Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie zaobserwowałem, że jak jest załączony bieg, np. 1 i toczę się powoli, z górki wyraźne jest to bardzo i dodaje gaz delikatnie, a potem odejmuję, to z tyłu słyszę czasem takie cyc, cyk i czuję mały luz. Guma na podporze, półosie, a może wał? Żadnych trzasków, uderzeń, czy przy większych prędkościach wycia wału nie słyszę?
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
Opublikowano

Po wielu "łomatach z tyłu".

Grzmocenie podczas zmiany biegów w 90% powoduje dyfer a 10% to skrzynka biegow.

Opublikowano
jakie przełożenie dyfra ma 323i M52 1999 rok?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
U mnie po wymianie tulei gumo-metalowej wału dokładnie takie stukanie ustaje . W zasadzie na przestrzeni 5 lat robiłem tą tuleję dwa razy i zawsze to była wina tego elementu.Tylko że w dieslu przy 410Nm to dość często pada. Myślę że na początek spróbujcie z tym zanim kupicie półosie.pozdrawiam
Opublikowano
O ile dobrze znalazłem to chodzi o tą część. Przegub współb. bez tulei moletowanej - 26117548392 - wyszukałem ją na bmwsotre po moim winie. Koszt tej tulej z tego co widze i pamiętam to jakieś 500zł. I u mnie zawsze po wymianie ustępowało to walenie, przy wciskaniu sprzegła. Ja moje auto serwisuje w MagPolu koło Piaseczna www.auto58.pl, możesz do nich zadzwonić i dokładnie Ci powiedzą o jaką tuleję najczęściej chodzi, moją ten temat już dobrze przerobiony, warsztat nie jest ASO ale specjalizuje się w BMW. Tak jak mówię w dieslach wymiana jej to jest norma. Myślę że to lepszy trop na początek niż wymiana droższych elementów. pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam to samo i wymieniłem nawet skrzynię biegów z anglika o bardzo małym przebiegu, a sama skrzynia wyglądała jak zdjęta nowa z półki.

Nic to nie pomogło...

Wymienione półosie na takie o bardzo mało wyczuwalnym luzie, zero poprawy.

Sprzęgło było wymienione na zasadzie regeneracji, nowe łożysko, nowe okładziny tarczy sprzęgła, splanowany docisk.

Czyli wszystko wskazuję na dyfer ...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak....generalnie to z czasem się nasila, z początku tylko to usłyszysz, gdy na jedynce wejdziesz mocno w obroty i rozsprzęglisz, ale z czasem nawet w trasie zaczyna stukać, przy delikatniejszej jeździe. Moi mechanicy sprawdzali luz na tej tulei poprostu tak jak mówisz szarpiąc tym elementem i było wiadomo o co chodzi. Generlanie z tego co mówili to normalne że trzeba ją wymieniać, a z większą częstotliwością pada w dieslach. Ja mam teraz 150 tyś przebiegu i dwa razy już wymieniałem ten element w moim aucie.
Opublikowano
Jest jedno rozwiązanie tego problemu - kupić inne auto. Kiedyś podgłaśniałem radio za namową pewnego fachowca - do momentu wyrwania sanek. Teraz już wiem - inne auto.
Opublikowano
No najlepiej kupić nowe z salonu....problem znika na parę lat...hehehe....cóż..mechanikiem nie jestem...problem ten miałem u siebie i jak opisałem został wyeliminowany dwa razy w dieslu, raz jednym z poprzednich moich e46 325Ci, i raz tez robiliśmy tą tuleje w X3 3.0i. Za każdym razem pomogło. Jak jest w innych przypadkach nie wiem, ale najlepiej pojechać tam gdzie potrafią to dobrze zdiagnozować zrobić i cieszyć się autem. pozdrawiam.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam wszystkich zapoznałem się z tym postem od początku do końca !!!! ,,,,tez niestety troszkę się z tym nawalczyłem i diagnoza nie jest taka prosta jak by komuś się wydawało dlatego większość mechaników a raczej 99% legnie od razu mają po prostu zbyt małą wiedzę na temat tylnych napędów w naszych E46 ,niestety ich wiedza skończyła się na polonezach z tylnym napędem :)jak jeden z kolegów napisał w większości naszych aut problem niestety występuje ale to nie jest normalne!!!!jak twierza mechanicy i że mozna jezdzić dalej ...jest to w większości przypadków wina nie jednego elementu i dlatego nikt tego nie potrafi zdjagnozować na 100% !!!!!!!!!!!!!!

