Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. mam taki oto problem i potrzebuje szybciej informacji. otóż od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem bmw e39 528i rok produkcji 1996 w automacie. udało mi się trafić na fajny egzemplarz także nawet się nie zastanawiałem. nigdy wcześniej nie miałem styczności z tylnim napędem i automatem ale jakoś dawalem sobie rade. jednak po głupiemu chciałem sprawdzić jak to fajnie mieli się koła.... raz się udało drugi raz się udało za trzecim razem zobaczyłem habemus papa z pod maski (biały dymek) i wyskoczył błąd skrzyni biegów na desce rozdzielczej ; O byłem u kilku mechaników i każdy zaleca kupienie nowej skrzyni biegów i sprzęgła.... tzn nie nowej tylko używanej. a ja mam pytanie czy to koniecznie musi byc to...

 

w aucie stała się dziwna rzecz. jak zgasze i odpalę wsteczny wchodzi normalnie i jedzie. potem wbijam D S s2 s3 obojętnie który i tak jakby biegu 1 i 2 wcale nie było... tzn to jest dziwne bo bez gazu samochód sam delikatnie jedzie ciągnie go jako tako. ale jak tylko da się gazu to obrotomierz lata jak szalony tak jakby był na sprzęglę.... przy energicznym wciśnieciu gazu i puszczaniu na zmianę czasami tak jak gdyby załapie tą 1 czy dwójkę i go szarpnie mocno do przodu ale po chwili znów tak jak by wybija bieg i gazuję.... jednak jak już uda mi się go rozbujać czy z górki czy przez gazowanie (czasami załapie 2 i jedzie parenaście metrów ) i wskoczy mi trójka , to jest wtedy delikatne szarpnięcie samochodem wchodzi trójeczka wyskakuje błąd i tyle.... tak już zostaje . do póki nie zgaszę samochodu to startuje z trójki i powyżej trójki nie zmieni już go....

 

co może być przyczyną? co wymienić?

Opublikowano

Dobrze to określiłeś, że "po głupiemu chciałeś sprawdzic...".

Mielic kołami przy automacie... :duh: Prawdopodobnie zakończyłeś żywot skrzyni. Auto trzeba podpiąc pod kompa i przeczytac błędy bo póki co z fusów Ci nikt nic nie wywróży tutaj.

Pzdr.

P.S. Na przyszłośc - do mielenia kołami to jest manual. Chyba, że kiedyś będziesz miał już auta ze skrzynią SMG.

Opublikowano
Podłącz pod komputer. Skrzynia potrafi wejść w tryb awaryjny i wtedy właśnie blokuje się na 3 przełożeniu. Miałem taki przypadek kilka razy w zimie w E34, tylko że tam była skrzynia ZF, a u Ciebie najprawdopodobniej jest GM.
Opublikowano

tigerek skąd jesteś? Za kilka miesięcy będę kupował (mam nadzieję, że będę:P) E39 2.8-3.0 i chciałbym wiedzieć które auto na allegro omijać szerokim łukiem.

Szkoda, że tak dużo ludzi kupuje fajne BMW czy Mercedesa po to żeby palić gumę, bo tylni napęd, żeby palić gumę to trzeba umieć kolego i trzeba mieć odpowiednią skrzynię, manual albo SMG.

Niech że ludzie raz na zawsze zapamiętają, że automat nie nadaje się ani do driftu ani do palenia gum, bo można go bardzo szybko rozwalić.

Jak chcesz palić gume to kup sobie E30 2.5 w manualu zardzewiałą i poobijaną albo amatorsko wybebeszoną do driftu i nią pal gume, a E39 to nie jest "szportowe" auto do palenia gumy, No chyba, że jesteś bogaty i wywalenie grubej kasy na dobrą skrzynie po to żeby ją rozwalić nie ma dla ciebie znaczenia.

 

Opisz dokładnie jak wyglądało to palenie gumy, wcisnąłeś jednocześnie gaz i hamulec i co? silnik wył a koła stały? czy tak jakby próbował ruszyć ale nie mógł i poszarpywał aż poszedł dym? Czy po prostu mieliłeś gume i po chwili przestało mielić? Na jakim biegu mieliłeś kołami? na 1-2-3 czy na D? Jak na D to może jak koła zamieliły to skrzynia chciała wrzucić na wyższy bieg ale przez tą chwile kiedy trwała zmiana biegu koła zwolniły/stanęły i skrzynia uległa uszkodzeniu albo wyskoczył jej błąd?

