Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od jakiegoś czasu borykam się z problemem z tzw. pompą progową. Po zakupie auta i podpięciu pod kompa podawała ciśnienie jakieś 3,8 bar na biegu jałowym. Po kilku dniach jeżdżenia padła tzn. na środku skrzyżowania samochód zgasł i już nie zapalił. Podpiąłem go znów pod kompa -> błąd pompy - ciśnienie 1,06 bara i zbyt małe ciśnienie do rozruchu silnika. Kupiłem nową Pierburg (czyli oryginał) za prawie 800 zł i po założeniu jej komp wykazał od nowości 3,6 bara na biegu jałowym :duh:. Auto pali, błędów nie ma ale czy to ciśnienie nie jest za niskie ? Zastanowiło mnie to trochę ale OK - jeżdżę od kilku dni i jest w porządku. Dziś niespodziewanie na środku skrzyżowania w czasie spokojnej miejskiej jazdy znów zdechł samochód. Na poboczu podpiąłem pod kompa - znów mam błąd pompy progowej i zbyt małe ciśnienie na listwie wtryskowej (1,04 bar). Po kilku krotnym przekręceniu kluczyka pompa zaczęła znów działać, wróciło ciśnienie 3,6 bar i samochód odpalił. Co może być tego powodem ? może to nie pompy padają tylko coś je psuje ? czy trafiłem na felerny egzemplarz ? co to morze być ? brudy w paliwie ? proszę o podpowiedzi kogoś bardziej doświadczonego.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano

Ja bym sprawdził 2 rzeczy:

- stan/wydajnośc pompki ale tej w baku bo usterka pompki progowej raczej nie powoduje gaśnięcia auta gdyż bez niej silnik wytworzy sobie na tyle duże podciśnienie aby funkcjonowac (dopiero przy wiekszym obciążeniu jest muł);

- przekaźnik od pompki progowej, może on coś nawala (z tego co pamiętam to jest w kufrze nad akumulatorem - są tam 2 identyczne przekaźniki i ten od pompki jest chyba ods trony przodu auta, ale to jeszcze potwierdź w szukajce bo nawet niedawno ktoś pisał który to dokładnie przekaźnik a ja na 100% pewny nie jestem).

Pzdr.

Opublikowano

Manolito77

dzięki za podpowiedzi, ale :

- jeśli była by to wina pompki w baku to nie powinno się nic dziać jeśli paliwa jest dużo w baku. W końcu ma ona za zadanie utrzymywać stały poziom paliwa między dwiema komorami w baku. Ja byłem wczoraj świeżo po zatankowaniu.

- gdyby był to przekaźnik to jest to część elektryczna - czyli ma tylko dwa stany pracy - albo załącza albo nie. A ja w INPIE mam podawane ciśnienie 1,04 bara. Czyli pompa działa tyle że z mniejszym od nominalnego ciśnieniem.

Takie są moje przemyślenia. Pozdrawiam

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano
To po co się pytasz jak wiesz lepiej? Sprawdź sobie ciśnienie z pompki progowej po paru sekundach na włączonym tylko zapłonie kiedy pompka przestanie już tłoczyć. Pompka progowa ma zaworek powrotny dlatego zawsze jest ok 1 bara jeszcze przez pewien czas po wyłączeniu pompki. I sprecyzuj się czy mówisz o ciśnieniu wstępnym za pompką progową czy też o ciśnieniu na listwie wtryskowej bo pewnie wiesz najlepiej, że nie wiesz, że są to kompletnie 2 odmienne parametry.
Opublikowano

Jak bym wiedział najlepiej to bym nie pytał. Po prostu analizuję fakty i wasze podpowiedzi.

Nie wiem jak odróżnić i odczytać z INPA ciśnienie za pompą progową i na listwie wtryskowej. Podpowiesz skoro taki z ciebie fachowiec ? Jak nie chcesz pomóc i wnieść czegoś sensownego do tematu to nie pisz wcale. Od tego jest forum żeby sobie pomagać i rozważać nad problemami. Dodać mogę, że dzisiaj cały dzień jeździłem z miejsca na miejsce po mieście i nie było żadnego problemu. Odpalał i jeździł jakby nigdy nic. Mimo np. sporego mrozu. Zastanawiałem się jeszcze czy to nie paliwo zgęstniało w przewodach od niskiej temperatury i wywołało chwilowy zastój w pompie.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano

rail-pressure = ciśnienie na listwie

pre-supply pressure = ciśnienie wstępne

nie wiem gdzie tankujesz, ale jeśli w ogóle dopuszczasz myśl o zgęstnieniu ropy w przewodach to nie świadczy o Tobie za dobrze.

nie wiem na co liczysz? Że ktoś Ci naprawi autko przez internet czy może zaoferuje gwarancje porad. Manolito77 dobrze napisał z przekaźnikiem więc zamiast go sprawdzić, a najlepiej wymienić to Ty szukasz dziury w całym ooo sorry rozważasz.

