Skocz do zawartości

330d - dziwny dźwięk silnika - FILM - patrz ostatni post


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Dzisiaj zauważyłem,że ten wąż jest dość spocony i się zastanawiam od czego on jest.

Jak stanę przed maską to jest po mojej lewej stronie pod osłoną silnika.Koło zbiorniczka spryskiwacza.

 

http://images45.fotosik.pl/658/fda062a7361ebfa7m.jpg

 

Oleju mi w ogóle nie ubywa,samochód działa dobrze.

Na kompie żadnych błędów.

 

Drugie pytanie.Dzisiaj po dwóch dobach mrozu -17, odpaliłem samochód,wszystko ok,zapalił od razu,ale po raz pierwszy odczułem lekkie zatrzęsienie i obroty minimalnie pofalowały przez 10-15 sekund od uruchomienia. Potem wszystko ok.Jakiegoś specjalnie dużego dymka nie zaobserwowałem - dymek standard.

Wtryski miałem niedawno sprawdzane - pięć ok,ale szósty na wolnych obrotach miał wartość 1.2 jednak po dodaniu gazu wszystkie miały 0.Mechanik powiedział,że wszystko ok. Czy to wina świec? Kontrolki od świec wyświetlały się ok 7 sekund.Nie wiem kiedy ostatnio były wymieniane.

 

Pozdro

Edytowane przez JaroJaro
Opublikowano
zauważyłem,że ten wąż jest dość spocony i się zastanawiam od czego on jest.

rura: sprężarka/intercooler. Sprawdź czy nie puszcza przez wężyk odmy... może tędy ściekać i stąd ten olej.

po raz pierwszy odczułem lekkie zatrzęsienie i obroty minimalnie pofalowały przez 10-15 sekund od uruchomienia.

tryb pracy sterownika open loop. Zawyża niektóre parametry poza tolerancję, aby zapewnić pracę w utrudnionych warunkach. Jest to typowy stan po uruchomieniu zimnego silnika.

Czy to wina świec?

możliwe, że wymagają wymiany.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź,liczyłem na Ciebie w tej kwestii :D

Wymieniałem filtr odmy pod koniec grudnia i mechanik powiedział mi,że silnik suchutki,co jest podobno rzadko spotykane w Bmkach.

Może on coś źle zrobił skoro po wymianie zaczęło się coś pocić.Będę z tym działał,bo jeszcze się zapętli :cry:

W ogóle ostatnio coś czuje,że się dół nieco pogorszył.

Opublikowano

Nie,nie sprawdzałem jeszcze turbiny.

Ile tam tego luzu może być,do 2mm :?:

Dużo jest tam do rozbierania,aby dostać się do turbo :?:

Może katy są odpowiedzialne za ten słaby dół :?: Auto ma już najechane 235 000

Opublikowano

Coś Ty! 2mm kwalifikuje turbine do wymiany! po prostu musisz sprawdzić czy delikanie o 0,5mm ruszy się ten wałek. Jeśli więcej to nie dobrze. Do tego popatrz na wirnik czy nie ma wyszczerbień i wytartych łopat wirnika. Żeby dostać się do turbiny wystarczy odkręcić rurę: przepływomierz/sprężarka i już masz wałek na widoku.

Katy... zawsze powtarzam, że z układu wydechowe należy usunąć te niebezpieczne szykany... i do tego nieźle na nich zarobić :mrgreen: Przede wszystkim standardowa procedura odzyskiwania mocy: czyszczenie dolotu, wymiana wężyków vacum, czujnik ciśnienia doładowania, zawór AGR.

Opublikowano (edytowane)

Ok,przekaże to wszystko mechanikowi.

Zawór egr czy agr :?: EGR,z tego co widziałem był czyściutki,a może masz na myśli całkowite zaślepienie tego :?:

 

Co do tego zbierania się z niskich obrotów,to moja ocena może być nieco subiektywna.

Jak wcisnę na maksa pedał gazu to auto idzie bardzo dobrze,trzyma fabryczne osiągi,ok 8 sekund do 100.

Tylko wydaje mi się,że łapie muła w dolnej granicy,wciska w fotel tak od 2400-2500 obr. a powinno chyba mieć max moment przy 1700 :?:

Edytowane przez JaroJaro
Opublikowano
Zawór egr czy agr :?: EGR,z tego co widziałem był czyściutki,a może masz na myśli całkowite zaślepienie tego :?:

AGR/EGR to jest to samo tylko że według kolejności dotyczy j. niemieckiego dalej j.angielskiego. I nie zaślepiaj recyrkulacji! Jak dla mnie wszystko jest OK. Niestety BMW ma inaczej zaprojektowane wyrównanie i podtrzymanie podciśnienia zaworu turbiny. Niestety tak musi zostać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Edytowałem nazwę tematu,bo nie chcę zakładać nowego.

 

Mam pytanie,czy ten dźwięk silnika jest ok czy nie,bo mi się coś wydaję,że nie powinien tak buczeć.

Sam klekot ok,ale słychać takie lekkie buczenie :(

Dodam jeszcze tylko,że to jest nagrane na zimnym silniku.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qpnTN_ceYVg

 

Wydech był sprawdzany jest ok,łącznik elastyczny również.

