Skocz do zawartości

kilka pytań opony + olej+grzanie fotela


tomaszko15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,od dwóch miesięcy jestem posiadaczem e39 520i 1997 rok oczywiście mam kilka pytań oświećcie mnie czy:

 

1.na lato mogę założyć : przód 205/55r16 tył 215/60r16 czy coś będzie wariowało? moge mieć takie opony więc pytam

2.zbliża mi się wymiana oleju(jedna zielona budka)nie wiem jakim olejem jest zalana co wlać?

3.chyba najgłupsze pytanie :)czy było coś takiego jak automatyczne grzanie fotela kierowcy?bo wydaje mi się ,że nieraz mi w dupsko grzeje szczególnie jak jest bardzo duży mróz rano. Może mi się wydaje jak nie to naprowadzcie.z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 opony do twojego autka to 225/55/16 przód i tył felgi 7cali.Jeżeli kombinować chcesz to samemu,bunie lubią orginalne wymiary.

ad.2 podaj przebieg najpier,czy ma LPG to ci poradze.

ad.3 wątpliwa sprawa żeby ktoś przerobił na auto grzanie fotela ale cuda się zdarzają.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp.Tzn co do opon troche źle napisałem dostałem w komplecie na lato do auta alusy i z takimi oponami 205/55zr16 dwie są nówki dosłownie, a dwie słabe i te słabe chciałem właśnie wymienić na 215/60r16 na tył.Co do przebiegu to 270 tysięcy gazu nie widziała.A co do grzania fotela to właśnie myślałem,że nic takiego nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma przebieg do oleju??

wszystko zalezy w jakim stanie jest serce twojej buni, moja jak kupilem miala 260tys i lany byl castrol edge 5W30. ale jak nie jestes pewny co bylo lane to zalej pol syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej bol3k co do serca mojej buńki to zastrzeżeń nie mam na razie , a masz jakąś konkretną markę oleju czy lać obojętnie jaki półsyntetyk bo wybieram się w kwietniu do Krakowa i nie chcę mieć niespodzianek,to samo dotyczy opon dlatego pytam . :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 to moja trzecia Bunia i zawsze lalem olej castrola, ale na forum zdania sa podzielone, decyzja nalezy do ciebie, a co do opon to juz zalezy od ciebie, najlepiej takie jakie zaleca producent, a co do firmy to jesli chcesz kupic nowki to nie warto przeplacac, znajomy kupil do e46 matadory jest to dolna polka, jezdzi juz drugi sezon i nie narzeka a nawet chwali, wiec wybor nalezy do ciebie, jak masz grubo w portfelu to zakladaj lepsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ja miałem u siebie 205/55 R 16 na wszystkich 4 jeździło się normalnie tylko trochę wizualnie były za małe ale nic się nie działo.Co do 215/60 to jest odpowiednik 225/55,jest mniejsza szerokośc ale profil większy więc wysokośc opony(obwód koła) będzie zachowana.Czyli ok. ale jak z przodu będziesz miał 205 z profilem 55(za mały) to trochę będzie dziwnie wyglądac załatw sobie na wszystkie 4 te 215-stki.Na 215 będziesz miał lepsze prowadzenie nie będzie pływac tak mocno w koleinach jak na 225/55.Co do oleju to już twój wybór kiedyś miałem Mobill potem Schell teraz Castroll,olej jak olej aby parametry się zgadzały.Nie te czasy kiedy olej był guzik warty i oleje są już bardzo zbliżone jakościowo do siebie.Nie bierz oleju niewiadomo od kogo/niewiadome pochodzenie szczególnie olej rozlewany z beczek,słyszałem również o podróbkach Mobil-a(nie wiem jaka jest prawda).ja u siebie olej wymieniam co 12 tk nie zwracam uwagi na diody nawet jeżeli mam ze dwie zielone.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha tak sprawa wygląda hmmm czyli wszystko będzie grało tylko będzie trochę dziwnie wyglądało :? Cichy też jesteś zdania,że jak nie wiem czym zalany to wlać półsyntetyk ? tak mnie bol3k naprowadzał ale jak więcej osób podpowie to człowiek pewniejszy,pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, trzymaj się tego, co dała fabryka, czyli 225/55 R16 lub 225/60 R15. Co prawda w niektórych przypadkach i R17 można założyć, ale na nasze drogi to żal straszny (leci komfort jazdy i zawiasy) poza tym różne profile na osiach mogą (choć nie muszą) powodować wariowanie ABS'u i ASC... Olej też jak firma każe 0Wxxx lub 5Wxxx odpowiedniej klasy. A fotel auto, to albo jakieś samoróbki :duh: , albo masz zepsute podgrzewanie i robi co chce.

