Skocz do zawartości

m62b44 nie równo wyciek miedzy kolektorem ssacym a głowica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze swoja 540i a mianowicie nie równo pracuje słychać jak by nie paliła na któryś cylinder występuje to na ciepłym jak i zimnym silniku na gazie jak i na benzynie potrafi czasem strzelic w wydech i potafi nawet zgasnac gdy wrzuce D wtedy juz calkiem kuleje w wydechu czuc paliwo najbardziej przy odpalaniu .Wymienione zostały świece, cewki,czujnik położenia wałka rozrządu(ten bład pokazywał komputer)kupilem nowy oryginalny, sprawdzałem czy nie ma oleju w gniazdach świec i jest suchutko nawet grama oleju nie ma,sprawdzalem odme byl odłaczony jeden wężyk podcisieniowy ssący podlaczylem go i dalej nic telepie jak telepało silnikiem:/ pojechałem do mechanika i według niego silnik łapie gdzies lewe powietrze ale pytanie gdzie:/

Dzisiaj przyglądalem sie jeszcze i zauwarzyłem 2 rzeczy które mnie zastanawiaja:

 

Pierwsza to ze odma ma 2 wyjscia jedno wychodzi na wprost a drugie jest z oringiem i wychodzi w strone kolektora czy obydwa powinny byc połączone przewodem czy tylko te z oringiem a te drugie to po prostu odpowietrzenie bo u mnie jest tylko jedno podłaczone

 

Druga sprawa to to ze zauwazyłem wyciek prawdopodobnie oleju miedzy kolektorem ssącym a głowica po wewnetrznej stronie silnika z obydwu stron:/ i martwie sie czy to nie uszczelka pod głowica:( ale po zewnetrznych i bocznych stronach głowic nic nie widac zeby olej wyciekal jest suchutko.

 

I tak teraz sie zastanawiam czy możliwe zeby uszczelka puszczala tylko z wewnetrznej strony dodam nie ma oleju w plynie chlodzacym ani wody na bagnecie oleju.A moze odma gdzies przepuszcza olej i zbiera sie po wewnetrznej stronie silnika lub jakis przewód paliwowy przepuszcza gdzies paliwo i robi sie taka maź.

 

Prosze o pomoc bo juz człowiekowi rece opadaja:( a jak sie pomysli ze taki kombajn stoi w garażu i odmawia posuszeństwa to az sie plakac chce :cry2: Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
witam to proste wyjscie z odmy nie ma znaczenia bo jest fabrycznie zaslepione a olej na bank cieknie z odmy i zbiera sie miedzy v-kami musisz zdjac kolektor powymieniac oringi na rurkach pod nim uszczelki pod kolektor 4szt po 80zł i odme 230zl ceny z serwisu niedawno to przerabiałem ale problem jak reka odjał . Jest troche roboty ale da sie przezyc pozdro. Edytowane przez jemiol
Opublikowano

dzieki Jemiol;)

tez tak mysle ze z tą odma musi byc cos nie tak bo skad by mial sie wziasc w tych miejscach olej jedynie z uszczelki pod głowica ale w to raczej wątpie bo nie mam zadnych takich objawów ani wody w oleju ani oleju w wodzie a na kazdym garku po 10.0 Bara.

Teraz troszke zimno w garazu i ciezko sie zabrac za ten kolektor ale na czasie trzeba bedzie to dam znac jak poszlo pozdro.

Opublikowano

Podepne się.

U mnie też 540 tylko w manualu. Niedawno miała napady od czasu do czasu jakby wypadanie zapłonu i tak pokazywał komp. Teraz już w ogóle kapa. Auto pali jakby na połowe silnika. Na kompie wyszło wypadanie zapłonów na cylindrach 2, 3, 7, i 8. Do tego jeszcze nieopisany błąd P1522. Czy to może być odma która po nocy "zamarzła" i teraz tak kuleje? Wiadomo coś na temat Błędu P1522? -W e39 nie moge go namierzyć jednoznacznie.

Opublikowano

Jemiol mam pytanko czy duzo ci ubywalo oleju z silnika gdy miales gdy miales zepsuta tą odme??

i tez miales tak jak by na polowe garków nie chodzil??

Opublikowano
szokol i co juz wiesz co tam twojemu autku dolega?? mam tak samo auto jak by na polowie cylindrów nie chodzi tzn na wonych jeszcze ogarnia w miare ale jak włacze na D to kaplica rzuca motorem starsznie prawie gasnie przy ruszaniu dlawi sie a jak juz ja bujne na wysokie obroty to zaczyna sie wkrecac ale i tak nie chodzi jak ksiazka pisze pozdo
Opublikowano

U siebie miałem "trzepanie" autkiem na benzynce na zimnym, a później też na ciepłym, poza tym wypadanie zapłonu na różnych garach (raz na jednych, raz na drugich). Po wymianie odmy autko się uspokoiło prawie całkiem na benyznce i nie mam wypadania zapłonu. Więc może wam też pomoże.

 

TPL masz gaz? Jeżeli tak to zalej "przeczyszczacz wtrysków" i pogoń autko tak ze 150 km w trasie na benzynce.

Opublikowano
nie mam pewności co oznacza kod P1522 w tym modelu. też obstawiam odme bo mrozy doszły spore i może zamarzła jak była przytkana. dla zasady odpiąłem czujniki wałków rozrządu na prawej i lewej głowicy i auto dalej tak samo chodzi. brak mi już sił. do mechaniora się wstrzymuje bo może tutaj rozwiąże problem, a tak to mechanior zdoji jak głupiego. wie ktoś dokładnie co oznacza błąd P1522 i czego może dotyczyć lub z czym może być powiązany?
Opublikowano
Czyli co dokładnie??? Elektrozawór na vanosie czy coś innego. Nie wierze że vanos dziś wczoraj chodził a dziś już nie. Po tłumaczeniu wychodzi Vanos stuck - pobranie opis. Dodam że teraz jak ide odpalić auto to check engine się nawet nie zaświeca, a auto dalej chodzi jak stara krypa
Opublikowano
okolo 1 l na 6000km i wisiały krople na obudowie sprzegla wygladalo jak by padł uszczelniacz na wale, a jesli chodzi o prace to telepalo na zimnym strasznie mnie to irytowalo wiec zdjalem tylnia pokrywe kolektora po czym okazalo sie ze cala zaolejona a membrana odmy peknieta na dlugosci ok 1cm . poza tym straszny syf tam sie zebrał
Opublikowano
Po tłumaczeniu wychodzi Vanos stuck - pobranie opis.

Vanos zablokowany - dolot (ssanie).

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
To i ja się podepnę do tematu. Też mam ten sam problem. Czyli jak wkręce go na powyżej 2.000 to muli strasznie, a potem na wolnych obrotach to telepie silnikiem jak cholera. Też na kompie mam wypadanie zapłonów na garach. Byłem u Pana Adama Kunca w Raszynie i padł wyrok - separator oleju (membrana) + odma. Dodatkowy objaw, żeby wyjąc bagnet od oleju trzeba dużej siły. Potem już wychodzi łatwo. Po wyjęciu bagnetu autko dostaje kopa ale tylko na chwilkę. Potem znowu muli a bagnet znowu się zasysa. Niebawem będę wymieniał separator oleju i odmę i się zobaczy. Na szczęście nie mam Vanosa, więc ten problem odpada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.