Skocz do zawartości

320i M54- problem przy odpalaniu zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od kilku tygodni Mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Zapalam, łapie niby na dotyk ale gdy obroty przekroczą ok 1000 obr/min natychmiast gaśnie. Dopiero po którejś próbie z kolei udaje się uruchomić silnik. Jak już odpali strasznie nierówno pracuje, obroty falują, kicha, prycha, strzela, dławi się. Przez pierwsze kilka minut muszę trzymać go na ok 2000 obr bo w przeciwnym razie gaśnie. Jak już delikatnie się zagrzeje i zabiorę nogę z gazu a obroty spadną do 700 nie gaśnie ale nadal nierówno pracuje, do tego stopnia że trzęsie całą budą. Takie objawy są do momentu aż zagrzeje się do ok 40 stopni. Później problem znika i bunia chodzi jak złoto. Po podpięciu kompa inpa nie pokazuje żadnych błędów poza naprawdę sporadycznym wypadaniu zapłonu i błędach sondy. Od 8 miesięcy założona jest instalacja gazowa BRC. Pytałem co mogło się stać kilku lokalnych mechaników ale każdy mówi co innego albo rozkłada ręce i odsyła mnie do serwisu. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę w tym temacie bo już zgłupiałem i nie mam pojęcia od czego zacząć aby pozbyć się problemu.

Pozdrawiam

Opublikowano
Kolego masz do sprawdzenia kilka rzeczy , przewody wysokiego napiecia , świece, sonda lambda. Generalnie mialem podobny przypadek w moim vr6 okazalo sie ze byl walniety czujnik położenia wału, może byc również walniety czujnika wałka rozrzadu-niekoniecznie muszą być błędy na kompie. Problem rowniez moze byc spowodowany gazem ktory po zgaszeniu zostaje w ukladzie paliwowym.
Opublikowano
Czy jestem w stanie to samemu sprawdzić za pomocą inpy? Czy raczej jechać z tym na serwis i podpiąć pod porządnego kompa i tam mi w miarę precyzyjnie doradzą co może być uwalone...
Opublikowano
Czy jestem w stanie to samemu sprawdzić za pomocą inpy? Czy raczej jechać z tym na serwis i podpiąć pod porządnego kompa i tam mi w miarę precyzyjnie doradzą co może być uwalone...

 

kolego podjedz do ASO podepnij pod kompa i dostaniesz precyzyjna odpowiedz.

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Opublikowano
Jak pojedziesz do ASO to pierwsza rzecz jaką powiedzą to że to wszystko wina gazu. Mysle że powinienes pojechać do dobrego diagnostyka bo na samym podpieciu pod kompa to sie nie skonczy. A tak na marginesie to on znowu Ci powie zeby na początku wymienic świece i kable ( chyba że już to zrobileś) bo generalnie w benzynie z gazem od tego sie zaczyna no moze byc jeszcze cewka bądź modul zaplonowy.
Opublikowano
Świece wymieniałem na NGK platynki jakieś pól roku temu. Cewki też przeglądałem wydają się ok. Po za tym to czy jak były by uwalone cewki to czy silnik pracował by normalnie po zagrzaniu? Skoro są cewki to o jakie przewody wysokiego napięcia chodzi? Jeszcze jedna uwaga zauważyłem że jak spadnie temperatura mocno po niżej zera np. tak jak dzisiaj do -12 to silnik po odpaleniu chodzi całkiem inaczej. Dużo równiej i w ogóle lepiej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W e46 miałem bardzo podobny problem na zimnym silniku z tą różnicą, że nie było tak za każdym razem. Zmienione świece - auto odżyło.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
wiem, ze odgrzeję starego kotleta, ale po raz kolejny miałem problem z porannym odpalaniem (tylko na zimno). Tzn. odpalał --> 1s --> gasł. Co się okazało, czujnik temp na wyjściu z chłodnicy powiedział: jest -48C :). Wymiana i jest ok
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam !!!

Po miesiącach zmagań, odwiedzeniu kilku serwisów i wysłuchaniu opinii kilkudziesięciu mechaników oraz przekopaniu całego forum, problem rozwiązany. Wina była Pompa Paliwa. Żaden z mechaników nawet nie wspomniał, że to może być ona. Każdy chciał rozkręcać pół silnika i wymieniać części (które jak się okazało są sprawne) i ładnie skasować. Sam się zorientowałem dopiero w tedy, gdy któregoś razu bunia nie odpaliła. Okazało się, że na listwie wtryskowej nie było paliwa. Po wymianie pompy, silnik ożył. A pompa padła od tego, że poprzedni właściciel wymienił filtr paliwa na taki, który nie posiada regulatora ciśnienia i odłączył całkowicie powrót paliwa. Pisałem o tym problemie kilka dni temu, bo miałem problem z prawidłowym podłączeniem przewodów paliwowych. Ale Echo. Nikt nie pomógł :(

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.