Skocz do zawartości

E91 doposażenie w tempomat ??


badylek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani

Zależy możesz mieć aktywny lub pasywny, w pasywnym prościej, bo kupujesz tylko wajchę i osłone na kolumne kierownicy ( albo nacinasz swoją :D ) , ściągasz kiere, zakladasz wajhę , skręcasz wszystko do kupy kodujesz i śmigasz.

CO do taśmy to nie wydaje mi się żeby była potrzebna ale lepiej niech się wypowie ktoś kto już to robił ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
bimmerretrofit na Gajdy 22 - pytaj o Patryka, nie jest tani ale zna się na robocie.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
kolega PRMAX od nas z forum być może ci pomoże

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze tylko doprecyzuje bo wczesniej padlo bardzo 'zgrubnie'. Z aktywnym tempomatem 'wajha' ma podwojny skok - jak w sterowaniu szybami. Jeden klik +/- 1kmh - wtedy raczej nie czuc hamowania ;-) mocniej do/od siebie czyli podwojny klik to +/- 10kmh - wtedy faktycznie czuc ze auto nie hamuje tylko silnikiem. Byc moze to pomoze tez przy zidentyfikowaniu interesujacej 'wajhy' ;-)

Pzdr.

dren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
A jak to będzie w 330D? Wystarczy dopiąć manetki i przeprogramować czy trzeba coś z hamulcami robić? Kto by mógł sie tym zając w Warszawie lub okolicach?

 

U Ciebie może być z tym problem bo masz auto z silnikiem R6 a tam zwykły tempomat nie występował.

 

Do wyboru masz 2 opcje:

 

1. Tempomat z funkcją hamowania (wymagane nowe manetki przy kierownicy (konkretne do Twojego auta), obudowa kolumny kierownicy, moduł dynamicznej regulacji prędkości i niestety nowe zegary bo Twoje obecne nie mają ruchomego znacznika prędkości wokół tarczy prędkościomierza.

 

2. Tempomat aktywny ACC (wymagania jw. oraz dodatkowo czujnik ACC, który jest dość drogi)

 

Wg. mnie wyjdzie sporo kasy jeśli robić to wszytko zgodnie z technologią producenta...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO nie jest wymagana wymiana licznika - ustawiona prędkość pojawia się na moment na wyświetlaczu między zegarami.

Oczywiście po chwili znika, jednak ja nie widzę w tym problemu - jako kierowca powinienem ogarniać to co się dzieje z moim samochodem ;-)

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam,

chciałbym zapytać czy w moim przypadku, e90 320d z 2008 (modelowo 2009), kierownica z multifunkcją, czujnik deszczu, aby dołożyć tempomat musiałbym wymieniać całego pająka z manetkami, czy wystarczy tylko dokupienie manetki tempomatu, założenie, przeprogramowanie kompa i zrobione?

Wg bmwfans, patrząc po VIN, obecnie mam zainstalowany pająk o numerze 61319123033. Pająk, który ma tempomat, multifunkcję i czujnik deszczu ma numer 61319123041.

Stąd właśnie, patrząc na różnicę w numerach pająków, wzięło się moje pytanie.

Będę wdzięczny jeżeli ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem w temacie, bo np. przerabiał podobny przypadek u siebie.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chciałbym zapytać czy w moim przypadku, e90 320d z 2008 (modelowo 2009), kierownica z multifunkcją, czujnik deszczu, aby dołożyć tempomat musiałbym wymieniać całego pająka z manetkami, czy wystarczy tylko dokupienie manetki tempomatu, założenie, przeprogramowanie kompa i zrobione?

Wg bmwfans, patrząc po VIN, obecnie mam zainstalowany pająk o numerze 61319123033. Pająk, który ma tempomat, multifunkcję i czujnik deszczu ma numer 61319123041.

Stąd właśnie, patrząc na różnicę w numerach pająków, wzięło się moje pytanie.

Będę wdzięczny jeżeli ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem w temacie, bo np. przerabiał podobny przypadek u siebie.

Dokładałem temp. tylko że nie miałem multifunkcji i wymieniałem całego pająka o takim nr.61319123041, dołożenie samej manetki chyba nie wchodzi w rachubę po pierwsze osobno w serwisie jej nie dokupisz, chyba że na aledrogo ale i też ciężko. Po drugie w twoim centrum musi być gniazdo (slot) do podłączenia taśmy z manetki w co raczej wątpię, dlatego dla pewności wymień całe centrum sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spotkałem na allegro manetkę od tempomatu, ale chyba kupię tak jak radzisz, całego pająka i będę miał spokojną głowę.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ponawiam pytanie!

A jak to jest wreszcie z tym tempomatem w R6, można zwykły bez możliwości hamowania dołożyć?

