Skocz do zawartości

E91 doposażenie w tempomat ??


badylek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuję dowiedzieć się co mam zakodować w podstawowej wersji tempomatu. Manetkę założyłem ale co muszę zakodować i w jakich modułach, ewentualnie kto w KRK może mi to zrobić?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Eh, czytałem ale nadal nie wiem jak to zrobić, natomiast napisałem do dziqska i jak na razie nie odpisał.

 

 

Edit:

Zrobione, z czystym sumieniem mogę polecić kolegę Mlodzik18 . Spec jakich mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Nikt w końcu autorytatywnie nie odpowiedział na pytanie czy w 330d przedlift można dołożyć zwykły tempomat bez funkcji hamowania, czyli wymieniając tylko manetki i kodując. To jak to wygląda konkretnie? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Jestem na etapie montażu tempomatu.

 

Mam e91 a mój kombajn ma numer 9164 418, czujnik deszczu, wielofunkcyjna.

 

Czy kombajn dedykowany to :

 

01 Centrum sterowania kolumny kierownicy 1 12/2004 61319123043 $573.14

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UT31-EUR-10-2010-E91N-BMW-318d&diagId=61_3088

 

czy

 

01 Centrum sterowania kolumny kierownicy 1 09/2008 61319169762

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UT31-EUR-10-2010-E91N-BMW-318d&diagId=61_2436

 

Z góry dzięki za podpowiedż, wydaje mi się ze ten pierwszy....

 

Jak ktoś potrzebuje o numerze 9123041 to proszę o kontakt...

 

ts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Proszę o szybką informację, chce u siebie dołożyć tempomat. Czy kupując zespół przełączników muszę kupić też kasetę sprzęgacza obrotowego (część nr 3)

 

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/219089/686x484

 

Pozdrawiam

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem skąd masz takie informację. Praktycznie nie zdarzają się uszkodzenia taśmy przy wystrzeleniu poduszki w BMW. Sporadycznie uszkadzają się prawe przyciski kierownicy i tyle. Używane taśmy mogą się uszkodzić bo źle są przechowywane itd. Może stąd przypadki, że ktoś kupuje i jest zepsuta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Opisze tutaj mój przypadek bo przechodziłem przez to piekło :D

Chciałem doposazyć auto w kierownice multifunkcyjną i tempomat.

Krok pierwszy - zakup kierownicy - allegro, praktycznie nowa 200zł

Krok drugi - osłona pod kolumne kierowniczą - aso bmw - 90zł - patrzcie na odcien plastików !!

Krok trzeci - kupno przełączników (od 120zł do 350zł) - tutaj były największe jaja :

Nie bede sie rozpisywał dokładnie, napisze w skrócie. Manetka a raczej cały zestaw przełączników musi byc dopasowana idealnie do waszego samochodu. Wszelkie stwierdzenia ze obojetne jaki model grunt zeby miała tempomat to głupota i ktos kto tak mówi to głupol !! Po pierwsze, sprawdzamy czy w tasmie są wszystkie piny do obsługi multifunkcji. Po drugie, sprawdzamy po numerze czy pająk ta taśme obsługuje i czy obsługuje multifunkcję !! to bardzo wazne !! - można to zrobić np w Real.oem.

Trzy - oczywiście sprawdzamy tempomat. Cztery - sprawdzamy w manetkach typ przełącznika wycieraczek - manetka w kombi obsługuje tył którego nie ma w sedanie !!. Pieć - porównujemy manetke wycieraczek - czujnik deszczu, brak czujnika deszczu - to bardzo wazne bo w przypadku braku czujnika w samochodzie i kupna manetki ze znaczkiem "a" nie beda nam działały wycieraczki czasowe - to nie jest tylko przycisk !! Wysyłane sa inne sygnały w przypadku obu manetek.

 

Przechodziłem przez to wszystko równe 2 miesiące. Walczyc próbowała lokalna stacja BM Cars - polegli. Pomoc zaoferował jeden z forumowiczów - Mlodzik18 - niestety namiarów na mechanika ostatecznie nie dostałem.

Ostatnia próbą było skorzystanie z usług AOH Krzywaczka Janusz Jałocha - gośc jest rewelacyjny.

 

 

 

Witam. mógłbyś dać namiar na ten warsztat pana Janusza?

