Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Drodzy forumowicze..

Dzisiaj rano po 6 dniach urlopu wsiadłem jak zwykle do auta aby pojechać do pracy , po dojechaniu do pierwszej krzyżówki zapaliła się kontrolka EML i środkowa ta od kontroli trakcji, auto nie chce jechać szybciej niż 50 km/h a silnik osiąga maksymalne obroty 2100 obr/min. w pracy na jednej z przerw poszedłem zobaczyć czy wogóle jeszcze odpali i odziwo od strzała odpalił mało tego żadna kontrolka się nie zapaliła ale po ok 3 minutach chciałem delikatnie przegazować auto i znów zapaliły się te 2 kontrolki i znów te same obiawy. Na fajrant wsiadłem do auta odpaliłem kontrolki nie świeciły, auto chodziło równo i nie przegazowywałem przez 20 minut aż się zagrzało i po 20 minutach gdy wyglądało że jest ok postanowiłem przegazować i po tym fakcie zaraz pojawiły się kontrolki. W kurzyłem się i postanowiłem tak jechać do chaty i w chacie sprawdzić świece i cewki ale w połowie drogi do domu kontrolki zgasły i auto zaczeło normalnie jechać.

Ktoś ma może jakieś uwagi sugestie co to może być ?? wiem ze trzeba by pod kompa podpiąć ale narazie nie znam nikogo w okolicy z czymkolwiek kto by się tym zajął a z drugiej strony chciałbym się troche przygotować zeby wiedzieć conieco bo już raz się tu na forum radziłem Was i bardzo skutecznie mi pomogliście w diagnozie..

Z góry dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem identyczny przypadek , też w silniku M52, w moim przypadku czyszczona była cała przepustnica, pomogło w 100%.
Opublikowano
Panowie jak narazie problem sam się naprawił i tak naprawde nie wiem co było jego problemem , pewien fachowiec do którego się udałem po rade powiedział ze w takim przypadku nie może mi pomóc , najlepiej mam się do niego zgłosić jak auto znowu będzie fixować a nawet może stanąć na amen i może leżeć w rowie to wtedy będzie lepiej bo problem odrazu zostanie zdiagnozowany a jak wszystko działa to będzie zgadywanka. Narazie wszystko działa i się cieszę ale nie wiem kiedy to się znów odezwie mam nadzieję że nie jak pojade w długą trase. Pytanie dodatkowe bo ktoś z was wspomniał o pedale gazu , jak jest ten pedał zkonstruowany ?? czy zaraz w pedale jest ten potencjometr który daje impuls do kompa czy wpierw jest jakiś tam odcinek linki która to gdzieś dalej porusza potencjometrem ??
Opublikowano

kolego, o ile mi wiadomo w 328 z 99 roku nie ma potencjometru, a gaz jest sterowany linka

nie jestem znawca tematu, ale sadze ze linka prowadzi do przepustnicy

koledzy mnie poprawia jesli sie myle

 

pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak, przepustnica z pedałem gazu połączona jest linka ale przepustnica jest elektroniczna i to co się koledze stało prawdopodobnie przyczyną było złej jakości paliwo. Tak czy siak EML do czyszczenia i adaptacji.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam! Posiadam BMW 328 E46 z 99r. i mam ten sam problem co w temacie,
zapaliła się kontrolka EML i środkowa ta od kontroli trakcji, auto nie chce jechać szybciej niż 50 km/h a silnik osiąga maksymalne obroty 2100 obr/min.
problem nie znika po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu samochodu, przepustnica była czyszczona 2 tyg. temu, posiadam kable do podłączenia pod komputer i program inpa, na której pokazuje 5 błędów,które się nie chcą usunąć, 1-MDK output stage control after diagnostic failure, 2-signal PWG-poti potentiometr 1, 3-tak samo jak w drugim tylko potentiometr 2, 4-signal throttle flap poti potentiometr 1, 5-tak samo jak w czwartym tylko potentiometr 2, znalazłem, że MDK oznacza system złącz wtykowych, a PWG - czujnik położenia pedału tylko nie wiem o co chodzi z potencjometr 1 i 2, 4 i 5 błąd to sygnał przepustnicy klapa. Jak myślicie padła cała przepustnica wraz z czujnikiem położenia pedału czy jeszcze coś? Na innym poście ktoś pisał, że miał podobne objawy i do wymiany był sterownik silnika, czy u mnie też mógł paść sterownik czy tylko czujniki? Dodam też, że borykam się z problemem spięć w ładowaniu, a mianowicie mrugają mi ksenony, po odłączeniu czerwonego przewodu od alternatora przestają mrugać, podłączyłem swój akumulator pod akumulator drugiego zapalonego samochodu z takim samym alternatorem jaki jest u mnie, mój samochód był zgaszony, a alternator odłączony a problem dalej występuje, czyli mój alternator powinien też być dobry, a problem musi być w instalacji tylko gdzie go szukać? Przewody masowe z silnika do karoserii i z karoserii do akumulatora wyczyściłem ale nie pomogło, więc gdzie szukać problemu? Błagam pomóżcie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.