Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie pytanie odnosnie olejow Valvoline do silnika m52b28tu. Obecnie jezdze na oleju KROON 5W30 ze specyfikacja LL-01 przy kolejnej zmianie chce przezucic sie na valvoline no i teraz pojawia sie pytanie. Wg wyszukiwarki Valvoline pasuja:

1. SynPower XL-III 5w30 specyfikacja LL-04

2. SynPower MST 5w30 specyfikacja LL-04

3. SynPower MXL 5w30 specyfikacja LL-01

Jezeli chodzi o 3 to jestem najblizszy zakupu tegoz wlasnie oleju gdyz instrukcja obslugi podaje wlasnie specyfikacje LL-01 natomiast nie wiem jak ma sie sprawa z uzyciem LL-04. czy ma to jakies znaczenie? Pisza ze LL zapobiega odkladaniu sie osadow w filtrach czasteczek stalych. Tylko to ma sie do diesli a jak ma sie sprawa z silnikami benzynowymi. Czym roznia sie od siebie XL i MST no i czy lepiej uzyc specyfikacji 04 czy pozostac przy 01. Czy mozna uzyc oleju 04 do starszych silnikow benzynowych. Silnik z 99 roku przebieg 187.000 (czy prawdziwy nie wiem :) )

🙃🙃

Opublikowano

może być każdy LL, nawet może być bez LL ale wtedy musisz wymienić szybciej niż pokazuje komp, zreszta i tak jest zalecane wymieniać wcześniej

każdy, który wybierzesz będzie dobry z tych olei

  • Partnerzy klubu
Opublikowano

Generalna zasada ze specyfikacjami olejów jest następująca: każda nowsza specyfikacja np. LL01 zastępuję poprzednią i ją przewyższa, a więc olej LL01 może być stosowany wszędzie tam gdzie był wymagany LL98 itd.

 

 

Z tych trzech olejów polecam mimo wszystko 3. SynPower MXL 5w30 LL01 , ponieważ:

 

indeks jakości według ACEA tego oleju to A3/ B3/B4

 

silnika benzynowego dotyczy indeks A3 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, pracujących w trudnych warunkach, również do silników doładowanych i turbodoładowanych

 

B3/B4 dotyczy silników Diesla.

 

Oleje MST oraz XL-III również posiadają indeks jakości według ACEA dla silników benzynowych A3, ale oprócz niego mogą się pochwalić:

 

C3-04 i C2, a więc przystosowaniem do typów silników / katalizatorów które w Twoim wypadku nie mają znaczenia.

 

Wyjaśnienie indeksów jakości według ACEA:

 

 

 

ACEA od roku 2005:

 

 

w listopadzie 2004 ACEA ogłosiła nowe wymagania dla olejów silnikowych w przypadku silników przeznaczonych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych AxBx oraz odrębne wymagania dla silników wyposażonych w system wtórnej obróbki spalin (np. filtr cząstek stałych) oznaczone Cx

 

 

ACEA A/B - specyfikacje dla silników benzynowych i wysokoprężnych:

 

A1/B1 - oleje przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów

 

A3/B3 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, odpowiedni do silników doładowanych i turbodoładowanych

 

A3/B4 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, można ich używać także w silnikach wymagających oleju B3

 

A5/B5 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów

 

ACEA C - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi:

 

C1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekko bieżnych, nisko popiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

 

 

C2 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekko bieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

 

C3 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. zmieniam markę oleju głównie z powodu pracy silnika. Odnoszę wrażenie że głośno pracuje. Innych problemów z nim nie mam. Dużo słyszałem o valvoline ze jest świetny. Przed wymianą chce użyć środek do płukania silnika valvoline engine flush. następnie zalać go właśnie olejem valvoline. I chyba będzie to mxl jak kolega radzi.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżdżę na 5w30 od 3 lat bo wtedy kupiłem auto. Nie mam problemów z tym olejem.poza tym gdzie bym nie popatrzył na dobór oleju to widzę 0w30 lub 5w30 do mojego silnika. Tu gdzie mieszkań i tak w zimę niżej jak minus 11 to chyba nie było ;-) więc zerowy mi zbędny. Kiedyś ktoś w sklepie motoryzacyjnym powiedział że 5 lepsza ponieważ nie ścieka tak jak 0 po długim postoju no i silnik po odpaleniu nie klepie.

🙃🙃

Opublikowano

jeszcze jest valvoline max life 5w40 spełniający normy BMW

 

MaxLife Synthetic 5W-40 API SL/CF, ACEA A3-02, B3-98 Wydanie 2, B4-02, API SM/ CF, ACEA A3/B4.

Opublikowano
panowie a ja chce kupić olej motul 8100 x-cess i wyczytałem ze ma LL-98 czy to odpowiednia specyfikacja dla m47?? olej i tak wymieniam co 12,5 tys km :cool2:
Opublikowano
panowie a ja chce kupić olej motul 8100 x-cess i wyczytałem ze ma LL-98 czy to odpowiednia specyfikacja dla m47?? olej i tak wymieniam co 12,5 tys km :cool2:

będzie ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.