 

Zrób tak jak pisze DarioKa, jedź na diagnostykę i zobacz co się dzieje, może sterownik "zgłupiał" podczas palenia gumy i przeszedł w tryb awaryjny.

 

Ale ogólnie rzecz ujmując to gratuluję pomysłów, trzebabyło jeszcze sprawdzić co się stanie jak podczas jazdy do przodu 100km/h wrzucisz R-rakietu :mad2:

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
tigerek skąd jesteś? Za kilka miesięcy będę kupował (mam nadzieję, że będę:P) E39 2.8-3.0 i chciałbym wiedzieć które auto na allegro omijać szerokim łukiem.

Szkoda, że tak dużo ludzi kupuje fajne BMW czy Mercedesa po to żeby palić gumę, bo tylni napęd, żeby palić gumę to trzeba umieć kolego i trzeba mieć odpowiednią skrzynię, manual albo SMG.

Niech że ludzie raz na zawsze zapamiętają, że automat nie nadaje się ani do driftu ani do palenia gum, bo można go bardzo szybko rozwalić.

Jak chcesz palić gume to kup sobie E30 2.5 w manualu zardzewiałą i poobijaną albo amatorsko wybebeszoną do driftu i nią pal gume, a E39 to nie jest "szportowe" auto do palenia gumy, No chyba, że jesteś bogaty i wywalenie grubej kasy na dobrą skrzynie po to żeby ją rozwalić nie ma dla ciebie znaczenia.

 

Opisz dokładnie jak wyglądało to palenie gumy, wcisnąłeś jednocześnie gaz i hamulec i co? silnik wył a koła stały? czy tak jakby próbował ruszyć ale nie mógł i poszarpywał aż poszedł dym? Czy po prostu mieliłeś gume i po chwili przestało mielić? Na jakim biegu mieliłeś kołami? na 1-2-3 czy na D? Jak na D to może jak koła zamieliły to skrzynia chciała wrzucić na wyższy bieg ale przez tą chwile kiedy trwała zmiana biegu koła zwolniły/stanęły i skrzynia uległa uszkodzeniu albo wyskoczył jej błąd?

 

Zrób tak jak pisze DarioKa, jedź na diagnostykę i zobacz co się dzieje, może sterownik "zgłupiał" podczas palenia gumy i przeszedł w tryb awaryjny.

 

Ale ogólnie rzecz ujmując to gratuluję pomysłów, trzebabyło jeszcze sprawdzić co się stanie jak podczas jazdy do przodu 100km/h wrzucisz R-rakietu :mad2:

Dosłownie i dosadnie :cool2:

Opublikowano

jeżeli dla Was każdy kto dla zabawy przemieli sobie kołami ma wygląd 2 na 2 ogolony na łyso i chodzi w dresie Adibasa to super...

 

napisalem wyraźnie przecież że nigdy wcześniej nie miałem styczności z automatem i tylnim napędem... spytałem grzecznie i o taką odpowiedź bym prosił a nie od razu o jechanie kogoś od góry do dołu ; / bawić się może każdy tak? a mi nikt nie powiedział że na automacie nie wolno takich rzeczy robić, teraz już wiem i nie bede. człowiek uczy się sam całe życie nie?

 

DarioKa ->> dzięki , skrzynie mam do wymiany. na jutro będzie zrobione

Opublikowano
tigerek nie chodzi o to, że każdy kto pomieli kołami to łysy kaban 2 na 2 w dresie, tylko ciekawe czemu duża większość akurat nabywców BMW tak robi, sam jeżdżę mercedesem z tylnim napędem i jakoś nie mieliłem kołami ani nie driftowałem, chyba że zimą po śniegu ale to inna sprawa bo po śniegu to, a układ napędowy i zawieszenie praktycznie nie odczuwa żadnych obciążeń z powodu poślizgów, ale patrząc czy to wśród znajomych czy w necie większość posiadaczy BMW ma takie dziwne pomysły żeby po mielić kołami pokręcić bączki itp, zastanawia mnie to dlaczego bo jakoś nie widuje się takich zabaw mercedesami, przynajmniej ja nie widziałem bo gdzieś na pewno jakiś mądry się znalazł co i mercedesa upalał, ale BMW to już niezliczone ilości razy widziałem, jeden typek koło mnie miał E34 i też palił kapcie i chciał mnie sprowokować żebym z nim po upalał i pokazał co potrafię (jakby paleniem gumy można było pokazać jakiekolwiek umiejętności:D) ale odmówiłem, ciekawe dlaczego ja nadal jeżdżę mercem a jego bety już dawno nie widziałem, chyba się rozsypała. :norty:

