Skocz do zawartości

[e39] gwizd turbiny slyszalny od 1500rpm...530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

chcialem zapytac poniewaz ostatnio przejechalem sie kumpla autem z takim samym silnikiem i zauwazylem ze w mojej, w srodku przy przyspieszaniu dosyc glosno slychac gwizd turbiny od 1500 obrotow

czy tak powinno byc ? czy turbo po malu konczy swa zywotnosc

auto ciagnie nawet calkiem calkiem...po mimo ze musze dolot powietrza z kolektorem wyczyscic od nagaru i egr do wymiany...

Opublikowano
Witam. W mojej 525d jest odwrotnie,cichy gwizd turbiny słychać tylko przy przyspieszaniu do 2000 obr. powyżej tych obrotów turbiny nie słychać mimo że ciągnie dobrze, oleju nie bierze i nie kopci.U mojego kumpla w 530d w ogóle nie słychać turbiny przy żadnych obrotach i on twierdzi że tak powinno być najlepiej, więc sam nie wiem jaka praca turbiny jest prawidłowa.Może ktoś bardziej zoriętowany naświetli temat, bo sam jestem ciekawy.
Opublikowano

Kwestia akustyczna Turbosprężarki zależy od wielu czynników:

 

-temperatura turbiny [ część gorąca]

-stanu łożysk

-stanu koła kompresji świeżego powietrza.

 

 

Sprawdzenie T odbywa się zasadniczo na dwóch testach:

 

1. Sprawdzamy wydajność T w programie diagnostycznym - w Twoim przypadku maksymalne ciśnienie doładowania powinno oscylować w granicach 1.3 bar'a.

2. Sprawdzamy fizycznie T - demontujemy rurę przez którą t zasysa powietrze -> łapiemy za ośkę i sprawdzamy czy T nie posiada luzu wzdłużnego i poprzecznego.

 

 

Moje T delikatnie pogwizduje tak mniej więcej do 2100rpm.

Opublikowano

ciesze ze zostal poruszony temat cisnienie turbiny i programu diagnostycznego...

czy inpa da sie sprawdzic to cisnienie ?

dysponuje chyba wersja 9.0.7 i dde 4.0

Opublikowano
1. Sprawdzamy wydajność T w programie diagnostycznym - w Twoim przypadku maksymalne ciśnienie doładowania powinno oscylować w granicach 1.3 bar'a.

 

raczej 1,2 bara (chyba że masz chipa), w inpie przy overboost'cie doładowanie względne dobija do 1,45-1,5bara potem opada i stabilizuje się właśnie na 1,2 bara

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
łapiemy za ośkę i sprawdzamy czy T nie posiada luzu wzdłużnego i poprzecznego.

 

Wzdłużnego tak ale jeśli nie posiada poprzecznego to nadaje się do kubła.

 

Generalnie turbosprężarke zawsze w mniejszym lub większym stopniu słychać. Poważniejszy problem to duże zużycie oleju i za niskie ciśnienie za kompresorem. Jeśli auto nie bierze oleju i ciągnie normalnie to nie panikuj.

Opublikowano
nie ma czegoś takiego jak overboost w 530d - masz problem z stabilizacją ciśnienia doładowania.

 

tak właśnie działa m57, GT1 żąda takich wartości od suszarki i takie dostaje, więc tak ma być.

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
witam,

 

chcialem zapytac poniewaz ostatnio przejechalem sie kumpla autem z takim samym silnikiem i zauwazylem ze w mojej, w srodku przy przyspieszaniu dosyc glosno slychac gwizd turbiny od 1500 obrotow

czy tak powinno byc ? czy turbo po malu konczy swa zywotnosc

auto ciagnie nawet calkiem calkiem...po mimo ze musze dolot powietrza z kolektorem wyczyscic od nagaru i egr do wymiany...

 

Moja turbina zanim się rozleciała świszczała przy przegazówce jak silnik odrzutowy. Auto śmigało super, aż pewnego dnia zobaczyłem siwy dym w lusterku co oznaczało początek dużych kłopotów.......Podjedź kolego lepiej do jakiegoś DOBREGO mechanika, który zdiagnozuje co się dzieje. Zaniedbania w tym temacie mogą Cię naprawdę dużo kosztować, a puki co jeździj spokojnie tzn. bez gazu w podłodze..........

Opublikowano
nie ma czegoś takiego jak overboost w 530d - masz problem z stabilizacją ciśnienia doładowania.

 

tak właśnie działa m57, GT1 żąda takich wartości od suszarki i takie dostaje, więc tak ma być.

 

 

Guzik prawda , sterownik a raczej mapa ma maksymalny zakres doładowania ustalony na poziomie 1.29 bar'a i N75 dąży do tego aby takie ciśnienie uzyskać.

 

U mnie w M57 z Gt2556V ciśnienie maksymalne jest uzyskiwane już od 1800rpm i nie mam żadnego przeładowania.

 

Każde przeładowanie w dieslu jest sytuacją nie normalną - ale jest to akceptowalne - pytanie tylko czy nie za długo trwa owe przeładowanie.

Opublikowano
nie ma czegoś takiego jak overboost w 530d - masz problem z stabilizacją ciśnienia doładowania.

 

tak właśnie działa m57, GT1 żąda takich wartości od suszarki i takie dostaje, więc tak ma być.

 

 

Guzik prawda , sterownik a raczej mapa ma maksymalny zakres doładowania ustalony na poziomie 1.29 bar'a i N75 dąży do tego aby takie ciśnienie uzyskać.

 

U mnie w M57 z Gt2556V ciśnienie maksymalne jest uzyskiwane już od 1800rpm i nie mam żadnego przeładowania.

 

Każde przeładowanie w dieslu jest sytuacją nie normalną - ale jest to akceptowalne - pytanie tylko czy nie za długo trwa owe przeładowanie.

 

to podyskutuj sobie z GT1 :D gdyby przeładowanie trwało za długo silnik wpadałby w tryb awaryjny, a nie wpada...

PS. zawór N75 to w VAGu kolego, a tu mamy elektrozawór "Pressure converter"

z tego robi nam się chyba OT

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

 

Moja turbina zanim się rozleciała świszczała przy przegazówce jak silnik odrzutowy. Auto śmigało super, aż pewnego dnia zobaczyłem siwy dym w lusterku co oznaczało początek dużych kłopotów.......Podjedź kolego lepiej do jakiegoś DOBREGO mechanika, który zdiagnozuje co się dzieje. Zaniedbania w tym temacie mogą Cię naprawdę dużo kosztować, a puki co jeździj spokojnie tzn. bez gazu w podłodze..........

 

 

no to wlasnie teraz mam za soba siwy dym widoczny w lusterku...

ale na to ma tez wplyw obecna temperatura miedzy innymi

wytrzymam jeszcze dwa tygodnie jak sie cieplo zrobi abym mogl w spokojnie odstawic autko do serwisu

niech zaczna od wymiany egr, czyszczenia kolektora i dolotu, wtedy wyciagna turbine i zobacze w jakim jest stanie... sporo rzeczy mi sie nazbieralo do wymiany :)

bo jeszcze teraz jak wracalem sprawdzalem i przy przegazowce slychac ten gwizd przy 1200rpm...mozna brac pod uwage chyba jeszcze lewe powietrze ?

bo turbo jak czytalem zalacza sie od 1800

Opublikowano

Jeśli zobaczysz siwy dym, o którym pisałem dalej już nie pojedziesz:) Ja mam manuala i mocne sprzęgło- silnik ocalał:) Przy automacie może być po silniku......

Tak to wygląda:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.