Nie dość ze zrobił to wszystko w godzinę to w dodatku przeprogramował całe auto - 3 czujniki - aby manetka z czujnikiem deszczu chodziła w aucie która go nie ma !! Mistrzostwo !!

Gorąco polecam Pana Janusza (wraz z bardzo ładną sekretarką :P :P ), zresztą inny forumowicz z serii 1 tez u niego to robił i był mega zadowolony. Koszt wsadzenia, montażu, programowania i napisania dodatkowego programu to 350zł a wiec naprawde niewiele.

 

Ps. Nie da sie tylko zaprogramowac tempomatu - bedzie wyskakiwał błąd DTC i samo DTC nie bedzie działało - trzeba nadpisać program i dodać cos od siebie. Zwykły Czesio z szopy tego nie zrobi.

 

Jesli macie jakieś pytania - piszcie - postaram się pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...

Moi drodzy nie raz ktoś się pytał i niestety został bez odpowiedzi.


W silniku R6, czy można założyć tempomat pasywny? Czy to Wgl się zakoduje?


Zegary. Moim zdaniem nie trzeba wymieniać bo to tylko detal.


Ktoś wspomniał o jakimś module dynamiki pod tempomat z R6. O co z tym chodzi i czy da się bez tego obejść?



Jakby mi mógł ktoś raz i jasno powiedzieć bo piszecie wyżej o wszystkim i o niczym. Sprawa 4 cylindrów jest jasna bo już zrobiłem 4 takie doposażenia a z R6 jest bałagan i nikt nic nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, wszyscy wszystko wiedzą:) W R6 masz DCC lub ACC, DCC jest pasywny. Jak masz auto przed którymś tam miesiącem 2006 to montujesz dodatkowo moduł dynamiki wzdłużnej LDM, pod kierownicą, obok CASu. Zegary być może możesz zostawić w wersji LOW, ale w sumie i tak warto je zmienić na takie z 335i bo zyskujesz wskaźnik temperatury oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zegarów to ci nie zagwarantuję, aczkolwiek na logikę one tylko wyświetlają dane, więc jest szansa że będzie działać. Manetki oczywiści musisz dobrać po numerze. W tych od R6, manetka tempomatu ma podwójny skok tak jak ta od kierunków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary LOW po włączeniu tempomatu pokazują przez 3 sekundy na górnym wyświetlaczu ustawioną prędkość, potem nie ma żadnej informacji o tym, że tempomat jest właczony.

Zegary HIGH, oprócz wskazania na wyświetlaczu j.w., mają ruchomy znacznik wokół prędkościomierza pokazujący ustawioną prędkość, który jest widoczy cały czas kiedy masz uruchomiony tempomat.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co kojarzę to działają, robiłem kiedyś chyba takie doposażenie. Tak jak kolega wyżej pisał, po prostu nie będą pokazywały ustawionej prędkości na stałe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam do was jeszcze pytanie z ciekawości. Jeżeli samochód ma 6 cylindrów i jest z 11.2006 to jeżeli chce dołożyć aktywny z funkcja hamowania to czy muszę kłaść moduł dynamiki czy jak to tam ktoś powiedział wcześniej? Chodzi mi o tempomat bez radaru ale aktywny.


W cztero cylindrowym wiem, że trzeba ale czy w 6cio tez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma aktywnego tempomatu bez radaru. To się nazywa po prostu tempomat z funkcją hamowania (DCC). Aktywny tempomat to (ACC) i w ramach sprostowania w czterocylindrowych E9x nie było ani jednego z tych tempomatów, tylko jeszcze prostszy jakiś. Jeżeli masz datę produkcji 11.2006 to zgodnie z WDSem nie powinno być konieczności montażu modułu LDM (moduł dynamiki wzdłużnej). Ale nawet jakby, to kosztuje on 100-150 zeta. Na dniach postaram się napisać krótki poradnik jak najprościej go podłączyć bo to ostatnio przerabiałem. Jakby podłączać w fabryczne miejsca to trzeba byłoby pół wnętrza z przodu rozmontować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki za sprostowanie. Faktycznie chodziło mi po prostu o tempomat z funkcja hamowania. Tez właśnie zastanawiam się jak podłączyć moduł LDM. W takim razie spróbujemy najpierw zwykły z funkcja hamowania a jeżeli nie ruszy po kodowaniu to wtedy będę musiał męczyć się z LDM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.