Po moim vinie Centrum sterowania kolumny kierownicy są:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB31&mospid=48483&btnr=61_1841&hg=61&fg=35

Najlepszy wybór to taki, ale jest w nim tempomat z prędkością, a che dołożyć zwykły. Więc takie będą dobre, czy trzeba od R4 szukać?

http://img191.imageshack.us/img191/3662/vinp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,ostatnio dołozyłem tempo,wszystko dobrane odpowiednio po numerach i spasowane,umowiłem sie na kodowanie,oczywiscie wyskoczyły błedy: brak stablizacji toru jazdy,brak kontroli trakcji,oraz brak aktywnych czujników cisnienia w oponach,,na drugi dzień jadac do pracy odepchałem manetke od siebie i ku mojemu zdiwieniu tempo działa bez kodowania,postanowilem sam dzis skasowac błedy poniewaz stwierdzilem ze skasowanie błedów inpa powinno pomóc,niestety błedów nie da sie skasowac, i teraz pytanie ,czy trzeba tempomat kodowac jak działa? i jak pozbyc sie błedów jesli inpa sie nie da? moze trzeba zakodowac jeszcze jakis parametr? nie wiem moze kąt skretu ktory tez sie koduje w manetkach,pomoze ktos?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Koledzy, odgrzebie nieco temat. Chiałbym doposażyć auto w tempomat- podstawowy. Na allegro jest sporo "pająków", np. http://allegro.pl/przelacznik-pajak-bmw-3-lift-e90-e91-2009-rok-i3344720166.html ale też coś takiego: http://allegro.pl/przelacznik-tempomatu-bmw-e90-lift-i3378141713.html Czy możliwe jest dołożenie samego przełącznika bez zmiany "pająka" ? Pytanie drugie: czemu w dwóch w/w linkach manetki tempomatu mają inny kształt? To kwestia rocznika? preLCI/ LCI :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lepiej kupić cały pająk.

Najlepiej o takim numerze jaki dedykowany jest pod twoje auto.

Nie mówię tylko o oczywistych różnicach między pająkami dla wersji sedan, a touring.

Sprawdź po VIN jaki numer pająka powinieneś mieć i takiego szukaj.

Z własnego doświadczenia mogę Ci napisać, że nie opłaca się kombinowanie w dokupywanie manetki tempomatu, ponieważ twój ori pająk nie ma po prostu układu do wpięcia taśmy manetki.

Jeżeli kupisz pająk inny niż ten dedykowany pod twoje auto to np. mogą zniknąć Ci kierunki i uruchamianie świateł drogowych.

Kupujesz pająk dedykowany, przekładasz, kodujesz i używasz.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

Mam pytanko,

 

Moj znajomy ma bmw e90 po lifcie z 2010 roku. auto kupione w irlandii bez tempomatu. Zakupil on uzywana tasme z manetka tempomatu. pojechal do speca w dublinie zeby zakodowal. wszystko sie udalo poza bledem poduszki. Zostalo wgrane nowe oprogramowaie, auto zostalo przekodowane i kalibracja kata skretu przebiegla ok. Tempomat dziala ale nie da sie wykasowac bledu poduszki. Czy jest taka opcja ze uzywana czesc pochodzila z auta po wypadku i modul ma juz na stale wgrane ze poduszka jest wystrzelona? Czy da sie to jakos obejsc czy modul do wymiany? Zalozylismy stara tasme bo auto by nie przeszlo przegladu z bledem poduszki...

 

Nr oryginalnej czesci z auta to: 9123032-06

Nr uzywanej czesci z tempomatem: 9123041-03

NR VIN: WBAPP52000A898353

 

Z groy dzieki za odpowiedzi. ( PS. Posiadam oprogramowanie tj. inpa, ncs i DIS wiec jak co to moge mu to zaprogramowac ale nie chce znowu tego zakladac jesli nie jest to odpowiedni modul ktory kosztowal €200 na ebayu :oops: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to ze nowa tasma jest dla auta wyposazonego w czujnik deszczu ktorego tui nie mamy. Kolega to kupil sam bez sprawdzania w realoem... Pojechal do goscia w Dublinie ktory wszstko pokodowal wlacznie z kalibracja czujnikiem skretu. Wgral nawet nowego softa itd. Mnie przy tym nie bylo i sam nie probowalem tego kodowac... Czy jest taka opcja ze auto dawcy bylo po wypadku i na stale ma wkodowany blad poduszki? Nigdy o tym nie slyszalem...Chyb ze nie dziala dlatego ze nie mamy czujnika deszczu... Dodam jeszcze raz, ze tempomat dziala, pozostal tylko ten blad poduszki. :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, dzieki za odpowiedzi,

 

kupilisymy juz odpowiedni modul i teraz bedzie trzeb go zakodowac. Czy mozna prosic o instrukcje kodowania?

 

Wiem, ze trzeba zaprogramowac FA zeby dodac VO $540 w ncs expert.

Potem kalibracja kata skretu w DIS.

W kombi zmienic TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER - wert01 na wert02

Czy jest cos jeszcze?

Czy trzeba kodowac DSC lub SZL? Jesli tak to jak, pustym plikiem man?

 

Tu jest link do fajnej instrukcji: http://vmiro.blogspot.co.uk/p/retrofit-bmw-e91-tempomat-cruise-control.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Pierwszy mój post więc chciałbym się przywitać :D

Jestem posiadaczem BMW 320d E91 od około 2 miesięcy.

VIN: WBAVU31090KY23604

Chciałbym doposażyć samochód w tempomat. Poczytałem już trochę o tym ale im więcej czytam tym więcej wątpliwości pojawia się na horyzoncie. Chciałbym poprosić o pomoc bardziej doświadczonych kolegów z forum. Co tak na prawdę muszę kupić? "Pająk" sam przełącznik tempomatu? na allegro jest dużo ofert ale bez numerów części. Nie wiem który to numer musi pasować. Posiadam kierownice z multifunkcją bez tempomatu i bez czujnika deszczu. Proszę jakieś informacje. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Napisz do mnie na PW lub na facebook ewentualnie zadzwon to sie umowimy bo widze ze daleko do mnie nie masz :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.