Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie , w przyjaciela samochodzie zaczęło coś świrować. Podłączyłem kompa na silniku czysto parametry poprawne.

Po podłączeniu do sterownika skrzyni ...tona błędów.

 

O silnikach mogę porozmawiać o skrzyniach automatycznych i kłopotach z nimi nie wiem nic.

 

Liczę na pomoc i wsparcie w diagnozie.

 

Do rzeczy :

 

Błędy pojawiają się sporadycznie ,

 

http://www.otofotki.pl/img17/obrazki/kt5964_skrzynia%20automat%20e46.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img17/obrazki/gu6230_skrzynia%20e46%202.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img17/obrazki/qi6521_skrzynia%20%20e46%20a.jpg

 

Zastanawiałem się nad temperaturą oleju w skrzyni.... Jednak nie mam doświadczenia w tym zakresie i nie wiem jaka jest temperatura robocza.

 

Rano po nocy auto wychłodzone ,podłączam komp. Temperatura oleju 5 stopni. Odpalamy autko ,w drogę...... Temp rośnie szybko na zewnątrz -1C a skrzynia po 3 kilometrach 90 stopni i rośnie po około 8 kilometrach silnik 97 stopni ciecz chłodząca olej w skrzyni 105 stopni... Podczas obciążenia rośnie.

Jak widzicie w ramce ...nawet do 110stopni C.

 

Jednak podczas testu który opisałem błędu nie zapisało i nie było trybu awaryjnego. Zaczynam się zastanawiać czy taka temperatura nie jest właściwa..

JAKA POWINNA BYĆ ROBOCZA OLEJU W SKRZYNI ?

 

Czy ktoś z kolegów miał przeboje z automatem i czy widoczne zapisane błędy komuś coś mówią ?

 

Mowa o e46 330d dde4 184Ps

 

Ciekawy objaw:

 

Podczas przyśpieszania przez dosłownie chwilkę potrafi zapalić wykrzyknik na desce-kolor czerwony. Silnik wkręca się na obroty jednak auto nie przyśpiesza. (Ewidentny objaw ślizgającego się sprzęgła w skrzyni manualnej) Jednak to automat! Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem znika.

Gość ...mechanik od skrzyń do którego mam wyjątkowo mało zaufania (czytaj -kłamca) twierdzi że zacina się w skrzyni elektrozawór.

 

Coś ktoś wie o elektrozaworze -elektrozaworach w skrzyni?

 

Olej i filtr noje.

 

Czekam na wsparcie i konstruktywną rozmowę.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mechanik może mieć rację, wygląda to na przycinające się zawory elektromagnetyczne,

Temperatura płynu ATF podobno może się podnieść nawet do 140stopni. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Chłodniczka która chłodzi skrzynię robi to poprzez ciecz chłodzącą silnika.

 

Moim zdanie skrzynia nadaje się do remontu, nie wierzę że raptem połowa elektrozaworów zaczęła by się zacinać, do tego to ślizganie.

Pozdrawiam
Opublikowano

Skrzynia prawdopodobnie pada.

Zacinanie sie zaworów jest objawew brudu ( opiłków ) w oleju (tarcze).

Wymiana oleju może pomóc na krótko .

Jezeli nie domaga pare elektrozaworów zawsze jest to związane z zablokowaniem mechanicznym.

Sprawdz jak wyglada olej (kolor ,czystosc , czy nie jest przegrzany )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.