Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cena x1 28i spadła z 190 do 160 tys. z nowym 2T czyli ponad 15%, x3 spadnie pewnie z 208 do 180 tys. plus jest w standardzie automat i trochę więcej wyposażenia niż 2.0d

czekam na ten silnik, myślę, że we wrześniu może wejdzie

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ciekawe co z tymi cenami. Właśnie widzę, że zniknął cennik ze stronki. Wie ktoś może co się kroi?

Tak na marginesie, byłem wczoraj w salonie i tak sobie gawędziliśmy o dealerach, brokerach, zakupie w Londynie i w Niemczech. W tym czasie sprzęcik się konfigurował...aż osiągnął cenę, która dla mnie już nie była do przyjęcia. Doszło to szybkiej negocjacji, po czym mój rozmówca zaproponował, że da mi w gratisie Steptronic ????, ale muszę dobrać dwa inne gadżety + szybka decyzja o zamówieniu. Teraz sobie siedzę i liczę i wychodzi, że to byłoby 4% rabatu. Ale dlaczego zniknął cennik, czyżby szykowali jakiś polski pakiecik, a może tylko podwyżkę :-( ?. Chodzi mi po głowie jakaś teoria spiskowa.

Opublikowano

4% to chyba minimum

Mysle, ze jak dobrze poszukasz powinienes dostac z 6%. :cool2:

Co do polskiego pakietu to totalna lipa.

Mozesz sobie zrobic go sam. Przelicz polskie pakiety przy innych modelach - suma elementow skladowych jest rowna wartosci pakietu - nie ma tam zadnego benefitu. Chyba, ze dla sprzedawcy ktory naciaga klienta na niepotrzebne opcje :norty:

Prawdziwy zysk jest na np. M-pakiecie gdzie za wartosc ladnych felg i zewnetrznego ospojlerowania (gdyby liczyc jego zakup/lakierowanie/montaz pozniej) dostajesz inne elementy praktycznie gratis.

Beste Maschine der Welt
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Dalej wałkuję temat. Jednak u brokerów jest sporo taniej. Dobra cena w firmie "Piwnik Center" (ogłasza się w otomoto).

Może ktoś coś konkretnego o tej firmie słyszał i może się podzielić swoją opinią?

Opublikowano

witam, nazwisko Piwnik jest mi znane, zapytaj się czy nie jest to Grzegorz Piwnik, jeżeli tak, to on sprowadzał mi Subaru, pracował wtedy w Eurobrokers O. Kraków...jeżeli to ten sam, to w moim przypadku było wszytsko OK albo lepiej niż OK...

 

powodzenia

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

widocznie P. Grzegorz Piwnik rozstał się z Eurobrokers i obecnie robi w 100% na siebie :cool2: :cool2:

tak jak pisałem: w odniesieniu do mojej osoby/transakcji wszystko było w jak najlpeszym porządku, ogólnie pozytyw :cool2: polecam :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i co wziąłeś samochód z Piwnik Center?? bo sam chciałem u nich zamówić bo taniej niż w salonie BMW o 100k (25%).
Opublikowano
ODRADZAM zakup u nich auta. Wpłaciłem zaliczkę 40 tyś, na auto czekam już 4 miesiące, nie chcą wydać - kombinatorstwo, kręcą i cwaniakują razem z vip-car piekary śląskie, działają jako DS BUSINESS GROUP. Jeśli ktoś został przez nich oszukany proszę o kontakt w celu wniesienia pozwu.
Opublikowano

a mi się wydaje patrząc na ilość postów kolegów bombell oraz drpop3, że jeden z kolegów pytający o wymienioną firmę próbuje robić reklamę (zaintersowanie) a drugi jak zobaczył, że to chwyta robi antyreklamę...a ja "frajer" dałem się na to złapać i napisałem swoją opinię na temat osoby sprzedającej...

 

prośba do admina o wykasowanie postów dotyczących konkretnego brokera - zwykłe trolowanie :mad2: :mad2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
a mi się wydaje patrząc na ilość postów kolegów bombell oraz drpop3, że jeden z kolegów pytający o wymienioną firmę próbuje robić reklamę (zaintersowanie) a drugi jak zobaczył, że to chwyta robi antyreklamę...a ja "frajer" dałem się na to złapać i napisałem swoją opinię na temat osoby sprzedającej...

 

prośba do admina o wykasowanie postów dotyczących konkretnego brokera - zwykłe trolowanie :mad2: :mad2:

 

Sorki kolego, ale nie ma tu żadnej reklamy/antyreklamy, przynajmniej z mojej strony. Jest kilku brokerów sprzedających BMW. I dobrze, że można się zapytać i poradzić gdzie warto/nie warto kupić. Potwierdzam u brokerów jest taniej nawet o 10%. Pytałem też tego wymienionego wyżej. I Ty masz wybór i żadnego tu trolowania. Ja po przemyśleniach zamówiłem swoje X3 u normalnego dealera, i choć czas oczekiwania na auto jest również bardzo długi (zamówiłem w marcu, odbiór mam na połowę lipca), to wybrałem opcję drożej i (raczej) bezpieczniej i może przez to będę lepiej traktowany w serwisie.

