Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Odpaliłem dzisiaj moją E46 330Ci przy -12 stopniach i jak zawsze spokojnie bo na zimnym dojechałem do pracy (ok 3km). Zostawiłem włączony silnik. Wróciłem po 5 minutach i silnik już nie pracował. Teraz nie mogę go uruchomić. Rozrusznik nie daje rady obrócić wałem. Robi ok 1/4 obrotu i staje. Pchnąłem leciutko autko na czwartym biegu i wyglada na to że silnik jest zablokowany. Jakieś pomysły? Z góry serdecznie dziękuje.
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oglądałeś silnik , jest czysty od oleju na zewnątrz ?
Opublikowano
Demus u mnie się to samo stało tylko że u mnie cały olej wyjebało rurą wydechową masz jakiś pomyśł co dalej, ja zacholowałem auto do mechanika, jutro będe wiedział co i jak.
Opublikowano
Jednoczę się w bólu. Jutro mam zamiar wykręcić świece i spróbować obrócić wałem w obie strony. Bez wizyty u mechanika się nie obejdzie. Zupełnie nie mam pojęcia co się stało. Nie zaglądałem do tłumika, być moze też jest zaolejony.
Opublikowano
Może olej jest nad tłokiem. Twój też sam zgasł, czy nie mogłes odpalić po dłuższym postoju? Były większe mrozy i nic złego się nie działo.
Opublikowano
sam sgasł jak jechałem, oglądłem sie za siebie u tu ze 100m czarno za mną cały olej wyrąbało z rury , i nie chce kręcić
Opublikowano
dzwoniłem do mechanika mówił że na początek sprawdzi ciśnienie w cylindrach a póżniej zobaczy na odme, mam nadzieje że tam sie nic pojebało i bez remontu silnika sie obejdzie, bo remont koszta duże
Opublikowano
sam sgasł jak jechałem, oglądłem sie za siebie u tu ze 100m czarno za mną cały olej wyrąbało z rury , i nie chce kręcić

 

Masz zatarty silnik. Jechaleś bez oleju, spuchł korbowod i trzyma na panewce....

 

Odmy zamarzają gdy się robi krótkie przebiegi i jest dużo wody w oleju.

Opublikowano
jak tylko zobaczyłem dym za sobą to się od razu zatrzymałem i wtedy silnik sam zgasł, ja robie krótkie odcinki około 5 km do pracy, to co mam rozumieć remont silnika ? jaki koszt mniej więcej ?
Opublikowano

Jeśli jest rzeczywiście jest zatarty to trzeba sprawdzić co się przytarło. W pierwszej kolejności idzie wał korbowy. Jeśli nie możesz obrocić rozrusznikiem to znaczy, że po wplywem temperatury coś się "zgrzało' i trzyma

Kontrolka poziomu i ciśnienia oleju się nie zapalila?

Opublikowano
No i wykręciłem świece. Wszystko zalane olejem. Zakręciłęm rozrusznikiem i wyrzuciło go dość dużo. Odma? Zastanawiam się co z katalizatorami.
Opublikowano
No i wykręciłem świece. Wszystko zalane olejem. Zakręciłęm rozrusznikiem i wyrzuciło go dość dużo. Odma? Zastanawiam się co z katalizatorami.

 

No to masz szczęscie. Olej nie musial dostać się jeszcze do wydechu.

Opublikowano
Cieszę się, ze mam szczęście ale co dalej? Wypłukać, umyć, wymienić kompletną odmę i cieszyć się życiem?
Opublikowano
pytanie z ciekawosci - co sie stanie jak olej dostanie sie do wydechu ? zatka katalizatory czy jak ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cieszę się, ze mam szczęście ale co dalej? Wypłukać, umyć, wymienić kompletną odmę i cieszyć się życiem?

Wymień kompletną odmę na nową rzecz jasna, wymyj świece i kolektor ssący, jeśli nawet olej poszedł Ci w wydech to auto je wypali po konkretnym rozgrzaniu i treściwej przejażczce poza miastem. Mój kolega w e39 525i 2002 miał identyczny przypadek tyle że jemu wywaliło też olej uszczelką pod deklem dlatego od razu Cię zapytałem czy masz czysty silnik.

Opublikowano
Jeśli jest rzeczywiście jest zatarty to trzeba sprawdzić co się przytarło. W pierwszej kolejności idzie wał korbowy. Jeśli nie możesz obrocić rozrusznikiem to znaczy, że po wplywem temperatury coś się "zgrzało' i trzyma

Kontrolka poziomu i ciśnienia oleju się nie zapalila?

no właśnie żadna kontrolka się nie zaświeciła,

Opublikowano
Cieszę się, ze mam szczęście ale co dalej? Wypłukać, umyć, wymienić kompletną odmę i cieszyć się życiem?

Wymień kompletną odmę na nową rzecz jasna, wymyj świece i kolektor ssący, jeśli nawet olej poszedł Ci w wydech to auto je wypali po konkretnym rozgrzaniu i treściwej przejażczce poza miastem. Mój kolega w e39 525i 2002 miał identyczny przypadek tyle że jemu wywaliło też olej uszczelką pod deklem dlatego od razu Cię zapytałem czy masz czysty silnik.

u mnie wywaliło cały olej rurą wydechową od razu się zatrzymałem ,jak myślicie jest zatarty?

Opublikowano
No wlasnie chyba trochę przesadziłem. Żeby zatrzeć silnik to kilka kilometrów musiałbys zrobić z czerwoną kontrolką. Myslę, że podobnie jak u kolegi olej zablokował ruch tłoka. Gdyby było cieplej to olej sam by splynął do miski. Wykręć świece i sprawdź czy kręci rozrusznik.
Opublikowano

Każdy przypadek jest inny ale generalnie M54B30 nie są najszczęśliwsze. Mają problemy ze znikającym olejem i właściwie nikt nie wie dlaczego a ludzie za remont się nie biorą bo do tego silnika nie ma zamienników. Jeżeli chodzi o odmę to jest tzw. wersja zimowa. Różni się tylko tym, że jest obłożona izolacją. Sama odma to koszt rzędu 170zł gorzej z wymianą, bo trzeba rozebrać cały dolot i sporo się nakombinować żeby ocalić stare wężyki (nowe każdy kosztuje ponad 100zł więc warto kombinować) Czy to coś da?? Hmm tego nie wie nikt ale na pewno nie zaszkodzi:)

 

Tyle tytułem wstępu, bo generalnie to chciałem w sprawie remontu:) Mój samochodzik dodaje oliwe do dolotu;/ Nie wiem co jest do końca tego przyczyną ale podejrzewam pierścienie. Kontaktowałem się w każdym razie z jednym z zakładów w Płocku to kompletny remont silnika to koszt rzędu 6-7k - tak żeby was pocieszyć:)

Jak znacie kogoś na południu (okolice Oświęcimia najlepiej) co może się podjąć diagnozy ewentualnie operacji a budzi w Was zaufanie to proszę o info:)

Tak czy inaczej życzę powrotu do zdrowia Waszym bunią i do zobaczenia na zlocie..

 

P.s. Jak kolego zakleszczył się motor to módl się, żeby to wykręcenie świec pomogło, bo jak nie to go go allegro:) I tu pojawia się pytanie czy robić kompleksowy remont za 7k czy kupić inny silnik za połowe tej ceny;/

Opublikowano
Moja już wyleczona :) Mechanik wypłukał cylindry, odmę, dolał 2 litry oleju. Morał z tego taki, ze trzeba śmigać a nie pełzać po kilka kilometrów dziennie przy niskich temperaturach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.