Skocz do zawartości

AO 330d N57 245KM/540Nm


AO

Rekomendowane odpowiedzi

Po części rozumiem AO. U mnie w rodzinie przypadkiem w jednym tygodniu odebraliśmy 2 nowe auta ( GLK i E90 ) oba białe.

Ludzie, znajomi, sąsiedzi, kontrahenci, konkurencja zaczęli to komentować - wiem w tym nie ma niczego złego ale powoduje to zasadę przyczynowo - skutkową t.j. skoro mają na nowe auta to ich interesy idą świetnie itp... Tym sposobem powstało kilka nowych firm w "mojej" branży...

Konkurencja rozszerzyła ofertę o produkty - usługi które tylko my oferowaliśmy...

Najlepiej byłoby mieszkać w innym miejscu - mieście, do pracy przyjeżdżać wspomnianą Skodą a po pracy w miejscu zamieszkania przesiadać się w m3 :D pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No tak i idąc tym tokiem myślenia to trzeba by było chałupę jak masz ładniejszą obudowac słomą, żeby wygladala jak szałas i do spodni hilfigera przyszyc metkę "kasztan", ze niby też nie kosztowały 5 stów. Oczywiście nasze społeczeństwo lubi sie wyżyc na kims kto coś ma, albo do czegoś doszedł - ale z drugiej strony jak każdy sie chowa, kryje i mówi że to takie nic co ma to się robi zamknięty obieg i jedno nakręca drugie. Jedyną korzyścią jaką wg mnie AO osiągnął napisem 318d na prawie 300 konnym aucie, to to że na światłach rzeczywiście można się oszukac jadą czymś mocnym i myśląc że to czarne ma 140 koni, dajesz ogień i jest zdziwko. Natomiast czy tam będzie 318, 335 czy nawet M3 to i tak większoś społeczeństwa zakoduje czarne BMW = inna kasa niż np Passat. I można dac za BMW 316 z Orange 75 tys za nówkę, oraz za Paska 130 w salonie i tak to pierwsze będzie pozycjonowane wyżej. Doskonale mam przykład w drugą stronę: w 2005 roku kupilem nowe E91 320d czarne z jasnym środkiem - był szum, że fura, w 2009 zmieniłem na nowe 330d z zupełnie innej pólki cenowej, wyposażenia itd i podobny zestaw kolorystyczny i co? 95% nawet się nie kapnęło że coś zmieniłem, a reszta stwierdziła ze rejestracje mam jakieś inne. Reasumując: kupując BMW czy Mercedesa chcąc nie chcąc stereotypowo wchodzisz do ligi prestige i nic tego nie zmieni, żeden znaczek na klapie, spoiler, wydech lub jego brak.

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za dyskusję, najpierw wyjaśnienie, nie jestem "szanowny" :mrgreen: tylko "kolega z forum" :cool2:,

pomimo "różnej" treści zgadzam się z wszystkimi wypowiedziami powyżej :cool2: świadczy to tylko o tym, że myślimy podobnie :D

 

znaczek 318d jest tylko uzupełnieniem dla "sąsiadów", jeszcze raz:

- nie znają się na tyle żeby wiedzieć, że takie auto kosztowało prawie 300tys. zł (taka była wartość cennikowa),

- jak dobrze wiecie za 3 stówki można kupić auto o zupełnie innym wyglądzie/parametrach/prestiżu, w takim aucie niezależnie co "nalepisz", jakie zamontujesz koła każdy (nawet dziadek) będzie wiedział "ten to ma kasę", przykład w salonie na ul. Puławskiej jest używany, bezwypadkowy, na gwarancji NISSAN GTR za 318tys., chyba widać różnicę w klasie :cool2: :cool2: samochodu, super sportowe auto kontra diesel z "prestiżowej" marki...

- nie wstydzę się, że mnie stać, zapracowałem na to uczciwą pracą, nie dostałem nic od życia za wyjątkiem rozumu, wytrwałości i szczęścia, mam też jak napisał kolega Houek "w tyle" co o mnie i o moim aucie myślą inni, myślennie/postrzeganie innych umożliwia funkcjonowanie mojej firemki/mnie na poziomie dla mnie satysfakcjonjuącym, jakbym zaczął jeździć "do pracy" GTR mając "w tyle" co o mnie myślą, a ja o nich :mrgreen: to za ~rok skończyłaby się kasa na koncie i stałbym się poszukującym pracy...

