkowo nawet tego nie zauważyłem bo siedzę na 1920x1080 :doh:

 

Pozdro

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam wrażenie,że Pan Michał.zalogował się na wszystkich forach BMW w Polsce I wszędzie próbuję sprzedać swój produkt.ja kupiłem podobny produkt na allegro nazywa się SD-2 ZA 42zl i działa rewelacyjnie a złączki do przewodów czerwone są też na allegro po 10groszy za sztukę.całość wyszła mnie 50złotych z przesyłką.jak ktoś jest zainteresowany to pomogę podłączyć- kolory kabli itd
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Do tego "numeru" starczy jeden przekaznik z dwoma osobnymi kompletami styków. Zbudowałem prosty układ który wprowadza zarówki od światel drogowych w tryb DRL polegający na przełączaaniu owym przekaznikiem kombinacji połączeń obu zaarówek w tryb pracy szeregowej (tryb DRL) -wypadkowa jest wtedy 6volt na lampę.Warunkiem jest zachowanie identycznej mocy obu żarników,inaczej będą cyrki.Za pomocą paru diód prostowniczych małej mocy można wysterowac ów przekaznik przełącznikiem zmiany swiateł (zmiana kombinacji połączeń obu lamp szeregowo/równolegle) i mamy zarówno DRL i mijania.I wiecej miałem roboty z pisaniem tego niz ze zbudowaniem i uruchomieniem owego układu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chciałbym zastosować ringi LED SMD jako DRL.

Wymyśliłem sobie, że idealnie byłoby gdyby po przełączeniu kluczyka w pozycję 2 zapalały się same ringi z pełną mocą, a po włączeniu świateł mijania ringi przygasały, ale nadal świeciły. Powiedzmy świciły z mocą 60%

Panowie orientujecie się czy są na allegro są takie układy, które robią takie cuda?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Mam do sprzedania nowy taki przekażnik. Chciałem to montować u siebie ale mam zupełnie inaczej zrobioną instalację elektryczną świateł drogowych i nie chce mi się z tym kombinować.

tel. 723895482

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam, odświeżę kotleta a mianowicie dzisiaj podłączyłem wszystko wg przepisu tylko zdziwiłem się ponieważ w przekaźniku K46 pin 5 był już obsadzony, biały przewód, więc pominąłem podłączenie do bezpiecznika. Okazało się że dzienne nie działają, podobnie jak długie. Po podpięciu ponieważ 5 do bezpiecznika dzienne działają, po włączeniu krótkich gasną ale nie da się wówczas włączyć długich. Po odłączeniu białego przewodu z pinu 5 i podaniu tam napięcia z bezpiecznika jest tak jak z tym białym przewodem a dodatkowo nie włączają się halogeny. Coś się chyba nie zgadza z podanym na początku posta opisem. Ktoś zna temat? Wie jak to poprawnie podłączyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.