Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

tak przeglądam oferty firm brokerskich, wysyłałem zapytania do różnych firm itd.. co się okazuje: kupienie auta przez firmę brokerską w identycznej konfiguracji, którą sam wybrałem wychodzi drożej :!: niż oferta, którą przedstawił mi mój dealer BMW, co o tym myślicie? Może znacie jakieś godne, sprawdzone firmy brokerskie w PL? Co ciekawe uzyskałem informację, że od marca wchodzi w życie nowy cennik? Na Premium Selection póki co nie mam co liczyć.

 

Pzdr.

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ile spuścił Ci dealer w porównaniu z ceną katalogową?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Dealer w Polsce da 7% rabatu. Dealer w UK daje 5% (ok. 1700-1800 funtów u mnie), ale trzeba obowiązkowo wziąć za 500 funtów jakąś powłokę ochronną, którą dealer nakłada. Więcej nie chce dać... :(

 

Jak niektórzy wiedzą - jakiś czas temu mocno broniłem zakupu w UK... Teraz mój entuzjazm nieco przygasł - ze względu na małą ilość banków kredytujących taki zakup.

 

Z banków, które sfinansują zakup w UK znalazłem tylko BZWBK. Reszta uznaje tylko leasing zwrotny. Warunki WBKu nie są w sumie złe, ale lepsze (dla mnie) daje Getin (poza tym BRE i Reiffeisen mają też niezłe warunki), ale na zakup w Polsce. Jak rozmawiałem z babką z WBKu jakie są koszty takiego zakupu wewnątrzwspólnotowego to wygląda to rzeczywiście nadal całkiem nieźle (trzeba doliczyć w sumie ok. 6-8 tys. zł na tłumaczenia, zaświadczenia, transport i inne pierdoły), ale jeśli wynegocjuję z polskim dealerem upust na poziomie 10% to kupię w Polsce (zrezygnuję najwyżej z kilku dupereli).

 

Różnica w cenie wychodzi zależnie od kursu funta ok. 35tys. (auto z UK liczę już z rabatami), ale jeśli doliczymy 7% rabatu (tyle wiemy, że na pewno dostaniemy) czyli ok. 17tys. (w moim przypadku) i dodamy do tego 8 tys. kosztów to zostaje nam 10tys. zysku... Jest to ciągle sporo kasy, ale liczę, że w kwietniu wywalczymy większy rabat w Polsce (każdy kolejny 1% to ponad 2tys.) i przede wszystkim mamy większy wybór leasingodawców - na tym też liczę, że zyskam 2-5tys... A przy różnicy na poziomie 3-5tys. to zdecydowanie nie warto już kombinować bo ciągle nie wiadomo na jakie jeszcze niespodzianki napotkamy... A tak - robimy sobie już miano "swojego klienta" u któregoś z polskich dealerów.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale w UK jest jeszcze interesująca kwestia:

 

The BMW Three Year Unlimited Mileage Dealer Warranty offers complete protection against almost every eventuality and includes BMW Emergency Service.

 

Repairs are carried out quickly and efficiently by BMW Service Authorised Workshops.

Toward the expiry of your BMW Dealer Warranty, provided your car has been serviced in accordance with BMW recommendations, you will be invited to purchase an Insured Warranty.

 

Ktoś to sprawdzał dokładaniej. domyślam się że czy że serwisujemy w PL czy w DE, UK nie ma znaczenia dla trwania gwarancji.

 

Znalazłem:

Warranty Outside UK

Every new vehicle supplied by a BMW (UK) Limited authorised dealer carries a worldwide warranty. For the first 24 months, should your car need to be repaired under warranty outside the UK then it must be taken to the most convenient BMW Dealer in that country and the work will be carried out under warranty, provided you can show that the vehicle is still within the 24* month warranty period. This can easily be done by producing the service booklet and showing the 'FREE PRE-DELIVERY INSPECTION' box stamped by the selling dealer.

 

The 3rd Year is only valid in the UK. If you travel abroad on holiday, however, and warranty work needs to be carried out, please retain all invoices and any replaced parts where possible and on your return to Great Britain contact your local dealer who will process your claim for you.

