Skocz do zawartości

E90 cykanie w silniku benzynowym (dziwny dzwiek)


Słowik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Przeczytalem posty i widze ze temat umarl jakis czas temu, jak to jest z tym cykaniem w silniku N52? U mnie pojawia sie bezposrednio po odpaleniu silnika i po kilkunastu sekundach ustaje ale pojawia sie ponownie przy dodawaniu gazu. Co jest przyczyna?

 

nagraj, podaj link, ktos pewnie rzuci okiem, uchem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przebiek 160 tys. Samochod kupiony kilka dni temu wiec za olej bede sie dopiero zabieral do wymiany. A jaki polecacie? (Silnik bedzie gazowany)

 

Wklejam link do filmu silnika

 

 

ale to brzydko chodzi, kazdy motor N52 tak klepie ?

 

wg mnie slychac lancuch i popychacze i te ostatnie najbardziej klepia...slychac tez wtryski szczegolnie w koncowce filmu

 

o nawet wikipedia pisze o problemach tykajacymi popychaczami:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52 (Hydraulic valve adjuster problems)

 

Samochody wyprodukowane po listopadzie 2008 zostały już wyposażone w ulepszone głowice cylindrów, które rozwiązują problem popychaczy hydraulicznych. Możesz przeprowadzić "procedure krwawienia" ktora daje na krotki czas polepszenie kultury pracy silnika, sa tez inne opcje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOTUL 8100 X-CLEAN + PLUS 5W30

 

Taki olej nadaje sie do bmw e90 325i 218hp? Dodam ze w najblizszym czasie planuje zainstalowac LPG

 

Tak, Motula nadają się:

 

8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok)

8100 X-CLEAN 5W-30 (cały rok)

8100 X-CLEAN 5W-40 (cały rok)

8100 X-CESS 5W-40 (cały rok)

8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)

SPECIFIC LL-04 5W-40 (cały rok)

 

Sam mam w N43 zalany ten pierwszy i smaruje jak ma smarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam też N52,tyle że 3,0,zalany jest Mobilem New Life 0w40,przedtem był zalewany przez ASO Castrolem 5w30,co prawda nie cykał,ale trochę go zjadał,po wymianie na Mobil-po sugestiach z forum, oleju nic nie ubywa i nadal nic nie hałasuje.

jak poszukasz to na forum jest dość dużo napisane na temat płukania silnika z osadów starego oleju ,jakości i częstotliwości jego wymiany w silnikach N52.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jaka gestosc oleju polecacie zeby wyeliminowac te cykanie? Zalac silnik gestszym olejem czy rzedszym?

 

Wydaje mi sie ze chwilowo wyeliminujesz cykanie, nawet jak wymienisz popychacze hydrauliczne to wroci to po jakims czasie. Jak pisza to wada glowicy, ktora nie rozprowadza dostaczenie oleju. Jak robisz krotkie odcinki, to ten olej nie dociera we wszystkie miejsca. Czytalem goscia ktory polecal przy kazdej jezdzie podejscie pod czerwone pole - oczywiscie to tez "obejscie" niz eliminacja "problemu" - nie wplywa to na zywotnosc motoru, ani nic nie uszkadza, taki tam objaw nieprzyjemny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszesz, 15w40 to olej mineralny nie wazne jaki producent i nie leje sie go do silnikow z hydraulicznymi popychaczami. Jak w uk maja takich specow to pewnie mechanicy zacieraja rece przy remontach silnikow :D Na mineralnym faktycznie popychacze nie beda cykac ale za chwile stana deba i bedzie problem. Kazdy robi jak chce ale jak nie masz pojecia o budowie silnika spalinowego to nie uswiadamiaj innych swoja niewiedza.

 

Hmmm, a ja mam starego passata 2.0 115km, hydrauliczne popychacze zaworów, w domu od 2000roku, ciagle jezdzi na 15W-40 do tego od 2001r na LPG. :) Przebieg 380tys a na gazie zrobione 250tys. W kazdym razie kupilem e90 325i i mam cykanie przy ujemnej temperaturze, przed chwila odpalalem auto po postoju ok 40godzin i zero cykania. Obecnie jest nalany 5w-30 chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jaka gestosc oleju polecacie zeby wyeliminowac te cykanie? Zalac silnik gestszym olejem czy rzedszym?

 

Wydaje mi sie ze chwilowo wyeliminujesz cykanie, nawet jak wymienisz popychacze hydrauliczne to wroci to po jakims czasie. Jak pisza to wada glowicy, ktora nie rozprowadza dostaczenie oleju. Jak robisz krotkie odcinki, to ten olej nie dociera we wszystkie miejsca. Czytalem goscia ktory polecal przy kazdej jezdzie podejscie pod czerwone pole - oczywiscie to tez "obejscie" niz eliminacja "problemu" - nie wplywa to na zywotnosc motoru, ani nic nie uszkadza, taki tam objaw nieprzyjemny.

