Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam BMW 320D E90. z 2005r. Kupiłem go niedawno i od czasu do czasu pojawia się problem z nierówną pracą silnika, ale tylko jak jest ciepły. Czy ktoś spotkał się już z takim problemem? Jeśli tak to proszę o pomoc,
Opublikowano

Sprawdź korekty wtrysków jak kiepskie to daj do czyszczenia jak nie pomoże to regeneracja lub nowe.

Jak wtryski dobre to nie wiem :)

Opublikowano
Witam. Posiadam BMW 320D E90. z 2005r. Kupiłem go niedawno i od czasu do czasu pojawia się problem z nierówną pracą silnika, ale tylko jak jest ciepły. Czy ktoś spotkał się już z takim problemem? Jeśli tak to proszę o pomoc,

 

A mozesz opisać szerzej ?? Nie jest to tak ze dojezdzasz do skrzyżowania i chodzi na 900 a jak całkowicie staniesz i puścisz wszystko to opada na 750 ?

Opublikowano

Miałem podobny problem i wyczyściłem wtryski, przez chwile było ok do momentu, kiedy znowu gdzieś na trasie zalałem paliwo z pewnej stacji w wyniku czego silnik dostał palpitacji. Wyjeździłem paliwo do końca i zalałem pełny bak BP Ultimate. Moje auto przyjmuje "papu" tylko z tej stacji i odwdzięcza się równą pracą silnika.

Pzdr

Opublikowano
zdarza się to czasem, gdy samochód jest na luzie. Silnik sprawia wrażenie jakby palił na 3 cylindry a nie na 4. Pojawiają się wtedy drgania silnika, które przenoszą sie na kabinę. Dzieje sięto tylko na ciepłym motorze i nie za każdym razem. A paliwo leje ze sprawdzonej stacji.
Opublikowano

Twoje auto ma dokładnie to samo co miało moje. Na rozgrzanym silniku podczas postoju np. na światłach do kabiny przedostawały się delikatne szarpnięcia.

Zauważyłem, że intensywność szarpnięć ma związek z paliwem, tzn. na paliwie z jednej stacji szarpało mniej na innym więcej. Irytowało mnie to strasznie więc na początku sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy i co prawda nie były idealne (na pierwszym cylindrze) to jednak mieściły się w granicach tolerancji. Wtryskiwacze zostały wyciągnięte i wyczyszczone, dwa (1 i 3) zostały zregenerowane (bez wymiany końcówek). Następnie została przeprowadzona próba przelewowa i auto chodzi.

Co do samego paliwa ze sprawdzonych stacji to mogę powiedzieć, że wcześniej jeździłem audi A3 i tankowałem paliwo z różnych stacji w przewadze na Statoil lub Orlen.

Auto jeździło na nich ok, a zrobiłem 150 kkm, jednak silniki tdi (stare na pompie) to zupełnie inna konstrukcja niż te w BMW. W betkach common rail jest wyczulony na jakość paliwa. Jeśli mam Ci coś doradzić to przy tankowaniu zalej STP do czyszczenia wtryskiwaczy i sprawdź jak zachowuje się auto. Jeśli nie pomoże po 2 lub 3 butelkach sprawdź korekcje na wtryskiwaczach.

Opublikowano
Okazało się że jeden wtrysk był w bardzo złej formie :) regeneracja postawiła go na nogi :)

 

witam. gdzie regenerowałeś? zadowolony ?

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Opublikowano

Witam,

Nierowna praca nie zawsze oznacza problem z wtryskami.

Podczas diagnozy na rozgrzanym silniku dobrze jest sprawdzic na kompie dzialanie przepływki, a dokladnie porownac wartosc zadana przez sterownik z rzeczywista.

Zbyt duza wartosc rzeczywista ok 480/500 moze wymuszac wiecej paliwa i korekcje na wtrysku.