 

naprawdę podoboją mi się auta zrobione z "gustem", nie ważne ile to kosztowało ale musi wyglądać dobrze, w moim przypadku muszę na chwilę obecną zadowolić się tylko "wnętrzem" i motorem....zazdroszczę Wam, że mając tak jak Wy "w tyle" innych muszę się zastosować do polskich realiów panujących w środowisku gdzie pracuję...

 

edit 1: wszystko powyższe nadal nie zmienia jednak "mojego wyczucia gustu" :mrgreen: , że pakiety sportowe :cool2: powinny być montowane w autach sportowich :cool2: :cool2: a pakiety wizualne :cool2: w autach "użytkowych"....

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie kolego AO :D, myślę, że nie ma co ciągnąć tego wątku, po prostu Twoje stwierdzenie o przyczynach pewnych posunięc z samochodem zaintrygowało mnie jako realnie funkcjonujący fenomen socjologiczno-psychologiczny i jak najbardziej, moźna rzec, że niestety, podzielam Twój pogląd dotyczący kwestii reakcji otoczenia i jednak konieczności pewnej adaptacji z naszej strony do takiego stanu rzeczy. Oczywiście jeśli ktoś wykonuje zawód/prowadzi działalność i spotyka się z kontrahentami gdzie normalne okazywanie swojego statusu nie stanowi problemu, przeciwnie dodatkowo uwiarygadnia daną osobę jako poważnego partnera, to fajnie, natomiast w doskonałej większości przypadków człowiek musi jednak się pilnować by nie manifestować swojego potencjału dla ,,szerokiego odbiorcy'' i to niezależnie od tego czy wewnętrznie ma ,,w tyle'' zdanie innych, ale najzwyczajniej z rozsądku.

 

Zupełnie inna kwestia, to ,,pozycjonowanie'' marki BMW i w szczególności modelu E90 jeśli chodzi właśnie o kwestię oceny zamożności posiadacza takiego pojazdu, przy czym zgadzam się w 100% z tym, że marka BMW jest znacznie wyżej ,,pozycjonowana'' w odbiorze społecznym pod tym względem niż np. VW, mimo, że konkretnych przypadkach np. E90 może mieć mniejszą wartość niż np. nowy Passek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera ale tu się groźnie zaczyna robić :D

 

Moze byc nawet mini chociaz ma 100 koni mniej niz twoj,nadrobie licencją rajdową i 10cio letnim doswiadczeniem w rajdach,gdyz nie liczy sie tylko auto ale bardziej łącznik miedzy pedałlami a kierownicą...

pozdrawiam

 

Kolego na prostej to chyba 10cio letnie doświadczenie rajdowe jest do niczego nie potrzebne, licencja rajdowa tym bardziej. Chyba szkoda palić paliwa w Twoim mini.

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że nie ma co ciągnąć tego wątku,

:cool2: :cool2: tak długo jak RP będzie RP to należy przyjąć, że tak u mnie będzie :mrgreen:

Super autko,super silnik.Jak dla mnie brakuje tylko m-paku i innych felg,nie koniecznie wiekszych.

ps. te listwy w srodku piano to wg mnie swietny wybor.

pzdr.

dzięki, środek będzie modyfikowany (zamiana "skóry" na skórę), będzie dołożona szpera ale pakietów nie będzie :mrgreen:

Kolego na prostej to chyba 10cio letnie doświadczenie rajdowe jest do niczego nie potrzebne, licencja rajdowa tym bardziej. Chyba szkoda palić paliwa w Twoim mini.

Pzdr.

eXiDe nie znasz się :mrgreen: Rajdowcy/Wyścigowcy potrafią naprawdę dużo...

 

...wracając do tematu auta, nałożyłem wszytskie chipy na jeden wykres/skalę, wygląda to tak:

1) zielony - katalog BMW,

2) żółty - moja seria,

3) czarny - błąd softu przy wgrywaniu w ASO,

4) czerwony - chip MASTERS,

5) niebieski - chip aktualny...

