Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam bunie m47 136km i mam nastepujacy problem: otoz przy duzych mrozach ponizej -16 stopni auto kopci na niebiesko podczas jazdy. Pierwszy raz taki przypadek mialem rok temu pojechalem na kompa i byl blad ,,zawor agr nieprawidlowa praca'' gdy temperatura jest normalna a wiec od -10 w zwyz wtedy zadnego problemu nie ma. Jak sie domyslam do wymiany jest agr tylko dokladnie ktora czesc musze wymienic??? Dodam ze jak skasuje blad po raz kolejny blad pojawi sie przy duzych mzrozach rzedu (-16). W momencie gdy auto kopci na niebiesko wyczuwalny jest spadek mocy ale np. ekonomizer na 4 biegu zamyka 20L. Domyslam sie ze cos jest nie halo z recyrkulacja spalin... Czy moglby mi ktos to bardziej rozjasnic???
''Impossible is nothing''
Opublikowano
Ja bym proponował najpierw wyczyścić zawór i cały dolot, wymienić wężyki podciśnienia, sprawdzić stan elektrozaworów od turbo i agr.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Jak sie domyslam do wymiany jest agr tylko dokladnie ktora czesc musze wymienic?

Powtórzę to samo co i kolega maciek1987, jednak rozbuduję to o zdjęcia i schematy :wink: Chodzi o zawór AGR, który trzeba przeczyścić z nagaru [część nr 11]: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40 , a tak wygląda po dużym przebiegu:

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-02/805d67d0.jpg

Następnie wymienić ELEKTROZAWÓR magnetyczny AGR [część nr 1]: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45 , wężyki podciśnienia na sylikonowe 3mm np tu: http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-sfs-dolot-nie-samco-3mm-i1457142443.html , no i ważne aby przeczyścić wtyczkę i gniazdo elektrozaworu WD40tką. pozdr

Opublikowano
Ok a wiec wymienie wezyki od podcisnienia i kupie elektrozawor magnetyczny i wykasuje ten blad. AGR nie jest brudny az tak jak ten na zdjeciu moj AGR w stosunku do tego ze zdj to czyscioszek :D
''Impossible is nothing''
Opublikowano
Place okolo 100zl. ponadto poszukuje kogos z inpa kto by mi zrobil adaptacje przeplywki kiedys mialem 314tke a chcialbym zmienic na nowa inna np. 527 lub 468 ale potrzeba mi softa nowego wrzucic...sam tego zrobic nie potrafie wiec jezeli ktos by potrafil to bym byl bardzo wdzieczny :)
''Impossible is nothing''
Opublikowano
to wszystko o czym napisałeś jest na 4um bardzo ładnie i przede wszystkim FACHOWO rozpracowane przez Kolegę Trandolf. Ponadto nie uważasz, że lepszym rozwiązaniem byłoby zakupić swój własny interfejs i po pierwszej diagnozie zwracają się koszty tego co dasz mechanikowi?? zastanów się nad tym... Ja uważam, że jest to najlepsza inwestycja na przyszłość :cool2: pozdr
Opublikowano
no dobra a po co wymieniac wezyki podcisnienia itd, pytam bo w czwartek jade czyscic zawory i wywalac klapki to przy okazji bym zrobil co trzeba ale jesli wezyki sa cale to nie wiem po co wymiana, z gory thx za odpowiedz
Opublikowano
Wiesz auto jezeli ma 10 lat pomimo tego ze wezyki wygladaja ok to swoje juz przeszly i przy zmianach temperatury moga popekac - fakt faktem koszt nie jest duzy a sporo problemow mozna zaoszczedzic :D wiec czemu niby tego nie zrobic???
''Impossible is nothing''
Opublikowano
wiem ze nie sa drogie, gates`a po pare zl lataja zaleznie jakie grube, myslalem ze jest to jakis zabieg usprawniajacy, lub cos podobnego jak z klapkami ze tak wszyscy radza wymieniac
Opublikowano
Place okolo 100zl. ponadto poszukuje kogos z inpa kto by mi zrobil adaptacje przeplywki kiedys mialem 314tke a chcialbym zmienic na nowa inna np. 527 lub 468 ale potrzeba mi softa nowego wrzucic...sam tego zrobic nie potrafie wiec jezeli ktos by potrafil to bym byl bardzo wdzieczny :)

 

ja mimo że płaciłem u siebie za diagnostyke u znajomego 40zł to kupiłem kabel i naprawde nie żałuje już napewno mi się zwrócił :cool2:

Opublikowano
no dobra a po co wymieniac wezyki podcisnienia itd, pytam bo w czwartek jade czyscic zawory i wywalac klapki to przy okazji bym zrobil co trzeba ale jesli wezyki sa cale to nie wiem po co wymiana, z gory thx za odpowiedz

 

Wymienić najlepiej dlatego, że stara guma się kruszy i kurzy w środku układu podciśnienia. Zatyka elektrozaworki sterowania EGR i turbo "od środka" dlatego w niektórych przypadkach czyszczenie tych elektrozaworków nic nie daje bo filterki są zatkane od środka.