Zastanawiam się czy to nie jest spowodowane kołem pasowym.

Innym powodem dla którego mógłbym podejrzewać koło jest ciężkie gaszenie - zabuja silnikiem.

Jednak nie ma żadnych innych objawów tj.piszczenie paska na zimnym.

Opublikowano
oczywiście koło pasowe wału.

Czy wymiana samego koła pasowego wystarczy :?:

Czy można na razie jeździć z tym kołem :?:

Opublikowano
powinna wystarczyć. Można także przyjrzeć się napinaczowi bo zapewne dostał solidnie po d u pi e... Osobiście odradzam jazdę z uszkodzonym kołem pasowym! zapewne jest pęknięta guma tłumiąca i przy oględzinach na pewno będzie to widoczne. Przy dłuższej jeździe z walniętym kołem pasowym dojdzie do szybkiego uszkodzenia łożyskowania wału korbowego [a to już BAAARDZO gruba robota].
Opublikowano

yoshimura jak bardzo jesteś pewien,że to jest koło pasowe :?:

Patrzyłem na nie i wygląda dobrze,mechanik wcześniej też mi mówił że jest bez zastrzeżeń.

Czy natomiast może to być tylko napinacz paska :?:

Jak mówiłem,nie mam żadnych typowych objawów,że to koło,nie ma metalicznych zgrzytań przy włączaniu,wyłączaniu.

Kierownica nie drży.

Opublikowano
po tym głuchy nierównomiernym dźwięku zawsze okazywało się zużyte koło pasowe wału, no ale jeśli jednak po diagnozie wygląda dobrze to nie musi być ono. A słuchaj czy przypadkiem przy otwartej masce ten dźwięk nie dochodzi od koła pasowego pompy wspomagania?? jestem przekonany że przyczyną tego dźwięku jest uszkodzenie któregoś z elementów napędu pasowego. Jeszcze pytanie czy przy delikatnym wciśnięciu pedału sprzęgła [a nawet położeniu stopy na nim] odczuwalne jest takie delikatne wibracje, drgania, "mrowienie"???? i czy przy pracy silnika pasek wielorowkowy bardzo skacze??
Opublikowano

Mam automatyczną skrzynię.

Jak patrzyłem na pasek to wydaje mi się,że minimalnie chodzi na boki.

Aha,co do tej pompy wspomagania to ona się załącza po przekręceniu kluczyka w stacyjce i słychać lekkie buczenie przez chwilę tak :?:

I jeszcze jedno.To mogłoby wskazywać na wspomaganie właśnie.To buczenie zaczęło się po wymianie oleju we wspomaganiu.I po wyjęciu wężyka idącego ze zbiorniczka do magla.Może pada pompa wspomagania :?:

Jak kręcę kierownicą na postoju to słyszę takie głuche buczenie i obroty minimalnie przez chwilę spadają.Czy to dobrze :?:

Opublikowano
naprawdę trudno cokolwiek powiedzieć i określić precyzyjnie przyczynę... na pewno element zależny od napędu pasowego. No słychać ewidentnie telepanie się gumy koła pasowego, ale teraz którego [????] Jeżeli dźwięk pojawił się po wymianie oleju wspomagania to masz najbardziej możliwą przyczynę --> pompa wspomagania. Osłuchajcie z mechem jeszcze czy ten dźwięk pochodzi od koła pasowego pompy wsp. Być może guma odlazła od koła [metalu] i tłucze się wydając ten dźwięk.
Opublikowano
witam co do wymiany kola pasowego ja wymienilem w 320 d m 47 kolo pasowe gdyz poprzednie strasznie bilo na boki i pasek caly czas podskakiwal, oczywiscie strasznei trzesla sie cala maska ogolem karoseria.. i teraz po wymianie jest lepiej ale dalej auto ma duze wibracje i czy to moze byc spowodowane zbyt dlugim jezdzeniem na wadliwym kole pasowym tzn co warto teraz sprawdzic poduszki pod silnikiem ?? co do tego dzwieku trudno cos powiedziec ja mam tak ze jak przygazuje to lekko cos buczy wlasie jak skrecal kolami i bez obstawiam na pompe wspomagania. jak mi sie uda to jutro wstawie filmik tak do porownania..
Opublikowano

Ja nie mam drgań na karoserii w ogóle,troszkę na kierownicy,ale są bardzo małe.

 

yosihimura dzisiaj osłuchałem sobie to autko i ewidentnie dźwięk dochodził z okolic koła pasowego od pompy wspomagania.

Kiedy odkręciłem korek i zacząłem kręcić kierownicą /tak jak to się robi podczas odpowietrzania/ dźwięk ustawał.

Czy to może oznaczać słabą pompę,czy może napinacz paska kwalifikuje się do wymiany :?:

W ogóle wydaje mi się,że na ciepłym silniku słabiej dudni.