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

A ja napisze, że po pierwsze nikt nie określa tu kogoś per kark/łysa pała/2 na 2 itp a po drugie trzeba mieć trochę rozeznania i wiedzieć, że automat + palenie gumy to raczej kiepskie połączenie. Tak przy okazji - ja także nigdy nie miałem styczności z automatem ale mimo to, nie zgłębiając wiedzy o takiej skrzyni na forach/czasopismach, zawsze miałem uważałem, że taka skrzynia nie nadaję się do kręcenia bąków/palenia gumy czy ruszania z piskiem opon spod świateł bo po prostu jest za delikatna do tego.

Nie dziw się, że na forum Cię zjechano za pomysł palenia gumy itp, itd (każdego się tu trochę za to objeżdża)bo przez takie akcje podtrzymuje się właśnie stereotyp właściciela BMW, który albo jest dresikiem, albo tępakiem albo innym cieciem, który kręci bąki/pali gumy, żeby potem suszyć uzębienie przed kumplami jaki to on kozak lub robi to w jakimś innym,bliżej nieznanym celu. Owszem - w innych samochodach także widuje się upalaczy gum ale niestety w przypadku innych marek przechodzi to w miarę bez echa, natomiast w przypadku BMW zaraz są komentarze "kolejny dresiarz/debil/tępak w BMW" i takie wyczyny w przypadku tej konkretnej marki są szczególnie trwale pamiętane (co potwierdza niejako post mojego przedmówcy). Dlatego na forum się z tym walczy - stąd krytyka takich wyczynów...

Nawiązując do tematu posta: Ty masz drogą nauczkę aby nie robić takich rzeczy kiedy masz w aucie automata a my mamy kolejny raz potwierdzenie reguły, że nieumiejętne traktowanie takiej skrzyni prowadzi do jej szybkiej śmierci.

Pzdr.

Opublikowano
A ja napisze, że po pierwsze nikt nie określa tu kogoś per kark/łysa pała/2 na 2 itp a po drugie trzeba mieć trochę rozeznania i wiedzieć, że automat + palenie gumy to raczej kiepskie połączenie. Tak przy okazji - ja także nigdy nie miałem styczności z automatem ale mimo to, nie zgłębiając wiedzy o takiej skrzyni na forach/czasopismach, zawsze miałem uważałem, że taka skrzynia nie nadaję się do kręcenia bąków/palenia gumy czy ruszania z piskiem opon spod świateł bo po prostu jest za delikatna do tego.

Nie dziw się, że na forum Cię zjechano za pomysł palenia gumy itp, itd (każdego się tu trochę za to objeżdża)bo przez takie akcje podtrzymuje się właśnie stereotyp właściciela BMW, który albo jest dresikiem, albo tępakiem albo innym cieciem, który kręci bąki/pali gumy, żeby potem suszyć uzębienie przed kumplami jaki to on kozak lub robi to w jakimś innym,bliżej nieznanym celu. Owszem - w innych samochodach także widuje się upalaczy gum ale niestety w przypadku innych marek przechodzi to w miarę bez echa, natomiast w przypadku BMW zaraz są komentarze "kolejny dresiarz/debil/tępak w BMW" i takie wyczyny w przypadku tej konkretnej marki są szczególnie trwale pamiętane (co potwierdza niejako post mojego przedmówcy). Dlatego na forum się z tym walczy - stąd krytyka takich wyczynów...

Nawiązując do tematu posta: Ty masz drogą nauczkę aby nie robić takich rzeczy kiedy masz w aucie automata a my mamy kolejny raz potwierdzenie reguły, że nieumiejętne traktowanie takiej skrzyni prowadzi do jej szybkiej śmierci.

Pzdr.

:cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

NIE KŁÓCIC SIĘ :!:

Co do potempiania palenia gumy to proszę popatrzec na zlotach,na setki zadowolonych gęb cieszących się po wystrzale to nieważne że krztuszą się jeszcze przez godzinę dymem z gumy.Nie lubię takiego czegoś, a na widok aut których używa się do tego wzbudza we mnie wstręt i wyrazy współczucia dla ich właścicieli.Kolejna frajda to przelotowy wydech i przez godzinę gaz w podłodze-prezentacja jak silnik szarpie przy odcince,ale za to w środku 4-ech łebków 18-19 lat i ich radośc - bezcenna.