 

http://img651.imageshack.us/img651/3083/wykresy330d.jpg

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podoba mi się,że robisz ludziom wode z mózgu na światłach. :lol:

 

dziś jak kolega Arnold "bawiłem" się w pomiary G-techem :mrgreen: , ul.Powsińska, sucho ale zimno 2'C, z trakcją było "słabo", wynik jak na te warunki dobry:

 

http://img834.imageshack.us/img834/7766/588f.jpg

 

5,88 :cool2: , do zabawy przyłączyło się białe M3 :mrgreen: pozdrowienia dla Kierowcy :nienie: , zdecydowanie postawiło mnie na ziemi :mrgreen: :mrgreen: jednak co 4 rury to nie 2 ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylnie zimówki "mówią" dość :mrgreen: dziś były lepsze warunki atmosferyczne ale trakcji nie ma :cry2: poszła wraz z resztką bieżnika :mad2: ... fun jest :mrgreen: ale kontrola na jedną sprawną rękę :cry2: zaczyna robić problemy, poczekam aż się ociepli do ~8'C i na "łysych zimówkach" sprawdzę życiówkę :cool2: tego auta ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do autka to mi sie podoba duzy + za LCI,felgi tez fajne i dość oryginalne jak na E90:) Co do wątku o nie rzucaniu sie w oczy i sąsiedzkiej zazdrości dodam ,ze gdy w październiku przyszly mi nowe felgi 18" to pod swoim blokiem na drugi dzień mialem gwóźdź w oponie:/ A i dodaj wiecej zdjęć jesli mozesz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy w październiku przyszly mi nowe felgi 18" to pod swoim blokiem na drugi dzień mialem gwóźdź w oponie:/

tzw. objaw "psa ogrodnika" :duh: :mad2: :duh: :mad2:

 

"lenie" tylko patrzą i komentują: komunista lub złodziej ... a ja biedny posiadacz służbowej np. Toyoty, wyzyskiwany muszę robić za marne "x" tys. i od tygodnia nie dostałem podwyżki ....

 

dodaj wiecej zdjęć jesli mozesz :)

mogę ale nie wniosą nic nowego :mrgreen: ,

z zewnątrz to co widać: seria w kolorze takim, że :duh: :duh: 7 z 10 BMW jest czarne :mad2: :mad2:

 

nie jeżdżę na spoty/balety :cool2: , nie mam też podestu pod oknem na którym stawiałbym auto i patrzył na nie :mrgreen: tylko zwykły, wspólny garaż, w którym nie widzę auta a jak jadę to też nie widzę co jest na zewnątrz tylko środek, dlatego konfigurowałem "bogate/użyteczne" wnętrze...co do, którego tak jak pisałem mam zastrzeżenie:"... "skóra" Dakota to nie skóra..." ...

 

dzięki za zrozumienie, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniec zabawy, szybciej nie umiem :mad2:

 

warunki:

- sucho,

- słońce,

- temp. ~7'C,

- równa droga,

- szerokość drogi 3 pasy,

- zimowe "łyse opony",

- auto z pustym bagażnikiem, z wszystkimi wykładzinami/matami/wyposażeniem seryjnym, zbiornik paliwa na początkowej rezerwie (~10l)...

 

wynik: 5,78 :8)

 

http://img228.imageshack.us/img228/1567/578xb.jpg

 

auto startując zawsze "ruszało" bokiem z zarzutem do +/- 1m, po kontrze powolna stabilizacja i ogień na do przodu, do bezpiecznego pomiaru potrzebne minimum 2 pasy ruchu...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próby robisz na włączonych systemach czy wyłączonych.

Próbowałeś jaka jest różnica z/bez systemów stabilności?

 

PS: Ja już zamówiłem G-TECHa nówke za 320zł z przesyłką także chyba się opłacało.

Ale jeszcze nie dotarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny nie będę komentował, na temat urządzenia mogę powiedzieć, że na 100% jest warte większych pieniędzy...jest to nadal zabawka ale powtarzalna i dla pomiarów "Kowalskiego" wystarczająca...

 

raz na jakiś czas mierzę się Racelogiciem i tak jak pisałem nigdy nie wyszła mi różnica większa od 0,1s od G-techa, warunek, o którym instrukcja milczy to, że "pudełko" musisz zamontować maksymalnie nisko :!: na szybie ale tak żeby nie dotykało :!: deski...

 

pomiary zawsze na pełnym "off" jak masz włączone nawet tylko DTC to w przypadku zaczątku uślizgu (nie piszę o hamulcach, które wyrównują prędkość obrotową kół...) komp od razu przycina dawki paliwa, uślizg wykonasz ale nie na pełnej dawce paliwa, a pełna dawka to pełne osiągi...