 

Czy to koło pasowe pompy wspomagania bądź napinacz paska mogą powodować bujanie przy gaszeniu :?:

Opublikowano

Witam Panowie

Chciałbym wtrącić do tematu parę groszy, więc ja u siebie wymieniłem wszystko co było możliwe w silniku, jedyne czego nie wymieniłem to przepływka, turbina i wtryskiwacze myślałem że po wymianie tego wszystkiego mój silniczek chodzi jak ta lala, ale panowie wczoraj przyjechał do mnie kumpel VW Golf 1,9 tdi 105 koni z 2004 roku i na postoju jego silnik pracuje bez wibracji a mój silnik ma drgania i buczy w srodku i chodzi podobnie ja kolegi który zamieścił filmik z praca swojego silnika, moim zdaniem to nie dopuszczalne by 6 garów miało wibracje na wolnych obrotach, oczywiście silnik w czasie jazdy już pracuje be wibracji ale na jałowym biegu wibruje, kolego yoschimura jakie sa objawy uszkodzonego łozyskowania silnika, proszę napisz bo już sie zastanawiam czy czasem to nie jest przyczyną tych wibracji i buczenia w środku w kabinie, czy uszkodzony zaworek sterujący podciśnieniem poduszek silnika może cos takiego robić?

Mam jeszcze problem z egr czy zdjęcie wężyka podciśnienia w czasie pracy silnika powinno coś zmienić bo ja ten wężyk zdjałem i nie ma żadnej róznicy a ten wężyk przytykałem palcem i nie czułem ssania, proszę o odpowiedź dzięki.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

czerwony, to nieciekawie z tym autem :(

Jak duże masz te wibracje,tylko kierownica drga czy cała buda :?: Czy wymieniałeś koło pasowe :?:

Ja Ci powiem,że w środku nie słyszę tego buczenia tylko jak stanę przed silnikiem i drży mi tylko kierownica,ale to nie jest jakieś uciążliwe drżenie bym powiedział że w normie.Bo siedziałem w x5 3.0d i było podobnie.

Opublikowano
czerwony, to nieciekawie z tym autem :(

Jak duże masz te wibracje,tylko kierownica drga czy cała buda :?: Czy wymieniałeś koło pasowe :?:

Ja Ci powiem,że w środku nie słyszę tego buczenia tylko jak stanę przed silnikiem i drży mi tylko kierownica,ale to nie jest jakieś uciążliwe drżenie bym powiedział że w normie.Bo siedziałem w x5 3.0d i było podobnie.

Kolego ja wymieniłem bardzo wiele rzeczy na nowe i ori części i poprostu w srodku jak siedzisz w aucie czuć lekkie drzenie kierownicy i siedzenie kierowcy i to nie jest uciązliwe najgorsze jest to buczenie w środku auta typu buuuuuuuuuu i to najbardziej mnie denerwuje, koło pasowe wymienione jak i cały napęd pasowy i paski i dalej buczy nie wymieniałem pompy wody może ona generuje to buczenie lub pompa wspomagania, ja nie oszczedzam na czesciach i kupuje wszystko z najwyższej półki lub z ASO, to auto na 100 % zostanie u mnie na wiele lat i nie mam zadnych złudzeń jeśli o to chodzi i włożę kazda kasę by autko wreszcie pracowało jak trzeba, byc może ktoś z forum jest ze śląska z podobnym silnikiem i mógłbym podjechać i sprawdzić jak pracuje jego silniczek, byłbym wdzieczny jesli ktoś się zgodzi na takie spotkanie. Pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Ja podejrzewam właśnie pompę wspomagania.

Dzisiaj znowu oblukałem auto i podczas skręcania kół to buczenie cichnie.

Na ciepłym silniku buczenie jest mniejsze.

 

Napisz mi jeszcze czy po wymianie tego koła pasowego odczułeś jakieś różnice w gaszeniu silnika :?:

Ile Cię wyniosła wymiana napędu pasowego.

Opublikowano
Ja podejrzewam właśnie pompę wspomagania.

Dzisiaj znowu oblukałem auto i podczas skręcania kół to buczenie cichnie.

Na ciepłym silniku buczenie jest mniejsze.

 

Napisz mi jeszcze czy po wymianie tego koła pasowego odczułeś jakieś różnice w gaszeniu silnika :?:

Ile Cię wyniosła wymiana napędu pasowego.

Kolego koszt kola pasowego oczywiscie Corteco to do mojego silnmika 204km to 830 złotych do tyego napinacz paska głownego 150 zeta plus rolka napinajaca 100 i rolka napinajaca 50 zeta wszystko z firmy INA, paski tylko contitech 180 zeta głowny i 70 zeta klimy tylko ASO rolka napinajaca i napinacz paska klimy tylko ASO rolka 150 i napinacz 150 zeta jak to podliczysz to wychodzi niezła suma u mnie po wymianie gaszenie silnika jest ok i poprawa również po wymianie, więc polecam.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
czerwony330d Sprawdź dokładnie wydech czy gdzieś nie dotyka. Wiem z własnego doświadczenia jak potrafi "buczeć" w aucie gdy wydech został źle skręcony i o coś dotyka.
Opublikowano
Też tak myślałem ale nigdy szczerze powiedziawszy nie sprawdzałem tego, może masz rację, dzisiaj dokładnie obadam ten trop z wydechem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.