Na kompie nie pojawi sie zaden blad, dopiero po wyjeciu wtyczki, a tryb awaryjny wlacza sie dopiero od 560 o ile sie nie mylę, wiec na pierwszy rzut oka all is ok, a przeplywka sie konczy. :(

Ja wlasnie wymienilem przeplywke i problem jak reką odjął. 139kkm przebiegu.

Opublikowano
no tak ale jak doszedleś do tego że na bank to przepływka ? wyjąc kabel który ?

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Opublikowano

NIc nie wyjmujesz. Podlacz kompa, sprawdz parametry przeplywki - zadane przez sterownik/ realne na przeplywce.

Jesli odlaczysz wtyczke z przeplywki, to wybije ci bląd, podobnie jak wtedy gdy bedzie uszkodzona.

Jesli nic nie pojawia sie do tej pory a szarpie, sprawdz parametry przeplywki, ostrzej przejedz samochodem, dobrze zagrzej by wywolac efekt szarpniecia i czytaj z kompa....

Ja mialem wtryski super, zadnych praktycznie odchylen, a przeplywka wymuszala duzo mieszanki na postoju co powoduje szarpniecie. wymienilem na org BOSCH i spokoj.

U mnie drgnięcia byly b delikatne, ale i tak wyczuwalne.

Duzo paliwa podawanego np na postoju, korkach moze dodatkowo zawalac kat/DPF.

To nie jest diagnoza, to moj przypadek.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, mam tak samo jak na filmiku poniżej, wskazówka drga a jeśli jadę na 3/4 biegu stała prędkością to czuć delikatne szarpnięcia? Co może być przyczyną i wie może ktoś gdzie to można sprawdzić i ewentualnie naprawić/wyeliminować te drgania w Warszawie lub okolicach?

 

Opublikowano
mi pomogło przeczyszczenie zaworu egr i szarpnięcia na 3 biegu koło 2.200-2500 obrotów ustały
Pozdrawiam Kuba:)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Posiadam e90 163KM wystepuja u mnie skoki wskaznika obrotow glownie widoczne na obrotomierzu, po podpieciu komputera wartosc korekcji wtryskow nie jest zla (testowane zarowni na zimnym jak i cieplym silniku)

Natomiast wartosc oczekiwana przeplywki jest okolo 1600 na biegu jalowym, wartosc air-mas [kg/h] na biegu jalowym to 1600.

Dodam ze przy testowaniu pod obciazeniem to wartosc zadana jesta rowna oczekiwanej.

Czy te wartosci moga miec wplyw na skoki obrotomierza?

Z gory dziekuje za odpowiedz

Opublikowano
Jak bylo u ciebie z cisnieniem ? U mnie cisnienie jest w miare ok cisnie od dolu a na kompie wartosci przy okolo 2 tys sie wyrownuja wartosci zadane z oczekiwanymi, dodam ze turbo bylo w regeneracji okolo roku temu (60tys. Km)
Opublikowano

Nie jestem znawcą, ale co ma turbina do pracy na jałowym ? Korekcje wtrysków się sprawdza tylko na wolnych obrotach i w pełni rozgrzanym silniku.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
u mnie metaliczny dzwięk przy dodawaniu gazu i po rozberaniu wstępnym okazało sie ze mam opiłki metalu w rurze wylotowej z turbiny, ponadto jak gasze auto to słychac turbine jak sie zatrzymuje taki metaliczny dzwiek, dodatkowo korekcja wtrysków , na 3 cylindrze wartość 4,5 wiec dużo za dużo....pozostałe 3 wtryski około 1.7 wiec chyba sa ok, jutro wykręcam wszystkie oraz turbine idą do regeneracji do tego odma nowa wszystkie filtry olej, zobaczymy......przebieg 220kkm
Opublikowano

Idziesz w dobrym kierunku tylko jak chcesz pojeżdzić autem to wtryski do regeneracji a turbawkę fundnij sobie nową ( na alledrogo są po ok. 3700 zł.)

Przerabiałem to już i wiem co piszę :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
U mnie takie szarpnięcia na wolnych obrotach ustąpiły po przemyciu "cleanerem" przepływomierza. Cały był zasyfiony olejem z odmy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.