Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam takie pytanie do was a chodzi o to czy bębny hamulcowe (szczęki) są odpowiedzialne za hamowanie autem czy tylko służą do zaciągania hamulca ręcznego? gdyż mam dylemat czy lepiej dołożyc troche grosza i kupic konkretny zestaw hamulcowy na przód czy i owniez inwestowac w tył?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz bębny to one też służą do zasadniczego hamowania. Zawsze hamują cztery koła. NIezależnie czy są bębny czy tarcze.
Opublikowano
Jak robić hamulce to wszystkie i przód i tył, jak zmienisz sam przód a tył słabo łapie to może auto nie kontrolowane ruchy wykazywać i będzie na pysk lecieć przy hamowaniu :mrgreen: A jak łapią poszczególne koła sprawdzisz na rolkach w stacji diagnostycznej.
Opublikowano
No trzeba Panowie najpierw to ocenic stan hamulców,tj. klocki i szczęki,co do tylnich hamulców szczególnie się to tyczy,przy naszych e36 szczęki były pewnie wymieniane kilka razy a zastanawialiscie się ile razy były wymieniane bębny??Raczej ani razu.Często na tył wystarcza toczenie powierzchni hamującej bębna,jeśli bęben jeszcze mieści sie w normie wymiarowej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.Często na tył wystarcza toczenie powierzchni hamującej bębna,jeśli bęben jeszcze mieści sie w normie wymiarowej

 

Jak słysze toczenie to mnie aż.... Bęben ma na obwodzie zuzycie na poziome 1-1,5mm. Więc jak już bęben ma rant to nadaję się do wymiany. A toczenie jest dla tych co lubią extremalną jazdą lub przekładają koszty na bezpieczeństwo.

Opublikowano
Nie zgadzam sie w zupełności!!Możesz patrzeć sobie w książki i mieżyć 1mm zużycia i możesz wyrzucić taki bęben na złom ale wyrzucasz tak naprawde dobry beben,wiadomo że tylnie hamulce przy hamowaniu są urzywane na okolo 35% ogólnego hamowania,mam na myśli że 35% hamuje tył a 65% przód,te 35% jest niby niewielkie ale jeszcze dochodzi do tego hamulec ręczny więc hamulec tylni jest wazny,jednak mierzone zurzycie 1mm jest niczym w porównianu do pracy szczęk,szczęki rozchylają się na dodatkowe 5-6mm,czaisz to??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie muszę czytać książek. Sprzedaję w sklepie motoryzacyjnym i widziałem wiele bębnów, tarcz klocków i inne rzeczy o które wołały o postę do nieba. Skoro producent przewidział 1mm zużycia to znaczy że tak jest. Że taki bęben trzyma paramatry maksymalnie do tej wartości. Dalej może się przegrzewać i nie hamować tak wydajnie jak należy. Ale taki jak Ty zawsze będzie poprawiał producenta. Co tam 1mm, ja już ma 3mm zużycia i jadę :mad2: A co tam że zamiast 40 metrów ze 100km/h zatrzymam się dopiero po 50metrów. To tylko 10 metrów. Kto by się tam matrwił :duh:

Po za tym jak układ jest sprawny to nie ma opcji by szczęki pracowały w zakresie 5mm. W układzie jest coś takiego jak samoregulator, który dba o to by szczęki zawsze przylegały blisko bębna by praca szczęk była jak najkrótsza a co za tym idzie, jak najszybsza. Oczywiście jak regulato nie działa lub nie jest odpowiednio często sprawdzany to praca szczęk bedzie większa. Czuć to po pedale hamulca który trzeba dosyć głeboko cisnąć. Oczywiście szczęki które mają mniej jak 1mm mięsa też podlegają wymianie tak jak bęben który zużyty jest więcej jak 1mm.

Wiem, widziałem taki co jeżdzą aż okładziny się zjadą a bębny wymieniają jak już pękną. Ale tak jak pisałem, to ci co żałują raz na 80-100tyś km wydać pare groszy więcej by mieć bezpieczny hamulec. Sam kupiłem E30 gdzie właściel twierdził że tarcze są grube i dal to przetoczenia tylko i tak samo bębny (tarcza miała już 6mm grubości a wymiana jest przy 9mm, a bębny miały 231mm!!! a wymiana jest przy 229 (nominalnie jest 228)).

Opublikowano

Tarczę stoczyć można bo dla tokarza który ma trochę boga w sercu przetoczenie do 2 setnych milimetra nie powinno stanowić problemu a więc niema mowy o biciu itp ale toczyć można pod warunkiem że jest zachowany tak jak powiedziano wymiar dopuszczalny.

tarcza miała już 6mm grubości a wymiana jest przy 9mm...

tu jeszcze biedy niema ale kolega przywiózł audi 80 quattro 2,3L. Akurat przyjechałem go odwiedzić jak zmieniał koła z zimowych na letnie, jak zobaczyłem tarcze z przodu to uklęknąłem i się przeżegnałem, szkoda że nie miałem wtedy telefonu z aparatem, tarcza była grubości tarczy hamulcowej w motocyklu, nie miałem pojęcia że auto może na takim czymś zahamować, a on kupił i dumny bo 200 km/h wracał od sprzedawcy :duh: :duh: :duh:

Tu chyba się potwierdza powiedzenie "głupi ma szczęście" bo nawet nie wie co jemu i innym grozi :idea:

Opublikowano
Dzięki chłopaki bo już miałem zrezygnować z tyłu, co do hamowania to zgodze się w zupelnosci,ze auto leci na przod i czesto kontroluje go abs:P nie zamiezam oszczedzac i zadne toczenie bebna nie wchodzi w grę, zakupie cały zestaw ;p
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.