Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też bym tak zrobił. Manetki tak czy siak musisz zmienić. Dołożenie LDMu sumarycznie pracy nie doda, bo z manetkami (LZS) nie jest połączony. Zmieniasz manetki, kodujesz moduł DSC za pomocą NCSa, kalibrujesz czujnik skrętu w LZS i już. Tylko jak będziesz zmieniał manetki to sprawdź ile czy zwijacz jest "na środku" żeby taśma nie poszła później przy skręcie.
  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tak tak o tym pamietam zawsze. Znajomy kupił E90 i jak doposażałem już u siebie w zwykly tempomat jak i w polifcie z funkcja hamowania tak nie doposazalem nigdy przedlifta z funkcja hamowania. Wolałem się upewnić, sprawdzę jeszcze po VIN czy DSC obsluguje funkcje hamowania bez LDM
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Od tygodnia męczę się z uruchomieniem tempomatu.

Korzystałem z różnych instrukcji które przechodziły pomyślnie.

BMW e91 rok 2006

Opisze jak koduje

Dodawanie FA do CAS i FRM przez fa_write.

Zamykam ncs i odpalam ponownie wchodzę przez cas i koduje pustym man resztę układów - wszystko przechodzi bezbłędnie usuwa mi wcześniejsze kodowanie np światła do jazdy dziennej.

Potem w tool kalibruje czujnik skrętu - też przechodzi ok

Wchodząc przez ista/p pokazuje mi że mam tempomat.

W Inpie sprawdzam przełącznik działa w każdej pozycji.

Niby wszystko ok ale tempomat nie działa - proszę o jakieś wskazówki.

Opublikowano
Hej, nie jestem pewien ale chyba jak to robilem klientowi w e90 LCI to jeszcze musialem silnik kodowac ale u Ciebie chyba nie ma takiej mozliwosci.
Opublikowano (edytowane)

Kombi DSC FRM i Cas traktujesz przez funkcje SG, dodajesz $540 do VO? Nie ma możliwości żeby to nie działało. Moim zdaniem używasz złego profilu.


Żadnego silnika się nie koduje.......


W niedziele robiłem doposażenie w tempomat dokładnie do e91 2005 320d z montażem i kodowaniem zajęło mi to 40-45minut

Edytowane przez kubaj123
Opublikowano

Po dodaniu FA do CAS i FRM zamykam ncs i odpalam raz jeszcze i koduje wszystkie moduły pustym plikiem i jest też w nich DSC bo widzę co koduje.

Dla tego po tygodniu walki i szukaniu neta postanowiłem napisać.

Link do postu wyżej też przerabiałem. Spdaten v60 mam.

Opublikowano

Masz manual? zobacz moze jak dziala czujnik sprzegla?


Na wszelki wypadek spawdz tez czy wpisy w modulach sa prawidlowe odnosnie tempomatu : aktiv/nicht aktiv itd...

Opublikowano

automat.

Mogę prosić jaśniej o wytłumaczenie

"Na wszelki wypadek spawdz tez czy wpisy w modulach sa prawidlowe odnosnie tempomatu : aktiv/nicht aktiv itd..."

Opublikowano

Te wpisy nie mają nic do znaczenia. Więc to zostaw. Automat czy manual też nie ma nic do gadania bo nie kodujesz sterownika skrzyni.


Masz problem z wgraniem nowego VO bo nawet jeżeli by się wgrało a nie działało to by wyskakiwał błąd tempomatu. Druga sprawa czy wgl kupiłeś poprawne centrum kolumny kierowniczej. Podaj numer SZL jaki kupiłeś bo tutaj też może być problem


Instrukcje masz na forum a po krótce napisze Ci jeszcze raz co masz zrobić.


1.Dodajesz VO do FRM i CAS funkcja FA_Write

2.Kodujesz funkcją SG moduły FRM CAS KOMBI DSC

3.resetujesz czujnik kąta skrętu pzez tool32

4.działa wszystko jak trzeba.


U Ciebie nie ma żadnego błędu więc albo nie wgrywasz dobrego FA albo masz zły profil.


po dodaniu FA wejdź na nowo w CAS i FRM i zobacz czy jest widoczne tam nowe FA i dokładnie jaki numer jego dodajesz?


Rób wszystko na Expertmode


Ewentualnie jak nadal Ci nie pójdzie to zainstalij jakis virtual desktop a zrobie ci to zdalnie przez internet jezeli masz wszystko poprawnie skonfigurowane

Opublikowano

Kupiłem cały komplet SZL i wszysto działa tz multifunkcja kierunki - odbijają , wycieraczki - mam czujnik deszczu wszystko ok.

Numer dodaje $540 który jest widoczny po ponownym odczycie .

Oczywiście że kozystam z profilu Expertmode który ściągnałem a chomika.

Znając życie pewnie numer jest zły SZL i dla tego nei działa- za 20min sprawdze i podam.


Teraz mam zamontowany LZ9123043-01

oryginalnie miałem LZ9121748-01

mam jeszcze LZ 9123040-02 na tym mi kierunki nie działały po podłączeniu.

Opublikowano

Strasznie nietypowe numery części masz. Teoretycznie powinno wszystko być dobrze. Jeżeli robisz to w trybie expert i także kodujesz dsc i kombi to to musi działać. Innej możliwości nie ma. Czy po całym kodowaniu udaje Ci się wyzerować czujnik kata skrętu bez problemu? W inpie przy module dsc nie ma żadnych błędów?