Opublikowano
Pytam bo ta oferta była aż za piękna bay być mogła prawdziwa. Czyli jednak jest w tym jakiś haczyk....a szkoda :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty nam lepiej powiedz jaką konfigurację X3 chciałeś zamówić, że 25% rabatu stanowiło 100kzł? Cena detaliczna 400tys? A te 25% to może różnica między ceną brutto u dealera a ceną netto u Brokera?
Opublikowano
Pytam bo ta oferta była aż za piękna bay być mogła prawdziwa. Czyli jednak jest w tym jakiś haczyk....a szkoda :(

 

Ja, kiedy byłem na etapie wybierania, obdzwoniłem kilku brokerów. Dostałem również kilka fajnych ofert i powiem Ci, że gdybym miał kupić auto na firmę w lesingu, czyli na 2-3 lata to bym chyba wybrał brokera. Ja jednak kupuję prywatnie i potrzebuję to auto mieć na dłużej (taka moja osobista kalkulacja opłacalności). Dlatego zamówiłem w salonie. W trakcie rozmów z brokerami odniosłem wrażenie, że to nie jest żaden szwindel, ani wał, ale jest jedno "ale". Mianowicie myślę, że największym problemem jest zbyt wysokie ryzyko otrzymania auta uszkodzonego. Dlaczego tak się dzieje? W przypadku akurat tego modelu BMW broker zamawia auto bezpośrednio do produkcji w USA. Auto płynie statkiem, później wiozą je na miejsce docelowe. Transport jest długi i może się zdarzyć, że gdzieś się w transporcie porysuje, zbije szyba, w coś pukną itd. Broker zamówił jedną sztukę i musi ją sprzedać. Jak by Ci przyszło odebrać uszkodzony, to co byś zrobił? I tu jest właśnie to "ale". Inaczej jest w salonie. Też może się coś stać, ale nawet gdyby bez Twojej zgody sprzedali Ci uszkodzony/naprawiony/malowany, to łatwiej Ci będzie dochodzić swoich praw, czy to po ścieżce sprzedaży aż do BMW w Monachium (bo i importer i dealer są autoryzowanymi przedstawicielami producenta), czy w sądzie lub w TVN Turbo :-). Dealer będzie lepiej dbał o wizerunek swojej firmy i w związku z tym masz na niego większy wpływ. Teraz serwis. Wydaje się, że póki co w tym samochodzie nic samemu lub w zaprzyjaźnionym warsztacie nie zrobisz. Trzeba jechać do ASO u dealera :-). Nie ma co ukrywać, jak u nich kupujesz to jesteś dla nich taki trochę "kumpel", a jak zobaczą, że kupione poza siecią dealerską, to oczywiście będziesz załatwiony jak na standardy BMW przystało, czyli poprawnie, ale nie masz co liczyć na jakieś szczególne zainteresowanie.

W moim konkretnym przypadku doszedł jeszcze jeden argument czyli kasa. U brokera rabat ok. 25k PLN, a w salonie po długich (choć sympatycznych) negocjacjach ponad 13K PLN. 12K PLN zainwestowałem w swój własny spokój, choć fakt, byłyby wczasy za tą kasę. To, czy się opłaciło kiedyś może tu opiszę.

 

Jeśli ktoś z Was to czyta i kupił swoje X3 niech podzieli się wrażeniami zakupowymi.

Opublikowano

Jak już kiedyś pisałem, przy zakupie dwóch sztuk dealer dał mi rabat 10% do obu aut. Nie byłem w stanie nic więcej utargować, ani kompletnych kół zimowych, ani samych felg. W gratisie dostałem tablety DVD - jako że wcześniej nie miałem to wziąłem, a do drugiej furki dali gratis pakiet chrom.

Co do wielkości rabatów to słyszałem różne historie. Mój znajomy podobno ma zawsze rabat 20% jako stały klient, a auta zmienia średnio co 12-18 miesięcy. Jakkolwiek jest to argument, to nie chce mi się wierzyć, że dealer może dać aż 20% upustu na jedno auto - nie wiem czy ma po prostu z czego aż tyle opuścić.

Opublikowano

Zakup przez brokera ma jeszcze dwa istotne minusy mianowicie: oferty cenowe są oparte na średnim kursie walut - podczas gdy za samochód należy zapłacić walutą za którą się płaci o ok 4-5 groszy drożej za 1 Euro - co podnosi cenę o ok 1-2%.