 

oczywiście może się zdarzyć, że w przypadku nie sprzyjających warunków lub zawachania kierowcy lepsze czasy uzyskasz na pełnym DSC czy DTC...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na znikomą szerokość opony 225 start zwykły:

 

- bez zaciągniętego hamulca,

- bez równoczesnego gazu i hamulca nożnego,

- skrzynia na "M/DS", nie ma różnicy w wynikach,

- start z obrotów jałowych powodował ze względu na początkowy brak trakcji (stawianie auta bokiem) natychmiastowe przejście do obrotów efektywnych czyli przedziału pomiędzy maks Nm a maks KM...

 

wynik mógłbym poprawić montując szersze opony (np. idealna dla obecnych parametrów auta szer. to 255 :cool2: ) aby zlikwidować mega uślizg początkowy ale takie opony w przypadku realnej jazdy (czyli 80-150 km/h) zaniżają elastyczność na której najbardziej mi zależy...

 

dodatkowo szersze opony utrudniają początkującemu jazdę małymi i bardzo krótkimi bokami, tzn. aby zrobić "drift" musiałbym jechać szybciej niż na obecnych 225 , na których i tak się już boję :mrgreen: :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

wynik mógłbym poprawić montując szersze opony (np. idealna dla obecnych parametrów auta szer. to 255 :cool2: ) aby zlikwidować mega uślizg początkowy ale takie opony w przypadku realnej jazdy (czyli 80-150 km/h) zaniżają elastyczność na której najbardziej mi zależy...

 

dodatkowo szersze opony utrudniają początkującemu jazdę małymi i bardzo krótkimi bokami, tzn. aby zrobić "drift" musiałbym jechać szybciej niż na obecnych 225 , na których i tak się już boję :mrgreen: :mrgreen:

 

Jak sie boisz to musisz kupić słabsze auto ;p

 

A co do elastyczności i szerokości, to przy Twoim momencie i mocy nie odczujesz absolutnie żadnej różnicy która wg stopera może 0.1-0.2 sekundy by wyniosła a bezpieczeństwo się zwiekszy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
do bezpiecznego pomiaru potrzebne minimum 2 pasy ruchu...

 

ciekawe ile pasów potrzebują auta z mocą 500-600 KM :wink:

 

Ja mam 255 z tyłu i trakcja na suchym jest wystarczająca. Fajny wynik :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

białe M3 z poniedziałku miało zdecydowanie więcej trakcji niż ja, kwestia zgrania całości

 

z wyniku jestem zadowolony :cool2:

 

Dziqsek:

:mrgreen: :mrgreen:

jest to rada ale słabszym autem miałem słabsze efekty, jak to mówią "...słabej baletnicy..." :mrgreen:

 

nie wiem ile jeździsz, jakimi autami i gdzie ale w przypadku realnej jazdy w zwykłych warunkach naprawdę czuć różnicę jak na ośce masz 300, 400, 500 czy ponad 600Nm...system gazu 0-1 nie sprawdza się ale żeby to poczuć należy przejechać się :cool2:

mocno obrazuje takie zachowanie gra GT5 :cool2: większość moich znajomych , kierując np. M3 na mokrym nie umie jechać na wprost jak podłączę im kierownicę a nie dam pada z gazem na przycisku 'X" :mrgreen: :mrgreen:

 

na lato nie będę montował 255 ponieważ temperatura powietrza, jazda na klimie, obciążony IC oraz cieplejsza jezdnia spowodują, że brak trakcji zostanie mocno wyeliminowany ale następny zimowy tył będzie prawdopodobnie 255, w przypadku śniegu i tak nie jadę do przodu :mrgreen: nie zaleznie co mam nałożone ale na suchym i zimnym tak jak piszesz będzie:

- bezpieczniej :cool2: ,

- szybciej od 0....

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co napisałeś ja nazywam "myszkowaniem", czyli mniejszy punktowy nacisk, z ponad 30tys. km tym autem na 255 zrobiłem może 1 tys. i tak jak napisałeś auto jadąc dla mnie myszkowało (może/pewnie była kwestia za wąskiej felgi, zakładałem na 8") ale też zauważyłem, że trakcja przy "dynamicznym ruszaniu" była zdecydowanie większa, tzn. ślad jaki zostawiało auto na drodze był dużo krótszy a tył auta ślizgał się tylko do przodu a nie jak obecnie najpierw na boki a dopiero po stabilizacji do przodu...

 

przy tym ~1 tys. na 255 zuważyłem też znaczący spadek elastyczności, niestety nie był to poziom ~0,2s jak zasugerował Dziqusek,

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.