Opublikowano
Sprawdzę. Mój ojciec tam kupował swoją F10 z F25 do firmy równocześnie i dostali bodajże 10,5% na każde, ale jeszcze w ubiegłym roku (wrzesień/październik).
Opublikowano

Z tego co ja się zoreintowałem w kwestii rabatów, to:

- rabat na osobę fizyczną max. 4%

- rabat flotowy na firmę (min. 2 sztuki) max. 10%

Każdy dealer (podobno) podpisuje z BMW Polska kwit, że nie bedzie udzialał wyższych rabatów, od tych wskazanych powyżej. Dziwi mnie więc rabat 7%, o którym wspominał jeden z przedmówców.

Podobnie ma się rzecz z democarami - democarem do sprzedaży może być auto po pełnych 6 miesiącach, są jednak dilerzy, od których można zakupić democar już po 5 miesiącu - tutaj też się nasłuchałem, że wymagania BMW Polska to jednak min. 6 miesięcy.

Opublikowano

Który z dilerów Ci takich rzeczy naopowiadał?

 

Podobne rzeczy przerabialiśmy z rafalpiaskiem (tak to się odmienia? :-)) w Poznaniu. W Smorawińskim coś tam brzdąkali o 4%, a w Olszowcu dają ponad 6%, zaś w Szczecinie 7% (na osobę fizyczną). Jeśli chodzi o auto demo to w Smorawińskim była mowa o 3 miesiącach... Co nas interesuje co ma diler podpisane z BMW? Jeśli sprzeda nam auto bardziej okazyjnie dla nas tym lepiej... Ale na moje to po prostu tępy handlowiec chciał Cię zniechęcić do chodzenia po innych dilerach...

 

Rozeznaj rynek i nie ufaj pierwszemu lepszemu dilerowi :-). Pamiętaj, że to tacy sami sprzedawcy (czyt. potencjalni oszuści) jak każdy inny sprzedawca aut - właściciel komisu, koleś na giełdzie, broker etc. Wszędzie są tylko ludzie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie poziom 10% to już satysfakcjonująca oferta. Na razie najlepsza oferta to 8%.
Opublikowano

Jeżeli jesteś w bazie danych - kupiłeś już przynajmniej jeden samochód to dostajesz 10 %. Na demo było 12% ale od początku roku zmieniły się zasady. Okres oczekiwania na auto wydłużył się z 4 do 6 miesięcy - restrykcja bmw polska. Z tego co wiem to można tak pokombinować, że po upływie 3-4 miesięcy można próbować auto wynająć od dealera.

 

Już nie pamiętam dokładnie, ale maksymalny rabat, jeżeli pierwszy raz kupujesz to chyba 7%.

 

Tak słyszałem :)

Opublikowano
Przypuszczam, że z rabatami na flotę jest tak jak w przypadku innych marek - np. w Volvo wystarczy miec w chwili zamawiania nowego samochodu przynajmniej jeden samochód tej samej marki zarejestrowany w firmie - to jest podstawą do udzielenia rabatu flotowego. Nikogo nie obchodzi to, że zaraz ten samochód sprzedasz i w jego miejsce weźmiesz nowy - ważny jest moment składania zamówienia.....
Opublikowano

Z kolei VW nie ma rabatów flotowych - handlowiec nie był w stanie mi powiedzieć, ile aut muszę wziąć, aby dostać jakikolwiek rabat.

Jedyny rabat nie był związany z VW, a z leasingiem, gdzie przy zakupie CC był bodajże rabat 10 tyś - dla innego rodzaju finansowania rabatu nie było.

Jak widać VW frontem do ludu.

Opublikowano
W Audi mi zaproponowali jedynie 4% przy zakupie w jednym z zaproponowanych u nich leasingów - koniec :(. Pod tym względem BMW to naprawdę poezja :-).
Opublikowano

Jestem tu po raz pierwszy, więc witam Was serdecznie.