 

wiec DWUMAS I SPRZEGŁO nie SĄ ZA TO odpowiedzialne za tkz. klik klik przy zmianie biegu z 1 na 2 lub po gwałtownym puszczenia gazu na 2ce jak zostało to opisane przy wyższych biegach problem nie występuje ..

NR 1 .......skrzynia a dokładnie luz na wałku w skrzyni można to łatwo sprawdzić na kanale zamieszczam link

 

 

tak ma nie być jest to nie dopuszczalny luz na wałku w skrzyni ,sprawdzic mozna ...wrzuć 1ke i strzelaj ze sprzęgła szybkimi ruchami wtedy słychać nasze klik klik (metaliczny dzwięk)oczywiście jedna osoba w kanale przykłada ucho do skrzyni!!!!!!!!!!!!! NIESTETY TEN LUZ NIE WYMIENIONY W PORĘ POWODUJE NASTEPNY ..NASZCZEŚCIE SKRZYNIE KUPIŁEM NA ALEGRO ZA 200ZŁ DO BMW SA TANIE TO PLUS BO NIBY NIE SIADAJĄ .

 

NR 2...... DYFER NIESTETY można sprawdzić TYLKO WYCIĄGAJĄC GO , gdy zębatki nie będą popękane masz szczescie

NR 3...... półosie zaniedbane wczesniej luzy dały we znaki naszym pólosiom mozna sprawdzić złap bardzo mocno reką za nia i staraj się krecic wokól wlasnej osi i znowu mamy klik klik nasze kochane SŁYSZALNE RÓWNIEŻ PODCZAS STRZELANIA ZE SPRZĘGŁA JAK OPISAŁEM POWYŻEJ

NR 4... podpora walu jak i łącznik elastyczny nie mają z tym nic wspólnego SĄ INNE OBIAWY!!!!!

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

ale pamiętajcie nie ma co się załamywać koszt wymiany skrzyni i dyfra nie jest wielki to około 700-800zł zacznijcie od tego mi pomogło !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skrzynia do sprawdzenia filmik załączyłem luz nie dopuszczalny ,przy dobrej skrzyni nie ma tego klik klik

 

dyfer tez można sprawdzić czy ma luzy jak juz jest zrzucony

 

pisze to aby wam oszczędzić niepotrzebnych wydatków

i pamiętajcie gdy piszecie posty piszcie też co pomogło to dla naszych kolegów którzy mają takie problemy i nie potrafią sobie poradzić z tym

Opublikowano
A jak sprawdzic skrzynie przed zakupem ? Czy tak jak mysle zlapac za łeb co przykreca sie wał i poruszac czy ma luz? A jak dyfer ?
Opublikowano

nie miałem szarpania przy zmianie biegów tylko same stuki metaliczne mój model e46 318i 143km 2003rok 188 tys km

 

opisz kolego nieco dokładniej temat bo ciężko stwierdzić gdy jest tak mało info.

jaki masz silnik diesel czy benzyna szarpnięcia mogą być też winą świec jeśli masz silnik benzynowy bo raczej łącznik elastyczny wału to to nie jest bo nic nie piszesz o wibracjach podczas przyśpieszania

Opublikowano

Akurat u mnie na zimnym tego nie ma, ale kiedy się dogrzeje to juz łupie. .

Po za tym na zimnym skrzynia jeszcze nie jest "dogrzana" więc biegi ciasno wchodzą i pewnie dlatego tłumi to te uderzanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.