 

Jest nawet oficjalna procedura serwisowa BMW mówiąca o trzymaniu tych silników na wysokich obrotach przez kilka minut aby odpowietrzyć hydraulikę. A co do oleju to robi ogromną różnicę co jest zalane. Ja przy kupnie miałem zalany Castrol i cykał na zimnym, od razu przeszedłem po sugestiach z e90post na Amsoil. Jak ręką odjął. Cisza całkowita nawet po kilku dniach postoju i przy temp. -17, tylko szum 6-ścio cylindrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jaka gestosc oleju polecacie zeby wyeliminowac te cykanie? Zalac silnik gestszym olejem czy rzedszym?

 

Wydaje mi sie ze chwilowo wyeliminujesz cykanie, nawet jak wymienisz popychacze hydrauliczne to wroci to po jakims czasie. Jak pisza to wada glowicy, ktora nie rozprowadza dostaczenie oleju. Jak robisz krotkie odcinki, to ten olej nie dociera we wszystkie miejsca. Czytalem goscia ktory polecal przy kazdej jezdzie podejscie pod czerwone pole - oczywiscie to tez "obejscie" niz eliminacja "problemu" - nie wplywa to na zywotnosc motoru, ani nic nie uszkadza, taki tam objaw nieprzyjemny.

 

Jest nawet oficjalna procedura serwisowa BMW mówiąca o trzymaniu tych silników na wysokich obrotach przez kilka minut aby odpowietrzyć hydraulikę. A co do oleju to robi ogromną różnicę co jest zalane. Ja przy kupnie miałem zalany Castrol i cykał na zimnym, od razu przeszedłem po sugestiach z e90post na Amsoil. Jak ręką odjął. Cisza całkowita nawet po kilku dniach postoju i przy temp. -17, tylko szum 6-ścio cylindrówki.

 

Jaki nalales Amsoil ? Synthetic 5W-40 C-ESP Euro Oil ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zmienilem olej silnikowy, w instrukcji do silnika 2.5 litra powinno wejsc 6.5 litra oleju u siebie zalalem 6 litrow i postanowilem sprawdzic poziom. Z racji tego ze w tym modelu nie ma bagneta uruchomilem test na liczniku ktory wskazuje mi ze oleju jest maksymalny poziom. Czy to normalne? Zawsze kiedy zmienialem olej i w instrukcji pisalo np. Ze oleju potrzeba 4.5 litra zazwyczaj w praktyce wchodzilo mi 5 litrow oleju. Ile u Was w praktyce wchodzi oleju to silnika 2.5? Tak powinno byc czy komputer pokazuje bledne dane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zmienilem olej silnikowy, w instrukcji do silnika 2.5 litra powinno wejsc 6.5 litra oleju u siebie zalalem 6 litrow i postanowilem sprawdzic poziom. Z racji tego ze w tym modelu nie ma bagneta uruchomilem test na liczniku ktory wskazuje mi ze oleju jest maksymalny poziom. Czy to normalne? Zawsze kiedy zmienialem olej i w instrukcji pisalo np. Ze oleju potrzeba 4.5 litra zazwyczaj w praktyce wchodzilo mi 5 litrow oleju. Ile u Was w praktyce wchodzi oleju to silnika 2.5? Tak powinno byc czy komputer pokazuje bledne dane?

 

Ja u siebie mam 4.3, wlewa sie dokladnie 4. I sprawdza poziom, nie raz, ale zaraz po wymianie + po jezdzie na jakims odcinku np 10 km + po tym jak silnik ostygnie. Wowczas wskaznik elektroniczny pokaze prawidlowa wartosc. Jesli masz kompa mozesz sprawdzic dokladniej ile jest tego oleju w motorze. Wskaznik elektroniczny ma niedokladnosc 250ml, takie ma skoki. Po przejechaniu jakiegos odcinka dluzszego, potem po wystygnieciu auta jak sprawdzisz to pewnie pokaze Ci prawidlowa wartosc.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny dzwiek przez jakis czas w moim n53. Winny byl wadliwy wtryskiwacz - po wymianie wraz ze swieca dziala normalnie.

 

Z tego co sie orientuje BMW rekomenduje wlasny olej longlife albo castrol. Na stronie shella jest tez takie cos: http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/lubematch.html , i faktycznie w serwisie jak wymienialem olej zalali mi 5W30 a mialem wczesniej 0W40 ktory musialem dolewac 1 litr na 3000 km. Na 5w30 prawie 10.000 bez dolewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.