Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od zakupu samochodu (4 miesiace) dwa razy po zapaleniu samochodu słyszalem dziwny dzwiek pracy silnika ( 3.0 benzyna)

 

cos jak na filmiku:

 

 

 

filmików z ta przypadloscia jest pełno w necie ale nikt nie opisuje problemu , wszyscy pisza ze to normalne ale mi to nie daje spokoju choć "cykani" znikło.

 

Moze ma ktos wieksza wiedze na temat tych silników N52 i podpowie mi czy jest tam vanos czy jakies inne rozwiazanie. Co ile wymienia sie łancuch? Czy to moze łancuch tak hałasuje?

 

Dzieki i pozdr

Przeciwnik SERII.
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam!

Od zakupu samochodu (4 miesiace) dwa razy po zapaleniu samochodu słyszalem dziwny dzwiek pracy silnika ( 3.0 benzyna)

 

 

filmików z ta przypadloscia jest pełno w necie ale nikt nie opisuje problemu , wszyscy pisza ze to normalne ale mi to nie daje spokoju choć "cykani" znikło.

 

Moze ma ktos wieksza wiedze na temat tych silników N52 i podpowie mi czy jest tam vanos czy jakies inne rozwiazanie. Co ile wymienia sie łancuch? Czy to moze łancuch tak hałasuje?

 

Dzieki i pozdr

 

W sumie to nie jest to normalne, aczkolwiek dość "popularne" w tych silnikach.

Tak stukają hydrauliczne popychacze <-chyba tak to się nazywa (lifters), gdy dostają za mało oleju, czyli czasami po rozruchu, lub gdy jeździ się dość zachowawczo.

Wystarczy czasami przegonić auto pod czerwone, ew. wymienić olej na rzadszy.

W us serwisy znają ten problem, niektórzy z userów decydują się na naprawę (kilka tyś usd), natomiast centrala bmw radzi, w przypadku wystąpienia takiego problemu, przez kilka min. potrzymać obroty koło 3 tyś. i umywają ręce.

Łańcucha się nie wymienia.

pzdr

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mojemu koledze cykało tak samo.

Były to popychacze. Jak dowiedział się jakie są koszty to sobie darował naprawę.

Jeździł tak praktycznie od zakupu przez 2 lata, sprzedał auto mojemu bratu, który też nic z tym nie robił i też sprzedał po 2 latach.

Auto jeździło normalnie i w niczym to nie przeszkadzało - no poza samym dźwiękiem.

A działo się tak w e36 325i.

Opublikowano

mimo wszystko jest to silnik bez valvetronika ale dzieki za info .

 

Moze jeszcze jest ktos na forum kto ma taka przypadlosc w e90 ? Narazie wszystko chodzi normalnie i nie cyka ale tak jak mowie zdarzylo sie to dwa razy na zimnym silniku i poprostu chcialbym wiedziec czy ktos tez tak miał.

 

Dzieki!

Przeciwnik SERII.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich miłośników BMW,nosze się z zamiarem kupna E90 320i(150km) rok 2005.Znalazłem całkiem fajną sztukę i niby wszytko jest tip-top ale jedna rzecz troszkę mnie zaniepokoiła,mianowicie chodzi o charakterystyczne cykanie na biegu jałowym.Dzieje się tak gdy silnik jest już nagrzany(osiągną właściwą temperaturę pracy).Teraz moje pytanie,czy ta usterka niesie za sobą jakieś większe problemy przy dalszej eksploatacji?Olać ten samochód i poszukać innego egzemplarza?Byłbym wdzięczny za odpowiedz na nurtujące mnie pytanie. Pozdrawiam :|
Opublikowano

U mnie jak przyjezdzam do domu i otwieram sobie garaz to slysze jak w pewnym momencie na N (bieg jalowy w automacie) silnik zaczyna cykac. Cykanie rozpoczyna sie ok. 10-15 sekund po wrzuceniu biegu jalowego.

Nie ma znaczenia czy jazda przed byla "zachowawcza" czy "nieekonomiczna". Cykanie pojawia sie praktycznie zawsze.

 

Pytalem o to w serwisie i powiedzieli, ze wszystko jest ok.

Samochod ma najechane 12tys.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2.0i pewnie N46 tak ma, to cykanie to wtryskiwacze a nie popychacze. Nie przejmuj się tak ma być !!! Jak byś dokładnie posłuchał to dzwięk wydobywa się z okolicy układu dolotowego.
Krzysztof
Opublikowano
No i stało się,od dzisiaj jestem pełnym posiadaczem BMW e90 320i rok 2005,w kołach 72tysie,full servis,bez dzwonów.Odczucia z prowadzenia bardzo pozytywne,pewne prowadzenie zawiecha zdecydowanie twardsza niż w meśku.Ogólnie mówiąc sam banan na gębie :D Pozdrawiam i życzę bezawaryjności sobie i wam :lol:
Opublikowano
ja miałem takie cykanie u siebie, wywaliło mi olej z filtra i zabrudził pasek, popsikali mi pasek jakimś Wurth'em do czyszczenia i cisza, kupiłem nawet pasek ale go nie zakładałem wieć jakby ktoś chciał to przy okazji ogłaszam się, żę posiadam ori pasek do silnika n52

