Skocz do zawartości

Mac Pherson- lozysko kolumny zawieszenia ?


highlander12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich moje pytanie dotyczy dokladnie lozyska kolumny zawieszenia , szukalem na allegro bo tam zawsze zaczynam i nic nie znalazlem . Moze ktos juz wymienial te czesc i posiada informacje o jej ewentualnym zakupie ( jak zdemontowac i zamontowac to wiem) :Numer katalogowy wedlug BMW : 31 33 6 752 735 . Dzeki z gory za wszelkie info. PS: znalazlem w jednym sklepie cena okolo 195zl :?

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam u siebie na półce BILSTEINY w cenie 99,00 zł i FEBI w cenie 79,00 zł. Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji proponuję skontrolować stan gum. Miałem wymienione łozysko, po demontażu okazało się, że guma była zmurszała. Za jedną robotą mozna to zrobić a przynajmniej skontrolować.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

https://www.gsbildeler.no/epc_delekatalog-forstilling-31_0977

https://www.gsbildeler.no/epc_delekatalog-forstilling-31_0256

to są dwa rysunki składowe mcphersona.....

Na pierwszym z tych rysunków nr 2.... pokazano tam montaż pod poduszką i łożyskiem 2 sztuk podkładek. Jedna jest frezowana, druga jest zwykłą podkładką.....

Na tej górnej podkładce - frezowanej powinno leżeć uszczelnienie przeciw kurzowe łożyska... kupiłem taki oring, tyle że on uszczelnia tłoczysko amortyzatora, a nie zewnętrzną powierzchnię łożyska..... Wkleiłem tam po zewnętrznej taki oring aby uszczelniał łożysko....

Na drugim rysunku widać części nr 6 i 7. To właśnie ten oring i podkładka....

Dziwne jest to rozwiązanie......

na pierwszym zdjęciu widać ta frezowana podkładkę w którą ma wejśc oring uszczelniający

drugie zdj: podkładka frezowana na górnym mocowaniu

trzecie zdj: górne mocowanie+oring_podkł frezowana+ podkładka zwykła

czwarte zdj: górne mocowanie wraz z oringiem uszczelniającym zewnętrzną część ( i według mnie, ten oring powinien być właśnie tu. Cpo za sens żeby oring uszczelniał wewnątrz tą mniejszą powierzchnię? Oczywiście am ten oring i go założę)

IMG_20230917_154108.jpg

IMG_20230917_154115.jpg

IMG_20230917_154603.jpg

IMG_20230917_163407.jpg

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie otwierają się te linki. Pewnie trzeba być zalogowanym. Oring pewnie jest po to, żeby smar z łożyska nie wypływał.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DP91-EUR-10-2001-E39-BMW-525d&diagId=31_0256

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Fuser napisał(a):

Nie otwierają się te linki. Pewnie trzeba być zalogowanym.

oczywiście, zapomniałem że moje konto....

ale tak, chodzi o dokładnie ten rysunek. Tyle że ten oring na rysunku jest do wewnątrz łożyska - na mniejszy obwód (ma owijać się na tłoczysku, - według mnie, powinien być jeszcze jeden oring - na zdjęciu - ten czarny który dołożyłem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak patrzę jeszcze raz i mam wrażenie, że to nie jest oring. Jeśli mówimy o tym elemencie

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD22-EUR-03_1996_E39_BMW_520i&diagId=31_0256#31331110196

to on wygląda jak kapsel, nie oring i faktycznie może pełnić funkcję przeciwkurzową

https://allegro.pl/oferta/bmw-uszczelka-poduszki-amortyzatora-e36-e46-e90-9619943506

Zauważ też, że niektóre części z powyższego rysunku nie występują w latach późniejszych. Nie sugerowałbym się wyglądem elementów na schemacie, już kilka razy widziałem, że są błędne, np. przewody paliwowe podłączone odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Fuser napisał(a):

że to nie jest oring. Jeśli mówimy o tym elemencie

ta, o tym elemencie rozmawiamy.

Przyjrzałem się jeszcze raz górnemu mocowaniu. Wyjąłem ten czarny oring i włożyłem sam ten element z aukcji allegro którą podaleś.

Uszczelka wchodzi głębiej w to zagłębienie - to fakt. Kiedy dokładam podkładkę (nr 7 z rysunku), podkładka wystaje poza obrys górnego mocowania. Nic to, tak chyba jednak trzeba będzie to złożyć....bez tych oringów - należy przyąć że Norwedzy się pomylili lub w innych rocznikach oring był.......

 

mały update: i już wszystko jasne:

sprawdziłem sobie na moim koncie w GSBildeler, co to było i numer tego oringa.... to jest ten oring - nr 18......

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/silnik/glowica-cylindrow-vanos-11_1480

tak to jest, jak się wyrzuca faktury i nie pamięta co się zamawiało.....

dzięki za pomoc

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.