Zastanów się, dla czego BMW jest tak cenione na świecie. Skoro ktoś robi na prawdę DOBRE samochody, to po jakiego grzyba to zmieniać? Opony, zawieszenie, filtry, oleje - to wszystko razem przekłada się na niezawodność (OK, tu można podyskutować), komfort i bezpieczeństwo! Zaufaj marce :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Co do opon to jak zedrę zimowe 225 to następne założę węższe 215 jest lepsza jazda.Ogólnie mam 3 komplety kół w tym 18-stki i też jeździc się da,ale jak miałem te za małe 205/55 to jazda była super :!: :!: :!: .Profil nie jest problemem bo w przypadku wzrostu szerokości,zmiejszamy profil opony czyli mając z tyłu szersze opony od nominału trzeba zmiejszyc profil opony aby zachowac właściwy obwód koła i to jest najważniejsze.

Jeśli nie wiadomo,jaki olej był zalany - ja osobiście zalał bym półsyntetyk.

Zgadzam się z kolegą-miejsze ryzyko rozszczelnienia silnika,a za bardzo nie ma się co rozczulac bo to nie człowiek gdzie grupa krwi MUSI się zgadzac.Mam inny silnik i przebieg trochę większy :wink: jeżdzę na Castroll 10W40 i też jest dobrze.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jednak zalał olej syntetyczny do silnika tej klasy

 

temat rozszczelniania się silnika po zalaniu syntetykiem to dla mnie głupota wyssana z palca, jeżeli wszystkie uszczelnienia są sprawne w tej chwili to dlaczego miałoby to się zmienić po zalaniu rzadszego syntetyka ?

 

jak masz wątpliwości to jest w sieci sporo napisane na temat oleju, sam kiedyś czytałem bo miałem taki dylemat jak ty i ostatecznie zalałem syntetykiem castrola i jestem zadowolony

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z przodu 205/55/16 a z tylu 225/55/16 i jest ok. Jak mialem przod i tyl 205 to slabo wizualnie to wygladalo...

No pewnie, bo z przodu i z tyłu powinno być 225/55/R16... :mad2:

Panowie, bazowanie na "wyglądzie" samochodu to raczej słaby pomysł. Skoro ktoś coś zbadał, ustalił i słynie z tego, że TAK jest super, to po co to zmieniać?

Lej to co zaleca producent i w tedy, kiedy to zaleca, zakładaj co powinno byc zakładane, czytaj instrukcje obsługi i ciesz się sparwanym i bezpiecznym samochodem.

Wybaczcie, ale praw fizyki nie prszeskoczycie. 18" z profilem 40 daje zawsze mniejszy komfort jazdy i żywotność zawieszenia na polskich drogach pełnych dziur niż 16" na profilu 55. Zakładanie tanich zamienników nie polepsza jakości i stanu samochodu tak, jak zrobiłyby to firmowe części wysokiej jakości. Gorszy jakościowo olej nie polepszy pracy silnika. Fakty... :duh:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
I stało sie zmieniłem te opony 2 tygodnie temu i coś zaczyna świrować( nie jest ok jak ktoś tam wcześniej pisał)bo są takie objawy: co prawda dwa razy mi się takie coś stało ale myślę,że to przez te opony a mianowicie zauważyłem ,że przy zakręcie 90 stopni (bez poślizgu)po kilku metrach zapala się trakcja i abs i słychać jakieś dziwne trrrrrrrrrr gdzieś w okolicy za kierownicą po lewej tak trzeszczy z pół minuty i cichnie i jest ok. Co to takiego ,myślicie,że to te opony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stało sie zmieniłem te opony 2 tygodnie temu i coś zaczyna świrować( nie jest ok jak ktoś tam wcześniej pisał)bo są takie objawy: co prawda dwa razy mi się takie coś stało ale myślę,że to przez te opony a mianowicie zauważyłem ,że przy zakręcie 90 stopni (bez poślizgu)po kilku metrach zapala się trakcja i abs i słychać jakieś dziwne trrrrrrrrrr gdzieś w okolicy za kierownicą po lewej tak trzeszczy z pół minuty i cichnie i jest ok. Co to takiego ,myślicie,że to te opony?

Założyłeś opony o diametralnie roznej srednicy przod/tyl i dziwisz sie, ze komputer głupieje. Tak sie bedzie działo, bo obie osie kreca sie teraz z rozna predkoscia obrotowa a komputer odbiera to jako sygnal ze gdzies cos sie ślizga.

 

Zaloz takie opony jak fabryka przewidziala i nie cuduj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.