Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zmień olej polecam ten co wcześniej, naprawdę koszt o 50 zł wyższy niż Motula a ludzie w USA piszą, że nawet po ostrym klepaniu przestawały. Ja jestem przykładem lekkiego klepania n52n i teraz mega cisza.. Jak nie przestanie klepać to tylko pokochać jak teściową to cykanie:) albo naprawa głowicy.
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie,

 

rozmawiałem na PW z jednym z uzytkownikow, ktory w innym temacie napisal, ze wymiana oleju pomogła ALE...

...ALE zmienił olej z Castrona na Motula i po czasie twierdzi ze mu to zaszkodziło. Prawdopodobnie nowy olej wypłukał syf, który osadził się w łożysku i wałek rozrządu zaczął się zacierać. Wymienil wałek, lozysko, szklanki oraz uszczelka i śróby.

 

Moim zdaniem powinniśmy lać olej taki jaki był. Ja mam E90 2006 325i dwa tygodnie, cyka i też będę teraz wymieniał olej na ten sam. Potem wymienie po 5-10tys ze dwa trzy razy na wszelki wypadek. Na forum USA czytałem pare postów i z tego co widzę problemem są lifters czyli popychacze zaworów. Znalazłem też na forum taki dokumencik, na którym jest opisana procedura jaką należy wykonać, aby poprawić smarowanie popychaczy. Jednak nie pomaga to na stałe.

 

Na weekend będę próbował, wrzuce jakieś filmiki. :)

 

Strona gdzie opisany jest konkretnie problem: http://www.quirkyuncle.com/2013/04/12/diy-quieting-the-infamous-bmw-lifter-tick/

 

Na niej znajduję się treść tego dokumentu: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=248936&d=1286201960

 

Zaraz jeszcze zamieszcze interesujące posty lub linki jak coś znajdę.

Opublikowano
Aby olej nie wypłukał syfu to wałaśnie jest cała procedura. Trzeba najpierw użyć płukanki do silnika i dokładnie go wyczyścić wewnątrz w ten sposób. Pamiętaj olej nie zaszkodził tylko syf z silnika niewypłukany wcześniej.
Opublikowano
Panowie ja mam u siebie N53 zalany narazie castrolem 5w/30 w poniedzialek 15.02 bede wymienial na motula x clean 5w/40 ale jak narazie to czasami na zimnym lub po dluzszym staniu rano troche potrafi pocykac:( ale tylko przez 1-2 minuty. Jedno co dziwnego zauwazylem to to ze na paliwach premium typu vpower lub ultimate bp to cykanie jest glosniejsze. Dodam ze jestem po wymianie wtryskow wiec to raczej nie one tak graja.
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano

Nie wiem co bylo w moim silniku poprzednio - prawdopodobnie jezdzil na Castrolu poniewaz poprzedni wlasciciele serwisowali w BMW ale ja zalalem Mobil 1 New Life 0W40.

 

Robilem nie dawno juz 3cia wymiane i za kazdym razem robie plukanke silnika LIQUI MOLY Pro Line Engine Flush a do swierzego oleju zalewam AR9100 co by pozbyc sie brudow karbonowych i nagarow.

 

W ciagu ostatnich 3 lat zdazylo mi sie ze 3-4 razy ze pocykal na zimnym. Po rozgrzaniu oleju i przejechaniu kilku mil cykanie samo ustawalo. Czasem zgasilem silnik i po ponownym odpaleniu cykania juz nie bylo.

Opublikowano

Uzyłem raz 9100, nie wiem czy cos zauwazylem.

Uzylem raz 9300. Jako że to modyfikatory tarcia obnizaja tarcie, wiec oszczedzaja mechaniczne metalowe elementy silnika i obnizaja temperature w silniku no i polepszaja jakosc oleju.

Opublikowano
Ktos jeszcze stosuje ten AR9100 i moze podzielic sie uwagami?

 

AR9100 pomaga pozbyc sie brudow carbonowych - najlepiej zapytaj Rivasi on Ci to ladnie wytlumaczy.

 

U mnie naprawde sie poprawilo. Po zakupie samochod bral 1l oleju na 1k mil (1600km). Z tego co sie zdarzylem zorientowac ten silnik tak ma - wada glowicy i zapiekajace sie pierscienie.

 

Tak jak pisalem zrobilem 3x wymiany oleju z plukankami i AR9100 przy kazdej wymianie dolany do swierzego oleju.

 

Zurzycie oleju spadlo mi do 0.25l na 1k mil - to sporo wedlug mnie bez wymiany uszczelniaczy itp...

 

Przy nastepnej wymianie uderze w AR9300.

 

Faktem jest ze nigdy mi nie cykal regularnie.