Opublikowano
hmm jakie filteerki ? gdzie one, bo wiem ze 2004 320d niekoniecznie musi miec filtr odmy, seperatora. a o innych filtrach poza ogolnie znanymi to nie wiem, no ja bede to czyscil wszytsko w czwartek, przewody rzeczywiście wymienie bo cos zmulona moja e46 jest, za slaby max km/h i duuuzo pali no i na kompie wyszlo ze za malo turbawka dmucha o jakies 0,3 bara
Opublikowano

Chodzi mi o filterek który jest zintegrowany z elementem nr 1 ze zdjęcia: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3332&hg=11&fg=45 filterek znajduję cie pod przykrywką, a tak wygląda już bez tej obudowy: http://img292.imageshack.us/img292/9113/dsc04547vd1.jpg Chodziło mi o to jeśli ten elektrozaworek zabrudzi się od środka nie da się tego wyczyścić i potrzebna jest wtedy wymiana.

 

EDIT: cały opis masz TUTAJ

Opublikowano
a jak sie to fachowo nazywa, bo agr to to nie jest chyba, tak jak lookalem na twoje foto i agr na necie w org
Opublikowano
Fachowo się to nazywa "Przetwornik ciśnienia". Normalnie jest to elektrozaworek, który sterowany impulsami elektrycznymi otwiera dostęp podciśnienia do zaworu EGR. Popatrz na link który ci wysłałem wcześniej, tam masz fachowe nazewnictwo.
Opublikowano
w sumie to egr byl czysty, wymienilem filtr odmy ( o dziwo w 2004r jest z separator z filtrem ), wywalilem klapki i zaslepilem je, przeplywke wymienilem, egr sprawdzalem czy sie otiera i zamyka i jest ok, tego co wskazales nieruszalem bo mechanior twierdzil ze jak dziala to nie ma co ruszac, a sterowanie turbiny mam elektroniczne a nie na ciegnie manualnie, tyle co zauwazylem, dalej 200km/h, lepiej sie zbiera, impa wsksazuje teraz dobre duchanie na turbo, bylo 1.3 a jest do 1.7 ale dalej chleje i mak km/h jest mizerny, mechanik sugerowal poluzowanie koncowek wtryskow, jezdze na v-power i zauwazylem ze wtrysk 1 wtrysk kuleje sobie czasem, czuc to na swiatlach albo postoju, co dalej sugerujesz " trandolf " komp wskazuje 14 L/100, buma szybko sie dogrzewa, jezdze glownie po miescie,poziom paliwa tez szybko opada
Opublikowano
A mógłbyś dać screen-y z INPA? Bo nie podoba mi się to co napisałeś czyli, że turbo daje 1,7. Skoro masz dostęp do INPA sprawdź korekcje na wtryskach. Zobacz także dane live data podczas jazdy i wtedy można szukać dalej. Aaaa i jeszcze jedno jak wymieniałeś przepływkę to jaką dałeś BOSCH czy inna firma i dlaczego ją wymieniałeś? Czy ekonomizer pokazuje 20 litrów na 4 i 5 biegu gdy gaz w podłodze?
Opublikowano
screenow niestety nie mam, dzis podlaczylem sie pod impe i wskazywalo ze dochodzi o 2 barow maxymalnie,przeplywke wymienialem na boscha, wydawalo mi sie ze niedochodzi do konca na econometrze czy jakos tam,korekcja na wstryskach lipa chyba, od 0,45 +- do 0,8, wg czarodzieja wychodzi ze wtryski do wymiany, bo regeneracje odradza,ale najpierw zobacze je na przelewach w przyszlym tygodniu, sprawdze czy sa dobrze przypisane, jak wyjdzie na przelewie ze cos nie tak to je dam do sprawdzenia po wczesniejszym wyjeciu. koles stawia na to akurat, przeplywka nie wymaga adaptacji niby,teraz na 4 biegu economizer daje do konca a na 5 tym niedojechalem do konca jeszcze,zapialem 6stke akurat bo v-max testowalem ktory i tak jest lipny
Opublikowano

jak wejdziesz w Inpę i robisz diagnostykę to na 3 biegu daj pedał w podłogę i obserwuj to co komp oczekuje i to co faktycznie jest , ale 2 bary z ciśnieniem atmosferycznym to mało , ja w przedliftowym mam na standardowym sofcie 2,1 bara po programie 2,215 bara ....

co do wtrysków to ten magik chyba Cię zaczarował z tymi wtryskami ... jakbyś miał korekcję 4,5 - 8 to mógłbyś się przejmować ale nie tyle .....

a skąd wiesz że 1 wtrysk niedomaga , po czym wywnioskowałeś że akurat 1 ????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

co jakis czas sobie przykula i zatrzesie buda,nie ma reguly kiedy, pomiary byly na postoju, niejechalismy z kompem, mam swoj kabel i impe z kumplem na pol ale cos byl problem z dzialaniem na 64bit w7,przed przeplywka na postoju dochodzilo do 1,3, teraz do 2.0, ale pali dalej strasznie i 200km.h sie konczy, program chcialem robic 150+ ale najpierw sie musze uporac z tym co jest

a i wartosci korekty wtryskow podalem na biegu jalowym bez operowania pedalem gazu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.