Skocz do zawartości

[E39] Tylne zawieszenie z Nivo - amortyzatory?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, w kwestii formalnej: czy z tyłu Touringa z Nivo są amortyzatory, sprężyny i poduszki powietrzne, czy owe poduszki pełnia funkcję amortyzatorów + normalne sprężyny? Trochę się w tym pogubiłem po dzisiejszej diagnostyce, kiedy to wyszlo mi, że nowe przednie amorki mam OK, a z tyłu choć na razie jest OK, to jednak jeden ma już spadek formy...

Pytanie dodatkowe: czy "trzesawka" na diagnostyce sprawdzająca amortyzatory diagnozuje także stan wahaczy? Czy na tej diagnostyce coś by wyszlo, gdyby wahacze niedomagały?

Podpowiedzcie laikowi :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

tylna zawiecha w e39 touring ma specyficzna budowe i nie zdiagnozujesz jej na normalnym stanowisku - zawsze wychodza cuda.

 

Amortyzatory mają górne mocowania w ramie pomocniczej a nie w nadwoziu pojazdu i dlatego dodatkowe wahania na tulejach ramy pomocniczej urzadzenie diagnostyczne odbiera jako osłabienie skuteczności amortyzatorów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NetSerwer, mówisz że na zwykłym stanowisku nie sprawdzę zawiechy w e39, więc co z przeglądami okresowymi na stacjach diagnostycznych?

Jak podejść do tego tematu?

Opublikowano
Ja kiedy kupiłem swojego touringa pojechalem na przeglad i wyszlo z tylu 28%- 23%. Przeszedl ale kupiłem amorki /oryginały sachsa aluminiowe/ i pojechałem ponownie - wyszło 37% - 36%. Jako że miałem też wybite tuleje tylnej belki dałem auto do warsztatu żeby zamontowali mi cztery oryginały Lemfordera. Wymieniłem też dwa wahacze górne bo miały delikatny luz. Po tym zawiecha była w kondycji jak w nowym aucie. Pojechałem na stanowisko i wyświetliło ..... na czerwono 0% - 0%. Kolega który jest diagnostą wszedł pod auto, upewnił się że wszystko jej OK, części oryginalne pierwszy montaż luzów jakichkolwiek brak i stracił wyrzuty sumienia że podbił mi przegląd.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Grzechu - jedno zdanie i jakby światłość spłynęła :cool2:

Dzięki, o to właśnie mi chodziło!

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.