Skocz do zawartości

Powiedzcie dlaczego w E39 jest tak dziwnie zaprojektowany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

układ wydechowy tzn. idzie dwururka z kolektorów potem wchodzi w puszkę tłumika środkowego w kształcie litery V,a z tego tłumika wychodzi już tylko jedna rurka która prowadzi do tłumika końcowego komorowego.Druga strona tego tłumika w kształcie V jest zaslepiona o co tutaj chodzi,przecież tam przepływ spalin ewidentnie jest zaburzony..http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59df592300364297.html

Czy to jest tłumik uniwersalny pod M-ke ? jesli tak to wcale się nie dziwię że EL-TEC na wydechu podnosi moc o około 15KM przy silniku M52TU

Opublikowano
O jakich konkretnie piszesz silnikach bo te oznaczenia były zarówno w B20,B25,jak i B28 .Choć mi sie wydaje że nawet w silniku 2.8 samym wydechem nie da sie nadrobić 15KM.A może ty poprostu próbujesz zareklamować tą firme :?:
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano
nie jestem pewien, ale wydech do M-ki jest chyba zakończony podwójnym wygarem końcowym,czyli z rezonatora powinien wychodzić jeszcze jeden tłumik a to wygląda na zwykłą serię
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)
Nic nie próbuje reklamować,poprostu chcę zrobić taki wydech od kolektora po koniec u siebie,wyceniałem to w EL-TEC,MGMOTORSPORT jak i w Łodzi też w polecanej firmie i kazdy gwarantuje wzrost mocy potwierdzony hamownią przy silniku M52TUB20 min 8%,robili nie jeden taki silnik i wzrost mocy był często jeszcze większy.. Edytowane przez schabo78
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zmodyfikuj i zmierz na niezależnej hamowni. Pośmiejemy się z tych 8%.

Nad tym wydechem pracowali fachowcy z wiedzą jakiej nigdy nie posiądą panowie z EL-TEC,MGMOTORSPORT itp.

Zadaj Panom z tych firm proste pytanie. Czy są w stanie zbudować tłumiki na wzór tych z BMW, aby były równie ciche.

 

Nawet jeśli uda Ci się zyskać kilka koni w mocy maksymalnej skoro znacznie pogorszy się krzywa momentu i mocy? Po takich modach samochód na dole staje się mułowaty.

Opublikowano (edytowane)

Wiesz ja wcale nie mówię ze tak jest na 100%,to co mówią to wiadomo nie koniecznie do konca prawda,no ale wydechy seryjnie przede wszystkim konstruktorzy obliczaja tak żeby były ciche więc może istnieje jakiś ukryty potencjał.

Poza tym taka marka jak Honda jest ewidentnie np dławiona tłumikami seryjnymi i to jest temat ogólnie znany gdzie po odelżeniu wydechu zyskuje się około 10%.Byłem posiadaczem Xedosa6 V6 i po zastosowaniu tłumika pod zamówienie przelotowego też złapałem 4KM potwierdzone na hamowni..

Szukam złapania kilku KM bo obecny silnik mam w idelanym stnie,a za SWAPA na mocniejsza jednostkę 2,8 lub 3,0 chcą odpowiednio 6000 i 8000tys zł

Edytowane przez schabo78
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że zyskasz kilka KM nie oznacza że poprawiasz osiągi ! Podajesz wzrost maksymalnej mocy, bez porównania wykresów to zupełnie nic nie znaczy. Ja robiłem kompletny wydech w EL-TECu w swojej byłej e36, to był chyba 2003 rok. Po takim rozprężeniu wydechu ewidentnie słabnie dół.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rok temu jak kupowałem E46 pojechalem oglądać e36 323i, miala tak jak piszesz pelen przelot tlumika jak koles nas przewozil to na niskich obrotach tak bylo glosno ze radio zagluszalo :shock: niedalo sie nawet rozmawiac . Odechcialo mi sie takiego samochodu!!! Co innego w motocyklach , mam Honde cbr 600i Sport i tez mam wywalony sierodek , ale jak jedzie sie motorkiem to ja tego nie slysze bo swist powietrza to zagłusz ,co innego policja juz 3 razy malo nie dostalem mandatu i lawetke chcieli wzywac bo dostali jakies gowniane urządzenia do pomiaru decybeli i niemiescilem sie w normie :norty: :norty: :norty: :twisted: :twisted:
Opublikowano

Tak,tak - REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU !!!!!!!!!!