Wejdź po zakodowaniu tez w moduł silnika w inpie albo w moduł frm i zobacz czy rozpoznaje wszystkie ruchy manetka

Opublikowano
KOMBI czyli zegary i DSC też kodujesz tak? Niestety ale jeżeli wszystko robisz według tego co ci powiedziałem to nie wiem co jest grane. Jak nie uporasz się sam a będziesz w Łodzi to będziemy mogli się umówić.
Opublikowano
Te wpisy nie mają nic do znaczenia. Więc to zostaw. Automat czy manual też nie ma nic do gadania bo nie kodujesz sterownika skrzyni.


Masz problem z wgraniem nowego VO bo nawet jeżeli by się wgrało a nie działało to by wyskakiwał błąd tempomatu. Druga sprawa czy wgl kupiłeś poprawne centrum kolumny kierowniczej. Podaj numer SZL jaki kupiłeś bo tutaj też może być problem


Instrukcje masz na forum a po krótce napisze Ci jeszcze raz co masz zrobić.


1.Dodajesz VO do FRM i CAS funkcja FA_Write

2.Kodujesz funkcją SG moduły FRM CAS KOMBI DSC

3.resetujesz czujnik kąta skrętu pzez tool32

4.działa wszystko jak trzeba.


U Ciebie nie ma żadnego błędu więc albo nie wgrywasz dobrego FA albo masz zły profil.


po dodaniu FA wejdź na nowo w CAS i FRM i zobacz czy jest widoczne tam nowe FA i dokładnie jaki numer jego dodajesz?


Rób wszystko na Expertmode


Ewentualnie jak nadal Ci nie pójdzie to zainstalij jakis virtual desktop a zrobie ci to zdalnie przez internet jezeli masz wszystko poprawnie skonfigurowane

 

Jesli mowisz koledze ze uzywa zlego profilu to by oznaczalo ze wpisy odpowiadajace za tempomat w poszczegolnych modulach bylyby ustawione nieodpowiednio tzn, tam gdzie ma byc aktiv jest np nicht aktiv.


Pytalem sie czy automat lub manual bo jak manual to mozna sprawdzic czujnik sprzegla w inpa czy dziala prawidlowo. Jesli czujnik sprzegla nie dziala to tempomat nigdy sie nie uruchomi a komputer nie pokaze bledu. Spotkalem sie z tymi problemami w Audi a w BMW jest podobnie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, zakupiłem odpowiedni pająk i chciałbym doposażyć swoje e90, znacie kogoś kto robi taką usługę w okolicach Katowic lub Krakowa ? Bardziej Katowic. Posiadam 320d 163KM z 2005r. Manual.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

w koncu zamontowalem tempomat i bez kodowania zaczął odrazu działać :)

ale od poczatku, kilka dni szukalem odpowiedniego pająka (zgodny z bmwstore) az w koncu znalazlem, zakupilem go lecz nastepnego dnia po odebraniu paczki okazało się ze nie dość że wysłali pająk z innym numerem to jeszcze bez funkcji tempomatu :), zadzwoniłem do firmy a oni oznajmili ze tamtego wogole nie maja, maja jednak inny z tempomatem, znow sprawdziłem i ten numer zgodniści i tez sie zgadzał, z tym ze mial automatyczna wycieraczke, pomimo tego ze ja nie mam takiego bajeru to go wzialem, lezal u mnie ok 3 tyg, poszukalem odpowiednia osobe w okolicy po czym dzis przystąpiłem do montazu. Po zamontowaniu wyskoczył oczywiscie błąd edc ale za to tempomat działa od strzała a automatyczna wycieraczka działa jak poprzednia opcja, funcja czasowa, takze zostało mi wykasować błędy i cieszyć sie nowym bejerem.


Polecam montaz :)


Edit:

Przestały mi działac przyciski na kierownicy (:

Jak założyłem 1 raz kierownicę i złożyłem wszystko do kupy to przy maksymalnym skręcie słychać było taśmę że gdzies obciera.. ściągnąłem kierownicę i zrobiłem jeden obrót taśma w drugą stronę.. teraz już nic nie odbiera . Możliwe że taśma się zerwała ?

Opublikowano

Tak, bo taśma przekazuje sygnał z przycisków.

Na pocieszenie powiem, że wystarczy jak wymienisz tę część w której jest schowana taśma, można ją odłączyć od pająka.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
Jakbys szukał taśmy z multifunkcją to mam kilka na sprzedaż. Taśmę musisz wycentrować inaczej zerwiesz.
Opublikowano
Będzie taka sama jeżeli w jednym i w drugim jest multifunkcja. Pamiętaj aby dobrze ustawić obroty taśmy żebyś znowu jej nie zerwal
Opublikowano
Demontuje się po prostu na zatrzask, chyba 4 lub 5 zaczepów jest. Centrujesz go w ten sposób, że przekręcasz go w maksymalne lewe lub prawie (obojętne) położenie i kręcisz w przeciwna stronę taśma do 3 kliknięcia. Na 3 kliknięciu jest wycentrowany. To jest chyba najprostsza metoda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.