W pracy prawie dzień w dzień przez 10 godzin jeżdzę automatem wygodna rzecz,jak czasem trafi manual to po skończonej pracy ledwo nogami pociągam.Prywatnie wajcha dobrze sobie czasami pomieszac.

Do sedna skrzynia padła bo była słaba i tyle,kolega przyspieszył tylko to co i tak by nastąpiło.W manualu jak się przesadzi to też ładnie ząbki polecą nic nie jest wieczne szczególnie w nie młodych intensywnie eksploatowanych autach.

A co do palenia gumy,pisku opon itd. to chyba wiek i rozsądek ma główny wpływ.Może jesteśmy za starzy i nie myślimy już jak kiedyś(kiedy dożynało się WSK,a później MZ)Ale to były czasy eh :nana: :police: :handshake: :whistle: :dance: :roll2: :twisted2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

po mieście czy na trasię jezdze nad wymiar spokojnie ; ) nie raz miałem taką sytuację że na światłach słyszalem piszczenie silnika obok czy coś w ten deseń ale nigdy nie dałem się sprowokować, fakt mam te 21 lat przejechane 100tys km różnymi autami ( dla relaxu, w pracy nie jeżdzę, nie to stanowisko) i jestem świadom że po pierwszym przeczytaniu postu można właśnie odnieść takie wrażenie : o kolejny dresik dostał pieniążki od tatusia albo kupił jakiegoś grata i się szlaja z kumplami. to moje "mielenie" miało miejsce z daleko od jakiejkolwiek publiki, w spokojnym zaciszu obok garażu gdzie byłem sam... chciałem po prostu sprawdzić czy się da ;p nic wiecej :) a że jestem ciekawski i mało doświadczony to wyszło jak wyszło. mam po prostu tak jak napisaliście nauczkę na przyszłośc ot co ; )

 

 

dziękuję za zainteresowanie się problem i co niektóre trafne rady. skrzynia wymieniona i ani grama myśli by "wyczyn" powtórzyć bo po kosztach poleciało. ?

 

pozdrawiam ; )

Opublikowano
po mieście czy na trasię jezdze nad wymiar spokojnie ; ) nie raz miałem taką sytuację że na światłach słyszalem piszczenie silnika obok czy coś w ten deseń ale nigdy nie dałem się sprowokować, fakt mam te 21 lat przejechane 100tys km różnymi autami ( dla relaxu, w pracy nie jeżdzę, nie to stanowisko) i jestem świadom że po pierwszym przeczytaniu postu można właśnie odnieść takie wrażenie : o kolejny dresik dostał pieniążki od tatusia albo kupił jakiegoś grata i się szlaja z kumplami. to moje "mielenie" miało miejsce z daleko od jakiejkolwiek publiki, w spokojnym zaciszu obok garażu gdzie byłem sam... chciałem po prostu sprawdzić czy się da ;p nic wiecej :) a że jestem ciekawski i mało doświadczony to wyszło jak wyszło. mam po prostu tak jak napisaliście nauczkę na przyszłośc ot co ; )

 

 

dziękuję za zainteresowanie się problem i co niektóre trafne rady. skrzynia wymieniona i ani grama myśli by "wyczyn" powtórzyć bo po kosztach poleciało. ?

 

pozdrawiam ; )

:clap: :cool2:

Opublikowano

Jako stary człowiek :lol: nieraz zastanawiałem się po jakiego wałka zakładają 18" (na polskie drogi), kiedy fabryka mówi 17" max. Co motywuje zakładanie tego, siego i owego, żeby samochód głośniej wył, dostawał 12 koników więcej i miał dodatkowe 7 lampeczek, żeby było widać podczas jazdy nocnej pedał gazu (ok, to może jest oczywiste :norty: )...

Później olałem sprawę. Chcesz palić gumę Touringiem? A pszebardzo! Chcesz zakałdać xenony za 112 Made in Allegro? Zakładaj! Ćwiczymy drifty limuzyną w automacie? Jak kogoś stać, to czemu nie!

Jednego żałuję, a tego mianowicie, że poprzedni właściciel mojej Buńki był własnie takim kwadratem :mad2:

Tigerek: nic się nie martw, teraz będziesz udzielał rady niedoświadczonym kolegom :twisted: Zrób skrzynię i śmigaj jak panisko. Ale pamiętaj, że BMW klasy 5 to auto klasy wyższej! Nie przystoi zachowywać się jak %$#@& za kierownicą TAKIEJ bryczki! :cool2: Powodzenia i do zobaczenia na trasie!

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.