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Chciałbym odświeżyć temat gdyż mam podobny problem w moim e90 LCI 318i, przy dodawaniu gazu słyszę charakterystyczne metaliczne cykanie. Na wolnych obrotach "cykania" nie ma natomiast po lekkim nawet dodaniu gazu jest słyszalne, i im bardziej wkręcam silnik tym szybciej cyka... co to może być? czy to normalne?
Opublikowano
Mam e90 330i przebieg 60tysięcy i nie mam takiego stukania więc to nie jest normalne, chyba że uznac że skoro wiele osób tak ma to z moim silnikiem coś jest nie tak :D Tyle że ja regularnie śmigam pod czerwone pole :cool2:
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Spotkalem sie wiele razy ze stukaniem zaworow w Bmw , mialem juz pare modeli takze moge Panowie cos doradzic. Glowne przyczyny sa dwie :

1--------- Niski poziom oleju w silniku ------( w bmw e46 330Ci po remapie ----- zawsze dolewalem olej-------to nie jest defekt silnika -----poprostu jak sie jezdzi na maxa to silnik musi pobrac troche oleju----------wlasciciele 316 w automacie powiedza ze jestem glupi i silnik nie ma prawa brac oleju-------ja nie jezdzilem z miejsca a do b --- poprostu katowalem-----gdy bylo za malo oleju silnik cykal----- wyraznie bylo slychac ze byl to dzwiek * suchego zaworu * ze tak to nazwe.

2---------- Typ oleju------- Panowie nie sluchajcie sie 70 procent Samolukow Mechanikow, ich dedukcje* typu metoda moze bedzie dzialac moze nie * skonczyly sie wraz z produkcja E36 szostek. Wymyslaja typy olejow --- a moze ten -- a moze tamten ---- kazdy sie sciga ze jego olej lepszy ---- az smiac mi sie chce ---- a sam jezdzi Polonezem . Owszem do nowego autka na dotarciu serwis wleje nam odpowiedni olej nie ma co sie martwic ---------ale pozniej postepojmy z Wytycznymi --- Olej do Bmw kazdych wersji benzynowych powinien byc Castrol Magnatec 15W40 . Tak wlasnie ten ----- Nawet na kurku oleju silnikowego widnieje rekomendacja bmw dla firmy Castrol. Bmw to nie sa glupki ------- jezeli oni rekomenduja ten olej to znaczy ze jest najlepszy ----- sprawdzony pod roznymi obciazeniami i temperaturami przez serwisantow --------dlatego jest wlasnie ta rekomendacja . Jaki LOTOs z pewnego Zrodla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Az smiac mi sie chce . mam ten problem obecnie z moja E92 jakis idiota nalal syntetyka jak do nowki ----- i zaczelo cykac ------ po wymianie na castrola 15w40 ustalo. Panowie lalem ten olej do :

E92 325i

E38 730i

E46 320i Coupe

E36 318

E39 540i manual-4.4 v8

E46 330Ci Cabrio

itd.

Posiadalem wiele modeli Bmw i obecnie Posiadam------------------------- do wszystkich leje Castrola Magnateca 15w40 i chodza super ----- bez problemow --- bez cykania .

Mieszkam obecnie W Anglii juz od wielu lat ------ zawsze bylem czlonkiem klubu Bmw w UK------ a Ciakawostka jest to ze na Forum bmw w Uk pisza ze Castrol Magnatec 15W40 to olej jaki tylko i wylacznie powinien byc lany do bmw wersji M-Power -- M3 E92. Nie uwazam siebie za mechanika --- poprostu to akurat wiem z Zycia i Wlasnych Praktyk z Firma BMW .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdury piszesz, 15w40 to olej mineralny nie wazne jaki producent i nie leje sie go do silnikow z hydraulicznymi popychaczami. Jak w uk maja takich specow to pewnie mechanicy zacieraja rece przy remontach silnikow :D Na mineralnym faktycznie popychacze nie beda cykac ale za chwile stana deba i bedzie problem. Kazdy robi jak chce ale jak nie masz pojecia o budowie silnika spalinowego to nie uswiadamiaj innych swoja niewiedza.
Krzysztof
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bzdury piszesz, 15w40 to olej mineralny nie wazne jaki producent i nie leje sie go do silnikow z hydraulicznymi popychaczami. Jak w uk maja takich specow to pewnie mechanicy zacieraja rece przy remontach silnikow :D Na mineralnym faktycznie popychacze nie beda cykac ale za chwile stana deba i bedzie problem. Kazdy robi jak chce ale jak nie masz pojecia o budowie silnika spalinowego to nie uswiadamiaj innych swoja niewiedza.

Dokładnie, i nigdy nie sugeruj się opinią mechanika z wysp,mieszkam w Irlandii, wiem co mówię.

 

Co do mojego silnika,u mnie było podobnie,ale wynikało to "zachowawczej jazdy" i krótkich dystansów, teraz częściej wchodzę na czerwone pole i robię większe dystanse i problem znikł, druga sprawa to mam zamiar wymienić olej na 0W-40, obecnie mam 5W-30

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam wszystkich. Przeczytalem posty i widze ze temat umarl jakis czas temu, jak to jest z tym cykaniem w silniku N52? U mnie pojawia sie bezposrednio po odpaleniu silnika i po kilkunastu sekundach ustaje ale pojawia sie ponownie przy dodawaniu gazu. Co jest przyczyna?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.