To tak,jak z magnetyzerami - moc większa,silnik lepiej pracuje,a i spalanie drastycznie spada !! Z 12 literków,na 4,5 HEHEHE :mrgreen: KOŃ BY SIĘ UŚMIAŁ !!!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam !

Też myślałem o wywaleniu środkowego tłumika i zastąpieniu go albo rurą albo innym,bo przecież ten fabryczny to na bank dławi silnik .

Jak ktoś już tak robił to niech napisze czy coś to daje .

Opublikowano
Co do dławienia silników to fakt są dławione niektóre marki nawet sporo i to ze względów marketingowych. Nie wiem jak to jest w BMW ale np.w HONDZIE CRV łatwo znależć auta 170km i 143km bodajże na allegro z silnikiem DIESLA. Wuja kupił słabszą jednostkę i oddławił tłumikami właśnie. Chodziło o to, że 2.0 benzyna rozwijał tylko 150km i się nie sprzedawała dlatego diesle zaczęli dławić.
Opublikowano

Z prawie każdego silnika da się wycisnąć trochę mocy przez zmianę układu dolotowego i wydechowego.

Ale żeby były efekty to raczej trzeba wymieniać jedno i drugie, bo zmiana samego dolotu da nieodczuwalne różnice i zmiana samego wydechu też nie wiele da.

Jak wymienimy dolot i wydech na osprzęt robiony przez profesjonalistów, a nie od zwykłego tłumikarza który weźmie rurki i pospawa to możemy zyskać do 10% mocy maksymalnej, ale po takim zabiegu trzeba jeździć w przedziale obrotów o wiele bardziej zbliżonym do obrotów przy jakiej silnik osiąga moc maksymalną.

Np. teraz jadąc na 3cim biegu na 2tys obrotów wciskamy gaz w podłogę i odjeżdżamy, po odetkaniu wydechu i dolotu przy tych samych obrotach wciśniemy gaz w podłogę i najpierw może być chwila takiej zadyszki potem trochę się zbierze do przodu, a jak się wkręci np na 3-3.5tys obrotów to pojedzie lepiej od standardowej jednostki.

Ale tak jak piszą koledzy to nie oznacza, że poprawią się osiągi, jakby ktoś się ścigał np. na 1/4mili to owszem coś się poprawi, bo startujemy z 1 i po wkręceniu silnika na 6tys zmieniamy bieg i mamy powiedzmy 4tys obrotów ciągniemy do 6tys i znowu zmiana biegów i tak dalej, czyli utrzymujemy cały czas obroty zbliżone do maksymalnych, w takich warunkach osiągi się poprawią, ale podczas normalnej miejskiej jazdy raczej będzie lipa, bo zamiast jeździć w przedziale 1800-2800rpm to aby zachować tą samą dynamikę i nie dławić silnika będziemy musieli jeździć w przedziale 2500-3500obr, a to raczej nie wpłynie dobrze na spalanie, i jazda będzie jakby trudniejsza bo silnik będzie trochę bardziej czuły na gaz i każde drgnięcie nogi na gazie spowoduje lekkie szarpnięcie i przyspieszenie lub zahamowanie silnikiem.

 

No i na koniec hałas, ja na przykład bardzo sobie cenię ciszę w aucie, jak jeżdżę na niskich obrotach to silniczek ma tylko troszkę pomrukiwać, ale jak mu przycisnę do 5tys obrotów to ma pokazać pazur i ryknąć troszkę:) Znajomy ma Mazdę i tjuningowe wydechy i nie powiem fajnie jego auto jeździ tzn dobrze się zbiera ale poziom hałasu w aucie jest dla mnie nie do zniesienia, nawet pogadać się dobrze nie da.

Nie wyobrażam sobie jechać takim autem na trasie 5godzin 100-140km/h i słyszeć tego ryczenia i buczenia wydechu, nie wytrzymał bym czegoś takiego i sprzedał auto po powrocie do domu :duh:

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
To zmodyfikuj i zmierz na niezależnej hamowni. Pośmiejemy się z tych 8%.

Nad tym wydechem pracowali fachowcy z wiedzą jakiej nigdy nie posiądą panowie z EL-TEC,MGMOTORSPORT itp.

Zadaj Panom z tych firm proste pytanie. Czy są w stanie zbudować tłumiki na wzór tych z BMW, aby były równie ciche.

 

Nawet jeśli uda Ci się zyskać kilka koni w mocy maksymalnej skoro znacznie pogorszy się krzywa momentu i mocy? Po takich modach samochód na dole staje się mułowaty.

nic dodać - nic ująć

auto ma być ciche i szybkie a tego nie zrobi firma tuningowa bo to nie ich działka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.