 

Również szukam. Właśnie dostałem ofertę od firmy http://cwpremium.otomoto.pl/ i tak jak pisał wcześniej eXiDe jest 10% na wejście, co dało kwotę poniżej 200 kilo PLN. Jak dla mnie fajnie. Mają też całkiem sympatyczną ofertę kredytów. Jest jednak małe ale; w umowie zakupu jest cytuję: "3.6. W razie uszkodzenia zamówionego pojazdu podczas jego transportu Sprzedawca udzieli Kupującemu zniżki w wysokości uzgodnionej przez Strony. Jeśli w skutek powyższych uszkodzeń użytkowanie pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem będzie całkowicie niemożliwe strony mogą bądź uzgodnić dostawę innego

pojazdu bądź też umowę rozwiązać w trybie określonym w pkt. 5.3."

 

Czyli mogę dostać porysowany, poobijany lub z wybitą szybą (boczną).....hmm chyba niefajnie. Napiszcie proszę co wiecie o tej firmie i jak Waszym zdaniem duże jest ryzyko. Czy może lepiej dać sobie luzu i zamawiać w salonie.

 

pozdrawiam

Darek

Opublikowano
Mialem taka sytuacje z brokerem, i musialem odebrac samochod, co prawda polakierowany w serwise, ale niestety juz niebezwypadkowy, ze nie wspomne ze naprawa byla wykonana fatalnie, i miejsce szpachlowania po 4 miesiacach zaczelo pekac.
Opublikowano
a może w tym jest cały interes (niestety wyłącznie dla brokera), broker z założenia kupuje auta uszkodzone. bo poco taki zapis istnieje w umowie.
Opublikowano

Może po prostu porozmawiaj z brokerem, czy jest możliwośc obejrzenia auta przed zakupem - dzisiaj nie ma problemu żeby wsiąśc w swój samochód i w sumie za kilka godzin jesteś w Niemczech czy Austrii - obejrzysz auto, klepniesz je i po sprawie - myślę, że ewentualne problemy z uszkodzonym autem są tego warte. U brokera w Poznaniu (bodajże Audicentrum czy coś takiego) powiedzieli mi krótko - nie zamawiają aut do produkcji!! Oferują tylko auta, które już są gdzieś na stock'u w Europie!!

Reasumując - jeżeli masz czas na ewentualne wożenie się z brokerem po prawnikach to zamawiaj - jeżeli nie to szukaj brokera, który oferuje auta już wyprodukowane albo po prostu odpuśc temat na jakis czas i idź do salonu za dwa miesiące jak się zrobią głodni:).

Opublikowano
Dorzuce wiec jeszcze jeden kamyczek do ogrodka:)...w moim przypadku do "obrażeń" samochodu doszlo w momencie transportu pojazdu z Austrii do Polski, wiec jak widac nie da sie wszytskiego przewidziec.
Opublikowano

kupiłem w 2007 auto u brokera, broker: EUROBROKERS z Katowic/Krakowa..

 

1) auto SUBARU FORESTER 2,5 XT,

2) zależało mi głównie na czasie (żona była w ciąży a nie chciałem aby jeździła RWD), polskie ASO powiedziało, że auto dostarczą do 4 miesięcy, BROKER dostarczył w ~3 tygodnie, w SUBARU jest łatwiej bo nie konfiguruesz auta jak w BMW tylko są 3 pakiety/opce/wersje :mrgreen: ,

3) auto było kupione na Litwie, miało wszystkie "papiery" uprawniające do napraw gwaranycjnych na terenie Polski, przed sprowadzaneniem poszedłem do ASO Polska i zapytałem co auto ma mieć (papiery/pieczęcie) aby nie było dymu...przedstawiłem Brokerowi ankes do podpisania, że nie odbiorę auta jak nie będzie "papierów z listy",

4) nie dość, że dużo szybciej to wyszło mnie taniej o prawie 30%, jak sprzedawałem auto po roku to sprzedałem po ~cenie obowiązującej czyli prawie równej cenie mojego zakupu...była to 1. moja transakcja motoryzacyjna na której nie straciłem, 1. i prawdopodobnie ostatnia :mrgreen:

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Moze lepiej poczekac na 2.0T. Ciekawy kiedy wprowadza ten silnik?

Patrzac na ceny X1 doplata (po odjeciu roznic wyposazenia) do 2.0d wynosi 10.000pln ( w tym dwie koncowki rury, chormowany gril, lepsze hamulce).

Beste Maschine der Welt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.