Skocz do zawartości

525D Touring zawieszenie - alternatywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawieszenie standardowe stalowe, z tego co sie orientuje to sportowe/obnizone bylo w touringu dostepne tylko z pneumatyka z tylu, wiec pomysl zeby przelozyc amory i sprezyny z tej wersji upada :(

Ale czy istnieje jakas alternatywa? Czy sa dostepne na rynku amortyzatory krotsze (najlepiej aluminiowe) i sprezyny obnizajace do wersji bez pneumatyki?

I jeszcze jedno, musze wymienic amory (jeden z przodu padl), zalozmy ze zostane przy zawieszeniu standardowym, czy wymieniac sprezyny na nowe? Przebieg to 265kkm :roll:

 

:idea: a moze zrobic tak, z przodu wymienic amory i sprezyny na wersje z m-technik, a tyl zostawic serje :? bedzie du*a zadarta i miekki tyl nie? :mad2:

 

pozdr.

Opublikowano

Właśnie zmieniam zawieszenie ze "sportowego" na standardowe. Mam touringa z Nivo i u mnie to było tak: z przodu poprzedni właściciel założył sportowe sprężyny i amortyzatory, z tyłu obniżył programowo zawieszenie, dzięki czemu samochód był na równym, niskim poziomie. Efekt? Sporo śpiących policjantów potrafilo przywalić w podłogę (aż zęby bolały...), twardo było, zwłaszcza na 17" felgach. W tej chwili mam juz wypoziomowane zawieszenie tylne na standard i 16" opony na każdym kole. Samochód świeci 5 m przed zderzak i wygląda troszkę pokracznie - tył w górze, przód "ryje po ziemi". Dla tego właśnie (dokładnie kiedy to piszę :mrgreen: ) serwis demontuje mi przednie amorki i sprężyny (amorki mają raptem 5 miesięcy i jakieś 2 tys. na liczniku - człowiek zmienił je na dwa dni przed pzekazaniem mi samochodu) i zakładane standadowe, co podniesie przód o jakieś 10 cm. Wszystko to razem daje w końcu prawdziwy komfort jazdy, z którego słynie BMW. Wszystko to razem pozwala mi odradzić na nasze drogi sportowe zawieszenie ze względu na komfort jazdy i bezpieczenstwo podwozia i zawieszenia.

PS. Na Allegro znalazłem kiedyś ofertę zawieszenia tylnego do Touringów będącego "zamiennikiem" Nivo. Polegć to miało na wywaleniu pneumatyki i założeniu standardu sprężyna-amorek. Nie wiem jednak na ile to jest zalecane i bezpieczne rozwiązanie...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Mam touringa na seryjnej zawiesze a kolega ma identycznego na obniżonym. Wymieniał przedni zderzak już CZTERY razy na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Podłoga też nieraz zaliczyła glebę. Zastanów się dobrze.
Opublikowano

No dobra, myslalem caly dzien i chyba zostane przy seryjnej wysokosci, tylko nie wiem jakie amory zalozyc, waham sie pomiedzy Sachs (na plus to ze sa aluminiowe, ze to wlasciwie te same co orginalnie i ze sa tansze) a Bilstein B6 (na plus to ze sa twardsze, a na minus to ze sa stalowe, ze sa drozsze no i ze sa zolte :mrgreen: )

co radzicie? priorytetem ma byc jak najlepsze prowadzenie, tylko czy B6 da mi cos wiecej od Sachs, zauwaze roznice?

 

 

pozdr.

Opublikowano

No i zamowilem na przod Sachsy dedykowane do zawieszenia sportowego/obnizonego, zmontuje to z seryjna sprezyna i zobacze co z tego wyjdzie :roll: ale jestem dobrej mysli :mrgreen:

a na tyle pojawia sie, dopiero za jakis czas, B6-ki :cool2:

 

pozdr.

Opublikowano

I najprawdopodobniej będziesz albo zwracał amorki, albo dokupował sprężyny. U mnie też miały być wymienione sprężyny, żeby samochód podnieść i okazało się, że nic z tego - amorki trzeba było dokupić! Dla tego pewnie seryjne sprężyny do obniżonych amorków (pokochają cię sprzedawcy zderzaków i szyb halogenów :mrgreen: ) pasować nie będą...

Ale przyznam, że specem w materii nie jestem, więc może się mylę...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
I najprawdopodobniej będziesz albo zwracał amorki, albo dokupował sprężyny. U mnie też miały być wymienione sprężyny, żeby samochód podnieść i okazało się, że nic z tego - amorki trzeba było dokupić! Dla tego pewnie seryjne sprężyny do obniżonych amorków (pokochają cię sprzedawcy zderzaków i szyb halogenów :mrgreen: ) pasować nie będą...

Ale przyznam, że specem w materii nie jestem, więc może się mylę...

 

 

no wiec tak, na przodzie zawitaly Sachsy Advantage z seryjna sprezyna (nie bylo zadnego problemu z poskladaniem tego) a na tyle B6. W zeszlym tygodniu zrobilem dosc dluga trase ~1000 i ~800km, z 4 osobami na pokladzie + pelen bagaznik i jestem zadowolony :cool2: auto jest sztywniejsze i bardziej sprezyste i zniknal efekt wzdluznego bujania, nie wiem tylko czy jest to zasluga tych konkretnych amortyzatorow, czy tego ze zostaly poprostu wymianieone na nowe a stare mialy juz ponad 260kkm :roll:

Ogolnie jestem zadowolony, aczkolwiek chcialbym zeby bylo troche nizej :mrgreen:

 

pozdr.

Opublikowano
e39 TOURING 99r BEZ NIVO -GLEBA!!! taki kupiłem poprzedni właśiciel stachał tak z niemiec - springi czerwone amory MONROE. Więc jest to możliwe. Duuuży minys podłoga pod silnikiem już popękana od śpiących policjantów.
Opublikowano

Leszczu - jeśli jesteś zadowolony, to super, gratuluję!

Thefi - z tego, co czytałem myły Touringi bez Nivo, więc to może standard.

Moja opinia o obniżonym zawieszeniu na polskich drogach (a już w Touringach szczególnie) tylko się umocniła po przejściu na standardowe zawieszenia. Samochód lepiej wygląda (nie jak jamnik szorujący brzuchem po betonie :mrgreen: ), zrobił się jeszcze bardziej komfortowe, policjanci to już żaden problem, a i krawężniki nie szoruję zderzakiem. U mnie nie obeszło się bez wymiany sprężyn, ale warto było.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.