Opublikowano

Przekaźniki są w bagażniku nad akumulatorem. Są trzy zielone kostki (identyczne) a pompą steruje pierwszy od lewej, czyli od przodu auta.

Przekaźnik może się zacinać, ale pompa wtryskowa powinna wytworzyć podciśnienie na tyle duże, żeby zassać paliwo z układu i silnik nie powinien zgasnąć (tylko się zamulić).

Przekaźniki możesz spróbować zamienić miejscami i pojeździć.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Temat stary ale znalazlem i zeby nie zakladac nowego zapytam tutaj:

 

Ogladalem jedna e39 530d 2002r. Po przekreceniu kluczyka slychac takie jakby bzyczenie czy to moze bcy ta pompka progowa? Czy to jest dzwiek normalny czy tez znaczy , ze sie ona konczy? Auto normalnie odpala na zimnym cieplym itd jest tylko ten dzwiek , ktory mnie zastanawia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zależy, mojej prawie nie słychać, a i tak już ktoś mi mówił że głośno jęczy i jest na padnięciu, więc każdy różnie odbiera brzęczenie.

Jak trzyma ciśnienie i się nie zawiesza to nie ma co ruszać :wink:

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam podobny problem poniewaz w przewodzie paliwowym wytworzyła mi sie piana z powietrzem. Samochód odpalił bez problemu po przejechaniu paru kilometrów zgasiłem go i miałem problemy z odpaleniem odpaliłem go po czym zgasiłem kilkukrotnie i juz mi nie odpalił czy to może być wina pompy progowej ?? czy to cos innego szwankuje??
Opublikowano

Za filtrem paliwa masz za worek zwrotny,

Normalnie puszcza paliwo powyżej 4 bar. Masz uszkodzony, mialem to samo. Nowa pompa i tylko 3.6 - 3.8. Po wymianie zaworka ponad 4.

 

Niestety drogie i tylko serwis.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Mogłby mnie ktoś naprowadzić co mam popsute.Mocy mi nie brakuje samochód dobrze przyspiesza w całym zakresie obrotów,lecz pompa progowa na wolnych obrotach pokazuje 3,5 bara a podczas pełnego buta spada do 2,9.Po zaciśnięciu węza za ogranicznikiem ciśnienia na wolnych obrotach rośnie do 4,25 lecz pod obciążeniem spada do około 3 bar.Gdzie leży problem?? Samochód normalnie chodzi na rezerwie,nie ma różnicy miedzie pełnym bakiem a rezerwa.Nie chciałbym wpędzać sie w koszty

Opublikowano
Witam

Mogłby mnie ktoś naprowadzić co mam popsute.Mocy mi nie brakuje samochód dobrze przyspiesza w całym zakresie obrotów,lecz pompa progowa na wolnych obrotach pokazuje 3,5 bara a podczas pełnego buta spada do 2,9.Po zaciśnięciu węza za ogranicznikiem ciśnienia na wolnych obrotach rośnie do 4,25 lecz pod obciążeniem spada do około 3 bar.Gdzie leży problem?? Samochód normalnie chodzi na rezerwie,nie ma różnicy miedzie pełnym bakiem a rezerwa.Nie chciałbym wpędzać sie w koszty

 

 

Zaworek zwrotny za filtrem paliwa (taki biały).

Niestety droga sprawa, tylko serwis. Po wymianie odczujesz zmianę na wyższych obrotach.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że powinno spaść w okolice zera, w końcu pompa stoi, to i ciśnienia nie powinno być.

Ale pytanie czy wyłącza się tylko pompa progowa, czy ta w baku też.

Bo jeśli ta w baku chodzi, to pewnie z 0.5 pokaże.

Opublikowano

Panowie, jak to jest z tym zaworkiem zwrotnym.jak sie wpisze w alledrogo zaworek zwrotny bmw 530 to wyskakują dwa.Ten mały z metalowym dekielkiem który znajduje sie obok filtra paliwa oraz taki duzy plastikowy czarny z paroma króćcami znajdujący sie nizej.Oba to zawory zwrotne??

chodzi mi o ten

http://allegro.pl/bmw-e39-2-5d-zawor-zwrotny-paliwa-2354117-i5423701651.html

sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej zawór grzania paliwa.

To jest ogranicznik:

http://www.sklepbmw.com/52-95-large/ogranicznik-cisnienia-paliwa-e39-25-30-diesel.jpg

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co pisać to samo w dwóch tematach? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam, ile wynosi pre-supply presure na zaplonie, nie odpalajac silnika po tym jak pompka progowa przestanie pracowac

U mnie pokazuje 0,9 bar.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaworek zwrotny za filtrem paliwa (taki biały).

Niestety droga sprawa, tylko serwis. Po wymianie odczujesz zmianę na wyższych obrotach.

Gdzieś czytałem, że ktoś go rozbierał i naprawił. Podobno sprężyna się ugniata i wystarczy rozciągnąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.