Kolejny problem to ryzyko kursowe zamawiamy dziś przy kursie np. Euro 3,92 a płacimy za ok 5 miesięcy przy kursie nieznanym - może się udać ze zyskamy ale równie dobrze może się okazać że u polskiego dealera samochód jest tańszy. Wszystko dobrze jak zarabiamy w Euro a nie w złotych.

Dla mnie to były wystarczające powody aby zamówić X3 w polskim salonie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

walutę w kantorze w tej kwocie kupisz w cenie odbiegającej od kursu średniego (NBP?) o 1-1,5 grosza czyli tracisz jakieś 400 euro na 40k ceny auta (0,25%) .... A przed ryzykiem kursowym się obronisz kupując euro w "tym samym dniu" co złożone zamówienie i sprzedając je w dniu płatności.... euro lokujesz na lokacie... Twoja strata to spread stopy procentowej :8)

Naprawdę w umowie z brokerem cenę ostateczną ustala się w momencie odbioru? I chyba broker kupuje auto od dealera gdzieś w Europie (np. opisywane już na forum zakup auta z UK). Nie liczyłbym również na to że importer/dealer BMW w Polsce w przypadku spadku kursu eur/pln szybko zareaguje dokonując zmian w cenniku.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Jestem ciekaw czy ktoś ma wolne ok. 200K aby na pół roku zamrozić je w walucie - praktycznie nieoprocentowanej. :D

Co do ceny - jak się wczytasz w umowę to cena jest podana w walucie obcej /przeważnie we funtach szterlingach/ na dzień zapłaty na konto dealera w np. UK - zatem niestety w złotówkach jest niezbadana.

Kurs np. funta w X 2011 równie dobrze może wynosić 4 zł jak i 5 zł/funta - obecny kurs ok. 4,45

 

Ja osobiście miałem jeszcze jeden problem mianowicie leasing - nie każda firma leasingowa chce się bawić w rejestrację pojazdów sprowadzonych z zagranicy - oferty przygotowane przez leasingi "zaprzyjaźnione" z brokerem były o ok 4-6% wyższe niż np. w Raiffeisen-ie.

A to jest dodatkowo ok. 10K w plecy.

Opublikowano

co do zapłaty, na podstawie transakcji w 2007r z EUROBROKERS reprezentowanje wtedy przez P. Grzegorza Piwnika...

 

1) umowa: co, gdzie, za ile, kary umowne za nie dotrzymanie warunków umowy....

2) przedpłata ~30% wartości auta, płatna na konto ASO z którego było sprowadzane auto, od daty przelewu liczony był czas rozpoczęcia dostarczenia towaru, wpłata na konto ASO (konkretny model: silnik, kolor, wyposażenie....) w jakiś sposób eliminowała możliwość "oszustwa" Brokera lub użycia moich środków do innych celów...

3) ASO w momencie "załatwienia" mojego auta daje mi sygnał: auto do odbioru, proszę o przelew (znowu na konto ASO) z pozostałą kwotą, po zaksięgowaniu środków auto można odebrać...

4) ostatnia transza "x" % płacona Brokerowi za usługę w momencie gdy auto jest już w Polsca na parkingu: prowizja od transakcji, papiery, transport do siedziby Brokera....

 

nie to, że namawiam (kupiłem tak tylko jedno auto) ale wtedy było warto: dużo szybciej (główny powód) i dużo taniej...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
AO- wplacałeś kasę w walucie kraju gdzie było ASO czy w PLN?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

1) umowa była spisana na kwotę w euro,

2) auto było sprowadzane z ASO Litwa,

3) ASO Litwa wystawiła mi fakturę zaliczkową na 30% wartosci auta w euro, druga uzupełniająca faktura też w euro, przelew robilem w euro z mojego konta na konto ASO Litwa...

4) wszelkie przeliczniki nie intersowały mnie, umowa była spisana na kwoty w euro, z racji, że było to w 2007 nie pamietam, która strona zyskała/straciła na przelicznikach, z racji tego, że cała procedura trwała b. krótko różnice kursowe byly pewnie minimalne,

5) ostatnią trasznę robiłem już w PLN na konto Brokera ale przelicznik eurowy też był wg NBP z 1 dnia przed wystawieniem faktury czyli zgodnie z obowiązującymi przepisami...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Ty nam lepiej powiedz jaką konfigurację X3 chciałeś zamówić, że 25% rabatu stanowiło 100kzł? Cena detaliczna 400tys? A te 25% to może różnica między ceną brutto u dealera a ceną netto u Brokera?

Ja kupuje X5 , ale tutaj znalazłem temat na temat Piwnik Center a nie widziałem sensu zakładać kolejnego tematu. Auto kupuje prywatnie dla siebie nie na firmę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki AO za wyjaśnienia :cool2:

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.