Opublikowano
A jakie sa roznice miedzy ar9100 a ar9300? Ktory jakosciowo lepszy?

Nie chodzi o jakosc.

 

AR9100 pomaga w rozpuszczeniu brudow carbonowych i doprowadzeniu silnika do czystosci fabrycznej. Podejrzewam ze ma wlasniwosci plukanki tylko mniej stezone - tak jak pisalem napisz to Rivasi on Ci to ladnie wszystko wyjasni

AR9300 to modyfikator tarcia

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników cykających beemek

 

moja e91 2009 325i n53

- tez cyka pierwsze cykanie to zaraz po zapaleniu cyka 5 sekund i jest ok ,to jest normalne olej dochodzi tam gdzie ma i przestaje cykac.

- drugie inne juz cykanie występuje dopiero po około 3 - 5 minutach od uruchomienia zimnego silnika i cyka az do momentu gdy silnik całkowicie się rozgrzeje, to własnie cykanie mozna porównac do cykania z filmiku na 1 stronie , tamten silnik to n52 bez wtrysków,a mój n53 z wtryskami a cykanie takie samo dzwięk dochodzi jakby z przodu silnika co to moze byc ?

moze słynne popychacze ?

moze koło zamachowe co myslicie ?

Pozdrawiam

 

"Jak nie rozwiąze problemu cykania to będę jezdził az sie rozjebje samo i wtedy będzie wiadomo co było :twisted: :mrgreen: :D "

Opublikowano
Kurcze chyba trzeba bedzie pobawic sie w lekarza;)) stetoskop na uszy i jedziemy z koksem. Znaczy sluchamy kawalek po kawalju silniczka i dojdziemy z jakiego miejsca cyka najglosniej? U mnie tez pocykuje ale juz to olalem. Trzeba sie pogodzic ze silniki bmw to juz nie to samo:(((
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano
Siema osłuchałem go dziś bardzo uważnie i dźwięk cykania w moim aucie na pewno nie jest z pod pokrywy zaworów. Dźwięk dochodzi z kola zamachowego i co obrót wału cyka czy to możliwe?
Opublikowano
Panowie cyka jakby sie panewka wywalila ;)))) przypomina mi to moja stara omege..;))) to tak dla rozluznienia:))) :lol: normalnie te silniki to cena bmw a w srodku china:)
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano
A jakie sa roznice miedzy ar9100 a ar9300? Ktory jakosciowo lepszy?

Nie chodzi o jakosc.

 

AR9100 pomaga w rozpuszczeniu brudow carbonowych i doprowadzeniu silnika do czystosci fabrycznej. Podejrzewam ze ma wlasniwosci plukanki tylko mniej stezone - tak jak pisalem napisz to Rivasi on Ci to ladnie wszystko wyjasni

AR9300 to modyfikator tarcia

 

 

Poczytalem i z tego co zapamietalem to AR9100 to modyfikator tarcia a nie plukanka silnika,AR 9200 to koncentrat AR9100, czyli wieksze stezenie w mniejszej butelce.

 

Jesli filmik jest prawdziwy i nie przerabiany to chyba warto

 

Opublikowano
A to moje cykanko.....
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano

Poczytalem i z tego co zapamietalem to AR9100 to modyfikator tarcia a nie plukanka silnika,AR 9200 to koncentrat AR9100, czyli wieksze stezenie w mniejszej butelce.

 

Jesli filmik jest prawdziwy i nie przerabiany to chyba warto

 

 

Masz racje - tak jak psialem zalalem AR9100 juz 3x raz i cyknelo mi moze 3-4 razy w ciagu 3 lat.

 

Do 4x wymiany bede lal AR9300 - podobno jeszcze lepszy

Opublikowano

Poczytalem i z tego co zapamietalem to AR9100 to modyfikator tarcia a nie plukanka silnika,AR 9200 to koncentrat AR9100, czyli wieksze stezenie w mniejszej butelce.

 

Jesli filmik jest prawdziwy i nie przerabiany to chyba warto

 

 

Masz racje - tak jak psialem zalalem AR9100 juz 3x raz i cyknelo mi moze 3-4 razy w ciagu 3 lat.

 

 

 

Do 4x wymiany bede lal AR9300 - podobno jeszcze lepszy

 

jedno pytanie, gdzie kupujesz ten AR... alledrogo czy w sklepach motoryzacyjnych tez to jest powszechnie dostepne?

Opublikowano
Tak kolego w cieple dni w korkach nawet 108-110 widzialem. Wymienialem plyn, odpowietrzalem nawet zmienilem czujnik temperatury i dalej tak jest wiec mysle ze tak musi byc. 3.0 bena..
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.